Jump to content

Vibrace celého auta


Recommended Posts

Zdravím pánové,

přináším takovýto problém: Octavia 1,9 TDi (81kw) mi jede krásně, musím pochválit, avšak mám problém (dělá to od 3. převodového stupně výš), že když je auto tak na 1600 otáčkách a přidám plný plyn, strašně se to rozvibruje koplet celý...pak jak otáčky stoupnou nad 2,1 2,2 tak to ustane a dál perfektně zrychluje...

Co ty vibrace celýho auta může způsobovat? Fakt nejsou zanedbatelný, začne to celý drnčet :D Díky

Ještě edit: měl jsem to v servise, tam se mi kamarád koukal na poloosy a měli by být OK, silentbloky vyměněný, kola vyvážený...

Link to post
Share on other sites

Taky mám podobnej problém. Auto při vyšších rychlostech vibruje, když brzdím tak je to hrůza. Čepy, ložiska, silembloky jsou OK. Přední brzdy komplet nové, ale od výroby můžou být blbý. Nechám ještě udělat test na tlumiče, roztočím přední i zadní kotouče na soustruhu a pak jsem taky bezradnej. Poloosy se kontrolují vlastně jak?

Link to post
Share on other sites

Při vyšších rychlostech toho může být víc, mě to teď dělá taky, mohli by to být "poskákané" pneu, páč mam tlumiče špatný už, geometrii jsem dělal a kola mám taky vyvážený, ja jedu tak 130 km/h + tak to vibruje, čím rychlej, tím víc...

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Zdravím, koukám, že je to už starší téma,ale třeba se oživí. Mám podobný problém na OI 2002 81kw, combi. Auto se třese na 4. převodový stupeň, když přidám (spíše do kopce) při 70 km/h a chci to na tu 4. rozjet, tak se to roztřese a není to moc příjemný. Dělá to až po výměně předních komponentů, tj. tlumiče kayaba, uložení tlumičů, ramena febi, 4 čepy origo, tyčky stabíku origo, uložení stabíku origo a ještě nutno říct, když je to v tom vibrování, tak vyšlápnu spojku a přestane to. Takže poznatek, že to dělá jen v tahu.

Díky za rady...

EDIT:

.S. geometrie samozřejmě hotová :)

Edited by Wojnar
Edituj příspěvky!!!
Link to post
Share on other sites

Já když loi nechal vyměnit vnitřní homo klouby tak to přestalo. Zkusila se nejdřív jedna strana s dobrou poloosou kterou měli v servise a to nestačilo, když jsme dali obě, tak čistá jízda, potom se to zas rozhodilo a vyměnily se jen vnitřní klouby. To abych zbytečně neměnil a nebylo to něčím jiným.

Link to post
Share on other sites

Spojku už mám načnutou, takhle jsem to před měsícem koupil, ale tím způsobem, že zabírá někde kolem půlky, ale kvalty tam jdou hezky. Jenže to asi nebude ono, protože před tou GO přední nápravy to nedělalo, od té doby mám najeto teprve asi 1000km. To cukání se projevuje pouze do kopce, po rovině a z kopce to nedělá. Další poznatek je, že to začne v rychlosti kolem 75 km/h a drží až tak do 110 km/h. Nepodtáčím to. Trojku vytočím tak na 3000 ot./min, to mám kolem 75 km/h a dám čtyřku no a v této rychlosti to začne. Kdybych trojku točil dál, tak už se to taky mírně začně třást a až zařadím, tak se to prostě třese :(

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Zdravim,

zrejme mam podobny problem, planujem vymenit vnutorne aj vonkajsie homokineticke klby, len by som potreboval par rad. Auto je Octavia Tour, 2005, ALH, 235tis km origo, doteraz nemenene. Mam dat vymenit len klby alebo komplet poloosy? Treba potom robit geometriu (pytam sa nakolko v Norsku geometria stoji cca 200 eur)? Dalsia vec, viete mi poradit nejaku dobru stranku na nakup tychto klbov? Zatial som kupoval len zo skoda-dily.cz, spokojnost, akurat, ze momentalne nemaju skladom tusim pravy vnutorny klb, lavy ano a niekde som cital, ze pravy a lavy vnutorny klb je rovnaky...je to pravda? Mate niekto skusenosti? Na co si dat pri kupe pozor? Nerad by som objednal nespravne...Vdaka za rady a tipy.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Stejný problém jsem částečně vyřešil přehozením vnitřních kloubů. Lze tak zabránit třepání v tahu, ale zase to bude cítít při brzdění motorem. Jinak tímto postupem si ověříte, jestli jsou to opravdu vnitřní klouby. Zdar

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

zdravím , mám tento problém tiež - vymenil som už aj vnutorný klb na dlhej poloose, je urobená komplet GO napravy, nové gumy, nové pravé ložisko,geometria.

na kratkej poolosy vola nieje - mechanik mi hovoril aby som to zbytočne nemenil - že to už môžem vymeniť všetko a robiť to spôsobom pokus - omyl

rozmyslam či by to nemohol robiť napr. silentblok na prevodovke , dávnejšie som to mal na Roomstry a pomohlo.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...

u mna je to už vyriešené : treba vymeniť obidva vnutorné klby - i ked  mi "pani  mechanici " tvrdili , že to nebude určite tym vnutorným klbom krátkej poloosi, nedalo mi to a lahol som si pod auto a vyskušal si to sam. /na dlhej som to už vymenil skôr - aj to len na moje naliehanie , že to chcem a hotovo - tvrdil mi že auto netrasie.../

jednou rukou som chytil unašač na prevodovke /kde sa uchytava poloos/ a druhou jemne otačal poloosou - samozrejme tam bola vola. tak ako som kupil klb /mudrlant mechanik chcel celu poloos davať..../, doniesol mechanikovi nech urobí to , čo chcem ja a nie to čo chce on.....

....už ma to celkom nebaví ako tzv. "mechanici" davajú navrhy - treba vymeniť toto, toto ale to čo treba nie. počúvať ich už by som menil:zotrvak, spojku, dokonca mi jeden zadrel treba zrepasovať prevodovku, lebo je diferák v p... , alebo ju vymeniť za inú, atd.

další ma šokol ,že hukot od kolesa nieje ložisko ale prednutý diferák - som myslel že mu jednu drbnem....., ked zdvihol auto, tak sa hambil jak pes , že čo zadrel.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...