mastik Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 Ahojte. Chcel by som sa poradit o zamene prevodovky. Ide o to, ze jazdim prevazne dialnice a ono mi ta moja toci pri 140 km/h (tacho) nejakych 3000 ot/min, co mi pride docela dost, kedze si myslim, ze do nejakych 2600 by to malo v pohode utiahnut, navyse, pri tomto dialnicnom tempe je spotreba cca 5,7 l/100km, co by som ocakaval menej. Premyslam zohnat si z edicie GreenLine, tam by mali byt 3.,4., a 5. st. o nieco dlhsie, alebo zhanat 6q ? Poradite co by bolo naj? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 (editace) asi nejlepší sehnat z nějaké té "eko" edice. osobně bych to ale nechal. při 140 tacho není 3t otáček moc, protože třeba 1.9 74kW, která má nejdelší pětku, co ve fábce byla u 5q, točí při 140 tacho cca 2,8t. je potřeba si uvědomit, že mezi oběma motory je trochu rozdíl v parametrech, takže s dlouhou pětkou, by ses mohl dostat při normální jízdě po okreskách do otáček, kde to nebude úplně ono. nicméně, spotřebu 5,7 jsi zjišťoval podle čeho? palubák nebo výpočet podle tankování? na konec si neodpustím dodat, že zrovna 3válcová 1.4 není motor na polykání rychlých kilometrů. je to podobné jako když si většina lidí koupila htp se super nízkou spotřebou a pak se na dálnici divili, že auto žere víc, než o 3 třídy výš auto s motorem o dvojnásobném objemu. Editováno: 25. Září 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mastik Vloženo 25. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Září 2011 asi nejlepší sehnat z nějaké té "eko" edice. osobně bych to ale nechal. při 140 tacho není 3t otáček moc, protože třeba 1.9 74kW, která má nejdelší pětku, co ve fábce byla u 5q, točí při 140 tacho cca 2,8t. nezapomeň, že mezi oběma motory je trochu rozdíl v parametrech. vezmu to od konce - spotřebu 5,7 jsi zjišťoval podle čeho? palubák nebo výpočet podle tankování? Spotreba podla PC, na trase 1400 km dialnice. Problemom tie otacky tak trochu su, aspon u mna. Ja chodim zvacsa o nieco rychlejsie a to ked toci uz 3500 ot. tak mi to je take blbe, nehovoriac o spotrebe. Ja viem, 1.9 je o inom, ale zohnat v stave ako som mal predstavu je asi nemozne a ta 1.4 ma milo prekvapila, aj ked je to rozdiel. Premyslam este nad drobnou upravou softu, preto by som to rad spojil s vymenou prevodovky. Este drobna korekcia sa da urobit s diskami a pneu, ked nahodim zimne 15" z octavie. A co tie 6q? Ako to je s uchytami, poloosami, tiahlami? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 myslím, že tam 6q nedáš, ale jistě ti to neřeknu - nikdy jsem se o to nezajímal. i kdyby to šlo, tak prachy, co dáš za překopávku, se ti asi nevrátí v úspoře paliva. a na konec - ten jeden kvalt tam není "navíc" oproti 5q, ale kvalty jsou rozděleny v menších odstupech. pokud chceš nižší otáčky, kup si diesel s objemem nad 3litry, tam budeš mít při 130 klidně kolem 1,7t otáček. doporučuji ti dotankovat do plna před cestou po dálnici, projet co nejdelší úsek, dotankovat znovu a z dotankované nafty a ujetých kiláků si spočítej pravpou spotřebu. palubák trošku kecá. samozřejmě je klidně možné, že půjdou přeházet kola ve špajzce a budeš mít za relativně dobrou cenu delší 5ku, ovšem troufám si tvrdit, že nebudeš spokojený mimo dálnici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mastik Vloženo 25. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Září 2011 No, moj vozovy park pozostava z troch TDi a +jeden benzin. Takze mam 1.4 TDi, 1.9 TDi, 2.5 TDi V6 a k tomu ta benzinova laska 2.3 E R5. Najnovsi prirastok 1.4 ma byt ekonomicke auto, teda s nizkymi nakladmi na prevadzku. Preco to neni 1.9, tak to som uz pisal. Inak aka by mala byt realna spotreba pri rychlosti tych 140 (tacho)? Jazdny syl mam skor taky piano, kludny, aj ked mozno niekedy rychlejsie, no urcite neobieham za kazdu cenu aby som predvadzal svoje ego. Po okreskach, sem tam nejaka dedina som mal spotrebu 4,1 l/100 km , co sa mi zdal celkom realny udaj, no z tej dialnice som bol prekvapeny, ze je to celkom dost, ved aj v meste som bol priemerne na nejakych 5.3 l/100 km. Takze skusit zistit ako ide prekopat prevodovka. Lenze zmenou len 5. st to bude blbe, zmenou aj 4. st sme pomaly u prevodovky s tej edicie GreenLine. Predpokladam, ze u Fabie II je motor a prevodovka tak isto osadena ako u Fabie I, teda by nemal byt ziaden problem "upgrade" prevodovky z Fabie II do Fabiu I . Alebo tomu tak neni??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mastik Vloženo 14. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2011 Takze zmena kolies sa zrovna moc neosvedcila. Nahodil som tam 195/65 R15, ta ista trasa (1400 km) a spotreba isla hore ma 6,7 l/100 km. Teda este o liter viac. Mozno z casti za to moze svetla vyska, ktora je teraz o poznanie vacsia. Povodne pneu boli 185/60 R14. Navyse, tachometer ukazuje menej, ako je skutocna rychlost cca o 5 km/hod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.