Přejít na obsah

Padající ručičky budíků


TicTac

Doporučené příspěvky

Částečně souhlasím s radami zadara a částečně né.Ne všichni tomu rozumí-i když si myslí že ano,pustí se do něčeho a udělají více škody než užitku.Né každý ví,co to je studeňák,jak se letuje.Třebas můj otec od školy do teď(je v důchodě)dělal servis a vývoj elektorniky a mi,který si myslím,že umím letovat říká,že neletuji,ale snoplím a to nechci slyšet co by říkal,kdyby viděl co já od různých lidí,co se hrabali v budících.

myslím,že toto je docela odborná práce a ten kdo tomu nerozumí se do toho pouštět nemám.Já to řeknu narovinu,pokud někdo přijde s budíky,posílám to do VDO,kde to projde linkou,vymení se pár dílů,přehraje SW.Je to sice dražší,ale se zárukou.Jinak třebas výměny displejů atd dělám doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ja si vsechno udelal sam. Ted jsem tu opravoval nesvitici display a rucicky pro teplomer a palivomer. - Uz opraveno :)

Ale musel jsem pekne mrknout od kud je to napajene - na 1 display je prostredni dioda napajena do serie s druhym displayem - taky prostreni dioda - ostatni diody jsou paralelne a nez jsem si udelal schema zapojeni osvetleni cele palubovky tak ubehla 3 hodina :(

Jeste jsem udelal par kousku s padajicima rucickama. Na jedny jezdim - jen jsou z 99 rocniku a musel jsem je hodit do cerveneho podsviceni a k tomu jsem tam hodil epromku kterou jsem mel na bejv. budikach. Odpadlo tim nast. km, mam stejny pin a nemusel jsem kodovat klicky :)

Nejakou tu kabelaz na prip. budiku na stole, abych nemusel chodit az do auta.

post-3876-1188014025_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cafte.

Mám tiež zahraničné auto Octavia 1,8 20V T.Je to úžasné,jednoduché,rýchle auto.Z určitých dôvôdov som bol donútený opustiť značkové servisy a začať si ho opravovať svojpomocne,amatérčiť,bastlit.a ci co.Posledný úspech sú padajúce ručičky,rafiky,otáčky,rýchlosť,teplota a palivo.Je to banálna záležitosť mikrothliny odporu 5kohm pod stabilizátorom napätia na prístrojovej doske .Odpor je na druhej strane,sú tam tri a jeden z nich to je.Taže netreba dávať dole rafiky,ktoré sa isto poškodia(ot.+km).Pokiaľ je studený spoj na druhom konci odporu(spodnom)ručičky treba dať dole a použť sekundové alebo iné lepidlo.Rafiky treba vyrvať silou,pškodeniu čiernej folie pri páční sroubováki sa dá zabrániť podložením trebárs papierikmi s výrezmi do"V".Takže ten stabilizátor tak hreje,že jeho okolie trpí a aj druhá strana asi dvojvrstvového plošáku sa časom prehreje a vznikne studený spoj na tomto odpore.Možno "studenák" vznikne aj na vedlajších súčiaskách,ale vždy treba hľadať chybu v okolí tohto prevíta,malá chladiaca plocha a iná konštrukcia by to spravila.Ja som si pri tomoto probléme tiež skoro trhal vlasy,bol úplne bezradný,ale po náhdonom prečítaní Vášho Disksního fora som zistil že oprava tohto druhu je vlastne môj koníček a donútil som sa ...Takže netreba preletovávať celú dosku,problém ja okolo stabilizátora napätia.Ja som pri tomto bastleni uspešne zničil a previnul motorček ukazovatele teploty,je tam 4x500 závitov 0,08 ,no čo,ale prístrojovka ide,všetkým čo sa opravami prístrojoviek živia sa ospravedlňujem,ale musel som to zverejniť lebo som sa tu tak krásne naštartoval...Komu chodi(la)oktávía na 3 valce?

TAKZE SPRAVIL SOM VSETKO CO TU PISES ALE ZAVADA SA NEODSTRANILA.. :(:help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny ... tak sem tady četl ty přízpěvky ... vim že je to téma o "spadlejch" ručičkách ale já sem se chtěl spíš zeptat jestli se někomu nestane že přesně při startu se mu ručičky obě i rychlost i otáčky zvednou celkem asi tak do půlky ale za vteřinu spadnou a jako že nic ... nevim jestli je to chyba nebo je to jen nějakej blbej skřítek kterej mi pořád dělá něco s autem .. jóóó málem bych zapoměl mam 1,8 20V 97 oktávku ... tak kdyby někdo věděl tak prosím poraďte díky a nebourat !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim. Měl jsem podobný problém, který jsem si ale způsobil sám. (Dobíjel jsem poškozený akumulátor zapojený v autě. To, že má akumulátor asi přerušený článek jsem zjistil později. ) Vzniklé přepětí poškodilo panel přístrojů, který je neustále pod napětím i při vypnutém zapalování. Závada se potom projevovala tak, že během jízdy občas budíky šly trhaně k nule a vynulovaly se hodiny a denní počítadlo km. (O1 1.6 LX 55kW r.v. 98) V okamžiku kdy nebylo zapnuté zapalování stačilo šlápnout na brzdu a také došlo k vynulování hodin ...

Vytáhl jsem panel přístrojů a po otevření zjistil, že jsou střelené dva elyty 1000uF a 470uF a nafouklý 220uF vše na 16V kolem pětivývodového stabilizátoru. Abych mohl kondy vyletovat bylo třeba odkrýt i druhou stranu s budíkama. Měl jsem problém se sundáním ruček, ale Octavka mi poradil, díky. Možná by ani nebylo potřeba sundávat ty černé krycí kloboučky pokud by se to šikovně zapáčilo ze dvou stran o plastový prstenec který je pod ručkou otáčkoměru a rychloměru. Palivoměr a teploměr mají taky takový prstenec, ale skrytý pod folií. Ručky jdou sundat ztuha, ale jde to. Takže doplnění od BEDUINa (diky) na nedestrukční demontáž ručiček.

Preboha preco tie rucicky tak devastujete??? Ved staci tu rucicku chytit do dvoch prstov a otacat dolava (ta oska ma doraz, tak sa nekruti stale) proti smeru hodinovych ruciciek a pritom jemne tahat von. Trosku to vrzga, ale pekne ju vykrutis, bez toho aby si poskodil alebo utrhol ten klobucik.

Tak isto ju nasadis. Otacas, pritlacas a pekne ju nastavis na nulu.

Je dobré si před demontáží vyfotit výchozí polohy ruček usnadní to pozdější montáž. Já jsem nejdříve opatrně sundal ty černé krycí kloboučky (drží na třech plasových kolíčcích přímo na ručce a musí se to utrhnout) a potom kombinačkama stáhnul ručky. Při rozebírání budíků je třeba třeba vycvaknout asi 7 plastových zobáčků, uvolnit tlačítko nulování km a vyrovnat plechové pojistky přitlačující LCD dispeje přes vodivou gumu na kontakty tišťáku. Pod jedním LCD je taky nějaký krycí papírek s dvěma dírami na osvětlovací LED. Kondy jsem koupil v GM stejné hodnoty se zvýšenou teplotní odolností, některé byly větší, ale bez problémů tam vešly. Vyletoval jsem staré kondy (poznamenejte si polaritu) a naletoval nové. Nejdříve jsem vyzkoušel funkčnost v nesloženém stavu a protože nemám žádný přípravek, zkoušel jsem v autě. Pak jsem nasadil ručky (to jsem dělal taky v autě) jen lehce, zapnul zapalování a seřídil nulové polohy, pak jsem je zatlačil pevněji na osky. Pozor nesmíte je zatlačit moc, pak by dřely krycí kloboučky o folii. Mi se to stalo tak jsem to potom zapáčil malými šroubováčky ze dvou stran o ty prstence a ručky jsem nadzvedl. Jak jsem psal výše. Kloboučky je třeba zpět přilepit. Po kontrole nulových poloh a celkové funkčnosti panelu jsem proved zpětnou montáž. Otestoval jsem to jen krátkou jízdou až mi teploměr vyjel do středové polohy. Žádná z výše uvedených závad se již neprojevila. Tak doufám, že tam už nebude odprásknuté nic dalšího. A při nabíjení si už raději dám tu práci a aku odpojím (mám obyč nabíječku jen s ampérmetrem).

Jinak mě dost zarazilo, že tišťák je jakoby pokropený nějakým svinstvem (je vidět na jedné fotce). Naštěstí se to přes nevodivou masku nedostane k vodivým cestám (prozatím).

Myslím si, že by se měli členové podělit o své zkušenosti při amatérských opravách svých miláčku aby se ostatní vyhli chybám, které se nám povedlo vyrobit. :-)

post-12112-1193093048_thumb.jpgpost-12112-1193093062_thumb.jpgpost-12112-1193093073_thumb.jpgpost-12112-1193093080_thumb.jpg

post-12112-1193093085_thumb.jpgpost-12112-1193093089_thumb.jpgpost-12112-1193093093_thumb.jpgpost-12112-1193093098_thumb.jpg

post-12112-1193093108_thumb.jpgpost-12112-1193093112_thumb.jpgpost-12112-1193093116_thumb.jpg

Editováno: , autor: hombre1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim. Měl jsem podobný problém, který jsem si ale způsobil sám. (Dobíjel jsem poškozený akumulátor zapojený v autě. To, že má akumulátor asi přerušený článek jsem zjistil později. ) Vzniklé přepětí poškodilo panel přístrojů, který je neustále pod napětím i při vypnutém zapalování. Závada se potom projevovala tak, že během jízdy občas budíky šly trhaně k nule a vynulovaly se hodiny a denní počítadlo km. (O1 1.6 LX 55kW r.v. 98) V okamžiku kdy nebylo zapnuté zapalování stačilo šlápnout na brzdu a také došlo k vynulování hodin ...

Vytáhl jsem panel přístrojů a po otevření zjistil, že jsou střelené dva elyty 1000uF a 470uF a nafouklý 220uF vše na 16V kolem pětivývodového stabilizátoru. Abych mohl kondy vyletovat bylo třeba odkrýt i druhou stranu s budíkama. Měl jsem problém se sundáním ruček, ale Octavka mi poradil, díky. Možná by ani nebylo potřeba sundávat ty černé krycí kloboučky pokud by se to šikovně zapáčilo ze dvou stran o plastový prstenec který je pod ručkou otáčkoměru a rychloměru. Palivoměr a teploměr mají taky takový prstenec, ale skrytý pod folií. Ručky jdou sundat ztuha, ale jde to. Je dobré si před demontáží vyfotit výchozí polohy ruček usnadní to pozdější montáž. Já jsem nejdříve opatrně sundal ty černé krycí kloboučky (drží na třech plasových kolíčcích přímo na ručce a musí se to utrhnout) a potom kombinačkama stáhnul ručky. Při rozebírání budíků je třeba třeba vycvaknout asi 7 plastových zobáčků, uvolnit tlačítko nulování km a vyrovnat plechové pojistky přitlačující LCD dispeje přes vodivou gumu na kontakty tišťáku. Pod jedním LCD je taky nějaký krycí papírek s dvěma dírami na osvětlovací LED. Kondy jsem koupil v GM stejné hodnoty se zvýšenou teplotní odolností, některé byly větší, ale bez problémů tam vešly. Vyletoval jsem staré kondy (poznamenejte si polaritu) a naletoval nové. Nejdříve jsem vyzkoušel funkčnost v nesloženém stavu a protože nemám žádný přípravek, zkoušel jsem v autě. Pak jsem nasadil ručky (to jsem dělal taky v autě) jen lehce, zapnul zapalování a seřídil nulové polohy, pak jsem je zatlačil pevněji na osky. Pozor nesmíte je zatlačit moc, pak by dřely krycí kloboučky o folii. Mi se to stalo tak jsem to potom zapáčil malými šroubováčky ze dvou stran o ty prstence a ručky jsem nadzvedl. Jak jsem psal výše. Kloboučky je třeba zpět přilepit. Po kontrole nulových poloh a celkové funkčnosti panelu jsem proved zpětnou montáž. Otestoval jsem to jen krátkou jízdou až mi teploměr vyjel do středové polohy. Žádná z výše uvedených závad se již neprojevila. Tak doufám, že tam už nebude odprásknuté nic dalšího. A při nabíjení si už raději dám tu práci a aku odpojím (mám obyč nabíječku jen s ampérmetrem).

Jinak mě dost zarazilo, že tišťák je jakoby pokropený nějakým svinstvem (je vidět na jedné fotce). Naštěstí se to přes nevodivou masku nedostane k vodivým cestám (prozatím).

Myslím si, že by se měli členové podělit o své zkušenosti při amatérských opravách svých miláčku aby se ostatní vyhli chybám, které se nám povedlo vyrobit. :-)

cista prace :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...