Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny,

dovezl jsme si z Německa Octavii Combi 1,6 74kw, motor AKL, najeto 198000km.

1. Věc - ještě při obhlídce již v Německu jsem objevil masivní emulzi na víčku oleje(fakt velké množství), která je jenom tady - není na měrce oleje, chladící kapalina se neztrácí a olejnatá taky není. (to konstatuju po ujetí 700 km domů). Ale ta emulze vůbec nezmizela, myslím , že ani nepřibyla . Co tedy to může být ? Může to souviset s tím , že auto jezdí trvale podchlazené - zřejmě to původní majitel neřešil a to asi dlouhou dobu. (celou cestu domů se to nezahřálo, jenom při stání to vyšplhalo do svislé polohy (ručička).

2. věc - kolísání otáček - otáčky kolísají tak mezi 800-900/min, mám takový pocit, že u "teplého motoru"- (termostat zřejmě nefunguje) je to markantnější. Když jsem jednou startoval teplý motor bez plynu, tak to chcíplo, jindy se to ještě zbrchalo a pak volnoběh jakž takž drželo - chcíplo to teda jenom jednou, takže to až tak neřeším.. Co s tím ? Může být příčinou i tady ten termostat ?

3. věc - v Německu ještě šel otevřít kufr, po příjezdu domů už ne. Myslím, že servomotorek v kufrových dveřích funguje, zdá se mi , že to tlačítko je ale nějak zapasované - mohlo se zaseknout ???(myslím na kufru to , za co se chytaá a mačká se to .)

Přidávám bod 4 - vrže to při přeřazování - kvalty jsou pěkně, je tam nová převodovka, ale vrže to a jde malinko tíž mám takový dojem. Bude stačit promazat nebo se musí něco měnit jako to bývalo u favorita ? (mé předchozí auto)

Předem díky za nápady. Pepik

Upraveno od Jose123

Absolutne nechapu proc sis koupil auto v takovem stavu a jeste pro to jedes takovou dalku.

Podle tech veci co popisujes to bude nejlepsi zavest do servisu.Tak mam pocit ze to bude chtet novy termostat, mozna cidlo teploty, vycistit skrtici klapku,zkontrolovat podtlakove hadice,celkova diagnostika.

Podle Km je to tak udělat rozvody, a stim i olej,filtry popr.svicky.

Kufr nevím, ale prevodovka- no uz jen to ze je ve starem aute nova prevodovka je podezrele, ale mozna bude chtet jen vymenit soustava tech tahylek, me to pomohlo.

  • Autor

já nechápu, proč to hned odsuzuješ.

1) termostat stojí 250kč

2) očekávám něco se škrtící klapkou - cca 1000kč

3) maličkost snad, kdo věčně používá centrál ...

4) nic velkého, chtěl jsme si to jenom ověřit

k převodovce - je známé, že odchází, tak jsem rád, že se mě už tento problém netýká. Jinak mám veškeré faktury ze servisu co kdy bylo měněné, rozvody a všechno ostatní znám díky tomu detailně. A auto bylo za 50 000kč, zajdi se podívat do našich autobazarů, moje auto vypadá proti nim jako zánovní ...

Tu emulzi mám taky.Mám v autě rok starý motor BFQ a emulze se mi na víčku pořád tvoří.Na foru se píše že to nic není, tak to nechávám být.

  • Autor

schneefall - děkuji, konečně konstruktivní příspěvek, ne jak na jiných serverech, kde si léčí mindráky majitelé starých zgarbů ... Myslím, že je to tou podchlazenou chladící kapalinou. Jede to výborně, topí výborně, voda nemizí, ...

a co ty další problémy ?? Ví někdo ???

jen takova primitivni otazka ale neda me to musim se zeptat. Obcas se mi take stalo ze nekdo se snazil otevrit kufr v okamziku co se oteviral central = zasekla klika kufru v otevrene poloze. V tomto pripade je nutne vratit kliku rukou do "zavrene" polohy a zamknout-odemknout centrelm auto. Jinak s tim topenim jsem mel stejny problem = novy termostat + cidlo a vse ok. Chladici kapalinu si zmer balonkem ale radsi bych ji asi vymenil, buh vi jak je tam dlouho. Jinak s tou emulzi mi nekdo kdysi davno rekl ze se to deje pokud se dostane do motoru voda takze asi vypustit a nechat poradne vykapat = novy filtr i s olejem. Jinak s tou prevodovkou - zkus v kabine pod manzetou to prostrikat WDčkem. Snad jsem trosku pomohl :kol-43:

Upraveno od RadaR08

jj, ta klika v kufru musí při zamčeném autu chodit volně.

Může se stát, že táhla v zámku jdou mírně ztuha, motorek když zamyká je neposune do správné polohy a jedna packy tak brání volnému chodu kliky. Pak když při zamčeném autě zatlačíš na kliku, tak ta se tam sekně a pružina už ji nevrátí zpátky.

Stačí mechanismus promazat, ten potom chodí jak má a klika má volný prostor pro svůj chod.

Stejně tak může být problém při odemknutí.

Čili promazat! Teprva pak laborovat dál.

  • Autor

A co si myslíte o tom kolísajícím volnoběhu ? Vidím, že je to jak u teplého tak studeného motoru. Pročetl jsem tady příspěvky týkající se toho kolísání a přišel jsem na hallův snímač, jenže moje auto jede perfektně, vůbec se nedusí a na 4válce běží. Výkon mu rozhodně nechybí (mám stejně výkonného japonce a toto je rozhodně pocitově silnější). Jenom to kolísá. Když to přidáváním plynu po trošičkách poš'touchnu, pak se to málem zadusí jak dolů to spadne. Co s tím ? Svépomoc asi nic že ?

Ahoj, když mi kolísaly otáčky tak pomohlo vyčištění škrtící klapky a bylo po problému. Dělal jsem si to sám a potom jsem jen na chvilku odpojil baterku a bylo. Otáčky drží a auto jede jak má. Taky mi to před tím hodně kolísalo, hlavně při jízdě na volnoběh (při dojezdu k semaforu atd...) tak to lítalo a to s přidušením se mi taky občas stávalo. Tak ji zkus vyčistit a uvidíš ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.