Přejít na obsah

Dálkové ovládání centrálu - dodělávky, zapojení, klíče


Majk

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, koupil jsem si neorigo dalku  a mám tam dva dráty jeden na odemknutí druhý na zamknutí ale nechce se mi ve schématech hledat kam to mám napojit nevíte to náhodou někdo? díky (funguje přes servo motory ale ty fungují celkem na prd tak bych to raději zapojil takhle)

fabie 1.9 sdi 2003

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zamknutí centrálního zamykání se ovládá přivedením kostřícího pulzu na vodič na pinu 6 (od dveří řidiče) konektoru T23a na jednotce komfortní elektriky.

Přivedením kostry přes rezistor 180 ohmů na ten samý vodič dojde k odemčení centrálního zamykání. To samé funguje i na vodič na pinu č. 5 (od dveří spolujezdce).

Je třeba vyzkoušet, jestli ty tvoje dva dráty neorigo dálky dávají pulzy kostřicí nebo jesli nespojují +12V.

Komfortka.jpg

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky určitě to zapojím ale ještě bych potřeboval pomoct ze zapojením stahování okýnek mám tam jeden vodič u kterého je napsáno 250mA hledal jsem piny na které by se to melo napojit a žárovkovou zkoušečkou jsem propichoval konektor ovládání okýnek u řidiče a povedlo se mi okna zavřít ale otevřít už ne

Díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Dobrý den.
Prosím o radu.
Chtěl bych si dodělat dálkové ovládání. Sehnal jsem komplet na fabii AEV4221 (BKA400001) a chtěl bych ho propojit s mojí stávající fungující VEA4012. Trochu tápám v správném propojení. Přikládám foto.


Pin na pozici A2 značen 15 Bych připojil ke klíčku, spínané plus?
Pin na pozici A5 značen DO/DZ Bych nejspíš připojil k VEA4012 Pin 1a2 Propojil mezi sebou? nebo jen na jedničku?
Pin na pozici A7 značen Zp.HI. Ten nevím kam?
Pin na pozici A8 značen 31 Bych připojil k VEA4012 Pin 5 (kostra)
Pin na pozici B1 značen VAR Ten nevím přesně kam? Tipuji k varovná světla. Kam nejlépe?
Pin na pozici B2 značen 5D-out Tipuji že to je plus k odskoku pátých dvěří?
Pin na pozici B5 značen 30 Bych připojil k VEA4012 Pin 7 (+12V 58)
Pin na pozici B8 značen 5D-in Tipuji že při spojení s VEA4012 Pin 7 přes spínač otevře páté dvěře? Nejsem si jist. Nebo sepnutí s kostrou?

 

ONDrzyLrVM.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec to asi vyřeším tak, že použiji i z fabie jednotku centrálu značenou VEA4022 Ta má jediný vstup DO/DZ a co jsem se zatím dočetl, tak se na jednu větev připojí odpor (velikosti?). Je to i na schématu zapojení. Ve fabii jsou AEV4221 a VEA4022 takže by spolu měli umět mluvit. Pak jen domyslet aby to obojí korektně fungovalo z mojí Felinkou. Jen si ještě lámu hlavu s tím vývodem (či přívodem) Zp.Hi. Neví prosím někdo co je to zač a kam je ve Fabii připojen? Nebo aspon nasměrování na schéma a nebo v které Fabii byl od výroby zabudován?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zp.Hl. je ve Fábii je připojen na napájení vnitřního osvětlení, osvětlení schránky spolujezdce a osvětlení zavazadlového prostoru (XP2 T6j/6). Tohle napájení je trvalé (30al) a odpojuje se po cca 30 minutách po vytažení klíčku ze zapalování aby nedošlo k vybití baterie při náhodném svícení některých z těchto světel. U Felicie to takhle není. Vím z vlastní zkušenosti, svítící žárovka v kufru mi vybíjela baterii do mrtě.

Odpor je 180 Ohmů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za osvětu.

Ještě se zaptám na to zapojení Pinu A5  Do/DZ. Jen pro jistotu.

Výstup z AEV4221 značen DO/DZ připojím na vstup VEA4022 v místě označeném na fotce červeně?

A při spojení 5D-IN s plusem (třeba konektor značen 30) se otevře kufr? (na AEV4221)

c8b38392400481ba48ab5d930878.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano neměla. Ale naštěstí tam je příprava na to. A dá se domontovat. Jen si přesně nejsem jist tím spínačem. Někde psali, že to šlo do zkratu. Jak je prosím přesně ve Fabii zapojen spínač na odemknutí kufru? Kde je použit AEV4221 a VEA4022

A také jestli je jedno na kterou větev připojím ten odpor? Jestli odemykací či zamykací?

Editováno: , autor: vaclavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kam s odporem, to budeš muset vyzkoušet. Ve Fábii žádný extra spínač kufru není. V madle pátých dveří je mikrospínač, který dá impuls řídicí jednotce, která ovládá motor zámku. Normálně taky ve Fábii nejsou AEV4221 a VEA4022. Centrální zamykání řídí řídicí jednotka palubní sítě. Ty tvoje dvě jednotky se tam zřejmě dávají při dodatečné montáži centrálu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

XP1(T6o/5) je propojení mezi centrální řídicí jednotkou vozu a motorem centrálního zamykání ve víku zavazadlového prostoru. Ten spínač byl použit v autech bez centrálního zamykání pro odemykání víka zavazadlového prostoru, ale byl připojen do centrální řídicí jednotky vozu XS5(T6k/5) a teprve ta přes XP1(T6o/5) silově (přes pojistku 10A) ovládala motor ve víku zavazadlového prostoru. Čili proud do motoru nešel přes ten spínač.

5DV.jpg

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj řeším problém a už si moc nevím rady. Vyměnil jsem komfortku za 433E a po odemčení mi nepřestane blikat ledka na dveřích ridiče. Když otevřu dveře tak začnou blikat blinkry.... Snažil jsem se najít ve schématech podle čeho jednotka pozná že se odemklo, ale nějak jsem neuspěl... V autě už se někdo hrabal dle všeho tam byla kdysi neorigo dálka. Drát co jde k Ledce do dveří byl dokonce cvaklý... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Hanys55 napsal:

Ahoj řeším problém a už si moc nevím rady. Vyměnil jsem komfortku za 433E a po odemčení mi nepřestane blikat ledka na dveřích ridiče. Když otevřu dveře tak začnou blikat blinkry.... Snažil jsem se najít ve schématech podle čeho jednotka pozná že se odemklo, ale nějak jsem neuspěl... V autě už se někdo hrabal dle všeho tam byla kdysi neorigo dálka. Drát co jde k Ledce do dveří byl dokonce cvaklý... 

 

Ahoj, podobně se mi to chovalo když jsem odemykal klíčem - tedy měl jsem tam 443E ale neměl jsem jí ještě napárovanou... 

Když jsem odemkl a do cca 15s nedal klíč do zapalování a neotočil - aby to rozpoznalo čip imobilizéru rozblikaly se blinkry - to je spuštěný alarm ale stejně jako já tam nemáš napojenou houkačku :)

Doporučuji sesynchronizovat klíč s jednotkou - návod tady určitě najdeš - ale v podstatě jsem to dělal tak, že jsem přes VAG vymazal všechny klíče a pak prostě dal klíč co zapalování  otočil aby se rozsvítili kontrolky zmáčknul tl. zamčení (na dálkovém ovládání) a zamáčkl zámek (takový ten kolíček vedle té blikajíí ledky). Pak zase zmáčkl tl. odemčení a vzal za kliku - kolíčky vyskočily (je to lepší dělat když máš dva klíče).

Editováno: , autor: crow-x
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klíče z jednotky jsem se snažil vymazat ale moc mi to nešlo, je potřeba se do jednotky ještě zalogovat?... A nejde ten nový klíč nahrát přes ten vag?.. Jinak to odpoledne ještě zkusím jak jsi psal a uvidím, párování s dvěma klíčema jsem zkoušel ale nevyšlo to... Nevím právě jestli něco nedělám blbě nebo jak se v tom někdo hrabal předemnou někde necvak ještě nějaký dráty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po půl hodině co jsem včera večer v autě seděl s PC a mazal, učil a mačkal tlačítka se to nakonec povedlo... Auto už nebliká safe Ledka zhasíná... Nový dálkový ovladač odemyká, ale moc se mu nechce zamykat, zmáčknu zamknout tak auto cvakne spíše jako odemknout a při podržení odemčení kufru to jednou udělalo co mělo a na po druhé se odemklo celé auto... Tak nevím...

Nemá někdo návod na vag je to přesně napárovat a co jde vyčíst z bloku hodnot. Něco to tam píše jako např. stisknuto nestisknuto atd. ale nevím co je co... 

Jinak zkusím ještě vyměnit baterku v ovladači je fungl nový z německa ale kdo ví jak dlouho jim tam ležel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar, zeptám se zde, mám Fabii I, 1.9TDi, má centrální zamykání, ale DO funguje jen na malou vzdálenost, respektive tak na centrimetry od auta. Hledal jsem na forech a našel zde na foru octavie, že řešili antenu u komfortní jednotky, už tedy vím, kde jednotka je, že musím shodit celý plast a nad plynovým pedálem ji najdu. U octavie řešili že na pin 16 18ti pinového konektoru připojili drat ala antenu. Jsem i hledal jak je to u Fabie, ale nenašel. Baterie v DO, je samozřejmě OK. Řešil jste tedy někdo tuto antenu, kde ji tedy přesně u fabie najdu, kudyma  akam vede od jednotky a kde by měla být na jednotce připojena?

Asi poslední možná, proč má DO tak malý dosah.

Foto jaky mam klíč, předpokládám, že je to originál (ikdyž mám jen jeden).

klic.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne mam s tym podobny problem, ale robia mi to obidva kluce. Pozeral som aj v lavom aj v pravom A stlpiku a antenu som tam nenasiel ani v jednom ako byva u octavii. Kde je vlastne tahana antena na Fabii?  Mne DO funguje asi cca 3 metre od auta a od kufru musim nasmerovat kluc cez zadne okno aby som otvoril-zatvoril auto. V DP som o tom nenasiel ani zmienku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...