Přejít na obsah

Škoda Fabia vs. Roomster


shekr

Doporučené příspěvky

Ahoj, rozhodujeme se mezi koupí Fábky Combi 1.2 HTP 51Kw, nebo Roomstra se stejným motorem.Roční nájezd do 10000. Jako rodina jsme dost vysocí ( já 198 cm). Myslíte, že tento motor dostačuje i pro Roomster?? Omlouvám se, jestli je s mým příspěvkem něco v nepořádku, jinak děkuji za každý názor. :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

samozřejmě nejlepší je si udělat rozvahu jak cenovou, tak i využití auta. Zda těch 10 000 km ročně budete jezdit jen do práce, na nákupy do nějakého centra a vození se po městě. Nebo naopak budete nakládat každý víkend plný kufr věcí na vzdálenou chalupu.

Já bych doporučil:

1. Porovnat dostupné ceny (včetně skladových zásob jednotlivých prodejců) stejně vybavené Fábie a Roomstra.

2. V připadě podobné nebo mírně vyšší ceny R zvážit jeho pořízení - Do R se vždy vejde více než do F.

3. Projet se důkladně ve vybraném voze, případně si domluvit např. víkendové zapůjčení pro zvážení vybrané motorizace.

4. Pokud je motorizace shledána jako nedostatečná, vrátit se k bodu č. 1 a vybrat silnější motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, na zkoušku mají všude jen TSI 63 kW, my bychom pořizovali HTP 51 kW. Na Fabku to stačit bude, ale o Room. už si nejsme jistí. Předpokládané využití tak napůl- cesta do práce s řidičem, napůl rodinný výlet ve čtyřech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedině se opravdu projet. Ale s zatíženým autem a v reálném provozu. Rozjiždění na křižovatce, předjíždění. Nějaký kopec v okolí.

Někdo Vám HTP bude chválit, někdo mu zase nemůže přijít na jméno.

Rozhodně se neukvapit. Pokus si nebudete jist, radši nabídku odmítnout. Motor už se přehodit nedá, rádio domontuje každý.

Třeba v autopůjčovně by se nedal sehnat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, na zkoušku mají všude jen TSI 63 kW, my bychom pořizovali HTP 51 kW. Na Fabku to stačit bude, ale o Room. už si nejsme jistí. Předpokládané využití tak napůl- cesta do práce s řidičem, napůl rodinný výlet ve čtyřech.

odzkoušet se dá i někde v bazaru, tam jich jsou dvě půlky :kol-28:

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem řešil stejný problém, akorát jsem měl výhodu, že jsem se rozmýšlel jaký motor vzít do FII kombi. HTP byť krátké jsem si půjčil na víkend v půjčovně aut a pěkně jsem ho projel. Pak jsem měl na jedno odpoledne půjčenou 1,4 a nakonec jsem i tuto motorizaci vzal. Auto bylo kupované jako rodinné, tedy výlety, nákupy, popojíždění po městě, dovolené. Roční nájezd mám zatím do 15 000 km a s autem jsem velice spokojený. Máme malého prcka, takže každý výlet tahám v kufru spoustu věcí. Když jedeme na delší dobu někam pryč, tak v kufru mám snad půlku domácnosti a to už jde cítit i na jízdě. Se spotřebou se mě navíc zdá, že oproti HTP jsem na tom podobně - dlouhodobý průměr mám okolo 6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP v Roomstru není problém pokud se ví co od něj čekat, což jen potvrzuji výše vyřčené :) .. skutečně váhový rozdíl mezi fabkou a roomstrem není nijak extrémní a ani slabší verze HTP (47 kW) si s větším autem poradí .. na normální ježdění bohatě stačí a i dálnice se dají jezdit s velmi slušnou spotřebou .. ale souhlasím, pokud člověk nemá zkušenosti je třeba se s ním projet .. ono "zklamání" by mohlo být velké ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odpovědi, to s tou půjčovnou nebo bazarem nás nenapadlo :D Uvidíme, zejtra si jedeme půjčit to TSI na víkend a zkusíme, spíš budeme brát asi tu Fábku, já rodičum jen pomáhám vybírat ( osobně bych bral Rooma TSI) uvidím, jak to dopadne a pak napíšu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná,doufám :D Určitě, co jsme seděli v showroomu tak to na zadních sedačkách byl dost výrazný rozdíl. Ve předu mi to ani nepřišlo. A ta variabilnost........prostě paráda. Jen k Roomu by se mi víc hodil třeba 1.4, než to HTP

Editováno: , autor: shekr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napíšu pár postřehů, hlavně ty, které se do testů moc nedostávají. Roomstery máme doma dva, motorizace 1.6/77kW a 1.4/63kW. Fabiu Combi 1.2/47kW sice první generace, ale projetou mám i dvojkou.

Podvozek - Roomster má oproti Fabii o cca 15cm delší rozvor a vzadu jinou nápravu. I přes vyšší stavbu Roomsteru je podvozek o dost lepší, boční vítr nijak nevadí. Roomster působí trošku trojkolkovým pocitem - auto "drží" zadní kolečka.

Prostor a sedadla - Je pravda, že přední část Roomsteru cca po A sloupek je shodná s Fabiou. Rozdíly jsou dva. Trošku na výšku, hodně podélně. Delší rozvor R umožňuje cestujícím vpředu být mnohem víc rozvalený a přitom nechat těm vzadu místo. Takže není úplně pravda, že rozdíl v prostoru je pouze vzadu. Pokud jste vysocí, může to být důležitý argument. Pro děti je zadek jako dělaný, hrana dveří je nízko, velká okna. Na šířku je vzadu o něco víc v loktech než ve Fabii, sedadla jsou vzadu u Roomsteru výš, jdou u nich nastavovat opěradla, krajní jdou posouvat. Fabia má klasická dělená zadní sedadla 60:40.

Dveře - zadní dveře jsou u R výrazně větší a líp se nakládají větší věci. To možná bude argument pro lidi se sedačkama. Přední dveře mají špičatý konec - je potřeba si na něho u některých trochu zvyknout

Kufr - U Roomsteru je kufr víc orientovaný na výšku a šířku, u Fabie naopak na délku. Objem pod plato velmi podobný. U Roomsteru jde manipulací se sedadly kufr zvětšit, při přepravě větších věcí se hodí vyšší strop. Dají se úplně vyhodit sedadla a z auta udělat stěhovák. U Fabie je o něco snažší zavírání víka, má je víc skloněné.

Parkování - Roomster má téměř kolmou zadní stěnu a mnohem líp se s ním parkuje. Větší prosklená plocha vzadu a na boku je lepší pro výhled (i na křižovatkách) a odhad vzdálenosti.

Motor - Roomster má přecejen o něco horší aerodynamiku, hmotnostně není rozdíl nijak moc velký. HTP máme doma ve Fabii a do města jsem s ním hodně spokojený. Pokud není zatížený, beru si ho raději než Roomstery. Velmi ho ale ovlivňuje zatížení. Kombinace tří lidí, kopce a klimatizace už je hodně, hodně znát. Já bych koupil do Roomsteru HTP pro manželku, která s ním bude vozit děti, nákupy a auto bude sloužit jako druhé auto v rodině. U hlavního auta v rodině jednoznačně doporučuju přidat 17600Kč za 1.4/63kW a nebo ještě o 7400Kč víc za TSI. Dřív byl příplatek za 1.4/63kW 30 000Kč, takže tehdy rozhodování spousty lidí vypadalo jinak. Takle se velká část příplatku vyplatí v lepší ceně prodeje ojetiny - o 1.2HTP není v bazarech tolik zájem.

Ceny - Škoda nedávno snížila ceny Fabie i Roomsteru o 15 000Kč. Akce se skladovými vozy se netýká jenom skladových aut, těch je obecně hodně hodně málo a snížené ceny jsou i na auta do výroby. Výbavy nejsou stejně skládané,rozdíl v cenách záleží na požadované konfiguraci.

Fabia Combi Ambition Magic 1.2TSI/63kW 269900Kč (navíc střešní nosič a záruka 4 roky)

Roomster Ambition Plus 1.2TSI/63kW 284 900Kč (navíc parkovací senzory, 2DIN radio, sítě v kufru; možnost paketu Magic /ESP, kontrola tlaku v pneu, kožený paket, multifunkční volant, vyhř. sedadla, loketní opěra předu za 15 000Kč/)

Pro zorientování viz. vlákno -

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si dovolím přispět svým subjektivním názorem :-)

Mám Rooma 1,2 HTP 47kW, než jsem ho koupil, měl jsem půjčený téměř nový 1,4/63kW na tři dny. S odstupem hodnotím tyto motory takto: Na ježdění po městě je 1,2 o dost velký rozdíl lepší, živější, mrštnější (1,2 má krátké kvalty, a zabírá slušně odspodu - ta 1,4 odspodu vůbec netáhne a probouzí se až nad 2500 otáček, čili na popojíždění po městě je 1,4 mnohem horší - nepříjemnější). Na dálnici je zas ve výhodě 1,4, o dost. Lépe zrychluje na předjíždění, a rychlost 130-140 km/h jí nedělá problém (1,2 při 140 točí skoro 5000 otáček). Nakonec jsem zvolil 1,2, protože 99% najezdím po městě a v příměstském okolí, po dálnici jedu vyjímečně, a tam se dá na tempomat těch 110km/h s tím HTP vpohodě jet s dobrou spotřebou. Dodávám, že převážně jezdím sám či ve dvou.

Co se týká rozdílů Fabia/Roomster, neváhal bych ani vteřinu. Do Roomsteru se líp leze, líp je z něj vidět, a hlavně proti Fabii má neskutečně lepší jízdní vlastnosti (podvozek). Navíc soukat se do Fabie na zadní sedadlo mi přišlo taky nepohodlné (190cm/130kg), kdežto do Rooma skočím a sedím :-)

Snad jsem taky trošku poradil :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsme si půjčili Rumíka, asi by jsme ho brali :) Teď jen ten motor.... :D Vysoký je to docela dost no, ale co kdyžtak máme štafle :D Asi rozhodnul právě ten prostor, prostě je interiér vzdušnější a ty čachry se sedačkama jsou dobrá vymoženost. dalik: Teď právě zbývá už jen promyslet jaký ten motor, přeci jen TSI je +25000 kč navíc:( P.S pro bojlera: pěknej a poučnej elaborát ;)

Editováno: , autor: shekr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, my jsme měli Fabii s motorem 1.4 16V 55kW, nyní máme Roomster 1.2 TSI 63kW a na 2 měsíce jsme měli zapůjčen Roomster s motorem HTP. V Roomsteru daleko víc místa, hlavně vzadu kde se vlezou dvě plnohodnotné dětské sedačky a někdo mezi ně, což ve Fabii teda nešlo. Kufr paráda, co tam se vleze věcí. Dlohodobá spotřeba na Fabii 1.4 a Roomsteru TSI je stejná 6.3l, motor TSI pro stejnou dynamiku stačí točit o 1000 otáček míň. S Roomsterem 1.2HTP jsme měli spotřebu 7.5l a auto vůbec nejelo a motor byl hlučný (slušně řečeno). Co se týká rozdílů Fabia/Roomster souhlasím s Dalik.

Roomster TSI :kol-47:

Editováno: , autor: mida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Je to o zvolené prioritě, nicméně bych chtěl vidět obličej mé ženy, když bych jí sdělil. Miláčku, koupil jsem Roomstra, kočár se nám tam sice nevejde, ale je možnost tam dát kolo BMX na stojáka. Tím chci říct, že určitě více lidí upřednostní místo na kočár, než na kolo a z vlastní zkušenosti vím, že do Rooma jsem kočár bez rozložení nedostal. Jiná situace možná nastane, až mi odrostou děti, ale teď nám fabkový kombík max. vyhovuje. Kolo, bych stejně umístil raději na střešní nosič, než bych si se špinavým kolem po návratu z vyjížďky, špinil interier.

Editováno: , autor: kosak 72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeknu to jinak já jsem třeba chtěl aby se dalo sedět na zadních sedadlech ve 4lidech......pohodlně. Což mi třeba fábia kombi nenabídla.Za mne (188cm), si ve fábce sedlo nanejvýš dítě. Tet si za mne může třeba sednou zase člověk stejné výšky jako mám já. Já jsem rooma neměl když jsme ještě vozili kočárek, (ten jezdil ve favoritu), tak to objektivně nemohu posoudit. Taky jsme se při koupi rozmýšleli mezi FII combi a Room. ale variabilita a celkový vnitřní prostor prostě vyhrál, i když vím že v kombi je o něco delší kufr. Jo a líbí se mi že když jedem ze zahrady ve 4lidech, krásně naložíme 8bedýnek z jabkama bez posunováví sedáků, prostě 2vedle sebe a 4ve sloupcu. A ještě je tam místo na naše věci. Já nechcu snižovat užitečnost kombíku, píšu jenom svoje zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...