Alma Vloženo 2. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2017 Tak máš problém někde jinde. Po přehrátí sw na první garančce letos na jaře jsou u mne starty OK, někdy sice zvýšené otáčky, ale vždy start napoprvé. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Premik Vloženo 16. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2017 (editace) Diky za info autualni stav mam pořád stejne problemy natočit ted bylo auto v servisu skoda a nevedeli si rady jako by tuhle zavadu poprve,po vikendu tam davam auto at to ještě zkousi, sami se dost divily auto neni ove je to rok 2009 Najeto cca 290 tis km Editováno: 19. Červenec 2017, autor: Premik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robo_27 Vloženo 18. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2017 Jedná sa o nové auto v záruke? Ako som písal v inom vlákne, nám tiež aktualizovali softvér aj keď z iného dôvodu. A mám pocit že krátko po štarte sú mierne vyššie otáčky ako predtým.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 18. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2017 (editace) Ja neviem v čom to môže byť vo vašom prípade problem ale v mojom je to tak, že ak nedám VIF tak mi motor pri nočnej resp. rannej teplote vyššej ako 19°C brble a musím štartovať na dva krát. Inak pohoda bez problémov. Editováno: 18. Červenec 2017, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 18. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2017 už mám více než rok aktualizovaný software motoru a už přes rok mám starty bez problému, vždy na první otočení klíčkem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 31. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2017 Ja skúsim ten ventil N 80 ako písal "Libero".Mám doma Fabiu I 1.2 47kW HTP 2004 a ten ventil je identický na oboch motorizáciách AZQ aj BXW.Na 1.2 nikdy nebo problém so štartovaním,tak skúsim vymeniť,len musím dojsť nato ako to zmontujem,na HTP je to pri expanzke tak je dobrý prístup,no na 1.4 to je za vzduchovým filtrom,neviem ako to odtiaľ dostanem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 6. Září 2017 Sdílet Vloženo 6. Září 2017 Ventil N 80 som vymenil,zohnal som sice starší z 1.4 MPI . Tu je úryvok z ineho fora ohľadom týchto zlých studených štartov. Netreba objavovať objavené... A stojí to zbytočné peniaze....Výrobca na túto tému má spracované riešenie. Týka sa to vozidiel POLO 6R, GOLF 5K s motorom 1.4 16V 59kW CGGA. Príčinou ťažkého štartu motora po dlhšom státi na slnku je elektromagnetický ventil na nádobke AKF(filter s aktívnym uhlím).Ak je výrobcom ventilu fa. VALEO a dátum výroby je pred 310-tym dňom roku 2009, Tak je ho potrebné vymeniť.Na ventile je kodové číslo výroby v tvare 31009 resp 3109 čo značí 310-ty deň roku 2009, napr 1749 je 174-ty deň 2009. To su sice iné motorizácie,ale niekto tu písal že to platí aj pre naše motorizácie BXW. Foto vybratého ventilu z auta a ešte je na ňom vygravirované číslo 0799,to by znamenalo že je to 79 deň roku 2009 vadná seria,nechám auto odstáť do večera a uvidím ako štartne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 9. Září 2017 Sdílet Vloženo 9. Září 2017 Takže,chyba so štartovaným sa stále opakuje.Z piatych pokusov 2 OK po sebe 3 NOK po sebe na druhý pokus OK. 6.9. 18:07 24,5C po výmene a 6,5 hod.státí OK 7.9. 4:54 16C OK 7.9. 18:28 20C NOK ,druhý OK 8.0. 16:42 24C NOK ,druhý OK 9.9. 6:25 14C NOK ,druhý OK Software RJ stále pôvodný 2491.Buď by aj ventil ten menený bol v takom stave ako môj,alebo pokračujem v pátraní po záhade. Skúsim vymeniť ten ventil z HTP je taký istý a auto štartuje OK. VCDS Lite bez závad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rare visitor Vloženo 9. Září 2017 Sdílet Vloženo 9. Září 2017 Dobrý večer, myslím, že v mém případě (r.v. srpen 2014) jsou příčinou špatných studených startů jen klimatické podmínky, případně software, který něco upravuje v závislosti na teplotě, vlhkosti, tlaku apod. Kdyby příčinou byla nějaká vadná součástka, tak by se situace s časem zhoršovala. Zdá se mi, že letos celkově byla situace o něco lepší než loni. Někdy auto nastartovalo napoprvé, i když byla teplota mezi 15 - 28. Software mi zatím neměnili. Před více než rokem a půl při výměně oleje, když jsem seznámila servis s problémem, mi řekli, že diagnostika nevykázala žádnou chybu, a proto není důvod měnit software. Nejhorší startování bylo hned v srpnu 2014, v létě 2015 - lepší, protože byla velká vedra a v teplotách kolem 30 se problém nevyskytuje, v létě 2016 - o něco horší než ve 2015 - častěji v době startování bylo jen kolem 20 stupňů, letos - o něco lepší než loni, nevím proč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 10. Září 2017 Sdílet Vloženo 10. Září 2017 Nové auto musí štartovať na brnk,také by som toľko reklamoval až by som im ho vratil. No k mojim testom s N 80,dnes ráno 6:31 15C 24 hodin odstavené,N 80 vymenený s HTP-čkovým,štart neúspešný,druhý OK,HTP s mojim naskočila našup. Ja som auto (r.v.7.2009)kúpil koncom septembra 2015,malo 90 xxx km a o mesiac som ho dal prestavať na LPG,(nemá so zlými štartami nič spoločné).Auto štartovalo stále nabrnk,keď som čítal fórum tak som sa čudoval ako to môže niekomu zle štartovať.No v lete 7/2016 som prvý raz okúsil zlý štart v chorvátsku a to bolo 30C,nevenoval som tomu pozornosť,potom všetko OK,až koncom augusta sme boli na víkendovom pobyte pri PB a tam som auto ráno štartol a motor naskočil,triasol sa akokeby šiel na dva-tri valce skôr dva,otáčky lietali 500-1200 až nakoniec zhasol,druhý štart OK akokeby sa nič nestalo.Odvtedy nepravidelne zlé štarty,stalo sa mi že raz až na 4 krát.Je zaujímavé že ak je teplo cca 30 tak to štartuje naprvý pokus.Od toho pobytu sa to zhoršujw a teraz skoro každý studený štart je neúspešný.Podľa mňa s tým soft nič nemá,keď to dovtedy chodilo dobre,to sa tak brutálne zmenili klimatické podmienky?,určite nie.Jednoduch nejaká sučiastka si neplní tú funkciu čo má,buď ohľadom vzduchu alebo pre mňa skorej paliva. NO ELEKTROMAGNETICKÝ VENTIL N 80 TO NIEJE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Září 2017 Sdílet Vloženo 12. Září 2017 (editace) Dnes zasa štart pri 16C na druhý pokus,včera večer som šiel z roboty a vybral som poistku č. 28 10A,ktorá je na ten ventil N80 bolo 20.5C 12 hod odstavené a chytilo na prvý pokus, dneska som kontroloval cez VCDS Lite a zapísalo mi chybu. 17834-evap purge Valve (N80) Open Circuit P1426-000- --Intermittent Čo by sa stalo ak by som ten ventil nechal zapojený aby nehlásilo chybu a zablendoval by sa prívod buď do ventilu alebo do sania. Čo s výparmi,ktoré by sa dostali do motorového priestoru,neni to moc nebezpečné,nerád by som si pripomínal 90-roky. Alebo zablendovať tak aby sa tie výpary vobec nedostali von. Bolo tu spomínané že to tak fungovalo. A ešte som odpozoroval vo VCDS merané hodnoty skupina 004 dve teploty v tretom stĺpci bolo pred štartom 15C vo štvrtom 19C,pritom vonkajšia teplota podľa palubného PC bola 16C,po naštartovaní sa zvyšovala so zahriavaním motora v treťom stlpci až na 90C,no vo štvrtom stĺpci sa tiež zvyšovala až na 31C,pritom palubný PC stále ukazoval 16C,potom som motor zhasol,nieje to nejaká haluz s tou druhou teplotou. Editováno: 12. Září 2017, autor: kimmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 13. Září 2017 Sdílet Vloženo 13. Září 2017 Ďaľší poznatok,včera som vymenil kľúče,večer štart cca 21C OK,ráno z práce 10C OK,dnes poobede po 8 hod stání 25C OK,tak som z toho jelen. 10C a 25C to nedáva logiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Premik Vloženo 14. Září 2017 Sdílet Vloženo 14. Září 2017 V 16. 7. 2017 na 12:10, Premik napsal: Diky za info aktualni stav mam pořád stejne problemy natočit ted bylo auto v servisu skoda a nevedeli si rady jako by tuhle zavadu poprve,po vikendu tam davam auto at to ještě zkousi, sami se dost divily auto neni nove je to rok 2009 Najeto cca 290 tis km Po delši době opět připsěju s novymi poznatky k memu autu, zkusily sme vymenit jednotku motoru nepomohlo,ted po vyměně palivoveho čerpadla v nadrzi auto jede hned na prvn start,uvidim jak to pujde dal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 21. Září 2017 Sdílet Vloženo 21. Září 2017 (editace) Tak čo "Premik" beží to stále dobre,ozaj to bolo palivové čerpadlo?Aj tu na zahraničnom fore sa to spomína v poslednej reakcii,vymenil čerpadlo aj filter a OK https://www.briskoda.net/forums/topic/316692-diagnosing-14-16v-bxw-engine-problems/ ktorý to bol typ čerpadla,pretože na škodadiely mi dáva pre bxw dva typy no cena je diametrálne odlišná toto https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6q0919087e-palivove-cerpadlo-skoda-5930.html alebo toto https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6r0919051m-cerpadlo-do-nadrze-skoda-21248.html Editováno: 21. Září 2017, autor: kimmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Premik Vloženo 21. Září 2017 Sdílet Vloženo 21. Září 2017 Zatim po vyměně čerpadla auto jede bez nejmenšich problemu,starty na poprve kdylkoliv jedu ohledne typu čerpadla podivejte se na vičko čerpadla je to pod sedačkama ,ještě vam zitra mrknu co tam za typ ve sem autě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 21. Září 2017 Sdílet Vloženo 21. Září 2017 Na výměnu palivového čerpadla v nádrži za modifikované existuje servisní pokyn, u předface modelu mi to vyřešilo chcípání motoru za jízdy když se blížila hranice rezervy, není to sice o startu, ale zkusit se má vše. Jde o to, že ten pokyn jsem si musel vyhledat a technikovi ukázat vytištěný, neb o tom neměl ani tušení, a to už mi z bezradnosti chtěli auto vézt do MB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Premik Vloženo 21. Září 2017 Sdílet Vloženo 21. Září 2017 (editace) Co si budem řikat ,mně take ve škodovce nebyli schopni řict co tomu autu je, to čerpadlo mi poradil mechanik co dela sam na sebe dle jeho popisu se čerpadlo pri natlačeni benzinu sekne,tak sem to pochopil,dale mi řekl ze to samotne čerpadlo v plovaku jde vyměnit za nove jde koupit jako samotny dil,a vzhledem k tomu ze me auto ma najeto 290 tis km tak z meho pohledu mělo asi čerpadlo sve odjete , budu dal sledovat jak se bude chovat,mam druhe čerpadlo použité z jiného auta ale steny kod čerpadla. Editováno: 21. Září 2017, autor: Premik 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 21. Září 2017 Sdílet Vloženo 21. Září 2017 Preto som sa pýtal aký typ,lebo mám doma aj 47kw HTP r.v.2004 a malo by sa to dať prehodiť,respektíve dať z1.2 HTP (AZQ) do 1.4. 16V (BXW) a nemusel by som hneď kupovať nové čerpadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Premik Vloženo 22. Září 2017 Sdílet Vloženo 22. Září 2017 před 8 hodinami, kimmi napsal: Preto som sa pýtal aký typ,lebo mám doma aj 47kw HTP r.v.2004 a malo by sa to dať prehodiť,respektíve dať z1.2 HTP (AZQ) do 1.4. 16V (BXW) a nemusel by som hneď kupovať nové čerpadlo. Podle me zkušenosti to mužete dat, nebot pro odzkoušeni to nema vliv,max muže špatně ukazovat plovak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rare visitor Vloženo 24. Září 2017 Sdílet Vloženo 24. Září 2017 Dobrý večer, od poloviny srpna auto nastartovalo vždy napoprvé. Je pravda, že už je chladněji. Párkrát v tomto období jsem ale startovala i v teplotách kolem 20 (po delším stání) a napoprvé. Všimla jsem si však, že chod motoru byl v těchto případech jiný - více neohrabaný, více vibrací, .... Zaměřila jsem se rovněž na otáčky studeného motoru na neutrál na první světelné křižovatce (asi 200 m od parkoviště): V teplejším počasí kolem 20 stupňů bývaly otáčky až kolem 1200. Teď, když je chladněji, na stejném místě kolem 900. Při zahřátém motoru jsou obvyklé otáčky na neutrál kolem 700. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 25. Září 2017 Sdílet Vloženo 25. Září 2017 (editace) To s tou teplotou je zaujímavé,keď je teplo tak otáčky vysoké a keď zima nízke,mne to nedáva zmysel.Mne to štartuje ako kedy raz na prvý krát,inokedy štartujem znova a potom už ide.Urobil som test teplôt vody a porovnal som čo ukazuje VCDS a čo ručička na budikoch.Vonkajšia teplota 25C,teplota VCDS 22,5V budík ukazuje až od 50C.Nechal som motor bežať na voľnobeh a čakal čo budú teploty ukazovať. Keď sa už pohla ručička tak na VCDS zhruba rovnako teplota,no potom ručička oveľa rýchlejšie dosiahla 90C ako vo VCDS,kde bola iba 63 a tá stúpala dosť pomaly až dosiahla 85C,potom som motor zhasol,žeby mohlo byť vadne teplotné číslo?,skúsim ho vymeniť.Termostat je Ok. Editováno: 25. Září 2017, autor: kimmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 25. Září 2017 Sdílet Vloženo 25. Září 2017 (editace) Že je ručička budíků "zabetonovaná" na 90 °C v širokém rozpětí skutečných teplot, je záměr a dělají to všechny budíky s Maxíkem. Tady to jipol57 měřil - budíky mu ukazovaly 90 °C při skutečné teplotě vody od 66 do 108 °C. V tom chybu nehledej. Editováno: 25. Září 2017, autor: JayBee1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Září 2017 Sdílet Vloženo 25. Září 2017 před 7 hodinami, kimmi napsal: To s tou teplotou je zaujímavé,keď je teplo tak otáčky vysoké a keď zima nízke,mne to nedáva zmysel.Mne to štartuje ako kedy raz na prvý krát,inokedy štartujem znova a potom už ide Podle mě se to chová stejně, jako motory TSI, u kterých je toto oficiálně odůvodněno jako "zahřívání katalyzátoru" z důvodu urychlení zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu a tím pádem minimalizaci exhalací škodlivin, upřednostněné před kulturou chodu motoru, které trvá přesně ohraničený časový úsek (tuším že asi 45 vteřin) a v určitém intervalu teploty chladící kapaliny (tzn. vlastně venkovní teploty), ve kterém vlastně probíhá homologace emisí dle příslušné EURO normy. Ta teplota je cca 18°- 30°C, motor musí být dále odstaven minimálně 6 hodin. Můžete to zkusit vysledovat. A mělo by se to dát najít i v diagnostice. Tam je ale potřeba vědět, kde přesně, který blok naměřených hodnot atd. - alespoň u 1.4 TSI tomu tak je. Je na to i vydáno TPI, protože u některých motorů TSI je tento projev daleko znatelnější. Pak je paradoxní situace, že při nule nebo slabším mrazu, jsou volnoběžné otáčky studeného motoru nižší, než když je za stejných podmínek venku pětadvacet stupňů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 25. Září 2017 Sdílet Vloženo 25. Září 2017 OK,ale prečo mi to nerobilo predtým od kúpy auta 9/2015 do 7/2016 to šlo bez problémov,na prvý pokus studený štart.Auto je r.v.6/2009 a 10/2015 montaž LPG.Až prvýkrát som nenaštartoval na prvý krát 7/2016 na dovolenke v chorvátsku a bolo 30C a potom sa mi to objavilo o mesiac a vtedy sa motor triasol akokeby na 2-3 valce otáčky lietali od 500-1200 až zdochol,druhý štart ok a odvtesy sa to začalo občas prejavovať a teraz už častejšie. Prečo to dovtedy nerobilo,musí byť niečo zle,nejaká súčiastka nepracuje tak ako má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Září 2017 Sdílet Vloženo 25. Září 2017 To já nevím, moje odpověď byla na výše citovanou větu a poslední příspěvek od rare visitor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.