Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

zdravím, chcem sa spýtať, aký olej mám použiť do môjho roomstra 1,4 63kw (BXW) aký tam dáva výrobca ? Používal som v iných benzínových autách castrol magnatec c3 5w-40, tiež by som rád vedel aké sviečky tam idú, chcem tam dať rovnaké aké boli od výroby. Prípadne ak má niekto skúsenosti s LPG auto som prerobil na plyn a chcem vedieť či je lepšie použivať sviečky ktoré sú vyrábané na alternatívne pohony? myslím že BRISK robí takéto sviečky s označením silver. Vďaka za odpovede.

Editováno: , autor: testwest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... po prestavbe na LPG, na doporuceni pouzivam stejne svicky, jako pred prestavbou. Absolutne zadny problem. Jen interval vymeny by se mel zkratit. Od vyroby mam a pouzivam svicky pod "Skoda cislem" 101905601F. Jinak neni zadny problem si zjistit jake svicky vyrobce do auta dava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja tam mám od výroby olej Castrol SLX Profesionál 5W/40. Plná syntetika. Pevný výmenný interval. 15 000 km alebo raz za rok. Že vraj je to dobrý olej. Dávam tam taký aký dal výrobca. Neviem či je rozumné špekulovať na oleji.

Editováno: , autor: stevo11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se ani tak nešpekuluje o oleji - je to spíš o tom, jak motoru dopřát kvalitu a přitom zbytečně nekrmit nenažrané značkové servisy. Všecky oleje, které splňují teplotně-viskozitní třídu SAE a firemní specifikaci VW podle typu motoru jsou víceméně stejně kvalitní - rozdíly jsou pro běžného uživatele těžko rozeznatelné. Nějaké diskuse o rozdílech minerál x polosyntetika x plnosyntetika nemají vůbec cenu, protože stejně i ty "plně syntetické" oleje mají 99% objemu složeného z běžných složek plně minerálního původu, získaných běžnou frakční destilací v rafinérce. Stejně tak diskuse nad rozdíly 5W40, 10W40 nebo třeba 5W60 - potřebný tepelný rozsah oleje určuje výrobce motoru, dávat lepší olej má smysl jen tam, kde je motor podrobován vysokému zatížení po větší část provozní doby nebo je provozován v extrémních okolních teplotách.

Největším důvodem všech diskusí na netu je hlavně CENA - a to převážně rozdíly mezi cenou oleje nakoupeného v maloobchodní síti (pumpy, obchody s autopříslušenstvím), v e-shopech na internetu a tím samým olejem, který je do motoru naléván značkovým servisem "ze sudu". Podle vší logiky by servisem velkoobchodně nakupovaný sudový olej měl být i pro koncového zákazníka = majitele auta mnohem lacinější, než maloochodně nakupovaný "na drobno" v litrových flaškách. Přitom všichni víme, že opak je pravdou - litr "sudového" oleje libovolné značky ve značkovém servisu (kde by samozřejmě měli nalívat výrobcem předepsanou kvalitu) stojí majitele běžně dvojnásobek toho, kolik za totožný olej zaplatí kdekoliv jinde v maloobchodě. Potom se opravdu začíná vyplácet nakupovat "na drobno" mnohem kvalitnější oleje a "motoru dopřávat", hlavně když je měníme sami nebo necháváme měnit tam, kde nás neojebou - cena vyjde nastejno jako ve značkáči a motor si přitom chrochtá blahem - za stejné prachy, za které by ve značkáči dostal jen "povinnou základní klasiku"...

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Všecky oleje, které splňují teplotně-viskozitní třídu SAE a firemní specifikaci VW podle typu motoru jsou víceméně stejně kvalitní - rozdíly jsou pro běžného uživatele těžko rozeznatelné. ...

Nechápu, kde si protiřečím. Zde tedy dovysvětlení pro ty, kteří mají dráty tažený až přes Atlantik: je to myšleno tak, že v jedné tepelně-viskozitní třídě běžný uživatel nepozná rozdíl mezi značkou A a značkou B, zatímco cena je mnohdy rozdílná o desítky % - v případě servisního prodeje pak až o stovky %. Pokud výrobce auta dává výraznou přednost jedné značce, může to být způsobeno jinými než kvalitativními požadavky - například obchodní smlouvou. Uživatel by se měl soustředit hlavně na splnění tepelně viskozitní třídy případně další upřesňující specifikace výrobce motoru. Samozřejmě rozdíl mezi odlišnými specifikacemi olejů už laicky rozpoznatelný je - třeba v ochotě startovat i za velmi nízkých teplot nebo v životnosti oleje při vysloveně dlouhodobém dálničním provozu atp.

Ve druhém odstavci pak konstatuju, že prodej olejů je v drtivé většině servisů značně předražený, takže pokud už má majitel "vyhodit ty prachy" za motorový olej, udělá lépe, když koupí standardní výrobcem motoru doporučovaný olej v maloobchodě = JINDE NEŽ VE ZNAČKOVÉM SERVISE (samozřejmě mnohem levněji než TAM) a výměnu nechá udělat "s vlastním materiálem", anebo když za stejně velké peníze motoru "dopřeje" olej s vyššími kvalitativními parametry, zakoupený taktéž v individuálním maloprodeji - v obou případech na tom bude lépe, než když si nechá nalít ve značkáči standart za těžký prachy.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak Tiež som si myslel že olej zo suda v značkovom servise bude výhodnejší. Omyl. Keď som pozrel faktúru a videl som 20 € za liter oleja aj s DPH mal som dosť. Ten istý olej sa dá kúpiť aj za polovicu. Ja som ho z netu zohnal za 9,90€. A potom prečo ľudia obchádzajú značkové servisy keď padne záruka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj,mám motor 1.4 16V 63 kW a mám v něm od výroby olej Castrol SLX Professional 5W-40 syntetický. Výměnný interval po 30 tis km. Chtěl jsem se zeptat, najedu 20-25 tis km ročně, ale jezdím převážně krátké trasy po zákaznících. Mnohdy třeba po 3-4 km atd. Zajímá mě, jestli je ten výměnný interval adekvátní k takovému zacházení a jetsli by nebylo lepší po první garančce přejít na klasický 15t km výměnný interval. Díky za rady.

Editováno: , autor: Ondraasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO Ondraasek:

súhlas čo píšu chalani nadomnou...TXT 5W-40 je olej na pevný interval čiže 15000km/1 rok...nechaj si to napojiť na diagnostiku a zisti si na aký interval to máš nastavené..v tvojom prípade čo tu popisuješ bude lepšie ten olej meniť po tých 15t km/1 rok...

olej pre 30t km/2 roky:

http://www.svetolejo...l-EDGE-5W-30-1L

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojte vsichni chci se zeptat ,pomalu se me blizi rocni garancka a vymena oleje+filtru.Chtel jsem se zeptat jaky by jste doporucili olej a filtr na tento motor.Jezdim prevazne mesto a mimo mesto ,dalnice tak 2x za rok.Auto bude met najeto cca 4 nebo 5tiskm.Slysel jsem ze takove castrol a shell uz neni co byvavalo a skodovka to tam cpe protoze ma snema nejaky smlouvy.Taky me bylo receno ze lepsi je ted mogul co vy nato? ;)

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak podívej, od výrobce, teda spíš od autoservisu, kde jsem auto kupoval tam mám olej Castrol 5W30. Já osobně bych tam dal 5W40. V podstatě je to jedno, jaký tam dáš olej, jen musí splnovat normu, kterou předepisuje výrobce.. řekl bych, že je to tato norma VW 504 00/507 00.. ale kdyžtak mě opravte... Každopádně při tvém nájezdu 5tis km za rok, nebo od garančky ke garančce je to uplně fuk... mrkni na aukro, tam se dá koupit dobrej olej za podstatně mín, než z eshopu... http://aukro.cz/listing.php/search?sg=1&string=5w40

Nebo si zavolej do autoservisu, kam chceš auto dát a zeptej se, kolik u nich stojí litr oleje, který dávaj do tvýho motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha.. hele, co kdybys prvně použil pana GOOgla, trošku se obtěžoval a našel sis to sám?? to nemyslím ve zlím, ale zkus být trošku samostatnej...:-) Stejně nevím, proč to řešíš, filtr stojí stovku, dvě max... jestli chceš tak moc ušetřit, kup si olej přes aukro, třeba ten 5W40 a zbytek nech na servisu, oni ví, jaký filtr ti tam maj dát..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechcu na nicem setrit ,to vubec ptal jsem se jen jakej je vhodnej olej do toho motoru,co tady resis google ,jestli bude stat 780kc nebo 1500kc je me jedno.Na aukro lozit nebudu ,olej si koupim tady u nas v mototechne akorat potrebuju vedet co tam bude lepsi za znacku ne co je podle technicaku ;)

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebuješ jenom aby splňoval danou normu výrobce vozidla a jestli se ti líbí Mogul nebo Castrol je už úplně asi jedno. Co se týká cen oleje tak mě to vycházelo asi takhle když jsem měnil: litr oleje v servisu - 500kč (myslím že momentálně dávají Shellky), tak jsem vzal radši za 1200kč 5ti litrovku Castrol Edge turbo diesel z eshopu (německá etiketa) a v poho

A filtr to je otázka max 200kč za originál nový

Editováno: , autor: Gilmore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechcu na nicem setrit ,to vubec ptal jsem se jen jakej je vhodnej olej do toho motoru,co tady resis google ,jestli bude stat 780kc nebo 1500kc je me jedno.Na aukro lozit nebudu ,olej si koupim tady u nas v mototechne akorat potrebuju vedet co tam bude lepsi za znacku ne co je podle technicaku ;)

To by mě zajímalo,na základě čeho ti tady někdo poradí,která značka je ze značkových ta lepší pro tvůj nový motor. Kup si olej podle normy,a firmu si zvol losem,budeš na tom stejně. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já třeba na základě doporučení většiny. Jestliže 2/3 a více nějakou věc chválí, mohlo by na tom něco být. To je u olejů Total, Mobil, Shell a mnoha dalších.

Ale je pravda, že pokud olej plní koncernovou normu pro daný motor, má rozumný původ od zavedeného prodejce a mění se v pravidelných intervalech - tak je to jedno, od jakého výrobce pochází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...