Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

ekkare-me by zajimalo co je podle tebe min a vic kvalitni olej... jak se to prosim pozna? Nekdo pise ze castrol je na hovno, jinej ze shell na dve, dalsi ze jezdi na takovy a jiny na takovy... podle me pokud olej splnuje vw pozadavek, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, tak by mel byt natolik kvalitni,abych se nemusel bat ho do motoru nalit.. a tento pozadavek muze splnovat jak carlson z lidlu za 150k litr tak castrol, shell za 400kc litr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednej strane je ťažké určiť že ktorý olej je menej kvalitný a ktorý viac, na druhej strane okrem VW schválenia majú oleje aj ACEA a API triedy a okrem toho aj ďalšie schválenia automobiliek. K tomu všetkému tu máme ešte technické listy, takže ak sa v tom niekto viac hrabe, tak si dokáže spraviť obrázok o tom ktorý olej je o niečo lepší.

 

API trieda o kvalite oleja moc nepovie, lebo každé továrenské schválenie je prísnejšie, ale ak nejaký olej má iba API SL a nie SM alebo už SN, tak je jasné že to je určite staršia receptúra.
Ďalej tu máme ACEA triedy. Pre benzínové motory sú lepšie oleje ktoré sú čisto ACEA A3/B4 bez ACEA Cx tried. (výnimkou je asi  iba ACEA C3-10), nakoľko nemajú obmedzenia pre SAPS a tým pádom majú aj vyššie TBN.
Potom tu máme ďalšie továrenské schválenia. Dobré je sledovať tie od BMW a MB. U BMW čím vyšší rok, tým lepšie a u MB (229.1, 229.3 alebo 229.5) čím vyššie číslo, tým lepšie. Olej asi tiež nebude patriť medzi najhoršie ak bude mať na obale aj schválenie pre Porsche, Ferrari alebo Nissan GT-R.

Okrem toho sa dajú nájsť v technických listoch hodnoty TBN (väčšie číslo je lepšie), HTHS viskozitu (viac je lepšie, ale má to jemný vplyv na spotrebu paliva), kinematickú viskozitu pri 40°C (čím menší číslo tým lepšie) a 100°C (ak je to medzi 10 až 17 je to ok, viac je pre bežné jazdenie zbytočné), bod varu (viac je lepšie) a najnižšiu teplotu pri ktorej je olej ešte čerpatelný (menej je lepšie).
Nakoniec ak je to uvedené, tak o kvalite oleja vypovedá aj trieda alebo druh použitého základového oleja. Ak bude uvedené základový olej je 100% PAO, alebo esterový (tým sa výrobcovia väčšinou pochvália), tak je jasné že sa jedná o kvalitný produkt. To sa ale väčšinou dá spoznať aj podľa ceny. :-)

Ak si niekto tieto parametre porovná, tak si dokáže spraviť obrázok o tom, že ktoré oleje sú lepšie a ktoré menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem to obecně, ne na nějakej konkrétní olej. Ale všichni víme, že po některým oleji prostě zůstává tenká vrstvička černý usazeniny, která spíš vypadá jako patina povrchu - a po jiným oleji je kov vyblejskanej jak psí koule. Je to o obsahu těch samočistících složek, který dávají různý značky v různě vysokým podílu a s různým stupněm účinnosti.

 

Samozřejmě řidší oleje mají těch čistících složek víc, všecko souvisí se vším, dá se říct že de facto z tohohle jevu pochází dnes už folklórní tvrzení, že nalití polosyntetiky nebo dokonce plný syntetiky po delší době používání "jen minerálu" vede automaticky k zadření motoru.

 

Ano, ty "víc syntetický" oleje (ve skutečnosti jen s vyšším podílem uměle syntetizovanejch aditiv a dalších složek) skutečně líp odstraní ty úsady, ale v dnešní době už jich v žádným motoru není tolik, aby se okamžitě po nalití jinýho oleje motor zadřel.

 

Přesto k většímu nebo menšímu rozdílu ve "schopnosti čistit" = vstřebávat do sebe usazeniny u olejů dochází a minimálně při přechodu na "lepší" viskozitní třídu SAE i při zachování klasifikace VW je s tím faktem nutný počítat a minimálně napoprvé nevyužít celej výměnnej interval. A i v rámci jedný "viskozitní skupiny" se najdou rozdíly. Třeba zrovna Castrol je výrobcem vychvalovanej za svoje čisticí schopnosti - a když se naleje po jiným, právě v tomhle jednom aspektu míň účinným oleji, tak může dojít k různým efektům právě plynoucím z toho, že "vyžere" i zbytky, který předchozí olej nechal. Pak si jeden uživatel stěžuje, že se mu po Castrolu zhoršilo to a tamhleto - a druhej, kterej leje Castrol od samotnýho začátku funkce motoru, si Castrol nemůže vynachválit.

 

Právě proto se mně moc nelíbí to, že fabrika i sevisy lejou do motorů jednou to a podruhý zas něco jinýho, hlavně že to nakoupily za levno, pokud to plní nějakou hlavní rozlišovací specifikaci - a na ty "podružný", který ale můžou způsobovat nějaký nežádoucí sekundární efekty, už se kašle zvysoka. Hlavně že se penízky sypou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A ty usazeniny se nedají z motoru dostat nějak jinak, než prolít během 14 dní motorem dvě olejové náplně za 1600,- ? :-) Chápu, že pak škody můžou být větší, než zaplatit za 2x 800,- za olej, ale jde mi to proti srsti... :-) A jelikož motor začíná "cvakat" čím dál tím více, měním olej hned po výplatě. Snad to bude tím. Objevilo se to při posledních asi 2000km :-/ 12000 km mám na tom současném a svítí už i odpočet servisního intervalu. Snad se mi ho pak nějak podaří vynulovat. Tuším, že se to tady někde na foru už psalo, jak se to dělá.

Editováno: , autor: TraCker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty usazeniny se nedají z motoru dostat nějak jinak, než prolít během 14 dní motorem dvě olejové náplně za 1600,- ? :-) Chápu, že pak škody můžou být větší, než zaplatit za 2x 800,- za olej, ale jde mi to proti srsti... 

Proč 800,- za 1 náplň? 

Do BXWéčka stačí asi 3,6 litru včetně nalití do filtru, kanystr se 4 litrama koupíš na netu za cca 500,- až 550,- i s doručovacím poplatkem - viz http://www.oleje.cz  

si můžeš vyhledat i další produkty od X různejch výrobců přesně podle značky i typu motoru, nemusíš se omezovat jen na škeblovku (tu preferuju já, někomu jinýmu může vyhovovat samozřejmě jinej výrobce!!!)

a na portálech

http://www.zbozi.cz

nebo

http://www.heureka.cz

pak můžeš hledat cenově nejvýhodnější nabídky...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Idem sestre objednávať filtre plus olej do fabie motor je tam 1.4 63kw bxw, podľa papierov a VINka som zistil že olej bol vymienani po 15tkm takže myslím že tam dávali 5W-40 a teraz moja otázka.

Niekde je na predu nalepená nálepka SHELL je možné že tam je SHELL Helix ?? V papieroch zo servisných prehliadok je buď len že motorvý olej normy VW 505.00 alebo 502.00 alebo som ešte našiel že 5W-40.

 

Ktorý s týchto dvoch SHELL je lepší ?? http://olejposta.sk/Shell_Helix_HX8_5W-40_4L__r_15524.html

http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_5W-40_5L__r_870.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podivej, pro tvuj motor muzes použit jakykoliv olej, ktery splnuje normu 502.00 coz je olej 5W40 nebo 0W40, pripadne olej, ktery splnuje 504.00 coz je longlife olej 5W30, ovsem druhy zminovany se pouziva u longlife prodlouzenych intervalu, ale pokud by jsi ho uz mel, muzes ho pouzit taky... takze- pokud budes olej teprve kupovat, muzes koupit jakykoliv olej 5W40 502.00 , nemusi to by JEN shell, muzes vybirat mezi 15ti znacek oleju...

edit-opraveno, diky.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do tohto motora sa dá dať hocktorý olej ktorý má schválenie VW 502.00, prípadne VW 504.00.

Pri normálnych jazdách stačí meniť olej každých 15 tisíc alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Ak sú časté krátke jazdy, prípadne sa jazdí s vysokou záťažou motora, je lepšie skrátiť interval na 10 tisíc km alebo 1 rok, zase podľa toho, čo nastane skôr.
Ak sú časté štarty studeného motora, tak je lepšie vyberať z olejov 5W, alebo prípadne rovno 0W. Značka nie dôležitá, hlavne aby boli splnené hore uvedené podmienky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do tohto motora sa dá dať hocktorý olej ktorý má schválenie VW 502.00, prípadne VW 504.00.

Pri normálnych jazdách stačí meniť olej každých 15 tisíc alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Ak sú časté krátke jazdy, prípadne sa jazdí s vysokou záťažou motora, je lepšie skrátiť interval na 10 tisíc km alebo 1 rok, zase podľa toho, čo nastane skôr.

Ak sú časté štarty studeného motora, tak je lepšie vyberať z olejov 5W, alebo prípadne rovno 0W. Značka nie dôležitá, hlavne aby boli splnené hore uvedené podmienky.

Olej 0W-40 mám vyskúšaný v mojej fabii a mám pocit že je to to isté ako 5W-40 obydva boli Castrol, takže zostanem asi pri 5W-40 (je možne že to bol pančovaný Castrol ?? bol kupovaný na olejposta.sk)

 

Rozmyšlal som na tým Shellom HX8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mogul extreme je zbytecne drahy, uplne zbytecne.. posledne jsem bral Q8 formula 5w40 rozlivany.. litr 135 korun... splnuje wv speifikaci 502.00 a pokud nechces rozlevany je spousta jinych oleju... no a jestli jsi z brna, tak firma Auto Unger nabizi akce na vymenu oleju..

post-70462-0-20584500-1413785120_thumb.j

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...