Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Já třeba na základě doporučení většiny. Jestliže 2/3 a více nějakou věc chválí, mohlo by na tom něco být. To je u olejů Total, Mobil, Shell a mnoha dalších.

Ale je pravda, že pokud olej plní koncernovou normu pro daný motor, má rozumný původ od zavedeného prodejce a mění se v pravidelných intervalech - tak je to jedno, od jakého výrobce pochází.

Doporučení většiny - no zrovna u oleje bych rád věděl,na základě čeho ta většina dopručí konkrétní značku,např. Shell před např. Castrolem? Když měníš pravidelně olej po 15 000 km,tak ta většina dělá chemické rozbory,nebo co? Jak normální člověk pozná,že např. jeden maže lépe než druhý?? :kol-32: Na základě toho co píše v první příspěvku Pitrsman - "slyšel jsem,že Castrol a Shell není to co bývavalo"? Nesmysl,držte se normy,a firmu si každý zvolte podle sebe. Aby bylo jasno,mám v tomto příspěvku na mysli pouze výběr výrobce,ne výběr viskozitní třídy (např. 10W-40,nebo 5W-30 atd.)!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:myslim ze nemas pravdu ,jaka znacka takova kvalita myslel jsem tim to jestli nekdo nedela v obchode kde se toto prodava a zna tuto problematiku ,me ve skode rekl znamej ze dnes shell a Castrol uz neni co byvavalo,cpou ho tam proste proto ze s nema maji kontrakt a splnuje to normu ale vyroba jde z turecka rumunska a polska.Prej by tam dal Mogul ze ten je ted asi nej ,prave proto jsem toto tema zalozil jestli nahodou nekdo v teto branzi nedela,prizpevky tipu dej tam neco podle normy me nic moc nereknou ,samozrejme ze tam dam neco podle normy :)

Zatim co mi tak lidi poradili i jinde vede Mobil a Mogul

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ty s tím žádné zkušenosti nemáš a přesto rád radíš- ve škodě mi známej řekl......to je fakt rada a zkušenost nad zlato. Konkrétně ty se raději drž těch norem, než toho co ti známej řekl. A nejvíc mě může rozesmát, že je důležité kde to ten či onen koncern vyrábí. Uvědom si, že to vyrábí tam, kde je to nejlevnější, ovšem podle koncernových norem. Olej do auta nejsou uzeniny a pod. šizené na bývalej východ do hypermaketů. :kol-46:

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cpou ho tam proste proto ze s nema maji kontrakt a splnuje to normu ale vyroba jde z turecka rumunska a polska

Splňují normu? Splňují,tak co řešíš? Budeš to lejt do Fabie a ne Formule 1... Pitrsman,jsi docela srandovní - ty víš,kde,kdo a jak vyrábí ten Mobil nebo Mogul? Nevíš,a nevíš to jistě ani u toho Castrolu,nebo Shellu...

"Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy.Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel".

Ing. Jaroslav Černý, CSc.

Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha

Takže asi tak... :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by bylo super, kdyby bylo jedno, kde se výrobek se stejným názvem vyrobí.

Jenže "Shell nabízí v Německu pod stejným názvem V-Power Diesel naftu naprosto odlišné kvality než u svých českých čerpacích stanic." Odkaz zde:

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.aspx?c=A080915_145641_automoto_fdv

Persil gel na praní se stejným názvem u nás jako v Německu. A rozdíl jsem poznal i já a to fakt často neperu.

Jogurt Actimel, kteří známí dovezli z Německa, chutnal jinak, než náš "práškový"

A všechny oleje s napsanou nějakou normou ji určitě splňují, některé (i české) ji ale třeba překračují.

Ale bez drahých motorových testů to opravdu nikdo nezjistí a proto zakoupení zavedené značky v zavedeném obchodě (nemyslím Lidl) by nemělo mít vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže u toho žrádla a drogerie jsou také na zadní straně etikety mírné odlišnosti i když se jedná dle názvu o totožný výrobek, stačí otočit. U toho oleje ale lab. rozborem musí dojít ke shodě se specifikací, nikdo krom noname asiatů si nedovolí to šidit, automobilové koncerny v případě průseru by výrobce zničily. Takže mě můžou dostat takové ty kecy jak Shell či Castrol stojí za ho*no protože to říkal známej v servise :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dick:ptal jsem se ho znovu kde k tomu prisel ze mogul je ted lepsi ,odpoved byla velice jednoducha ,u nekerych vozu se u vymene oleju objevila skareda barvicka na garanckach ,sice to neznamena ze trebas olej nebyl kvalitni ,muze to byt i motorem ale u novych aut nevim no :) a nejvic to dela castrol a shell protoze ho skoda hodne doporucuje ,tim nechtel rict ze je spatnej ,ano splnuje normu ale nedal by si ho do sveho auta ,dela tam reditele servisnich oprav a volal i do jinych servisu tak jak si volaji pri kazdem problemu a prej to sami ,ja nerikam ze na neho dam nebo ze ma pravdu jen rikam co slysim takze typu ze te ty kecy stvou nenadavej name :)

nasel jsem toto :

http://www.oleje-pem...ex-4_33537.html

Muzu to tam dat?Nebo jsem spletl specifikaci?

Jeste doplnim:asi koupit dalsi litr ze 4l bude malo

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,mám motor 1.4 16V 63 kW a mám v něm od výroby olej Castrol SLX Professional 5W-40 syntetický. Výměnný interval po 30 tis km. Chtěl jsem se zeptat, najedu 20-25 tis km ročně, ale jezdím převážně krátké trasy po zákaznících. Mnohdy třeba po 3-4 km atd. Zajímá mě, jestli je ten výměnný interval adekvátní k takovému zacházení a jetsli by nebylo lepší po první garančce přejít na klasický 15t km výměnný interval. Díky za rady.

od roku 2005 dava VW do vsetkych aut long life oleje ako prvu napln. | NET| Tvoj motor ma BXW ma kod na vymenu QGO, t.j./ 15000 km alebo 1 rok. Ja mam sice ibizu, ale presne s tymto motorom. | 2007| 1.4 16 V 63 kW.

mam tam normu VW 505 01  VW 502 00 VW 504 00.  Ta VW 504 00 je uz  norma pre long life III.  Cize ja dodrzujem VW 502 00, LEBO... long life III su ekologicke oleje, ktore chrania katalyzatory a zivotne prostredie,  VW 507 00 { diesel} chrania filter pevnych castic- PDF. Jednoducho povedane: alebo kvalitne aditiva v oleji, alebo slabe aditiva a malo latok, ktore zvysuju emisie...

t.j. pokial nemusis davat iba VW 504 00, alebo VW 507 00, tak sa oleju , ktory ma iba tieto VW specifikacie vyhni. V pohode su VW 502 00, ale na tuto temu je na nete habadej odbornych clankov - nemyslim mudrlantov ako ja na disk. forach :}

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ale,nemusíš se hned "sejřit",ale už v první odpovědi ti bylo raděno,že stačí se držet normy VW. :kol-47:

NORMA od VW, viskozitu tam mas davat podla klimatickych podmienok a zatazovania motora. Ved ak je auto nove, ma k nemu knizku a tam su specifikacie napisane, nie je uveden, ci 0, 5, 10, 15, 20 W { winter}, alebo 30, 40,50,60 { leto}

 Inak dobre zdrave nazory tu hadzes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

čo hovoríte na ten olej mám doma 2litre http://www.autorelax.sk/zbozi/castrol-edge-professional--a3-5w-40-1l.html

 

a ešte by som dokúpil ďalšie 2l, teraz tam mám Total Quartz 9000 a mám taký dojem že neni tak dobrý aký tam bol predtým pretože sa občas ozvú hydraulické zdvihatka

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď máš dva litre toho Castrolu, tak dokúp zbytok a kludne ho použi, len tie zvyšné 2 litre kúp v lacnejšom e-shope, ako je ten ktorý si linkoval. A ak chceš za každú cenu dávať iný olej, tak mi tie dva litre Castrolu môžeš darovať, ja ho rád použijem. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tento týžden ide tato na garančku po 30tkm na novej fabii tak možno donese ešte jeden liter toho Castrola takže potom budem dokupovať len jeden liter,

 

 

inak čo som tu čítal na fore ako niektorým sa kazí ten motor 1,2Tsi tak som sa pousmial nad tým pretože môj tato on niekedy tomu motoru dáva riadne zabrať a spotreba v norme priemer 6,2l ale to chodí stále po dialnici alebo po meste a motor nežerie nič iné len benzín

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám rovnakú skúsenosť a to s tým motorom jazdím aj na spôsob eco rally, aj rýchlosťami 180+, alebo na trackday. Na druhej strane auto má najazdených iba nejakých 38600 km. Reálne hodnotiť môžeme až keď bude mať najazdených nejakých 150-200 tisíc, alebo viac. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny

dával jste někdo do tohoto motoru olej 0W40 (502.00,505.00) ?

Říkal jsem si, že na krátké zimní jízdy by to mohlo být dobré. Ve vyhledávačích (lube match ...) je totiž většinou doporučení 5W40, 10W40. Inerval výměny po 15000 nebo 1rok.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá 0W-40 bude kvôli krátkym trasám ideálna, hlavne ak sa rozhodneš pre ten Mobil 1. Je to asi jeden z najlepších olejov s touto viskozitou (závodné oleje bez VW schválenia teraz neriešme), ja sám som tento olej dosť dlho dával do svojho TSI (aktuálne mám Motul 8100 X-lite 0W-30). Samozrejme ak často jazdíš tie krátke trasy, tak interval výmeny skráť! Tých 15 tisíc km / 1 rok (čo nastane skôr) je maximum v ideálnych podmienkach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...