Prosinec 6, 201410 r Bavil jsem se s technikem v servisu a přišla řeč na olej a prý dávají značku AGIP. Co jsem se díval do různých testů, tak bych spíše volil: MOBIL ESP Formula 5W-30 (pokud bych zůstal u Long life oleje) nebo Mobil Super 3 000 X1 5W-40 (pokud bych změnil na pevný interval a dál by se doufám zobrazovala teplota oleje na maxi-dotu). Uvidím, jak se budou tvářit, až po roce budu ten LL co je od výrobce po roce měnit a vyzkouším navrhnout, že si donesu svůj, pokud nebudu akceptovat jejich AGIP. Co se týká měření hladiny oleje, překvapilo mě, že se provádí za teplého motoru, nikoliv za studeného. Upraveno Prosinec 6, 201410 r od Pandora
Prosinec 7, 201410 r Ak by som mal vyberať z týchto dvoch olejov Mobil, tak určite by som kúpil ten 5W-30. A ak za každú cenu chceš 5W-40, ta by som sa poobzeral po iných značkách. V tejto viskozitnej triede je Mobil iba šedý priemer (ich dobré a zároveň lepšie oleje sú Mobil 1). Taký Shell má 5W-40 za dobrú cenu, ale zároveň má veľa zaujímavých schválení, vrátane Ferrari. A ak je dobrý do Ferrari, tak by mohol stačiť aj do Fabie. Upraveno Prosinec 8, 201410 r od e1.
Prosinec 8, 201410 r Pre bežné jazdenie je to viacmenej jedno. 0W-40-ka je lepšia v tuhých mrazoch, pri studených štartoch a pri veľkej záťaži motora pri vysokých teplotách. Dobrý hlavne ak trochu skrátiš interval. Zároveň má naozaj perfektnú hodnotu TBN. Oproti tomu má ESP 5W-30 vyššie schválenie, ale zároveň to je olej optimalizovaný hlavne pre moderné nafťáky. Pri bežnom jazdení poslúži dobre a hlavne lepšie zvláda dlhý výmenný interval.Takže ak nemáš problém meniť olej každých 10 tisíc, tak by som šiel do Mobil 1 0W-40. Ak meníš olej až po 15 tisíc, tak by som radšej bral tú 5W-30-ku.
Prosinec 8, 201410 r .... Taký Shell má 5W-40 za dobrú cenu, ale zároveň má veľa zaujímavých schválení, vrátane Ferrari. A ak je dobrý do Ferrari, tak by mohol stačiť aj do Fabie. To byl taky jeden z důvodů, proč Škeblu 5W-40 leju i já do Drobečka...
Prosinec 8, 201410 r Treba ale dodať, že iný olej ako Shell som so schválením Ferrari doteraz ani nevidel, takže asi majú výhradnú spoluprácu. Ďalšia vec je to, že do tých motorov Ferrari ide úplne bežne aj 15 litrov oleja, a tých 15 litrov má asi zabezpečené lepšie chladenie. Takže môže sa stať, že olej v nejakom mrňaovom HTP dostáva oveľa viac zabrať ako v nejakom 8-12 valcovom Ferrari. :-)
Prosinec 8, 201410 r Každej motor je z menší nebo větší části chlazenej OLEJEM - nejvíc ty se "suchou skříní", kde je i vícero oběhovejch čerpadel, aby se docílilo správný cirkulace = jedno čerpadlo na odsátí oleje steklýho z mazanejch míst do vany, to většinou i tlačí olej do filtru, přefiltrovanej olej jde přes chladič do sběrný-zásobní nádrže, odkud ho tlačí další pumpa na mazaný místa - a tady záleží na "rozlehlosti" mazacího systému i na potřebným vteřinovým objemu a tlaku, jestli to stihne jen jedna pumpa, nebo jestli jich je potřeba víc...
Prosinec 8, 201410 r Máte někdo zkušenosti s Mogul Extreme 5W-30, 5W-40? (našel jsem i 0W-40, ale na stránkách výrobce ne).
Prosinec 8, 201410 r malta ho pouzival do HTpky, ale vzhledem k cenove politice mogulu ho pouzivat prestal...
Prosinec 8, 201410 r Chtěl jsem první náplň motorového oleje vyměnit po 5 tis. km, i když vím, že to není nutné. Servisy ŠA v Praze mají k dispozici především značku Castrol Edge Professional (A3 5W-40 za cca. 550 za litr) nebo (Long life III 5W-30 za cca. 550 až 770 za litr) Některé nemají problém s vlastním olejem, napíší to na fakturu, a nejsou si jisti, jestli lze dokódovat teplotu oleje na maxidotu při pevném intervalu.
Prosinec 8, 201410 r Tak na výměnu oleje nemusíš do autorizáku. To ti vymění v kdejaké menší dílně do tisícovky i s materiálem. S přehledem. Nulování intervalu tady nemá smysl.
Prosinec 8, 201410 r Asi to tak udelam, staci, ze ten predrazeny LL v autorizaku budu kupovat kazdy druhy rok. Mate typ na internetovy obchod, se kterym mate dobre zkusenosti?
Prosinec 8, 201410 r Za 550/l, to se museli zbláznit. Resp. blázen je ten, kdo jim to dá. Vyměň si ho sám, interval nech být a za 2 roky si ho nech vyměnit v servisu. Mogul Extreme je, myslím, v pohodě. Asi 2x jsem ho v autě měl. Shell - jestli je olej stejně kvalitní jako jejich nafta, jestli maže stejně, jako jejich Fuelsave šetří benzín, tak potěš pánbu. A že se zaštiťují Ferrari? Holt si oba udělají reklamu a on se někdo najde, kdo jim na to skočí. Prostě standartní olej... Castrol Magnatec jsem taky měl....a nakonec jsem skončil u oleje Ford Formula, což je prý přebalený Castrol, stojí ale o dost méně - 600Kč/5l. Jsem spokojený a motor taky. Podstatné je nalít olej, který splňuje normu, včas ho vyměnit. A nechovat se k motoru jako prase. Na ceně a značce zase tak nezáleží. Placebo u olejů funguje ještě asi 10x víc než u zimních gum.
Prosinec 8, 201410 r Zvlastni politika autorizaku, ze nahaneji lidi na vymeny oleju k neznackovym servisum. Mogul Extreme 5W-30, cena v Paramu eshop 4 litroveho baleni 1 491, v autorizaku dvojnasobek.
Prosinec 8, 201410 r Asi to tak udelam, staci, ze ten predrazeny LL v autorizaku budu kupovat kazdy druhy rok. Mate typ na internetovy obchod, se kterym mate dobre zkusenosti? Proč bys ho kupoval u nich? Přivezeš si svůj, ne? Chtít 500+ za olej je nehoráznost. Ať se potom nediví, že lidi do autorizáků nejezdí, když takhle okrádají. Všechny normální internetové obchody jsou v pohodě. Rozhoduje cena, viz zboží.cz.
Prosinec 8, 201410 r To jsem taky zjistil, ale nechapu, ze internetovy obchodnici to maji vyrazneji levneji, nez vyrobce. Bud to neni original nebo jim to vyrobce prodava o dost levneji, nez v maloobchode. Upraveno Prosinec 8, 201410 r od Pandora
Prosinec 8, 201410 r Doby, kdy se dalo mlíko koupit nejlevněji v kravíně, už minuly. S oleji je to podobné. Paramo neživí maloobchodní prodej, ale velkoodběratelé, kteří mají odpovídající slevu.
Prosinec 8, 201410 r Obchod na oleje? Cc-autodily(shell nebo kastrol) nebo milers oil se třeba da koupit na escape6.cz
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.