Přejít na obsah

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Doporučené příspěvky

Jezdím převážně po dálnici a filtr se mi podle VAG DPF ještě nezanesl přes 50%...pouští se regenerace až po 750 km, párkrát na cukačkách to hodilo dřív... Jinak 260 tisíc i přes to že regenerace šli po 750 km a vše bez problému fungovalo, kontrolka DPF a nutno vyměnit... pořád jsem se nerozhoupal co s tím auto je odstavené...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to prý nechá, ale riskuješ tím že ti filtr popraská a emisema už tak od roku 2018 neprolezeš a je snad lepší ho nechat zkusit vyčistit než to resetuješ, tak jsem v dilema, jestli je to nechat resetovat a nebo nechat někde 10 tácu dost možná za nic. To čištění je prostě sporné, dost profíků mi tvrdí že ten oil ash z toho to čištění reálně nedostane a že právě těch 100k které po vyčištění s filtrem ještě ujedeš by jsi ujel i bez čištění...

 

Ono když se to naplním tím oil ash reálně tak většinou pod tlakem tam vzniknou prasklinky a filtr přestane plnit svůj účel, stav kdy by se zanesl a nešlo s tím jezdit prý snad ani nevzniká, to se stává jen když ti zlobí vstřiky, turbo egr a pod, ale po takovém zanešení většinou stačí pustit po opravě vynucenou a zase to rozdýchá. To jsou informace od lidí co dělají škodovky, ale zase každý tvrdí něco jiného takže asi v tom taky nemají jasno...

 

Celá věc se má tak, že volím mezi 1. Resetem 2. Resetem a vyčištěním/ Nový protože nový z PL stojí stejně jak čištění...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když na to hledím selským rozumem, tak ten filtr je vlastně jen kus keramiky, který se zasírá. Stačí ho teda jednou za čas zapálit a tim pročistit. Když se zaplní, tak pokud ho někdo "vyčistí", tak by měl fungovat v pohodě dál. Ale ve tvém případě mi to právě připadá tak, že tam odešlo něco, co to zapaluje, ale ta samotná keramika zanesená není... Ale vařím z vody a jak tak koukám, tak ani odborníci nemají jasno :( budu rád za každou novou informaci, i když doufám, že to hooodně dlouho nebudu muset řešit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten katalyzátor co zapaluje naftu odejít může proto u dražších modelu se nechá vyměnit pouze katalyzátor, ale i DPF se reálně zanese, Jsou tam jako by vedle sebe poskládaný trubice které mezi sebou mají velmi slabé stěny kterými projde plyn ale ne ta částice (což mi přijde šílený když projde i lidským tělem) ty trubice jsou vždy na jednom konci slepé, takže částice zůstane s oil uvnitř te trubice a vypálením vždy něco zůstane. Teorie vypálení firmou mě přivádí k názoru že se to pokouší vypálit druhým směrem, ale už proto jak jsou ty cesty jemné mi to prostě přijde nereálné. Polský filtry prý zase zlobí a stejně nefiltrují, emisema to nejspíš neprojde... 

 

Druhá věc je že takové čištění dá právě podle mě pobafat i tom katalyzátoru, takže je dost možné že mi po pár tisících chcípne katalyzátor na zapalování směsky :-). Mě udivuje že to tu ještě nikdo neřešil... ale asi jsem tu rarita co si nechá auto přes 250k km :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, 15degren napsal:

Jezdím převážně po dálnici a filtr se mi podle VAG DPF ještě nezanesl přes 50%...pouští se regenerace až po 750 km, párkrát na cukačkách to hodilo dřív... Jinak 260 tisíc i přes to že regenerace šli po 750 km a vše bez problému fungovalo, kontrolka DPF a nutno vyměnit... pořád jsem se nerozhoupal co s tím auto je odstavené...

To je divné, že takhle najednou... a před tím na pohodu pěkně po 750km. 

Můžu se mýlit, ale možná je to ten případ, že je filtr dobrej, jen řídící jednotka stanovila ENDE. Nešlo by hodnotu skutečného zanesení stáhnout třeba o 5g dolů, tím se to dostane pod dead line a možná začne znovu fungovat... Na nulu bych ten popel nenastavoval. ŘJ by si myslela, že je filtr nový a snažila by se v něm vypálit i to nehořlavé, tedy popel. 

A nebo naférovku oslovit fabriku, třeba poradí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
před 13 hodinami, Pawouk napsal:

hodně zajímavé. Akorát si říkám, že je to muselo vyjít hodně draho a skoro bych si tipnul, že ty filtry (o vlastním testu nemluvě) neplatili ze svého. Jenže pak se nabízí otázka, nakolik to bylo objektivní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Wittmann napsal:

hodně zajímavé. Akorát si říkám, že je to muselo vyjít hodně draho a skoro bych si tipnul, že ty filtry (o vlastním testu nemluvě) neplatili ze svého. Jenže pak se nabízí otázka, nakolik to bylo objektivní...

 

No a co by jsi na tom chtěl ovlivnovat ? To že jsou JMJ polské nefunkční makety je všeobecně známá věc, proto je většina českých center na DPF odmítá montovat. Škodovácký originál funguje a economy těžko říct, proč by ho měli dělat nefunkční ? Srali by tim do bot jen sami sobě, už takhle je pověst dost pošramocena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka má nyní mediální "DPF kampaň" a toto je pravděpodobně její součástí... Ono právě není vůbec jasné jak si ten "originál" stojí ve srovnání s "originálem z výroby", případně s "originálem před slevou". Docela by mě zajímalo, kde ta "sleva" vlastně vznikla? Někdo se připravil o marži?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kde je ta DPF kampaň? :) Já o ní ještě neslyšel. Originál z výroby hodnotí v testu SM velice kladně. Přečti si jej. Nevidím důvod proč by měli ten test nějak ovlivňovat. A o marži se připravily maximálně tak servisy. Určitě koupili od škody díl za 10 000 originál a pak ho za 40 prodávali a někteří prodávají doteď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi si nevšiml těch článků, které informují o této slevě? Bylo to snad ve všech dennících. Hlavně všechny vznikly na základě oznámení/iniciativy Škodovky. To samozřejmě neznamená, že je test nějak zkreslený, ale možná neříká celou pravdu. Řada originálních dílů nedosahuje takové úrovně jako komponenty dodávané do výroby - třeba zrovna výfuky. Takže by mě celkem zajímalo, jestli nový DPF vydrží totéž, co ten původní (a ten toho ve finále vydržel celkem hodně).

 

Ta sleva rozhodně nevznikla jen tak ze vzduchu - nežijeme v socialismu. Pokud se díl nyní prodává levněji, tak se i levněji vyrábí, což ale nemusí být na úkor kvality či změny provedení. Já vlastně ani nevím, kdo je vyrábí, případně vyráběl. Prostě je okolo toho řada otázek, které mohly být zodpovězené, jenže se tak nestalo...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevíme jaké byly výrobní náklady, nebo je možné že výroba se prostě dostala na nižší náklady, výrobce běžně optimalizuje výrobu, cena taky klesá s větším objemem výroby. Já si myslím že DPF filtry měl VW koncern umělě přepálené a tohle je pouze vstřícní krok jak ulechčit lidem zasažené dieselgate kauzu. Je jasné že DPF filtry budou mít nižší životnost když regenerují dvakrát častějí, je fér snížené jejich ceny, nebo je zatím státní nátlak kvůli emisím a pod. je jasné že člověk co si koupí jetý diesel za 150 tisíc, rozhodně nedá 50 klacků za nový DPF filtr, takže se montují pak JMJ které prostě problém neřeší. 

Ono když jim nedáš starý filtr tak 50 klacků pořád vysypeš, takže se nabízí možnost že ztracenou marži na původních filtrech vyváží repasem tvého původního a pak ho prodají jako economy... těžko říct, ale nehledal bych v tom velký problém, nevěřím že by si troufnuli po dieselgate další průser s DPF filtry, to by si jen podkopli vlastní stoličku když ted mají hlavu v obrátce.

 

A nebo mají taky prostě přeplněné sklady DPF filtru, neznám nikoho kdo by si pozáručně nechal ve škodovce dávát nový originální DPF filtr, buď se provrtal a nebo se dal JMJ, který do 1000 km od instalace prý emise projde i když nechápu jak.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

pitrs78: Díky za upozornění. Teprve díky tomu jsem si všiml, že mi nahoře mezi ikonou zvonečku a tlačítkem profilu chybí ikona obálky, takže jsem úplně beze zpráv. Budu to muset pořešit.

 

15degren: To je známá vlastnost starého SW? Tušíš, jakých verzí se to týká? Ve vláknu o VAG DPF jsme si toho právě všimli a snažíme se zjistit, jestli je to opravdu starým SW, tak ať neobjevujeme Ameriku, jestli je to něco známého...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

vie niekto poradit vzdy mi regeneracia podla aplikacie dpf naskocila cca kazdych 740km no teraz sa stalo ze pri 740km blikalo zhavenie a na aplikacii co ukazuje tie percenta tak ich hned resetlo na cca20% a stale nechce spustit regeneraciu nechapem co sa stalo

Screenshot_2018-04-02-10-43-03-846_com.applagapp.vagdpf.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to se musíš podvat přes VAG na chybu co ti tam bliká.

Regeneraci ti znemožní špatná funkce EGR ventilu, máš zaplněno 38g takže máš najeto kolik ? 120-140K Km ? To ten EGR většinou selhává. Taky můžeš mít problém s čidlem diferenčního tlaku, nebo selhání vstřikovacího systému, ale bez diagu ti to takhle ze screenshotu nikdo neřekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...