Přejít na obsah

1.6 TDI spojka, setrvačník


garganel30

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...
  • o 4 týdny později...

Čau, potřeboval bych poradit naposledy jsem couval s vozíkem do kopce a auto mě začlo vydávat podobný zvuk jako na tomto videu(nejedná se o moje auto na videu)

.Nic ale nesmrdělo že by se pálila spojka nebo tak, normálně při rozjezdu na rovině či couvání to nedělá, ale stalo se mi dnes když sem se v práci rozjížděl na parkoviště na nájezdu tak sem zvuk zase uslyšel.

Nevíte co by to mohlo být, jinak za jízdy se zvuk neprojevuje a spojka nijak neprokluzuje.

Díky moc za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

No řikal že je možná špatná sada nebo vadná, ale jako zlobilo to a bylo to určená přestavba na ten model auta co mám, taky je možné že mám prostě v hajzlu synchrony a ta dvouhmota to nedává tak najevo jako jednohmota, fakt nevim možná někdo zkušenější řekne proč mi to nešlo, každopádně mám tam zpět dvouhmotu... aspon mim tichý motor v kabině, ta jednohmota je znát připomíná to zase trochu 1.9 PD.... s tvou dvouhmotou na dálnici ve 130 nemáš šanci poznat jestli mám naftu nebo benzín... dokud na to teda nešlápnu, 1.6 TDi je sice líný motor ale furt živější než 1.6 MPi :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu souhlasit. Když výrobce může dá tam díl s nižší životností co se musí měnit = dvouhmota. Proč si to myslím ? Protože EGR a chladič spalin je neskutečně blbě u CAYC řešený. Každý jiný motor má EGR zvlášt od chladiče spalin a je dostupný pro čištění, ale škodovka ? Ta musí mít spešl komplet řešení kde se zbytečně pak musí s vadným egrem vyhodit i chladič spalin a jako bonus se musí sundavat náprava a dělat geometrie prostě prasárna. Jinak nevim jak OIII ale OII s CAYC se dělali pouze s jednohmout, nicméně ty 1.6 v OIII jsou fyzicky stejné motory, jen tomu udělali nové divadlo kolem motoru (právě ten egr. atd) věřím že když tam narvali vlečnou nápravu tak tam možná dali i jednohmotu, snižuje to výrobní náklady a můžou nabídnout lepší cenu, hlavně u těch 66 KW verzí by to mohlo být.

Ta dvouhmota je prostě sen servisů. životnost mezi 120 a 250 tisíci podle toho jak  má řidič šetrnou nohu a samozřejmě většina rozumných lidí mění celou sadu. Když by tam dali jednohmotu tak se tam po celou životnost auta bude nejspíš měnit jen spojkové ložisko a lamela po 250 tisících... takže tak no...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, 15degren napsal:

Když by tam dali jednohmotu tak se tam po celou životnost auta bude nejspíš měnit jen spojkové ložisko a lamela po 250 tisících...

Takze kdyz nekomu po vymene dvouhmoty za jednohmotu praskne klika, tak bys to te jednohmote za vinu nedaval, jo? (Toto se, pokud vim, stavalo jen u PD, ale to je v podstate jedno. Proste kvuli necemu tam ta dvouhmota je. Ale nikoho premlouvat nebudu, kazdy at si tam samozrejme da co chce. :kol-47: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, 15degren napsal:

Každý jiný motor má EGR zvlášt od chladiče spalin a je dostupný pro čištění, ale škodovka ?

Maju ho tak vsetky CR VW group, nie len skodovka.

Před hodinou, 15degren napsal:

jako bonus se musí sundavat náprava

Nie nemusi, pokial to nie je 4x4 ;)

Před hodinou, 15degren napsal:

OII s CAYC se dělali pouze s jednohmout

Nie, nerobili. Praveze vacsina ma dvojhmotu.

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím páni,

  chcem poprosiť o radu. Mám octaviu 1.6TDI, 77kw, rok júl 2010, CAYC. Keď stlačím spojku tak truchu zachrapčí a keď je na podlahe, tak jemne klepe. Niekedy motor jemne trase.

 Auto chodí dobre. V škodovke mi z fleku povedali, že treba vymeniť zotrvačník + spojku, že to poznajú. Problém je to, že to bude stáť cez tisíc eúr. Máte s týmto už nejaké skúsenosti?

Čo keď to je len ložisko v zotrvačníku? Nedá sa vymeniť len to?. Načo to všetko meniť celé a zbytočne platiť? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, můžete mi prosím poradit, jaká spojková sada by měla být do Octavie II Combi 1,6tdi 77kw výroba 9/2012?

Původně jsem myslel, že tato s dvouhmotovým setrvačníkem   ale bylo mi řečeno, že u tohoto vozu nelze díl jednoznačně určit ani dle zaslaného VIN a pravděpodobně je tam tato, ale s ??? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038105269dsad-spojka-se-setrvacnikem-valeo-28606.html

Děkuji

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nikdo nic? Nevíte prosím čím by to mohlo být že při rozjezdu pod větším plynem, třeba do kopce nebo na křižovatce, slyším písknutí?(nejde o zvuk od pneumatik :)) Při normalním rozjdezdu to nedělá a během jízdy také ne

Editováno: , autor: poweron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím vie mi niekto napísať číslo dielu spojkovej sady dvojhmota s lamelou a tanierom? Nikde na nete neviem nájsť spojkovú sadu pre moje auto (Octavia 1,6 TDI CAYC) je to rok výroby 4/2012 a všetky sady s dvojmotou su určene pre motory vyrobene do 11/2010. Po 11/2010 sa začalo vyrábať niečo iné kvôli čomu by to nepasovalo, alebo bude pasovať aj tá sada pre octavie vyrobene do 11/2010?  https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/2290601050-spojka-so-zotrvacnikom-1-6tdi-77kw-2-0tdi-81kw-sachs-27620.html

 

Ďakujem

Editováno: , autor: mato-2301
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 9 měsíců později...
Návštěvník

Tak ako to je?

Vieme jednoznacne povedat, ze ked mam 4/2011 je tam jednohmota?

Auto je stare 7 rokov a stale malo info okolo toho...

 

Takisto neviem co objednat, zotrvacnik mi nerobi problem, len spojka vysoko zabera a na jednotke trosku trasie (ked nepridam poriadne plyn).

 

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máš tam na 90 % jednohmotu, kterou měnit nemusíš, jen spojkovou sadu v autorizáku v programu ekonomy to můžeš mít za desítku, nicméně měníš to zbytečně, není mi jasné z popisu co ti to vlastně dělá, to že zabírá vysoko je normální, to že se třese bych neřešil, utrácíš zbytečně peníze... Já jsem musel řešit dvouhmoty a vždy po výměně zabíraly až úplně na konci a vydrželo to déle než setrvačník samotný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, podelim sa s mojou skusenostou s vymenou spojky. Mam 1,6 tdi r.v. 2012. Niekedy pri rozjazde do kopca mi pri pustani spojky zapiskala, cim dalej to bolo castejsie, ale nic dramaticke, robilo to uz od kedy som auto kupil pred 1,5 rokom so 177000km. Teraz pri 210000km som sa rozhodol dat spojku vymenit. Po rozobrati v servise zisitli ze mam jednohmotu. Objednala sa presne taka ista sada. Po zlozeni isla spojka pekne hladko, nic nepiskalo ale pri nezosliapnutom spojkovom pedali bolo pocut take hucanie/hrkanie. Ked sa pedal stlacil prestalo to. Auto islo znova do servisu a ze je to prevodovka. Poslala sa na repas. Som zvedavy ako to dopadne, ci to pomoze. Dam potom vediet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...