Přejít na obsah

SERVISNÍ AKCE 24W6 (podložka pod nastavovač plnícího tlaku)


majbo

Doporučené příspěvky

Ani nebude. Soft je na umělé potažení využívání otáček výš aby motory nebyly podtáčeny a tím vystavovány jak vibracím které se "vyblbnou" na nejslabším článku motoru, tak nízkým tlakům oleje a nedostatečného napínání řetězu než to začne dělat komukoli binec. V nové sadě je napínák se silnější pružinou, údajně, a tam to tak asi není závislé na poklesu tlaku oleje v nižších točkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím s 1.2TSI 77kW v Golfu, "akce" mne teprve čeká. Musím do servisu koncem srpna (první servis po dvou letech, najeto bude cca 27 tisíc). Zatím motor celkem bez problémů. Jenom zvuk motoru a vibrace ve spojkovém pedálu při záběru motoru se mi zpočátku nezdály, ale údajně je to vlastnost. Řetěz jsem slyšel dohromady tak 10x, většinou při teplém startu (max. 2 až 3 sekundy). Všude se píše o poklesu výkonu a změně charakteristiky motoru. Zkusil někdo alespoň orientačně změřit zrychlení před a po akci. Já jsem zkusil pružné zrychlení na dálnici z Brna do Bratislavy (zatížení cca 200kg, vypnutá klimatizace, vše měřeno 2x, podle tachometru). Vždy 90 až 130Km/h, na:

  • 6ku 20s
  • 5ku 15s
  • 4ku 11s
  • 3ku 8,5s

Je to jenom orientační, ale alespoň něco. Uvidíme, jak to změní…

Martin, poteším Ťa. Presne to som urobil o čom píšeš, zmeral som tie zrýchlenia pred a po akcii, akurát som meral zrýchlenie z 80 na 120 a rozdiel bol do jednej sekundy. Už som to tu písal. Tiež som mal problémy s vibráciami v spojkovom pedály a po akcii sa motor ukľudnil, ide tichšie a vibrácie sú úplne minimálne, ani ich nevníamam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výrobca deklaruje 160Nm od 1500ot a podľa grafu je pri 1500ot len 110Nm, tak sa ich spýtaj prečo 160Nm je až pri 1800ot.

aj keď na druhej strane nad 3500ot je dost lepší oproti papierovým údajom.

Ptal jsem se na to technika při předávání auta , když jsem si prohlížel ten graf. Neřekl mi k tomu ani slovo. Jen na to koukal , krčil rameny a vypadalo to že se bojí vůbec něco říct. Jediné co z něho vypadlo je , že tak to dostali ze škodovky. Napsal jsem ještě ten samý dotaz na infolinku.

S těmi parametry nad 3500 ot. máš pravdu , ale to už není o chybějícím tahu v nízkých otáčkách. A od toho se zřejmě odvíjí i ta spotřeba. Před akcí zabralo turbo , auto se rozjelo a mohl si tam hodit další rychlost dříve , než teď po akci. Teď se to musí vytočit trochu výš a za to vytáčení zaplatíš zvýšenou spotřebou. Graf si nameřili sami , tak jsem zvědavý jak to vysvětlí. Pokud to bude opět nějaká výmluva , tak potom už mi zbývá jen znalec , právníci a soud. Nevidím důvod proč bych měl nést následky jejich nevyžádaných kultivací.

Tady je kousek z komunikace s infolinkou (bez adres) , aby jste si udělali představu , že o všem ví. :

Uhlazením průběhu výkonu máme na mysli méně agresivní chod, se kterým jste

se mohl před přehrátím softwaru setkat. Je to opatření, přispívající k větší kultivovanosti chodu motoru.

Z tohoto místa je obtížné odhadnout, jak se chování Vašeho motoru změnilo, znovu opakujeme, abyste kontaktoval servis a seznámil

je s Vaším poznatkem, případně nám zašlete název opravny a VIN číslo karoserie, poté budeme schopni opravnu kontaktovat sami.

S pozdravem,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zjavne bude problém v tom, že pri tých nízkych otáčkach mal veľmi vysoký točivý moment, ktorý ale kvôli nízkym otáčkam spôsobovalo rázy a vibrácie. A to samozrejme hlavne rozvodom nesvedčilo. Tak ten točivý moment mierne znížili v nízkych otáčkach a vo vyšších sa im motor podarilo ešte trochu lepšie vyladiť. Preto je teraz ten dojem, že motor neťahá. Ale obávam sa, že iné riešenie asi nebude existovať. Ohľadom spotreby je jasné, že čím vyššie otáčky, tým vyššia spotreba. Tak sa obávam, že úplne na pôvodnú hodnotu sa to už po akcii nevráti, hoci do istej miery môže pomôcť naučiť sa s motorom jazdiť inak. Zrýchliť na trochu vyšších otáčkach ako pred úpravou a potom už udržiavať konštantnú rýchlosť na vyššom prevodovom stupni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zjavne bude problém v tom, že pri tých nízkych otáčkach mal veľmi vysoký točivý moment, ktorý ale kvôli nízkym otáčkam spôsobovalo rázy a vibrácie. A to samozrejme hlavne rozvodom nesvedčilo. Tak ten točivý moment mierne znížili v nízkych otáčkach a vo vyšších sa im motor podarilo ešte trochu lepšie vyladiť. Preto je teraz ten dojem, že motor neťahá. Ale obávam sa, že iné riešenie asi nebude existovať. Ohľadom spotreby je jasné, že čím vyššie otáčky, tým vyššia spotreba. Tak sa obávam, že úplne na pôvodnú hodnotu sa to už po akcii nevráti, hoci do istej miery môže pomôcť naučiť sa s motorom jazdiť inak. Zrýchliť na trochu vyšších otáčkach ako pred úpravou a potom už udržiavať konštantnú rýchlosť na vyššom prevodovom stupni.

To všechno sice bude asi pravda,ale má to podstatnou chybu: zákazník si za nemalý peníz zakoupil vůz s nějakými parametry,ať už výkonu,nebo krouťáku,které mu výrobce během používání změní dle vlastní libovůle...a řeší si tím svoji neschopnost vyvinout a vyrobit motor,který by vydržel alespoň těch 250 000 km. Jak tvrdí pan Hrdlička ze Škodovky,že je na tento kilometrový proběh testují a mají je vydržet bez problémů. http://auto.idnes.cz...26_automoto_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť to je napsáno, podtáčení vytváří vibrace(to samosebou víme) a pocitově člověk nepojede když motor "netáhne". A nám netahá a tak jedeme výš a tam vibrace nejsou.... Budeme-li reklamovat vyšší spotřebu tak to okecají vyšším vytáčením a tak dokola.....

To bylo chytáků- zátah pomalu od volnoběhu, nízká spotřeba atd.....

Hmmmmmmmmm, kde ty loňské sněhy jsou.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo přesně, to by nesměl být v průřezu tak 1x1cm. Žiguly(exFiaty) měly klasiku dvojřadový jako OHV Škoda a neslyšel jsem o přeskakování, vytahování a výměnách po pár kilometrech. Měl lízátko dopínané stavěcím šroubem,ne tlakem oleje a byl pokj. Hlučnost tam samozřejmě nějaká byla a dnes se na to hodně hledí a evidentně je to poznat u HTP, kde byl po inovaci implantován "náš" řetěz a motor přestal "výt" jak hoblovka. Ale i když tam HTP lítá ve vyšších točkách dostává ten řetízek čóro zase pro změnu vibracema tříválce a zrovna ve čtvrtek jsem ho viděl na operatérně na výměnu včetně kol a lízátek.....Kam ten svět spěje. Opravdu raději dám za tu hromadu nalakovaného šrotu o nějaký groš víc a nechci toto řešit, než se budeme honit po ceně a pak tu nižší cenu prodrbem stáním na dílnách a ježděním tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuální info z jednoho oficiálního servisu škoda. Známý co tam dělá mechanika, tak se dnes věnoval mému autu (nějaký drobnosti, jako že tam třeba teklo :D) a řešili jsme soft. Oficiálně je to vylepšení bla bla, neoficiálně se schválně stáhnul výkon a hlavně krouťák v nižších otáčkách aby se to muselo víc točit a ví se i o tom, že to od tý doby logicky víc žere, když se musí řadit výš. Současnej stav je asi takovej, že nejdřív v září se tohle bude prej řešit na nějaký schůzi nebo co to je, ale asi se nedá čekat že by se výkony vrátily tam, kde byly původně. Takže ve zkratce mechanici to ví, že výkon je nižší aby netrpěl řetěz a turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslí tím,že křivka nástupu točivého momentu není u nového softu tak strmá,jako u toho původního a tím pádem je zatížení celého agregátu pozvolnější. Jestli to pomůže (menší torzní kmity) řetězům těžko říct - pokud ho stále vyrábí ze stejného "bláta",tak asi ne. :kol-32: To ukáže až čas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, podle jeho velikosti bych to přejmenoval na řetízek, řetěz je silné slovo. Beru že kvalita materiálů je "někde" jinde(měla by být,ha ha), ale vzhledem k tomu co tam jsou za rázy a síly je odvaha celkový průřez v lamelách řetízku. To je tak 0,5 cm2. Na to bych se bál pověsit květináč na terase,nebo uvázat psa, ne tak tím hnát rozvody a tlakovou pumpu benzínu...

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, podle jeho velikosti bych to přejmenoval na řetízek, řetěz je silné slovo. Beru že kvalita materiálů je "někde" jinde(měla by být,ha ha), ale vzhledem k tomu co tam jsou za rázy a síly je odvaha celkový průřez v lamelách řetízku. To je tak 0,5 cm2. Na to bych se bál pověsit květináč na terase,nebo uvázat psa, ne tak tím hnát rozvody a tlakovou pumpu benzínu...

mas pravdu,ja kdyz ho videl,tak jsem jen koukal co to je za "retez"me prisel jak od vietnamcu :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslí tím,že křivka nástupu točivého momentu není u nového softu tak strmá,jako u toho původního a tím pádem je zatížení celého agregátu pozvolnější. Jestli to pomůže (menší torzní kmity) řetězům těžko říct - pokud ho stále vyrábí ze stejného "bláta",tak asi ne. :kol-32: To ukáže až čas.

No tak to jo, bude pozvolnější nástup zatížení do otáček, ale přesto si dovolím podotknout, že se to jenom točí a nepřenáší to žádné krouťáky a pod. Takže dle mého to žádný vliv na životnost nemá a opravdu cesta vede jen směrem k dodávání kvalitního dílce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie som si istý, či je pozvolnejší nábeh momentu riešenie, teraz musí reťaz za 1km prebehnúť dlhšiu dráhu a samozrejme teda rýchlejšie, u mňa obmezdovač do 24W6 navštívil možno 3x za 12 mesiacov, po 24W6 mal za 4 mesiace tú česť minimálne 10x. Teda si myslím, že životnosti to neprospeje, zato zákazníkov to kvalitne nas.rie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kluci chápu, že vás štve, že auto ztratilo výkon, to vám neberu, tak by mě to štvalo. To že je to 1,2 s turbem a nemůže od něj očekávat extra výkon, to je taky pravda. Ale .. měl jsem tu čest se provést ve Fabii 2 1,2 77 kW po svolávačce a vzhledem k tomu, že prej svolávačkou jsem s tím nikdy nejel, tak jsem i po svolávačce byl překvapen tím výkonem, které to auto má. Nemluvě o tom, že benzín je na 2400 otáčkách téměř okamžitě, ne jako u nafťáka, kde to chvilu trvá se tam vůbec dostat. Aspoň tak to pozoruji na svém HTP, kde 2000 otáček je téměř okamžitě po rozjezdu a 3000 otáček dosáhnu asi stejně rychle, jako na nafťáku jsem na 2000 otáček, takže sice vás chápu, že musíte tahat auto do vyšších otáček a že to žere o půl litru navíc, ale je to opravdu tak znát, že auto dostane výkon o necelou půl vteřinu déle, než tomu bylo předtím?

Chápu, že to je asi stejné, jkao bych měl na svém autě CHIP a potom ho dal pryč, ten rozdíl tam znát je, ale jestli je to tak markantní, to nevím.. docela bych se rád projel s TSI před a po svolávačce, abych ten rozdíl poznal ji já :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a taky se jukni jaké jsou u HTP převodové poměry. Tam nepoznáš nic.Tam, bez pomlouvání HTP to extrarazanci nemá jako turbotah. U TSI, kde jsou poměry nachlup jako "tvá 1,4tdi" je poznat cokoli díky "těžkým" poměrům. Proto tady hudrujeme a díky tomu i kolísání, resp. zvedání spotřeby. Taky mne "uchvátil" tah motoru po cca 1200km s náhradním HTP a po.urvenýma vstřikovačema když můj pacient prodělával výměnu plic- turba. Myslel jsem že sedím na dělové kouli jako Baron Prášil. Teď už je to pro mne mdlé, ale na druhou stranu to míň pere do převodovky a není taková hlučnost jak při roztahování tak při ustálené jízdě, nyní okořeněné dodatečnou instalací tempomatu.HAWK.

P.S. VELKÝ DÍK ZA POMOC S TEMPOMATEM Pepovi007. D O P O R U Č U J I ! ! ! ! ! ! ! !

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...