Přejít na obsah

Kostra zadních resp. brzdových světel


AntraX0601

Doporučené příspěvky

Zdravím chlapi, potřebuju poradit, když šlapu na brzdový pedál, tak se mi brzdová světla někdy rozsvítí, někdy zase ne, když mi nejdou vubec, tak třeba po deseti zašlápnutí za sebou se mi rozsvítí. Spínač pod pedálem jsem měnil za nový, ale pořád je někde problém. Napadá mě kostra, ale nevím kde je kostra těchto světel umístěná, spíše brzdových, jelikož normální obrysovky mi svítí, jen blbnou brzdové světla.

Díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčisti všecky patice ve skupinovkách (jdou vyndat, je potřeba buď kulatý pilník, nebo kulatina třeba i dřevěná s namotaným šmirglpapírem) a taky kontakty konektorů mezi kabelovými svazky a svítilnama. Pravděpodobně tam někde máš zoxidovaný kontakt. Kostra je pro všecky žárovky společná, jestli si na to dobře vzpomínám, měl by to být hnědý drát ve svazku. Na tom nosníku žárovek je to krásně vidět, je to kovová "cestička", která spojuje mezi sebou všecky žárovky. Pokud nebude kostra ve svazku dobře spojená s kastlí, dá se natáhnout od nejbližšího dostupného šroubu na kastli, kam se pod vějířovou podložku přitáhne kabelové očko s nakrimpovaným kusem kabelu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám podobný problém, přestala mi svítit pravá brzda (žárovka) tak jsem ji šel vyměnit ale pak jsem zjistil že jsem vyměnil normální světlo, tak pak jsem to dal do pořádku a vyměnil sem brzdové světlo (žárovku) když jsem to zkusil tak jsem s překvapením zjistil že přestala svítit levá. Několikrát sem kontroloval jestli jsem dal stejný typ žárovky ale to bylo v pořádku. Tak jsem vyměnil i tu levou brzdovou žárovku a od té doby mi neustále když rozsvítím světla tak svítí normálně zadní světlo a ktomu ještě i brzdová světla. Když sešlápnu brzdu nic se neděje pořád to svítí dál, když pustim brzdu svítí pořád. Nevím co stim vůbec rady. Nemáte někdo zkušenosti? Budu to muset zejtra dát do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BACHA!!! Felina má v nejspodnější pozici skupinovky DVOUVLÁKNOVOU žárovku 12V 15/21W - pro obrysové a brzdové světlo! A musí se dát pozor, jak je ta žárovka natočená, aby svítilo správné vlákno - 15W patří obrysovce, 21W brzdám!!!

Pokud tam nacpeš obyčejnou jednovláknovou, zkratuješ mezi sebou kontakty pro oba okruhy a v klidu auta pak po sešlápnutí brzdy svítí i přední světla!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív se na tu skupinovku podívej, pak si vedle sebe polož žárovky 12V/15W, 12V/21W a dvojvláknovku 12V/15W+21W a porovnej si je mezi sebou - hlavně polohu těch "čudlíků" = kulatých výstupků po stranách kovové patice žárovky. Myslím že pak už nebude potřeba nic dalšího vysvětlovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já sem zletitá osoba :-) ale auto s řidičákem mám půl roku tak se to všechno teprve učim, ukázal by mi to táta ale není doma dlouhou dobu, ale mluvil sem snim a říkal jestli nebude špatnej spínač brzdových světel kterej je pod pedálem, zkoušel sem to včera jestli něco ale pořád stejný, pořád to svítilo, vim kčemu co svítí ty žárovky, ale co se stane když zaměním brzdovou a obrysovou žárovku??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak moment pánové, zadní skupinovka má opravdu zdvojenou obrysovku vzadu společně s brzdovým světlem + 1 obrysovku sólo což řada majitelů neví a ignoruje. Osazení žárovek je pro obrysovku 1 ks samostatně 12V 5W + 1 ks 12V 21/5W (douvlákno) záměna tuším není možná pro jiné odsazení kolíků na patici, jsou i žárovky 10W ty nedoporučuji přehřívá se světlo a 21/4W třeba do O1, pro další funkce zpátečka a mlha jsou tam 2x21W čirá a 1x 21W probarvená do blinkru. Jinak dopručuju očištění objímek a nebývá tam problém.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

označení je jasné obrys+brzda 12V 21/5W + obrys 12V 5W co hledáš za vědu, mám dojem že jsi 12V 21/5W akorát otočil, má přesně danou pozici v objímce !!! proto máš ve světle diskotéku, u klasiky 12V 5W nebo 12V 21W je to jedno

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted sem zjistil že se nedaj zaměnit obrysové a brzdové žárovky nejde to tam prostě, a tohle mám v autě:

Brzdové:

levé - původní tam byli 5RW/12V a teď 12V 5W

pravé - původní 12V 5RW a teď 12V 5RW

Obrysové světlo tam jsou 12V21/5W

takhle je to tam značený prostě a kdyz tam náhodou dám tu starou žárovku prasklou brzdovou, tak to svítí ta jedna strana stejně nevim prostě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na to jsem právě radil vzít si s sebou k autu pomocníka. Ten si sedne za volant a zapíná a vypíná podle povelů "toho za autem" světla, šlape na brzdu a podobně. Je to rychlejší než lítat zezadu dopředu a brzdu zatěžovat třeba cihlou... Podle toho obrázku máš nejspíš upadlou kostru od brzdovýho světla a jeho žárovky se kostří přes rozvod obrysovek. Prohlídni POŘÁDNĚ celou skupinovku a přezkoušej i kostru - kus drátu, napojit na společný vedení žárovek a zkusit škrtnout o holý plech kastle.

já sem zletitá osoba :-) ale auto s řidičákem mám půl roku tak se to všechno teprve učim, ...

To že Ti bylo 18 ještě neznamená, že něco zvládneš levou zadnou. Ta "zletilá, způsobilá a náležitě poučená osoba" je citace ze zákona č.361/2000Sb, ze kterýho bys měl mít pořád ještě v makovici veeelmi čerstvý poznatky - dělal jsi z něho zkoušky. Pokud tyto vědomosti jaxitaxi postrádáš, doporučuju se vrátit do autoškoly, odevzdat ŘP a požadovat vrácení školného - protože Tě nic nenaučili...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pleteš si pojem a PRŮJEM.

KOSTRA je v motorových vozidlech společný vodič elektrickýho systému auta, kterej se dá elektrikářsky zaměnit slovem ZEM nebo značkou GND - v autech z běžný dnešní produkce je na něm zápiorný pól.

A to, čemu ty říkáš kostra, je plastovo-kovový montážní díl, který se správně jmenuje NOSIČ ŽÁROVEK - ten má jen za úkol držet pohromadě žárovky, objímky a vedení k nim.

A pokud JÁ ŘÍKÁM, že máš upadlou kostru, znamená to, že nemáš uzemněný = ukostřený žárovky brzdovýho světla, takže jejich "zpětný proud" se uzavírá jinudy než se má správně uzavírat = přes jiný okruh žárovek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no on se mi na to podívá jeden mechanik u nás ve vsi, je tady autoopravna už hodně dlouho a on právě opravuje tyhle starší auto jako jsou felicie a není tak drahej jako ve městech,zejtra mu to tam dám a uvidí se, podle mě je to prkotina nějaká fakt, když to šlo a jen praskla žárovka tak to musí jít i ted, bud sem debil a neumim měnit žárovky nebo to taky může bejt pod tim pedálem ten spojovač brzdných světel, uvidi se zejtra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to mazec no ono to není jen tak vyměnit žárovku,..

Třeba je ňekdy Dost dobrýý se jen podívat jak je tam ,,zasunutá" ta původní a jak to vypadá to by se mohlo podařit to tam dát správně a ..... :kol-24:

Ne je pravda, že někdy toho má člověk dost a pohoří i na blbině, a vovovotom to jééé... :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...