Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nazdar, ještě může být vadný termostat. Vyzkoušíš to jednoduše. Nastartuj a nechej běžet motor cca 10 min. při 1500 ot./min. Jestli půjde teplota nahoru pak je buď rozpadlý anebo stále otevřený termostat. Případně může být prasklý plast, tedy pouzdro termostatu. Čus-bus, Felicius! :kol-47:

Vloženo

termostat je nesmysl, v zimě by to bylo možný ale ne za letních teplot, v zimě jsem feldu převážel 100km domů a v autě jsem málem umrzl - rozpadlý termostat a teploměr bez reakce, při stání a na volnoběh se zvedal to jo.

Vloženo

nevím proč vydělávat termostat, nech to vrčet na vlnoběh než se ti roztočí vrtule na chladiči což je v tomto počasí otázka pár minut a dívej se na teploměr, zkusil bych pro sichr ještě jedno čidlo a pak už to bude kabeláž nebo budík

Vloženo

ok jako ptal jsem se jednoho kamose a on mi taky prave rekl jestli nemam rozpadly termostat ale kdyz ono to ukazovalo a z niceho nic prestalo tak ten termostat by se prece jen tak nerozpadl ne??

Vloženo

Davide, ono to tak bývá, že z ničeho nic se něco pokazí... Ale zaráží mě odpově tady těch pánů "mechaniků od Forda". Proto je to fórum, aby se občas hodila nějaká rada do etéru... A kdyby si pánovéé přečetli co jsem tady psal, tak by už nemuseli zbytečně psát, že máš Feldu nechat bublat na zvýšených otáčkách asi pět minut a zjistíš, zda-li je problém v termostatu. Ale nemusíš to dělat, můžeš sundat volant, rozebrat palubovku, vytáhnout budíky a změřit, jestli máš na budíku napětí. Pokud ne, jít po kabeláži, propískat jednotlivá vodiče, přeměřit odpor čidla při studeném motoru a pak při zahřátém motoru a chybu určitě najdeš. Hodně štěstí při pátrání... :kol-44:

Vloženo

Tak, tak, je to o radách!!! Měl jsem demontovaných palubovek a budíků desítky a vím, že pokud nedodržíš postup demontáže, tak plasty a úchyty praskají, jsou poškrábané atd.... No, ale to je každého věc. Hodil jsem jen názor do platzu. A ještě něco, taky si odpojím bowden z převodovky od tacha, abych mohl snadno vyjmout přístrojovku!!! :kol-46:

Vloženo (editace)

A zase jeden co tady vypouští svou inteligenci přes smajlíky, Bene06 jen je nech, ono u těch starších aut platí, že čím víc toho rozebereš, tím víc toho zničíš a prodejci z něčeho také musí dýchat. Ještě bych kvůli té palubce sundal pravé přední kolo a levé světlo a odpojil elektriku z tažného zařízeni.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Vloženo

Vidím, že nápadů tady mají pánové spousta, ale nevidím pomoc Dejvovi, kterému neukazuje teploměr.... Takže hoďte konkrétní návod "Jak na to", když jste takoví machři!!!

Vloženo

Nicméně musíš uznat, že to s tím "rozpadlým" termostatem je trochu kravinka, ne?

Obzvlášť v posledních dnech. Kdyby se to tu řešilo tak před pěti mesící, tak snad, ale určitě ne v těchto dnech.

Jít po drátech bude asi jediná volba před výměnou/opravou budíků.

Ještě klidně může být vadné i vyměněné čidlo.

Vloženo

Nezlob se, ale když jsem koupil před čtyřmi lety bazarovou Feldu, budík teploměru se ani nehnul, ikdyž bylo venku třicet. To jsem si myslel, že mám budík v kopru... Pak jsem stál v koloně deset minut a rafika vyšplhala na sedmdesátku. U Feldy je to pár milimetrů nad minimem. Pak mi to kolega napíchnul na VAG a zjistil, že při zahřátém motoru byla telota něco nad padesátkou. Když jsme motor podrželi v otáčkách cca 2tis. na necelých deset minut, rafikal vyjela na devadesátku a VAG ukazoval nějakých 88°C. když jsem rozebral plastovou skříňku termostatu, byl jsem udiven. Termostat byl úplně rozpadlý. Vyměnil jsem ho a dodnes je to O.K. Ale netvrdím, že tu samou závadu musí mít i Davidbe, jenom jsem chtěl, ať to vyzkouší a vyloučí tím termostat. Pak bych se podíval na přístrojovku, může být stuďák na desce, kde je osazen budík anebo stuďák v patici, kde zapojuješ konektor, pak může být chyba v kabeláži, v budíku a naposledy bych řešil čidlo. To je můj malý návod "Jak na to". Snad je tady nějaká zpětná vazba a budu znát výsledek. Čus-bus, Felicius!

Vloženo

stále je nesmysl aby měl motor BEZ termostatu při zvýšených otáčkách a venkovních tropických teplot a v koloně na teploměru třeba tvojich 70°C, zmírňuješ svoje plácání. Jak na to už tady bylo několikrát zmíněno čidlo-kabeláž-budík tak nazdar.

Vloženo

Bene, to je úžasný návod....... Pořád tady jenom oponuješ a něco konkrétního, třeba jaký káblík a co se má na něm naměřit a případná porucha, NECHÁPU??? Moje reakce je :kol-46:

Vloženo

No já bych změřil jestli nejsou zkratované na kostru nebo mezi sebou a nebo jestli nejsou přerušené. Čidlo lze proměřit na odpor (hodnoty viz dílenská příručka) budík je na tom hůř, ale také jde změřit, u Fabie mám akční členy přístrojové desky, u feldy to není a ještě jsem ho neměřil.

Vloženo

Bene, to je úžasný návod....... Pořád tady jenom oponuješ a něco konkrétního, třeba jaký káblík a co se má na něm naměřit a případná porucha, NECHÁPU??? Moje reakce je :kol-46:

máš prostor, krom plácání o termostatu a erektivních reakcí jsi toho moc nepředvedl

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...