Přejít na obsah

Octavia 1,6 55kw hledání závady v elektrice, nefunkční alarm s centrálem, nezamyká, nestartuje prosím POMOC!!!


hasanek

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám problém s mojí Octávií 1,6 55kw rok 97, která mě poslední dobou pije krev. Jedná se o problémy snad v elektrice nebo s řídící jednotkou nebo snad dodělávaným alarmem s centrálem jedná se o Jablotron CA-320, který Octavie obsahuje a který přestal fungovat, opravdu netuším kde je problém, auto si dělá co chce. Zkusím to pospat od začátku:

Auto bez problémů jezdilo než se pokazilo palivové čerpadlo, to jsem po několika výměnách jiných dílů(kabely svíčky čištění klapky, cívka zapalování) spojovaných se závadou diagnostikoval a vyměnil v něm motorek za 500 a čerpadlo jelo zase jako nové a Octavia byla ok startovala jezdila. Jenže na to druhý den přestaly fungovat dálkáče od Alarmu Jablotron CA 320, který je v autě instalován, myslel jsem že baterka v ovladačích ale vyměnil jsem v obou ovladačích a nic, tak jsem se probojoval k alarmu který je pod palubovkou a mrkl na pojistku na něm je ok když jsem přiložil dálkáč přímo k drátu který vede z alarmu a slouží jako anténa auto zamykalo a odemykalo dlákáč fungoval. Říkal sem si, že asi odešel zesilovač signálu v alramu, zkoušel sem odpojovat baterii i konektory z alarmu a zase zapojit jako restart a nic a tak jsem drátek vyvedl ven k blatníku a vždy odemykal a zamykal stylem že přiložím dálkáč k drátu a zmáčknu, vše bylo takto ok. Za nějaký čas mi začalo zlobit i toto odemykání a zamykání když byla ráno zima nešlo to odemknout ani přes drátek vyvedený ven. Podotýkám jen, že auto nemá ani jeden zámek vše má skryté a tudíž nelze se dovnitř dostat jinak a ručně klíčkem odemknout a zamknout auto pokud je zamklý alarm nelze to ani přes kufr kde mám zámek, vždy akorát spustil alarm a zevnitř stejně nešlo nic odemknout. Občas se stalo zasa něco jiného když sem chtěl nastartovat pootočím klíčkem problikly ikony na displeji ale zustal sviti klicek jako imobilizer a neslo nastartovat vubec, nevím jestli imobilizer je i pres ten alarm nejak nebo jak to je kazdopádne sem to nekdy vyresil tak ze sem odpojil na chvili baterku a pak uz to zhaslo a nebo vytahl klicek a na nekolikrat o zkusil pak to taky zhaslo a slo zase startovat. Pozdeji tato zavada prestala zlobit. Další závada byla, že mi za jízdy přestaly fungovat blinkry a světla, časem sem zjistil že mi odchází spínací skříňka a že to ona dělá, nějak se vyčvachtala a klíč se po nastartování nevracel do polohy 1 a vypnout motor sel klíčem ale klíč nešel vyndat popř musela se ručně vždy nastavit poloha 1 aby šli světla za jízdy prostě peklo objednal sem spínací skříňku myslel, že snad začne fungovat i alarm, jelikož třeba nebyl správný kontakt sepnut při vypnutém klíčku a nešla třeba šťáva do alarmu, alram tedy přestal úplně reagovat a zamykat od doby co začala zlobit ta spínací skříňka a dnes jdu k autu že ji tam vyměním jelikož mi došla nová spínačka a chci nejdříve vyjet z garáže a co se nestane, dám klíč do zapalování otočím a na displeji neustále problikávají ikony a cvaká nějaké relé s tím, že když dotlačím klíč na startování vůbec nic rafička paliva začala zběsile lítat jako by měla tiky a ikony problikávají a relé jen cvaká. Tak si říkám no nic asi je ta spínací skříňka už totálně vyčvachtana uvnitř a kontakty tam blbnou, demontoval jsem tedy špatnou namontoval novou nejdříve jsem zkusil na prázdno mechnick kráně vše funguje jako dříve klíč se vrací a lze s ním lehce otáčet jednotlivé polohy říkám si super bude to asi ok, zapojím všechny konektory dám tam teda klíč a zkusím otočít a ejhla závada stále přetrvává zase cvaká relé blikají ikony také cvaká ve škrtící klapce jako by e chtěla pořád nastavovat a když chci nastartovat nic startér netočí čerpadlo netahá jen zase začně zběsile lítat rafička paliva a má tiky relé a klapka cvaká dokud klíček nevypnu a nevyndám. Podle knížky a návodů jsem zjistil, že to cvaká relé palivového čerpadla když jsme ho však vytáhly s elektrikářem testovali na žárovce spíná jak má tedy je v pořádku, dále sem omrknul všechny pojistky a zjistil, že jsou dobré a nikde nic jen sem přišel na zajimavý vliv kdy jsem vyndal pojistku s názvem řídící jednotka zapalování a když tam pojistka vůbec nebyla ikony na displeji a rafička paliva vůbec neblbla jako by vše bylo v pořádku, když tam pojistku vrátím blbne to ovšem nestartuje to tak jako tak. Obávám se že toto jestli někam dám do servisu, že jim to bude trvat týden než zjistí čím to je a nedoplatím se tak jako tak při ceně vozu cca 50tis. Prosím někoho kdo se v těchto věcech vyzná o pomoc a radu co dál zkusit popř. co s tím mám dělat, bojím se, že je v háji celá řídící jednotka i ten alarm nebo bůhví co v elektrice. Octavia je jinak velice zachovalá málo jetá plno věcí je tam nyní nové komplet výfuk čerstvě technická atd. po technické na jaře to začalo vše zlobit.

Prosím poraďte! Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...