Publikováno Červenec 13, 201213 r Ahoj, jezdím s 1.9SDI a celkem to dusim, resp řadim na vyšší stupeň většinou kolem 2tis otáček (do kopce to točim samo trochu víc). Na 1. necham 1-2x otočit kola, na 2. jedu do 30-40kmh, na 3. do 45-50kmh a na 4. jezdim po městě podle předpisů 50-60kmh.. Rád bych věděl, jestli je tento nízkootáčkový styl jízdy škodlivý pro motor/převodovku/nebo co, a proč tomu tak je? Pokud to ničemu nevadí, tak budu rád:-) PS: jezdím na spotřebu a nikam nespěchám a při nižších otáčkách mi PC ukazuje menší spotřebu (btw spěchat v SDI stejně nejde páč to nejede ať to točíte jak chcete :-DD) Díky za názory!
Červenec 13, 201213 r pokud to nedusíš pod 1200ot/min na rovině tak tomu nijak neubližuješ, problém by byl kdybys jel takhle do kopce nebo s větší zátěží, ale jak píšeš že do kopce samo sebou víc tak je to vpohodě. Hlavně ot nesmíš nechat " rozklepat " pod minimální otáčky. Jezdím stejným stylem pokud nikam nespěchám
Červenec 13, 201213 r Jen v malých otáčkách dostane víc otřesu kliková hřídel, ale myslím si že ten motor to přežije, samozřejmě to neplatí pro motory TDi, tam pootáčení bývá likvidační.
Březen 18, 201312 r Dobrý den, jak tedy zacházet s 1,9 TDi, za předpokladu stejného (resp. výše zmíněného) stylu jízdy? Osobně řadím takto 1 0-20 km/h 2 20-30 3 30-50 4 50-80 5 80 a výše Otáčky jsou obvykle někde mezi 2 500 a 3 000. SPRÁVNĚ x ŠPATNĚ??? Děkuji za reakci
Březen 19, 201312 r je to v pohodě.. poznaš to i podle zvuku... většinou pod 1500 už se ten motor začína klepat a to je špatně..
Duben 7, 201312 r ja kdyz jezdim na eko mode coz moc casto neni tak radim podobne ale jinak si myslim ze je tomu obcas potreba protahnout
Duben 8, 201312 r Jen v malých otáčkách dostane víc otřesu kliková hřídel, ale myslím si že ten motor to přežije, samozřejmě to neplatí pro motory TDi, tam pootáčení bývá likvidační. co to meles? a kde jinde bys mel podtacet? u HTP?
Duben 8, 201312 r Dobrý den, jak tedy zacházet s 1,9 TDi, za předpokladu stejného (resp. výše zmíněného) stylu jízdy? Osobně řadím takto 1 0-20 km/h 2 20-30 3 30-50 4 50-80 5 80 a výše Otáčky jsou obvykle někde mezi 2 500 a 3 000. SPRÁVNĚ x ŠPATNĚ??? Děkuji za reakci ahoj, mam 1,9 Tdi. akorát my u tebe nesedí ty otáčky! při 80 to u mě točí 1750 ot. Nekde jsem četl , že je to dobrý kvůli tlaku oleje na turbo , takže se snažím jezdit v režimu 1700 - 2500 ot.min. ( Hlavně vždy pořádně zahřát a dochladit. ja 4 - 60-80 5 - 80 - P.s. jinak jezdím v eko režimu skoro pořád - nepospíchám pokud není potřeba . prumer cca 4,8 l/100 měj te se Upraveno Duben 8, 201312 r od RogerRog
Duben 8, 201312 r Pro ondikTDI : No teda nevím odkud tě pustil s tímhle vyjadřováním, a chybami v pravopise, ale je známo že u TDi při jízdě do 2000 ot/min dochází k zanesení regulačních lopatek na turbíně a přinejmenším k nutnosti čistění turba, myslím tím takovou tu dědečkovou jízdu kdy turbo sotva přitlačí a on hned podřadí a pak se diví že když tomu náhodou někdy šlápne tak mu to skočí do nouzáků, protože má přicpané naklápění lopatek. Ale pokud myslíš že to je blbost, přesvědčovat tě nebudu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.