Yofresh Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 Já bych jen doplnil, to že plno lidí jezdí 90km/h nevidím v tom jediný problém, já jezdím kolem 95-100km/h a mám spotřebu cca 5.4l na 100. Spíše rovinka a mimo město. Nevidím důvod ,proč huntovat motor někde ve vysokých otáčkách...zvlášť HTP. To si mají ti lidi rovnou koupit vyšší obsah... logika..A když chce někdo jet víc jak 120 mimo město,to je každého věc,ale nikdo nebude někoho zhazovat tím že jezdí 90 mimo město,od toho taky to bylo předepsáno..Spíš chvála těm,kteří to vůbec v dnešní době dokážou dodržet....Dát podlahu a točit to nevím kam a jet jak prase... to umí každý. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 voice.. prosim nech si ty moralisticke reci... jezdim kazdej den denne 30km tam a 30 zpatky, vcetne dalnice.. takze mam prehled jak to je.. jeste mi tu povidej o tom, ze ty na prehledne rovince dodrzujes 90tku.. Nevím proč bych neměl dodržovat 90-sátku? I na přehledné rovince jedu 90, a nevidím v tom nic divného. Já jezdím denně 100km, ale to je přece jedno kolik kdo najede.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 přesně tak, otázka je, co je to ta přehledná rovinka, ono pak se najdou třeba takoví kkti, kteří na přehledné, široké silnici nutí auto v protisměru zpomalit a uhnout jim na krajnici, jen aby oni mohli předjet za to bych vraždil prostě máte tu snad nějaké předpisy, tak by se měli aspoň trochu dodržovat 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 dnes jedu po normální silnici 100 dojede mě Volvo bliká jak prdlej a myslí si mu uhnu asi na odbočovací pruh vedoucí na dálnici kam nejedu, o pár kilometrů se sjedeme na světelné křiž.v pruzích vedle sebe, a tak posunkuju na to vetché individum jestli má ještě problém-už ho neměl :-) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 Proto spotřebu počítám jen, když jezdím podle předpisů. Pokud jedu jak prase, budu mít spotřebu jak prase a ostatním budu závidět, že jim to jezdí levněji. Benzíny jsou prostě strašně náchylné na styl jízdy. Avšak musím říct, že naše HTP jezdí do 6 litrů i když jedu svůj styl, jako s naftou. Ale prostě spíš jedu dlouhé úseky plynulou rychlostí a díky tomu spotřeba rapidně klesá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 (editace) ano, přesně tak, na jednom jiném autoforu, které navštěvuji, si jeden uživatel stěžoval, že má moc vysokou spotřebu, že mu auto žere až 14,5 litrů, až posléze z něho vylezlo, že mimo obec jezdí cca 150, dálnice 190-200 takže asi tak nějak Editováno: 1. Březen 2013, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hosha Vloženo 2. Březen 2013 Sdílet Vloženo 2. Březen 2013 Možná by se tohle téma mělo rozdělit na dvě sekce.. na lidi, kteří plus minus dodržují rychlostní limity a na ty, kteří jezdí s těžší nohou na plynu - dálnice 150+, mimo nejdou pod 120, zkrátka těžká noha, ať se tady chlapi nedohadujem, jestli my, kteří např. mimo obec na přehledné rovné silnici držíme na budíku cca. 100 km/h, jsme brzdy provozu a provokatéři. Samozřejmě - jezděte si všichni jak chcete, vaše věc.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miggy Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 Ľudkovia, ja taktiež jazdím predpisovo a je mi jedno, či idem po dlhej rovnej ceste. Proste, keď je tam 90-ka, tak idem 90km/h. Nikde sa neponáhľam, však na čo? A okrem toho jazdím ekonomicky, to znamená, že pokiaľ som sám na ceste a nikto nie je za mnou, tak chodím na štýl dôchodcu. Akonáhle sa niekto za mnou zjaví, pridám, alebo mu naznačím, aby ma predbehol. Ďalšia vec je, že mi ide o PRACHY. To znamená, keď môžem ušetriť, tak to robím. Čo sa týka spotreby, moja najnižšia bola 4,0l/100km. Bolo to na ceste za priateľkou. Cesta mala 100km, jeden horský priechod a celkové klesanie -100m oproti miestu, odkiaľ som vyštartoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yofresh Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 Asi tak jak píše Miggy, když chce někdo jet rychleji a blíží se v zrcátku, tak jednoduše mu kousek uhnu na krajnici aby mě mohl hezky předjet. Pokud má volnou cestu v protisměru,nevidím ani důvod uhýbat. Jinak vždycky se jim směju těm,co to perou přes 130km/h atd... a říkám si, jojo,možná nadává že jedu jak slimák (a to jedu 90km/h), ale aspoň nejedu za 7 - 10l jako on...a jedu za 4,5-5,5l :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 hosi hosi.. kdyz tak ctu jak jezdi kazdej predpisove, zajimalo by me, koho teda na tech cestach potkavam.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozzi Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 jinej kraj , jinej mrav Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miggy Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 Viac ako pomalá jazda ma irituje jazda nepravideľnou rýchlosťou. Ale to bude asi tým, že mám tempomat. V pohode vydržím ísť za autom 80km/h, ale keď niekto ide 90km/h, potom sa očividne zarozpráva so spolujazdcom a zrazu je z toho 70km/h (či menej). Zase pridá na 90km/h a scenár sa opakuje dookola. Ale aby som nebol mimo tému, auto mi najmenej žerie na 5° niekde medzi 70 a 80km/h, čo je 2000 až 2500rpm (myslím po rovnej ceste). Samozrejme, že tak sa jazdiť v premávke nedá, ale vzhľadom na to, že mám rád kľudnú jazdu a priateľku, ktorej žalúdok nemá rád športovú jazdu, snažím sa jazdiť plynulo a maximálne predvídavo. Ináč spotrebu mi vie pekne znížiť aj plynulá jazda mestom so zaradenou 4° tesne pod 60km/h. Proste to auto nie je vhodné na rýchle jazdenie, čo sa spotreby týka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 10. Březen 2013 Sdílet Vloženo 10. Březen 2013 Viac ako pomalá jazda ma irituje jazda nepravideľnou rýchlosťou. Ale to bude asi tým, že mám tempomat. V pohode vydržím ísť za autom 80km/h, ale keď niekto ide 90km/h, potom sa očividne zarozpráva so spolujazdcom a zrazu je z toho 70km/h (či menej). Zase pridá na 90km/h a scenár sa opakuje dookola. Presne ako píšeš, toto ma tiež brutálne štve. Keď sa neponáhľam, tak nech si ide mimo obce kľudne aj 70, ale nech ide konštantnou rýchlosťou. Máme jednu výpadovku v Bratislave ktorá je každé poobede upchatá. Na konci mesta 70-ka, potom necelý kilometer 90-ka a potom dve dediny tesne za sebou 90 a potom mestečko Šamorín kde je samozrejme 50, a toto je pre mňa hotové utrpenie. Ešte v Bratislave sa všetci posúvame spôsobom brzda-plyn. Aj keď sa snažím neísť týmto spôsobom, vždy sa rada rýchlo rozbehne a potom nečakane zastavuje a potom vždy stojí pár sekúnd, ale nedá sa vypočítať či to budú dve sekundy, alebo pätnásť. Potom asi kilometer pred úsekom kde začne 70-ka sa to rozbehne, ale podľa množstva áut je možné že pred prvou dedinou sa to zase extrémne spomalí, alebo sa to celkom zastaví. Ja už na nich väčšinou úplne kašlem a od BA idem maximálne tachometrovou 60-kou, aj keby som mohol ísť 90. Jeden, alebo dvaja to nikdy nevydržia a predbehnú ma cez dvojitú, ale nakoniec sa stretneme hneď na začiatku prvej obce za Bratislavou, kde zase všetci brzdia na 30-40, napriek tomu že tam je 50-ka. Ok, je tam jeden prechod pre chodcov kde niekedy autám zasvieti červená, ale ten je až o kilometer ďalej. Potom cez tieto dve obce sa ide niekoľko dlhých kilometrov po hlavnej bez toho aby bolo treba nejak výrazne brzdiť, ale neexistuje aby tu niekto dokázal ísť normálne. Mám síce tempomat, vždy si nastavím rýchlosť tak aby som bol 1-2 km/h pomalší ako ten koho nasledujem, ale z nejakého dôvodu vždy začne spomaľovať a namiesto 50 ideme zase 35-40, potom dupne na to, ide cez 60, následne zase 45. A často sú to drahé autá ktoré tempomat určite majú. Keď prejdeme tieto prvé dve obce, tak je trochu dlhší úsek kde sa dá ísť 90. Vždy sa to rozbehne na tých 90, alebo aj viac, ale v polovici sa niekto vždy spamätá, a na najrovnejšom úseku nastaví tachometer na nejakých 70-80 a začne brzdiť celú kolónu za sebou. Prečo potom na konci obce dupal na plyn a išiel 100-110? Teraz keď sa dá, tak na tom úseku idem už iba maximálne 80-kou, či ma niekto brzdí, alebo nie, lebo viem že po ceste určite niekoho dobehnem kto pôjde pomalšie a nakoniec sa všetci pekne stretneme v Šamoríne na svetlách, alebo pred kruháčom. Inak mám ešte takú skúsenosť že tu je dobré ísť za nejakým silnejším kamiónom, lebo oni vďaka dobrému výhľadu na kolónu dokážu ísť dlhšie bez zbytočného brzdenia a tiež ich málokto predbieha v kolóne. Ale toto platí iba v prípade jednoprúdovej cesty. V prípade dvojprúdovky sa všetci hneď zaradia do voľného priestoru pred kamiónom. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 10. Březen 2013 Sdílet Vloženo 10. Březen 2013 Šamorín, tam to znám..... a hlavně za Báčom první odbočka v pravo. Popis směru je z Blavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 10. Březen 2013 Sdílet Vloženo 10. Březen 2013 Prvá odbočka za Báčom je krátka cesta priamo do Rohoviec, tam nejazdím. Ja ešte v Báči odbočím doprava, na 506-ku. Tam už to býva v pohode a väčšinou tam idem cca. 80, lebo smerom na Horný Bar je niekoľko ostrejších zákrut, kde aj tak treba trochu ubrať z plynu. Keď sa ponáhľam, je to tiež v pohode, lebo tam už ide menej áut a dá sa ľahko predbiehať, a keď nepočítam tie ostrejšie zákruty, tak sa tam napriek úzkej ceste dá jazdiť aj 140+, len treba poznať tú cestu. Takže na tomto úseku ma ešte auto nikdy nezdržovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 11. Březen 2013 Sdílet Vloženo 11. Březen 2013 Do diskuze přidám přísvěvek s mými poznatky. Obec,dle přehlednosti buď 40km/h, 3 stupeň,2000ot/min - spotřeba na horký motor (po rovince) cca 5.5l. Nebo 60km/h, 4 stupeň a taky 2000ot./min. spotřeba 5.0l - 5.5l. Okrsky sem tam zatáčky,rovinky jezdím za 6.0- 6.5 stím že nejedu vyloženě kvůli spotřeby. Razantní jízda po okresce i za 9l. Dálnice a město jezdím minimálně, ve městě dodržování limitů,normální popojížďky 7.5l (Ostrava město) Na dálnici pod 140km/h nejdu,tam už je spotřeba kolem 8.5l. Nyní najeto 35 100km, motor 1.2 HTP 12V BZG rok 2008. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Březen 2013 Sdílet Vloženo 11. Březen 2013 tak to já dělal loni zpáteční cestu z Bulharska s Roomem (BZG) z 1650km cca 90% dálnice za průměrných 10,5 plynu . Je pravda že se na tom podepsal zejména poslední úsek, od Budapešti k Blavě a pak hlavně od Blavy k Brnu, kdy jsem jel v levém 140-150 pořád ... prostě už jsem se viděl doma v betli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hosha Vloženo 12. Březen 2013 Sdílet Vloženo 12. Březen 2013 Můj poznatek: úsek z Mikulova ( tankování LPG do plna ) do rakouského Welsu a zpět do Mikulova ( zase tankování do plna u stejné čerpačky ), v plném obsazení, plně naloženo, úsek přesně 600 km, vesměs dálnice ( 130 na budíku furt ). Spotřeba 7,4 litrů LPG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 ... jen jsem tak trochu zmaten z tvého podpisu máš 6-ti ventil 44kW, nebo teda 12-ti ventil ale 51kW??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 Ja myslim, ze od F2 uz jsou jen 12V, ne? 6V mela jen 40 kw F1 mam ten pocit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yofresh Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 (editace) Pokud se nepletu já,tak začli dělat od roku 2007 až verzi 51kw Případně mě někdo opravte... Editováno: 13. Březen 2013, autor: Yofresh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hosha Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 Ne ne, podpis je správný. Od 11/2011 přestala škodovka do Fábií montovat 6ti ventil, nahradila jej při stejném výkonu 44 kW 12ti ventilem. Do Fabií II se montovaly už od začátku výroby přece 6ti ventily!! Moje Fabka je únor 2012, má motor CGPB - 1.2 12V HTP 44 kW. Verze s 51 kW má kód CGPA. Popravdě jsem tohle taky nevěděl a když jsem si na Jarově tohle auto vyhlídl a přijel tam, dost jsem se podivil, že pod kapotou jsou '' dvě vačky '' a v papírech 44 kW. Mimochodem prodejci to taky nevěděli a do technického protokolu psali 51 kW. Chvíli jsem si myslel, že by se snad někdo utnul při výrobě? Moc jsem tomu nevěřil a tak jsem hledal... no a zjistil jsem to, co jsem uvedl výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 Je pravda, ze 44 kW je celkem malo casty motor. Vetsina je 51 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hosha Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 Většinou u těch základních výbav Active je 44 kW. Ale i některé tyhle mají 51 kW. Spíš jsem koukal na prodejce těch ročních vozů v Auto Jarov, který teda nejen, že tohle nevěděl, ale když jsme sedli do studeného auta a jeli na zkušebku, tak se podíval na přístrojový panel a když viděl modrou kontrolku signalizující studený motor ( dle výrobce snaha, aby to hned ze startu dementi netočili ), povídá: No asi bychom měli zastavit a dolít chladící kapalinu! Tak na něho čumím a říkám si, že dnes asi není až tak těžké se dostat na pozici prodávat auta na prodejně Auto Jarov, která má určité renomé, vždyť je to jako např. prodávat housky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 tak to je nová informace i pro mě . Tak pak by mě zajímalo jak je ta 44kW verze zpřevodovaná oproti 51kW, zda má jiné převody, nebo jde jen o úpravu ŘJ + možná menší sání apod.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.