Přejít na obsah

Vaše spotřeba s 1.2 HTP?


martt

Doporučené příspěvky

Já bych jen doplnil, to že plno lidí jezdí 90km/h nevidím v tom jediný problém, já jezdím kolem 95-100km/h a mám spotřebu cca 5.4l na 100. Spíše rovinka a mimo město. Nevidím důvod ,proč huntovat motor někde ve vysokých otáčkách...zvlášť HTP. To si mají ti lidi rovnou koupit vyšší obsah... logika..A když chce někdo jet víc jak 120 mimo město,to je každého věc,ale nikdo nebude někoho zhazovat tím že jezdí 90 mimo město,od toho taky to bylo předepsáno..Spíš chvála těm,kteří to vůbec v dnešní době dokážou dodržet....Dát podlahu a točit to nevím kam a jet jak prase... to umí každý.  :kol-60:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

voice.. prosim nech si ty moralisticke reci... jezdim kazdej den denne 30km tam a 30 zpatky, vcetne dalnice.. takze mam prehled jak to je.. jeste mi tu povidej o tom, ze ty na prehledne rovince dodrzujes 90tku..

 

Nevím proč bych neměl dodržovat 90-sátku? I na přehledné rovince jedu 90, a nevidím v tom nic divného. Já jezdím denně 100km, ale to je přece jedno kolik kdo najede....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, otázka je, co je to ta přehledná rovinka, ono pak se najdou třeba takoví kkti, kteří na přehledné, široké silnici nutí auto v protisměru zpomalit a uhnout jim na krajnici, jen aby oni mohli předjet :kol-44:  za to bych vraždil

prostě máte tu snad nějaké předpisy, tak by se měli aspoň trochu dodržovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jedu po normální silnici 100 dojede mě Volvo bliká jak prdlej a myslí si mu uhnu asi na odbočovací pruh vedoucí na dálnici kam nejedu, o pár kilometrů se sjedeme na světelné křiž.v pruzích vedle sebe, a tak posunkuju na to vetché individum jestli má ještě problém-už ho neměl :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proto spotřebu počítám jen, když jezdím podle předpisů. Pokud jedu jak prase, budu mít spotřebu jak prase a ostatním budu závidět, že jim to jezdí levněji. Benzíny jsou prostě strašně náchylné na styl jízdy. Avšak musím říct, že naše HTP jezdí do 6 litrů i když jedu svůj styl, jako s naftou. Ale prostě spíš jedu dlouhé úseky plynulou rychlostí a díky tomu spotřeba rapidně klesá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, přesně tak, na jednom jiném autoforu, které navštěvuji, si jeden uživatel stěžoval, že má moc vysokou spotřebu, že mu auto žere až 14,5 litrů, až posléze z něho vylezlo, že mimo obec jezdí cca 150, dálnice 190-200 :kol-98:  takže asi tak nějak

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by se tohle téma mělo rozdělit na dvě sekce.. na lidi, kteří plus minus dodržují rychlostní limity a na ty, kteří jezdí s těžší nohou na plynu - dálnice 150+, mimo nejdou pod 120, zkrátka těžká noha, ať se tady chlapi nedohadujem, jestli my, kteří např. mimo obec na přehledné rovné silnici držíme na budíku cca. 100 km/h, jsme brzdy provozu a provokatéři. Samozřejmě - jezděte si všichni jak chcete, vaše věc..  :kol-46:  :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ľudkovia, ja taktiež jazdím predpisovo a je mi jedno, či idem po dlhej rovnej ceste. Proste, keď je tam 90-ka, tak idem 90km/h. Nikde sa neponáhľam, však na čo? A okrem toho jazdím ekonomicky, to znamená, že pokiaľ som sám na ceste a nikto nie je za mnou, tak chodím na štýl dôchodcu. Akonáhle sa niekto za mnou zjaví, pridám, alebo mu naznačím, aby ma predbehol. Ďalšia vec je, že mi ide o PRACHY. To znamená, keď môžem ušetriť, tak to robím.

 

Čo sa týka spotreby, moja najnižšia bola 4,0l/100km. Bolo to na ceste za priateľkou. Cesta mala 100km, jeden horský priechod a celkové klesanie -100m oproti miestu, odkiaľ som vyštartoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak jak píše Miggy, když chce někdo jet rychleji a blíží se v zrcátku, tak jednoduše mu kousek uhnu na krajnici aby mě mohl hezky předjet. Pokud má volnou cestu v protisměru,nevidím ani důvod uhýbat. Jinak vždycky se jim směju těm,co to perou přes 130km/h atd... a říkám si, jojo,možná nadává že jedu jak slimák (a to jedu 90km/h), ale aspoň nejedu za 7 - 10l jako on...a jedu za 4,5-5,5l :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viac ako pomalá jazda ma irituje jazda nepravideľnou rýchlosťou. Ale to bude asi tým, že mám tempomat. V pohode vydržím ísť za autom 80km/h, ale keď niekto ide 90km/h, potom sa očividne zarozpráva so spolujazdcom a zrazu je z toho 70km/h (či menej). Zase pridá na 90km/h a scenár sa opakuje dookola.

 

Ale aby som nebol mimo tému, auto mi najmenej žerie na 5° niekde medzi 70 a 80km/h, čo je 2000 až 2500rpm (myslím po rovnej ceste). Samozrejme, že tak sa jazdiť v premávke nedá, ale vzhľadom na to, že mám rád kľudnú jazdu a priateľku, ktorej žalúdok nemá rád športovú jazdu, snažím sa jazdiť plynulo a maximálne predvídavo.

 

Ináč spotrebu mi vie pekne znížiť aj plynulá jazda mestom so zaradenou 4° tesne pod 60km/h. Proste to auto nie je vhodné na rýchle jazdenie, čo sa spotreby týka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viac ako pomalá jazda ma irituje jazda nepravideľnou rýchlosťou. Ale to bude asi tým, že mám tempomat. V pohode vydržím ísť za autom 80km/h, ale keď niekto ide 90km/h, potom sa očividne zarozpráva so spolujazdcom a zrazu je z toho 70km/h (či menej). Zase pridá na 90km/h a scenár sa opakuje dookola.

 

Presne ako píšeš, toto ma tiež brutálne štve. Keď sa neponáhľam, tak nech si ide mimo obce kľudne aj 70, ale nech ide konštantnou rýchlosťou. Máme jednu výpadovku v Bratislave ktorá je každé poobede upchatá. Na konci mesta 70-ka, potom necelý kilometer 90-ka a potom dve dediny tesne za sebou 90 a potom mestečko Šamorín kde je samozrejme 50, a toto je pre mňa hotové utrpenie.

Ešte v Bratislave sa všetci posúvame spôsobom brzda-plyn. Aj keď sa snažím neísť týmto spôsobom, vždy sa rada rýchlo rozbehne a potom nečakane zastavuje a potom vždy stojí pár sekúnd, ale nedá sa vypočítať či to budú dve sekundy, alebo pätnásť. Potom asi kilometer pred úsekom kde začne 70-ka sa to rozbehne, ale podľa množstva áut je možné že pred prvou dedinou sa to zase extrémne spomalí, alebo sa to celkom zastaví. Ja už na nich väčšinou úplne kašlem a od BA idem maximálne tachometrovou 60-kou, aj keby som mohol ísť 90. Jeden, alebo dvaja to nikdy nevydržia a predbehnú ma cez dvojitú, ale nakoniec sa stretneme hneď na začiatku prvej obce za Bratislavou, kde zase všetci brzdia na 30-40, napriek tomu že tam je 50-ka. Ok, je tam jeden prechod pre chodcov kde niekedy autám zasvieti červená, ale ten je až o kilometer ďalej. Potom cez tieto dve obce sa ide niekoľko dlhých kilometrov po hlavnej bez toho aby bolo treba nejak výrazne brzdiť, ale neexistuje aby tu niekto dokázal ísť normálne. Mám síce tempomat, vždy si nastavím rýchlosť tak aby som bol 1-2 km/h pomalší ako ten koho nasledujem, ale z nejakého dôvodu vždy začne spomaľovať a namiesto 50 ideme zase 35-40, potom dupne na to, ide cez 60, následne zase 45. A často sú to drahé autá ktoré tempomat určite majú. Keď prejdeme tieto prvé dve obce, tak je trochu dlhší úsek kde sa dá ísť 90. Vždy sa to rozbehne na tých 90, alebo aj viac, ale v polovici sa niekto vždy spamätá, a na najrovnejšom úseku nastaví tachometer na nejakých 70-80 a začne brzdiť celú kolónu za sebou. Prečo potom na konci obce dupal na plyn a išiel 100-110? Teraz keď sa dá, tak na tom úseku idem už iba maximálne 80-kou, či ma niekto brzdí, alebo nie, lebo viem že po ceste určite niekoho dobehnem kto pôjde pomalšie a nakoniec sa všetci pekne stretneme v Šamoríne na svetlách, alebo pred kruháčom.

Inak mám ešte takú skúsenosť že tu je dobré ísť za nejakým silnejším kamiónom, lebo oni vďaka dobrému výhľadu na kolónu dokážu ísť dlhšie bez zbytočného brzdenia a tiež ich málokto predbieha v kolóne. Ale toto platí iba v prípade jednoprúdovej cesty. V prípade dvojprúdovky sa všetci hneď zaradia do voľného priestoru pred kamiónom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvá odbočka za Báčom je krátka cesta priamo do Rohoviec, tam nejazdím. Ja ešte v Báči odbočím doprava, na 506-ku. Tam už to býva v pohode a väčšinou tam idem cca. 80, lebo smerom na Horný Bar je niekoľko ostrejších zákrut, kde aj tak treba trochu ubrať z plynu. Keď sa ponáhľam, je to tiež v pohode, lebo tam už ide menej áut a dá sa ľahko predbiehať, a keď nepočítam tie ostrejšie zákruty, tak sa tam napriek úzkej ceste dá jazdiť aj 140+, len treba poznať tú cestu. Takže na tomto úseku ma ešte auto nikdy nezdržovalo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do diskuze přidám přísvěvek s mými poznatky. Obec,dle přehlednosti buď 40km/h, 3 stupeň,2000ot/min - spotřeba na horký motor (po rovince) cca 5.5l. Nebo 60km/h, 4 stupeň a taky 2000ot./min.  spotřeba 5.0l - 5.5l. Okrsky sem tam zatáčky,rovinky jezdím za 6.0- 6.5 stím že nejedu vyloženě kvůli spotřeby. Razantní jízda po okresce i za 9l. Dálnice a město jezdím minimálně, ve městě dodržování limitů,normální popojížďky 7.5l (Ostrava město) Na dálnici pod 140km/h nejdu,tam už je spotřeba kolem  8.5l. Nyní najeto 35 100km, motor 1.2 HTP 12V BZG rok 2008.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to já dělal loni zpáteční cestu z Bulharska s Roomem (BZG) z 1650km cca 90% dálnice za průměrných 10,5 plynu :kol-46: . Je pravda že se na tom podepsal zejména poslední úsek, od Budapešti k Blavě a pak hlavně od Blavy k Brnu, kdy jsem jel v levém 140-150 pořád :kol-28:  ... prostě už jsem se viděl doma v betli :kol-56:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj poznatek: úsek z Mikulova ( tankování LPG do plna ) do rakouského Welsu a zpět do Mikulova ( zase tankování do plna u stejné čerpačky ), v plném obsazení, plně naloženo, úsek přesně 600 km, vesměs dálnice ( 130 na budíku furt ). Spotřeba 7,4 litrů LPG. :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne, podpis je správný. Od 11/2011 přestala škodovka do Fábií montovat 6ti ventil, nahradila jej při stejném výkonu 44 kW 12ti ventilem. Do Fabií II se montovaly už od začátku výroby přece 6ti ventily!! Moje Fabka je únor 2012, má motor CGPB - 1.2 12V HTP 44 kW. Verze s 51 kW má kód CGPA. Popravdě jsem tohle taky nevěděl a když jsem si na Jarově tohle auto vyhlídl a přijel tam, dost jsem se podivil, že pod kapotou jsou '' dvě vačky '' a v papírech 44 kW. Mimochodem prodejci to taky nevěděli a do technického protokolu psali 51 kW. Chvíli jsem si myslel, že by se snad někdo utnul při výrobě?  :kol-28:  Moc jsem tomu nevěřil a tak jsem hledal... no a zjistil jsem to, co jsem uvedl výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou u těch základních výbav Active je 44 kW. Ale i některé tyhle mají 51 kW. Spíš jsem koukal na prodejce těch ročních vozů v Auto Jarov, který teda nejen, že tohle nevěděl, ale když jsme sedli do studeného auta a jeli na zkušebku, tak se podíval na přístrojový panel a když viděl modrou kontrolku signalizující studený motor ( dle výrobce snaha, aby to hned ze startu dementi netočili ), povídá: No asi bychom měli zastavit a dolít chladící kapalinu! Tak na něho čumím a říkám si, že dnes asi není až tak těžké se dostat na pozici prodávat auta na prodejně Auto Jarov, která má určité renomé, vždyť je to jako např. prodávat housky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...