Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

ty ty motory trochu časově mícháš dohromady - píšeš o faceliftový O2, takže žádná 1,9 tdi, žádné MPI apod. To už je hluboká historie

S tím dieselem a městem je to trochu složitější. Na krátké jednotlivé trasy je to blbost (vlastně celá octávka by byla blbost), pokud ale budeš jezdit delší dobu - třeba něco nebo někoho rozvážet, tak je to naprosto OK a benzín by tě sežral

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byt se mnou mnozi usporne orientovani nebudou souhlasit tak 1.6TDI povazuju snad za nejhorsi motor do O2 (z tech, co byly k dispozici na konci vyroby). Jedine, co ten motor produkuje v dostatecnem mnozstvi, jsou kraval a vibrace. Vykon se odstehoval do Humpolce. Spotreba je jiste dobra, ale pro me zcela irelevantni. Radost z auta mi dela svizna, plynula a ticha jizda, nikoliv mene casta navsteva benzinky.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu je tabulka motorov, ktoru som nasiel na pre O2 FL - http://www.auto-data.net/en/?f=showSubModel&modeli_id=1560 Vidim tam aj MPI aj 1.9 TDI. Tak teraz nerozumiem, preco je MPI a 1.9 TDI hlboka historia. Alebo mi nieco uplne unika? :)

 

Ok opytam sa inak.. O tom, ze diesel do mesta je hovadina a ze 1.6 TDI netaha som si precital vcera uz aspon v 10 recenziach. Tak aky iny motor mam teda pre O2 FL hladat? Tie 1.2 TSI maju podla niektorych recenzii spotrebu 10l a to je proste sialenost. Hladam auto so spotrebou do 7-8l v meste a myslel som, ze s octaviou sa tam vmestim.

 

Diky

Editováno: , autor: Kamahl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamahl: To je hovadina. Kterykoliv TSI benzin jezdi po meste kolem 8mi snad krome RS. Ja jezdim s 1.8TSI prave za 8l. Jezdim vyhradne po meste a vyhradne kratke trasy. Cca. 7km do prace a zpet kazdy den. Jiste ze s 1.2TSI jde po meste jezdit i za 10l a urcite i za vice, ale to musi clovek jezdit jako prase. Pri normalnim jezdeni se do tech 8mi urcite udrzis.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak to je asi záležitost vnímání ty motory zmizely spolu s přechodem na normu Euro 5, které neokázaly vyhovět. Tazatel psal o autě z roku 2011 a to už se fakt dávno nedělaly. Ostatně už i samotná O II je historií...

 

podle mých letmých zkušensotí žere na extrémní trasy slabší TSI víc než silnější. Ovšem i těch cccca sedm - osm litrů je dost. Já po městě jezdím s 2.0 TDI i v zimě do 5,5 litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle to nejde srovnávat, jen městkej režim je pro TDI v oktávce II masakr a 7-8l s benzínem vyjde levněji. Kdysi sem od někoho četl že si koupil oktávku TDI s DPF. Roční nájezd 7tkm a z toho jsou 2tkm navíc jen tak na projetí po dálnici kvůli DPF :) Lidi někdy opravdu vidí jen ty čísla a dál už nepočítají. Něco jinýho by ale bylo ale koupit funglovku a za pár let ji zmršenou prodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....Kdysi sem od někoho četl že si koupil oktávku TDI s DPF. Roční nájezd 7tkm a z toho jsou 2tkm navíc jen tak na projetí po dálnici kvůli DPF :) ....

 

no tomu říkám zdroj relevantní informace, u nás zase jedna paní povídala, že do roka se zdraží benzín na trojnásobek... není dobré dělat příspěvky z blbostí, které někdo někam napíše, lépe je použít vlastní zkušenost, případně zdravý rozum.

 

Je ale pravda že staré PD diesely mají se samočištěním filtru pevných částic občas problémy hlavně v městském provozu - ten uváděný nájezd je ale naprostý nesmysl. Ovšem novější CR diesely na filtr netrpí. Motorů se v Octavii objevila celá řada a je potřeba je od sebee odlišovat. Například často proklínaný diesel 2.0 existuje v pěti provedení, které se od sebe diametrálně liší konstrukcí, potažmo bolískami, na které trpí. Stejné je to s 1.9 D - kdysi neskutečný držák se v O II dokázal změnit v nevyzpytatelný krám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dobre, tak som sa pytal, ktory benzinovy motor je najlepsi vzhladom na spotrebu. Nepotrebujem ziadne sportove delo :) Chcem sa proste pohodlne odviest po meste a raz za rok na chatu 500km

možná zvaž jestli je O2 pro tebe to pravé auto. Záleží kolik potřebuješ mít v autě místa, třeba by ti stačil Rapid, či ještě něco menšího. Je zbytečné jezdit po městě sám a ještě s sebou tahat relativně velký a těžký auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bylo jen pro úsměv jak to může u někoho vypadat, kdo chce se tomu zasměje, kdo ne nechá to bejt a jinej to zase překroutí v nepřiměřený porovnání :) Kyselinka co sem chodí mi psal že ježdění na spotřebu nedělá dobře jeho DPF u TDI CR. Jinak souhlasím s uvážením výběru auta, nejen motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pre O2 som sa rozhodol, jazdit budeme 2. Male auto uz nechcem, doteraz som jazdil na Saxe a potom na Tolede 2004, z ktoreho som velmi prijemne prekvapeny a najblizsie k tomu mi vychadza prave O2.

 

Aky motor mam teda hladat v bazaroch? Prechadzam autobazar.eu a vacsinou su v O2 FL 1.2TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.9 TDI ale aj MPI, ale tie som kukal ze zeru ovela viac ako TSI.

 

Ako som uz spominal vyssie, jazdit budem v meste a nepotrebujem ziadne zihadlo.

Editováno: , autor: Kamahl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tomu říkám zdroj relevantní informace, u nás zase jedna paní povídala, že do roka se zdraží benzín na trojnásobek... není dobré dělat příspěvky z blbostí, které někdo někam napíše, lépe je použít vlastní zkušenost, případně zdravý rozum.

 

Je ale pravda že staré PD diesely mají se samočištěním filtru pevných částic občas problémy hlavně v městském provozu - ten uváděný nájezd je ale naprostý nesmysl. Ovšem novější CR diesely na filtr netrpí. Motorů se v Octavii objevila celá řada a je potřeba je od sebee odlišovat. Například často proklínaný diesel 2.0 existuje v pěti provedení, které se od sebe diametrálně liší konstrukcí, potažmo bolískami, na které trpí. Stejné je to s 1.9 D - kdysi neskutečný držák se v O II dokázal změnit v nevyzpytatelný krám.

poprosil bych o vypsani tech 5 provedi a v cem se lisi,diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pre O2 som sa rozhodol, jazdit budeme 2. Male auto uz nechcem, doteraz som jazdil na Saxe a potom na Tolede 2004, z ktoreho som velmi prijemne prekvapeny a najblizsie k tomu mi vychadza prave O2.

 

Aky motor mam teda hladat v bazaroch? Prechadzam autobazar.eu a vacsinou su v O2 FL 1.2TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.9 TDI ale co MPI, ale tie som kukal ze zeru ovela viac ako TSI.

1,2tsi a 1,6tdi neber aspon za me ne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ta 1.6 TDI ma zaroven aj najlepsiu spotrebu, nie? Jazdit budem 99% v meste.

 

Edit: myslim ze je uplne evidentne, ze do motorov a aut sa nevyznam. Ale ked kukam na tabulku motorov OII, tak 1.6 TDI ma 77kW, rovnako ako 1.9 TDI. 1.4 benzin ma len 59kW. Ako moze byt potom 1.6 taky slaby? V com inom sa udava vykon motora ak nie v kW a konoch?

 

1,6 je opravdu tupej motor. Když po něm nic nechceš, tak nebudeš překvapenej, že ti taky nic nedává. Jestli jsi jezdil někdy s 1,9 tak si budeš nadávat co jsi to koupil. Po sešlápnutí plynu se chvilku nic neděje, pak se značně neochotně začne motor probouzet z letargie, ovšem bohužel jen aby do ni za chvilku zase zapadl. Tohle už není motor, co by oslňoval krouťákem a opanoval levý pruh na dálnici. O náchylnosti CR na kvalitu nafty,se radši ani nezmiňuju.

Editováno: , autor: Wejgll
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poprosil bych o vypsani tech 5 provedi a v cem se lisi,diky

 

to z hlavy úplně přesně nedám, někde se to tady dá najít včetně podrobného popisu:

 

1) PD 103 kw 8 ventilů DPF

2) PD 103 kw 16 ventilů

3) PD 125 kw

4) CR 103 kw DPF

5) CR 125 kw DPF

jo a ještě 6) CR 81 kw DPF ale to je tuším záležitost jen elektroniky

 

liší se v hlavě válců, přítomnosti či absencí filtru pevných částic, použitých vstřicích, celého systému vstřikování a přítomností či abencí vyvyžovacích hřídelí v bloku motoru. V rámci celého koncernu VW existuje dalších X verzí tohoto dvoulitru. Každý z nich má nějaké slabé místo (někdy velmi slabé) - takže vzniká dojem motoru, který má nejvíce možných poruch, ovšem ve skutečnosti se ty klíčové závady nekombinují - Tedy například 16 V nemá problém s DPF, ale zase jí praská hlava, ale na druhou stranu jjí neodchází olejové čerpadlo a nezadírá se jako to dělé motor s vyvažovací hřídelí apod.

 

EDIT: tak už jsem to našel

http://forum.skodahome.cz/topic/2945-20-tdi-pd-103-kw/?p=1900758

jestli na to dobře koukám tak ani nejsilnější dvoulitr v Octavii vyvažovací hřídele neměl

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já tenhle problém malé/velké auto a spotřeba ve městě vyřešil jednoduše. Na dálky a mazlení mám benzínovou RS 2.0 TFSI, s tou se dá jet mimo město běžně za 7 - 7,5/100 a do města a na zimní hrůzy jsem koupil za 40.000,- starou mrchu Fabii 1.4 MPI a je po problému. Dávám jí jen to nejnutnější a až umře, sežene se další mrcha do města na likvidaci. :kol-28:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

pomalu se chystám vyměnit svou octavii 1 RS za 2 řadu. Co říkáte na tohle: Octavia 2 RS.  Šli by jste do toho? Máte někdo zkušenosti s tímto prodejcem? Cena se mě zdá sice možná malinko vyšší, ale auto má servisní historii a mám ověřené kilometry. Samozřejmě víc budu vědět až po osobní prohlídce. Prosím žádně otázky typu proč zrovna O2 RS v benzínu :-) Děkuji za odpovědi

Editováno: , autor: Scarecrow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...