Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To je asi jediná odlišnost [emoji2]

a nejsou tam pro změnu zase problémy s rozvody?

Rozvody?

tomu benzínu stejně jako běžné 1,8 skáčou občas rozvody, ne?

To se stávalo jen starší generaci TSI (1.2, 1.4, 1.8) se řetězem, dvoulitry mají řemen. Takže se nemusíš bát ;)

Upraveno od _Denis_

ty dvoulitry jsou dva, ne (TFSI a TSI)? A tuším, že jsem někde četl, že ten novější s tím má problémy (nebo možná nějaký jiný s rozvody) - berte to ale prosím s rezervou - možná si to pletu s něčím v rámci koncernu.

Máš to správně, jsou dva - 2.0 TFSI má řemen, 2.0 TSI pak stejné rozvody jako 1.8 TSI.

Skáčou oba, 1,8 i 2,0 Tsi. A jak se zdá, ani poslední napínák nic extra nevyřešil, co Pawouku?

JoJo skáčou. I plno rsek má nový motor....

On je znam nejaky pripad preskoceneho retezu s poslednim (tusim Kckovym) napinakem?

Já to nečetl, ale Pawouk to četl na konkurenčním fóru Octavia clubu. Někde v sekci 1,8 TSI

  • 1 měsíc později...

Ahoj Všem,


 


Chci vyměnit svojí starou Octavii 1.8T za novější. Mam neustále dilema, zda zvolit 1.8TSI nebo 2.0TDI-CR (slabší nechci) /investice kolem 250 000 Kč. Ročně najedu cca 15 000km, takže u nafty bych ušetřil kolem 13 000,- ročně za palivo. Také pořizovací cena dieselu na bazaru je nižší než u benzínu.


Byť osobně je mi příjemnější benzín, z finančního hlediska je nafta jasná volba. Pár lidí mě odrazuje, že nafta bude mít drahý servis, že odejde předražený filtr pevných částic, vstřiky s palivem v ČR nevydrží a tak dále. Takže abych pak zase nebyl naopak v mínusu za drahé opravy. Auto plánuji provozovat 5 let. U benzínu zase prý skáčou řetězy a všechny ojetiny v mé cenové relaci mají najeto kolem 170 000km. Vydrží nové TSI nájezd do 250t až 270t km? 


 


Budu vděčný za každý názor...


Ahoj,

 

můj názor je takový, že pokud najedeš 15 tisíc ročně, tak si kup benzín. Předpokládám, že s tím autem budeš jezdit kratší tratě než dlouhodobé cesty, protože jinak by si asi nalítal víc. A diesel na to fakt není.

Nižší spotřeba je sice pěkná, ale filtr pevných částic, vstřiky, turbo a spoustu dalších věcí, které TDi má ti to v případě poškození "vynahradí".

Jinak kupovat auto ve 170 000 km? Mno nevím... já kupoval ve 120 000 km a i tak se mi to zdálo dost. To máš hned navíc rozvody, časem spojka s dvouhmotou, podvozek, brzdy a spoustu dalších výdajů, které tě budou každým měsícem otravovat.

Já bych si už dnes koupil TDi jedině se zárukou, protože ty opravy jsou strašný....

Je to názor amatéra, který si před 3 rokama koupil 2009 O2 TDi BKD 2.0TDi za 3 sta od Škofinu a má furt problémy :)

No nejsem si jist, že zrovna 1.8 TSI je vzor spolehlivého motoru. Sice nemá DPF, ale to je tak asi všechno - problémy s rozvody, vysokou spotřebou oleje jsou docela dost časté a finančně náročné.

Co potom ale dělat když je rozpočet omezen a už těch 250 dost.  Se svojí 12 let starou octavií nemohu jezdit do smrti a přece jen už bych chtěl něco modernějšího.

Nejčastěji asi budou jízdy do 18km spíše město a potom nepravidelně víkendově dálniční výlety 100km + 

Přemýšlel jsem i o 1.4TSI, ale to bude asi to samé a ze své staré 1.8T jsem zvyklý na pružnost, nerad bych z toho slevoval.

Dnes jsem objížděl pár bazarů v Praze a všechny auta mají dost velké nájezdy. 3 roky starý TSI model bez problému skoro 200tkm

bej tebou si nechám to 1.8 turbo, nesmrtelnej motor :D jinak bych si vyhlédl nějaké 2.0 TDI CR CFHC, ale to s tvým rozpočtem je docela marný. 

Upraveno od kokta7

Motor je nesmrtelnej, ale zbytek auta ne. Za chvíli už bude potřeba vyměnit uplně všechno, včetně zámku, páček na blinkry, tlumiče, rozvody mě čekají, a tak dál... než cpát desetitisíce do 12 let starého vozu, tak raději obměnit.

Upraveno od Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!

a co cekas za najezdy... u te nafty to bude jeste vic, naftu si nikdo nekoupi na to, aby jezdil 20km denne... Rekl bych, ze vsechny nafty budou stoceny, protoze lidi chcou kupovat auta tak do 150t km, pritom dobre udrzovana nafta najede bez problemu 300 tkm+ kdyz jsem pred 4ma rokama chtel koupit auto kolem 280t korun a zacal se o to zajimat a videl co je v nabidce, sel jsem radeji do noveho.. pises, ze nechces cpat penize do 12let stareho auta, ale garantuju ti, ze do te oktavky, kterou koupis, budes cpat penize taky.. hned co to dovezes nasypes hromadu do naplni, oleje, rozvody, nedej boze spojka, dvouhmota, brzdy, pak zjistis, ze to je stoceny z 350t na 185t... a jako perlicka, ze to bylo buchnuty na predek... taky jsem mel tu cest takove ,,kocary,, videt.

Co čekám? :-D 

Svojí aktuální Octavii jsem koupil před 5 lety jako 7 let staré auto (najeto 105tkm) a za těch 5 let a 70000km jsem dělal běžný servis a vyměnil startér a vloni spojku (zásluhou stylu používání mojí drahou polovočkou).

Před tím jsem měl fabii 1.9TDI kterou jsem kupoval jako 4 roky staré auto s prý 115tkm a do té jsem za 4 roky a 80000km najetých kromě rozvodů a oleje vyměnil jen silentblok motoru za 2500,-

 

Tak něco takového bych čekal i teď :-) 

Upraveno od Pawouk
Pravidla fora nedovolují citovat přímo předcházející příspěvek! Citace odstraněna.

Jedničkové Octavie nejdou porovnávat s II. generací. 

Strýc má v Praze pro zaměstnance 1.9TDi elegance, stará už bude taky přes 10 let a nic na tom neměnil. Ale pak zjistili ve Škodovce, že takhle by to nešlo a pustili do světa II. generaci. A jak už tu spoustu lidí psalo:

2.0TDi = spojka + dvouhmota, praskající hlava, vstřiky (1 nový stojí 15 tisíc! a jsou 4), váha vzduchu, podvozek - brzdy, tlumiče, péra, apod....

Jestli seženeš O2 s motorem 1.9TDi tak jdi do toho, protože lepší motor asi neseženeš.

Jinak když si spočítáš, kolik dáš do ojetého auta, vyjde ti nové levněji. Já kdybych měl před 3 lety rozum jako dnes, tak si raději připlatím a koupím si nové auto se zárukou a neřeším otravný opravy... a příští auto? Předváděčka se zárukou. Nebaví mě totiž vydělávat na opravy :)

Zdravím, 

 

 má cenu uvažovat o službách typu autoaz.cz apod.? 

 

Sháním OII, motor nevím (1.9TDI?), nájezd od oka do 100km denně + dalších 200 o víkendu(vše mimo dálnice), cena circa do dvouset. Už po přečtení celého fóra zleva zprava má nakonec jeden pocit, že nejlepší to bude jezdit na kole, protože vlastně jakákoliv koupě je špatná. 

 

Ojetina se vždy bude mrvit, to je jasné, sem ochotný počítat s tím, že těch 30-50 tisíc za rok narvu. 

 

Ovšem pro laika je velmi obtížné jít do bazaru s tím, že si chce vybrat auto. Jednak proti němu stojí silný a zkušený prodejce, za druhé vlastně neví, co má dělat. Řekne se ´si někoho vem´, jo, ale jednoznačný a jasný názor taky ani servisák neřekne.  

Jinak když si spočítáš, kolik dáš do ojetého auta, vyjde ti nové levněji. Já kdybych měl před 3 lety rozum jako dnes, tak si raději připlatím a koupím si nové auto se zárukou a neřeším otravný opravy... a příští auto? Předváděčka se zárukou. Nebaví mě totiž vydělávat na opravy :)

No,

kupoval jsem 6 let staré auto, které jako nové stálo 700 tKč.

Nikdy bych si přímo tohle auto jako nové nekoupil a tohle co jsem koupil, i když jsem do něj nějaký ten desetitisíc už vrazil, tak ani náhodou nejsem na nákupce nového. I s tankováním jsem ještě hluboko pod. Jasně je už ojeté, starší, atd, ale to já vím a za cenu nižší ceny jsem ochotný to respektovat.

Ano, ceny nových aut začínají na 299 tKč, ale v tom autě nic není div, že to má aspoň kola.

S výbavou jakou bych chtěl anebo koupím ojeté si nové NIKDY nekoupím. Bohužel.

Jedničkové Octavie nejdou porovnávat s II. generací. 

Strýc má v Praze pro zaměstnance 1.9TDi elegance, stará už bude taky přes 10 let a nic na tom neměnil. Ale pak zjistili ve Škodovce, že takhle by to nešlo a pustili do světa II. generaci. A jak už tu spoustu lidí psalo:

2.0TDi = spojka + dvouhmota, praskající hlava, vstřiky (1 nový stojí 15 tisíc! a jsou 4), váha vzduchu, podvozek - brzdy, tlumiče, péra, apod....

Jestli seženeš O2 s motorem 1.9TDi tak jdi do toho, protože lepší motor asi neseženeš.

Jinak když si spočítáš, kolik dáš do ojetého auta, vyjde ti nové levněji. Já kdybych měl před 3 lety rozum jako dnes, tak si raději připlatím a koupím si nové auto se zárukou a neřeším otravný opravy... a příští auto? Předváděčka se zárukou. Nebaví mě totiž vydělávat na opravy :)

 

Tak to asi na konec vidím na 1.8TSI kód BZB nebo CDAB. Dle všeho nejmenší zlo. Pak si ještě koupím nějaký růženec a budu se sním každý večer modlit, aby se to nevysypalo  :kol-28:

Jen počítej s tím, že jestli jezdíš po Praze ve skutečném provozu (semafory, kolony...), bude ti to žrát někde kolem 10 litrů. CDAB? No nevím, ten má 112 kW a v OII v ČR nikdy nebyl. Byl určen pro Rusko.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.