Tonda-B Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 (editace) Sestra si pořídila FII s uvedeným motorem a překvapila mě sdělením, že cestou na Vysočinu má o 2,5l vyšší průměrnou spotřebu než cestou zpátky. Tak jsem si povypůjčoval různá měřidla, napájení a softy a zjistil následující: parametr lambda je do 4500 otáček a do 3/4 plynu 0,996 po překročení uvedeného je najednou 0,765 Pokud převezmu údaje o seřízení závodních motorů, aby měly maximální možný výkon bez ohledu na spotřebu, pak jedou bohatost dle lambda 0,88. Obsah CO ve výfukových plynech je ve zmíněném bohatém režimu u sestřina auta 9,0%. Pokud jsem si kdysi seřídil Žigulíka tak, aby měl dobré reakce na přidání, měl cca 3,0% CO ve výfukových plynech. Je opravdu nutné, aby EU-5 motor emitoval 3x více škodlivin, než o 30 let starší EU-0 motor? Proč zalívat motor takovým kvantem benzínu? Je opravdu potřebné, aby se výrobce chlubil plněním uvedené normy a zákazník za to platil ve spotřebě a opotřebení motoru? Když vezmu v úvahu, že takové kvantum benzínu se smývá také do olejové náplně, kterou znehodnocuje. Slyšel jsem, že už se připravuje EU-6... Máme se na co těšit. Editováno: 23. Srpen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 Myslím,že toto se už tady řešilo a řeší. Za všechno můžou emisní normy a testy,které se provádějí za určitých podmínek. Že se motor běžně provozuje za jiných podmínek,nikoho nezajímá... Co bys chtěl od motoru,který při velké zátěži (např. rychlá jízda po dálnici) aby mu "neshořel" katalyzátor,tak obohacuje směs,aby schladil výfukové plyny a tím pádem to víc žere? Ten kat je umístněn co nejblíž motoru,aby se co nejrychleji zahřál,právě kvůli splnění emisní normy... Je nutno se s ním naučit jezdit,pak spotřeba nebude tak "divoká". 4500 ot.? Na co? Maximálně při předjíždění. Navíc si neuvedl,odkud a kudy na tu Vysočinu jela a vůbec jak s tím jezdí. Jinak jsou to jen výkřiky. Nejspíš to bude v příliš "těžké" noze řidičky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 23. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 (editace) Já jsem se snažil jí vysvětlit, že cestou na Vysočinu překoná pár set metrů nadmořské výšky a naopak, ale to pro mne v tuhle chvíli není to podstatné. Byl to jen důvod vůbec něco změřit a věcí se zabývat. Také si nemyslím, že to, co uvádíš - vytočit třeba trojku při předjíždění - je něco mimořádného. A pokud opravdu EU-5 ve své metodice takový režim motoru nebere v úvahu, je to metodika na nic, protože nebere v úvahu běžné provozní situace. Chápu, že když zaliju motor takovým kvantem benzínu, že jeho odparné teplo ochladí turbínu turbodmychadla i katalyzátor. Ale odmítám připustit, že tak je to správné a že to tak má být. Škodí to životnímu prostředí i kapse řidiče - jak zbytečnou spotřebou benzínu, tak znehodnocováním motorového oleje, který bych měl měnit častěji, abych předešel problémům s napínáním rozvodového řetězu apod. A pokud se to řešilo a řeší, zajímalo by mě s jakým výsledkem. Já dokážu změnit data tak, aby se tam tenhle nesmysl v bohatosti neobjevoval (vč. přepočtení kontrolních součtů atd., atd.), ale pokud to bude znamenat nadměrnou teplotu výfukových plynů, chtělo by to změny v umístění katalyzátoru apod. No a to by mě zajímalo pochopitelně taky. Editováno: 23. Srpen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 Bohužel,v Bruselu si myslí,že ví všechno,co je dobré pro občany (motoristy) a proto jim to v rámci nějakých vyšších cílů (zde snižování emisí spalovacích motorů) vnutí,ať se jim to líbí,nebo ne,třebaže je to v praxi nesmysl. A v tom je ten největší problém... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 Pokud by to šlo naladit lepe a snížit spotřebu tak to bude super . Mam pocit jako by spotřeba klesla až se motor hodně zahřeje cca až za pul hodiny jízdy 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 Je to motor určený spíš pro postrkování kolem města a tak je konstruovaný pro rychlý ohřev. Když se podíváš na starší motory s katalizátorem až pod podlahou, tak ty zase hnojí nesmyslné množství benzínu do motoru hned po nastartování, aby se katalizátor rychle zahřál. Například u 1.6 AEE to přehnali až tak, že se motor v létě po nastartování dusí, vydává hrozný zvuk a ani nechtějte cítit jak to smrdí. Spotřeba při krátkých jízdách po městě je pak přímo astronomická. Mimo to mi připadá, že při sešlápnutí plynu skoro naplno přejde motor snad do režimu kdy má maximální výkon nehledě na ekologii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 Je to jasné. Musí to být tak ekologické, i za cenu že to může vše živé v okolí zahubit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 24. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Srpen 2012 (editace) Tak to ale vypadá. Že v rámci metodiky testu je vše OK a auto nežere a díky katalyzátoru nemá mnoho škodlivin (konec konců i já jsem - sice poměrně starým analyzátorem - nenaměřil skoro nic - co se emisí kysličníku uhelnatého týče). Ovšem kdo si stoupne na plyn a motor vytočí aby předjel nebo z podobných důvodů, ten vypustí do ovzduší 9% CO a zalije si motor benzínem. Ostatně tady na fóru se již někteří tazatelé dohadují jak to, že jim je motorový olej cítit benzínem a hledají nějakou netěsnost. Považuji za jisté, že je to tenhle přebytek benzínu, který se s olejovým filmem smývá po stěnách válců do vany. Zdá se, že výrobci došli k názoru, že svět chce být klamán a tak se na jedné straně chlubí jak přísnou normu jejich motory plní a na druhé straně nechají stejné motory škodit životnímu prostředí a kapse řidiče víc než předcházející. Editováno: 24. Srpen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 24. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2012 Mňa by zaujímalo, ako 1.2TSI plní EU5 po 24W6, keďže mám dlhodobú spotrebu +0,6L, oproti pôvodnému stavu, v ktorom bolo EU5 testované. Z ŠA sa človek dočká len vyhýbavých všeobecných nič nehovoriacich informácií. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 24. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2012 Plní snadno, protože má obrovskou rezervu. Většinu parametrů této normy plní i normálně fungující MPI motor z devadesátých let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 27. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2012 A to si vemte, že ten benzín zatím nemá DPF a nemusíte přilívat močku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 5. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2013 (editace) tak co se týká "nesmyslných nastavení motoru tedy více méně RJ , je jenom jedna rada , auto na brzdu , a ladit ladit a zase ladit , pokud chcete více pak už je HW upravy atd DPF je fakt super věc hm opravdu ekologicka ))))))) to by mně zajímalo kdo tohle vymysle asi idioten , ale spíše bych řekl že se jedná jen o tahaní peněz z lidí nic víc Editováno: 5. Říjen 2013, autor: vikyviky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.