Publikováno Září 16, 201212 r Při výměně zadních kotoučů jsem zjistil, že po jízdě je PZ kotouč zcela studený. Po odvzdušnění PZ brzdového třemenu začal být aspoň vlažný. Po výměně i předních kotoučů a všech destiček (přední DS3000, zadní DS2500) jsem odvzdušnil i hydroagregát ABS (Mark60) přes VAG a pak ještě odvzdušnil klasicky s pomocí odvzdušňovacího zařízení připojeného na nádobku (tlak 2 bary). Po ujetí 500 km jsou už destičky tvarově přizpůsobeny kotoučům, ale pořád je po jízdě velký rozdíl mezi teplotou PZ kotouče (vlažný) a LZ kotouče (horký). Přední kotouče jsou po testovací jízdě ještě teplejší než LZ, ale přibližně stejně. Hlavní brzdový válec? Hydroagregát? PZ brzdový třmen? Něco jiného? Co a jak otestovat? EDIT: Auto je koupené minulý týden v bazaru, stav tacho 170 tis.km. Upraveno Září 16, 201212 r od Tonda-B
Září 16, 201212 r Autor Pokud 5x po sobě zabrzdíš z 200 na 100 km/h - a to je to, jak jsem testoval - těžko budeš mít jakýkoliv kotouč chladný. Jedině když je něco špatně, řekl bych.
Září 16, 201212 r No, tohle jsi nenapsal. Dále si taky nemyslím, že zrovna tento způsob "testu" je ten nejvhodnější. Ano, někde tu byl dokonce nějaký článek jak se mají nové destičky "zajíždět", ale myslím, že ani toto není to pravé ořechové. Nicméně, nemyslíš, že než takto primitivně zkoušet účinnost brzd, není lepší zajet na STK a brzdy si nechat za pár korun vyzkoušet na válcích?
Září 16, 201212 r Autor Tak snad vím, co píšu, ne? Když pojedu bez brždění po dálnici, pak zaklapnu plyn a zajedu na odpočivadlo, kde mírně dobrzdím, byl bych velmi překvapený, kdyby byl jakýkoliv kotouč horký. Naopak bych čekal, že budou všechny úplně studené. Pokud je tak velký nesoulad mezi teplotou zadních kotoučů, nevidím jako účelné jezdit na STK, aby mi tam sdělili, že rozdíl jejich brzdného účinku je 80% anebo že je 85%. Že je velký rozdíl v jejich brzdném účinku poznám i tak. Kdyby byl 15%, tak ano, to bych asi bez změření nepoznal. Ano, zajíždět destičky správně je třeba, zejména pokud se jedná o destičky ze směsi DS3000. Ovšem rád bych to udělal ve chvíli, kdy budou brzdy v pořádku. A to je to, kde bych chtěl začít. Nerad bych ale postupně měnil komponenty, abych zjistil, že příčina byla v té poslední vyměněné a že předcházející jsem měnil - a platil - zbytečně. Upraveno Září 16, 201212 r od Tonda-B
Září 16, 201212 r Autor Tak dobře, jestli to bude cesta jak se dostat k věci: - hledám způsob jak moct spálit PZ brzdu s použitím nožní brzdy Zatím to nejde. Tak jak na to? Upraveno Září 16, 201212 r od Tonda-B
Září 16, 201212 r Autor S použitím nožní brzdy? Zatím mi ta diskuze připomíná odposlouchaný rozhovor dvou 13-letých (odhadem) dívek: "Víš, že Pavla už kouří?" "Jo? A jakou značku?" Upraveno Září 16, 201212 r od Tonda-B
Září 16, 201212 r Autor Když vezmu rukama za kolo ve vzduchu, neotočím s ním. Po jeho zabrždění nožní brzdou. Takže nejde říct, že nebrzdí vůbec. Upraveno Září 16, 201212 r od Tonda-B
Září 17, 201212 r Promiň, jsem to nečetl do konce, jinak má zkušenost je, že když dáš brzdám ze začátku co proto a to brzdění z 200 km na 100 km bez pochyby je tak bývají do půl roka v háji.
Září 17, 201212 r Autor Zkusme to ještě jednou, jo? Byl jsem na STK a sdělili mi, že mám snížený brzdný účinek PZ brzdy. Co dál?
Září 17, 201212 r Stalo se mi jednou na Escortu, že se mi přicpala brzdová hadička a daný třmen zůstával lehoulince přibržděný(teplý). Čili můj tip neprůchodná hadička na PZ kole? A nebo na PL kole? Předpokládám teda, že pístek v brzdiči chodí (relativně)volně a že vodící čepy chodí taky volně. Upraveno Září 17, 201212 r od tomat1
Září 17, 201212 r Autor Hra je hra a tak ji budu hrát podle pravidel. "Vyměň třmen" zněla rada a tak ho vyměním. Tedy - já vyměním radši oba. Ovšem dodací lhůta je 3 týdny, pokud mají být nové a od TRW - tzn. za ještě rozumně zaplatitelné peníze. Jinak máš pravdu - oba pístky šly zašroubovat bez problémů, kladly asi tak stejný odpor. Čepy byla namazané a volně chodily. Hadičky jsem vyměnil - ale jen ty 14 cm-ové kolem zadní nápravy. Hadičky úplně na konci, přišroubované shora na třmenu, jsem ještě nesehnal, ale měl jsem je venku a vypadaly průchozí z obou stran.
Září 17, 201212 r To odvzdušnění proběhlo 100% v pořádku, bývá to někdy mazec? Jo a ještě jedna věc diagnostika nepíše žádnou chybu že?
Září 17, 201212 r Autor Při odvzdušnění hydroagregátu jsem spotřeboval asi 1,5 l brzdovky - to je děsná záležitost. No a pak ještě normálně odvzdušnit. Diagnostika píše malý signál obou snímačú polohy, co jsou pro xenony. A když se podívám na měřené hodnoty, leze z nich 0V, bez ohledu na to, jak s nimi hnu. Ale to mě nezajímá. Já jsem tam dal rozumná pera a tlumiče, takže auto se přestalo houpat jako stará k.. na výletě. Nevěřím, že je ještě šance někoho oslňovat. Nikde jinde chyba není.
Září 17, 201212 r Zkusme to ještě jednou, jo? Byl jsem na STK a sdělili mi, že mám snížený brzdný účinek PZ brzdy. Co dál? HLEDEJ!! Je tu plno TEM O BRZDACH.
Září 18, 201212 r Já bych řekl, že je to ještě zavzdušněné. To odvzdušňování u oktávek je fakt porod a moje zkušenosti jsou nejhorší právě s pravým zadním kolem - asi nejdelší vedení. V prvním příspěvku se píše, žo to po odvzdušnění bylo lepší, takže já bych ještě odvzdušnil. Vyprdnout se na nějaké přípravky atd. a jít na to klasickou cestou. S citem vždy našlapat, žádné dupání, dlouho šlapat - 2 minutky a nebát se toho. Nejlépe aspoň dva lidi k tomu, aby se při šlapání střídali, protože je to o nohy, ale vždy to moje problémy vyřešilo. Když jsem dělal repas svých zadních brzd, tak jsem levé kolo měl odvzdušněné asi na 10 šlápnutí a s pravým jsem se hrabal dva dny a projelo tam na jedno kolo přes litr kapaliny.
Září 18, 201212 r To je. Ale o tom, že málo brzdí jen jedno zadní kolo píšu jako první. Ale stale je to tema o BRZDACH!!!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.