sk0d@ Vloženo 4. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2020 Jasne som ti napisal ze stary je od Castrolu, a ak si chcel usetrit mal si kupit. Ale ja som uz zvyknuty ze vacsina ma nepocuva. Samozrejme tvoje auto / peniaze, tvoja vec. Vela bezporuch.km ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 5. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2020 Prvovýroba byla právě 0W30 a pak byla nahrazena 5W30, takže ted přechází zpět na 0W30 ? Každopádně je to úplně fuk. Ty oleje po zahřátí budou mít podobné vlastnosti. Jinak od výrobců mobil a pod. určitě bezproblémů dál koupíš 5W30 se specifikací 507.00, protože je to pro ně jednoduší. Na 5W30 jezdí drtivá většina atmosfér, mazda atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 6. leden 2021 Sdílet Vloženo 6. leden 2021 VOLKSWAGEN G S55 545 Co pod tym hladat? Je to Shell AV-L alebo Ultra ECT C2/C3? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 6. leden 2021 Sdílet Vloženo 6. leden 2021 asi ultra ale to sa nedozvieš nikde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 V 15. 4. 2020 na 10:54, Petanecek napsal: U mě motor nebral do 300 000 ani deci oleje, od 300 000 bere tak 0,1 - 0,2 dcl na 1000 km. Většinou dlouhé trasy dálničního typu. Používám olej Millers Oil EE Longlife 5W40. Rozhodně byl rozdíl, když jsem na ten olej přešel z toho původního. Nižší vibrace, rychlejší zahřátí oleje, a i o deci či dvě nižší spotřeba a také rychlejší chlazení oleje v létě na dálnicích. JInak jsem měl na začátku standardní Shellácký olej, pak jsem zkoušel Texaco Havoline Ultra S 5W-40, ale tak jsem o tom nebyl přesvědčený. U Millers Oil jsem vcelku spokojený. Ted přemýšlím jít na vyšší viskozitu, pokud tady bude pořád únik. Jinak turbo a dpfko ještě originální. dneska som nahodne nasiel 10W-50 s ACEA C3 pre DPF, hned si ma napadol https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALAXIE-S-10W-50-2l-d1917.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 Už neexperimentuju. Jsem na klasice 5w-30. A už přestupovat na žádný jiný nebudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 A ktorý dávaš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Škoda (VWS) nyní přišla s olejem 0W-30, který dle všeho byl lit do motorů na začátku výroby, pak přešli na 5W-30, načež jsou VWS nazpět u 0W-30. Já zatím využívám opět 5W-30, 50700. 5W-40, kterou jsem používal dříve, mi zapekla pístní kroužky do pístů, tudíž se nebyli flexibilní a vznikal tam únik oleje (ca 2dcl na 2000km). Proto už tento typ oleje nikdy více. Možná do budoucna zkusím 0W-30, ale zatím budu tvrdošíjně využívat 5W-30 (výměna vždy po ca 15000km). Nyní využívám Helix HX8 ECT 5W-30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 (editace) 0W30 je ze zakapalněného plynu a měl by být lepší co se týče úniků a detergetních účinků. Nicméně zapečené kroužky u 1.6 TDI ? To asi ne... snad jedině kdyby jsi do toho lil polosynthetiku. Pokud by se ti podařilo zapéct kroužky tak by byl už v hajzlu i DPF filtr. Editováno: 6. Únor 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Takže má cenu pro tu 0W-30 šáhnout? JJ.. byly. Co jsem tam lil, to je otázka. A jak jsem psal, DPFko mělo zanesení 89g popílku a nic to nehlásilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 pnlý filtr a motor venku ? To sis jako opravoval ? To se nemohlo finančně vyplatit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Ne. :D :D :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 (editace) Já bych stejně motor kvůli 2 dcl na 2K km neřešil, to máš cca litr mezi výměnou. To si diesel v horším stavu brát může... vizuálně to odpovídá starému dieslu :-D Editováno: 6. Únor 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Máš pravdu, to je racionální stránka života, a pak je tu iracionální, tedy emocionální, kdy to auto mám rád a nechci ho prodávat, ani ho dát došrotu, chci si ho držet v maximální technické pohodě (neznamená umyté) a užívat si ježdění s tím autem. Někomu jsem vykládal, že je to prostě moje milenka, stojí mě skoro to samé, jako by to byla živá milenka, jenom mi dává ty emoce trošku jinak najevo. Doufám, že toto chápeš.. ;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 (editace) Hm Shell Hx8? Prečo? Od Shellu je top olej Ultra ECT C2/C3... Akože prémia... Alternatíva je Ultra AV-L oba sú 0W. Ten Hx8 píšu, že je základ. Inak cenín, že to auto máš tak rad, aspoň nie som sam. Milión km ale v pláne dať nemám, ale tebe držím palce. Inak ta oprava motora plus DPF, malo to zmysel opravovať? Myslím, pri porovnaní ceny, keď celý motor kúpiš na bazosi za 500eur, len otázka je v akom stave no. Editováno: 7. Únor 2021, autor: cayc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Ani nevím... Olejařinu nedělám, tam mám prostě hooodně velké nedostatky, tak jako nesleduji aktuální dění na poli olejů. Takže nebýt fora, ani nevím, že přišla 0W-30. Takže si nyní hledám nějaký svůj olej, ten Hx8 mi byl doporučen známým technikem. Dává ho do svých aut. Druhá možnost byla Castrol Edge Titanium FST 5W-30. U toho 0W-30 mám asi největší strach, aby to neprotýkalo, když je to řidčejší. Milion asi nedám, nějak se mi ten můj business, kde jsem dělal kilometry dálnic, zatrh, takže nyní to chci s ní jenom dotáhnout k veteránům. Snad se ještě v té době bude produkovat nafta.. :D A taky pro své děti, jim ukázat, jak jsme v době neandrtálců žili. Máš pravdu, jednodušší by bylo koupit nějaký motor, ale tak, jak píšeš nevíš, co je to zač. A tomu jsem se touto "investicí" vyhnul. Jednou se mi rozbila převodovka (drátek u synchronu, co tam mlátil do hřídele, člověk to nevěděl, ale dělalo to rámus), takže výměna převodovky. Za 800€, pry najeto na ní 60 000km. Hmmm... dle mého to byla převodovka ze dvou převodovek. Pátý stupen se tam choval nějak divně, prostě pocitově to tam nesedělo. také se mi zvýšila spotřeba asi o 0,2 l/100. Takže tu mojí převodovku ke Sixtovi, opravit (dalších 16000CZK) a nazpět. Ten mechanik si lámal hlavu, proč už potřetí měním převodovku.. :D Ale jak říkám, chci to auto mít v technické pohodě, výbava mi vyhovuje a nepotřebuji nic jiného k životu.. ;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 0W-30 se neboj. Ano, je tekutější než 5W, ale pouze za studena. Za tepla je tekutost stená (30 jako 30). A za tepla je tekutost cca 10 x větší, takže za studena se není čeho bát. Naopak, větší tekutost za studena je lepší, protože se studený motor rychleji promaže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Tak proč potom přešli na tu 5W-30? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Shell prešiel na 0W z 5W. Ten Hx8 je úplne iný olej zrejme, AV-L bol pôvodne 5W 30. Podla mňa začali naspäť vyrábať ten hx8 aby uspokojili ľudí, ktorí nechceli prejsť na 0W-30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 tak zkusíme, zruším objednávku na ten Hx8 a zkusím SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30. Mě šlo všeobecně o to, proč přešla VWS na 5w-30? To tenkrát nebyla kvalita výroby, resp. technologické know-how výroby toho 0W-30? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Nechápu,proč tam lijete ty sračky 0W30. Přečtě si nějaké opravdu odborné články o olejích, olejových filmech v dnešních olejích a né kecy neznalých a článků novinářů,kteří někde něco slyšeli. Ale je to každého věc. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 A čo tam mame liať? 5W 40 ACEA C3 tam ísť môže, len kolega vyššie to tam dával a motor mu odišiel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 5W30 a rozepisovat tu obsáhlé články opravdu nemám čas. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 V odborných článcích se také píše, že při dlouhodobé námaze motoru (což jsem klidně jel 1300 km na jeden zátah s Oktávkou), je lepší volit 5W-40, pro lepší viskozitní parametry. A díky tomu jsem musel udělat GO motoru, neb na ten olej jsem lítal vcelku dlouho. Takže odborné články ...... . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Myslel jsem odborné články olejářů a lidí znalých. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.