Přejít na obsah

Výdrž motoru 1.2 HTP


crouch14

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Tak mne by tedy lidi zajímalo, včem konkréktně je BZG problematický motor , a jak VIF dejme tomu zabrání přeskočení řetězu. Mohl by mi to někdo prosím seriozně osvětlit?

Ahoj, doporučuji si přečíst tohle: http://www.autorubik.sk/clanky/motor-12-htp-a-na-co-si-treba-dat-pozor

BZG má hlavu z méně kvalitní oceli, není to z Mladé Boleslavi, dle mého z Polska, ale kdo ví, ani němci nejsou svatí :-)

Můžu jen potvdit, že známý co má BZG měnil celý motor, naštěstí ještě v záruce. Nyní má najeto 141tis.km bez problémů, ale netuší, jestli tam má ten samý typ motoru :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám BZG 11/2008. Kupované  01/2009. Nyní najeto 57 800km. Nikdy motor nebyl podtáčený, vždy jezdím v optimálních otáčkách. Sem tam ho pořádně protáhnu. Musím říct, že jede jak z praku. Olej měním max co 10 tkm vždy Shell Helix Ultra 5W-40. Hlavu má BZG opravdu z Polska, ale věřím, že při správném zacházení vydrží bez problému dalších 5, 6 ,7 i více let. Ročně najedu max 11 tkm. Chci se zeptat. Uvažuji delší dobu o aditivech VIF. Jde to nějak poznat? Nebo jen dobrý pocit..? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji vyzkoušet VIF Super Benzin Aditiv, 0.125l - cena kolem 62 Kč.

VIF s.r.o. se chlubí, že jejich největší klienti jsou Čepro a Benzina. Tedy v jejich benzínu by měl být VIF.

Testy ve Světě motorů také dopadly dobře, takže proč nezkusit.

 

Za sebe:

  1. Snížení hlučnosti
  2. Snížení spotřeby (1 - 2 deci podle okamžité spotřeby dle palubního počítače)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Richiis, držím palec ať auto slouží co nejdéle a dobře! Jedinou věc co bych udělal kolem těch 120tis. km je, že bych vyměnil rozvodový řetěz s tou celou sadou.

Já sám mám novější typ CGPA motoru, o auto se starám jako ty, kvalitní olej, dobře zajeté atd, ale i přesto při výměně rozvodu se našlo prasklé gufero, řetěž byl už volnější, jeden šroub ozubeného kolečka byl viditelně unavený.

No a hlavně po výměně motor přestal se zarachocením při studeném startu, celkově ztichl a vůbec projevem mi připomíná stav kdy měl najeto 30tis km :-)

 

Jinak také používám aditivum jako Honza a potvrzuji body 1 a 2 :-) Ale nejraději i přesto mám OMV MaxxMotion 100, po tomto benzínu se auto doslova změní. Nejenže klesne spotřeba a hluk, ale záběr od spoda je lineárnější a je to znát.

Vyšší oktanové číslo šetří motor rovněž, protože je méně tzv. samozápalů... Podrobně o tom psali před půl rokem ve Světě motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak vás tu čtu, říkám si jestli už toho svého rooma BZG nemám raději odstavit, přece jenmo 139 000km na hrbu, to už asi bude před rozsypáním :kol-28:  ... no nic a raději asi budu jezdit svou stařičkou fábulí AZQ s 302 500 km na hrbu, kde je ještě vše origo (kromě EGR) ... ikdyž pravda, vyskytla se mi tam po těch letech první "velmi vážná" závada :kol-28: , blbne mi teplotní čidlo, občas se mu od studena nechce ukazovat na budíku, buď vyleze ručka po dlouhé době nesměle sama, nebo stačí vypnout zapnout a ručka vyletí kolmo ihned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

> bobanHTP, Richiis, držím palce a veľa šťastných km. 

 

Ten motor je ale stavaný na 95 oktanov, takže by s tým nemal mať problém. Úpravcovia obvykle využívajú dokonca nejakú rezervu ktorú to má. Dosť ľudí má už dosť odjazdené s Cimbu a s Naturalom 95. Samozápaly by tam fakt nemali vznikať - ale nevidel som článok vo Světě motorů. Našiel by sa náhodou niekde online? 

 

On zase benzín u slušnej pumpy bude mať kľudne 96-97 oktanov a u pochybnej možno len 94. To je rozdiel ktorý určite poznať, lebo jeden typ vyhovuje a druhý nie. 

 

Iná teória bola, že vysoké oktany môžu za určitých okolností aj škodiť ak na to motor nie je vyslovene stavaný. Bolo to založené na tom že údajne vysokooktanový benzín pomalšie horí. To znamená tichší chod, ale môže to priniesť zase iné problémy, možno len vo vysokých otáčkach alebo v kombinácii napr. s horšie fungujúcim zapaľovaním. 

Sú to ale len nejaké dohady z netu, ak k tomu niekto vie viac, prosím prispejte :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s autem sice najel jen prvních 300 km a hned jsem tam Vif nalil takže rozdíl nemohu poznat.

Myslím si , že to spíš poznáš v dlouhodobém horizontu - karbon .

Já dávám Vif do dodávek a nikdy jsem neřešil nějaký vstřiky ( musím zaklepat) a to mají vždy 400 000 km.

 

Dneska Plzeň - Rakovník 2 dospělí + 3 špunti . průměr 5,8 l /100 km dle PC.

Zítra do Prahy po dálnici (bo Šarik čeká na brzd. kotouče ), tak uvidíme co to zbaští.

paní jezdí do města a jede 7-8 l.

 

 Jedinou věc co bych udělal kolem těch 120tis. km je, že bych vyměnil rozvodový řetěz s tou celou sadou.

 

Já mám 150 ´km a kamarád ve škodovce mi zjistil , že tam mám již prodloužený vodítka řetězu a že by mi přeskočení nemělo hrozit. Prý až to začne chrastit , tak to mám řešit.

No tak nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s autem sice najel jen prvních 300 km a hned jsem tam Vif nalil takže rozdíl nemohu poznat.

Myslím si , že to spíš poznáš v dlouhodobém horizontu - karbon .

Já dávám Vif do dodávek a nikdy jsem neřešil nějaký vstřiky ( musím zaklepat) a to mají vždy 400 000 km.

 

Dneska Plzeň - Rakovník 2 dospělí + 3 špunti . průměr 5,8 l /100 km dle PC.

Zítra do Prahy po dálnici (bo Šarik čeká na brzd. kotouče ), tak uvidíme co to zbaští.

paní jezdí do města a jede 7-8 l.

 

Já mám 150 ´km a kamarád ve škodovce mi zjistil , že tam mám již prodloužený vodítka řetězu a že by mi přeskočení nemělo hrozit. Prý až to začne chrastit , tak to mám řešit.

No tak nevim.

Jasan souhlasím, mě to už občas zachrastilo při studeném startu, takže jsem rozvody nechal vyměnit. Zajímavé je, že motor celkově opravdu zklidnil :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes Plzeň- Praha a zpět 110 - 120 km /h. průměr 6,1 to se mi zdá super . čekal jsem kolem 8 l ale nevim jestli na to měl vif vliv.

Jinak auto docela jede i když ho na dálniční přesuny používat nebudu. Loděnice nahoru v pohodě 130 km/h.

Ale ten kravál. V Praze jsem měl zalehlé uši a to byli děti celkem zticha. :kol-147:

Dělal jste někdo už nějaké odhlučnění třeba  požární stěny a kapoty a mělo to nějaký výsledek ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes Plzeň- Praha a zpět 110 - 120 km /h. průměr 6,1 to se mi zdá super . čekal jsem kolem 8 l ale nevim jestli na to měl vif vliv.

Jinak auto docela jede i když ho na dálniční přesuny používat nebudu. Loděnice nahoru v pohodě 130 km/h.

Ale ten kravál. V Praze jsem měl zalehlé uši a to byli děti celkem zticha. :kol-147:

Dělal jste někdo už nějaké odhlučnění třeba  požární stěny a kapoty a mělo to nějaký výsledek ??

 

Tá spotreba sedí, podobné hodnoty som nameral. Pri 140 (131 na GPS) to žralo mierne nad 7l 

8 by bola ešte o niečo rýchlejšia jazda.... alebo strašne moc studených štartov..

 

Oproti Octavii a celkovo strednej triede je to odhlučnenie slabšie, ale mne príde že v tých rýchlostiach už aerodynamika a gumy úplne prekryjú motor.

Nejaké odhlučnenie by ma ale tiež zaujímalo. Nemajú to dieslové Fabie (74kW,RS) riešené nejak lepšie? Určite to ale bude nejaké váha naviac.

 

Proti dieslu, ktorý robí kravál vždy keď je naštartovaný, človek viac vníma ten rozdiel malá rýchlosť vs. vysoká rýchlosť, možno je to len o tom :-)

 

A má niekto znalosti o tom že by mohli príliš vysoké oktany škodiť ? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za skúsenosti, vidím že odhlučnenie kapoty stojí za pokus...

 

 

Oktanové číslo vs. ventily, odpoveď 2. v tomto článku z neznámeho zdroja:

http://media1.webgarden.cz/files/media1:5107c0990ca19.txt.upl/Oktanové+číslo.txt

 

Podobný názor v inej diskusii

http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2006021903&lstkom=75991#kom75991

 

Predpokladám že HTP neznižuje predstih až tak aby to plne využilo BA98 a vyššie. Osobne som tam pár krát pridal

antidetonačné aditíva keď sa mi niečo nezdalo, ale žiadnu zmenu som si nevšimol. 

Budem rád ak tie názory vyššie niekto potvrdí alebo vyvráti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dnes jel Plzeň - Klatovy a zpět 2 lidi , na hranici rychl limitů  a spotř 5,3. Je tam Lukoil + Vif.

 

Jen se mi teď dvakrát stalo , že při teplém motoru to mělo po startu divný chrastivý zvuk a motor běžel nějak divně. při vyšších otáčkách nic  když to kleslo na volnoběh o5 chrastilo . Za studena taky nic, že by řetěz ? Ale ten zlobí za studena nebo ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je veľmi pekná spotreba .... a ešte k tomu Roomster ktorý má určite o niečo horšiu aerodynamiku.

 

Prvá vec - je tam dosť oleja?

Len cvakanie by mohli byť aj hydroštely, reťaz sa akoby trie o kovový povrch a tým to chrastí. Stáva sa to len za studena keď je ešte olej dosť hustý. Ak už je čas na výmenu, tak nový olej to natlakuje určite rýchlejšie. Ďalšia prevencia je parkovať na neutrál, takže tam reťaz ostane +- napnutá.

Definitívne riešenie je výmena rozvodov a ideálne nejaký lepší napinák. Mne to zachrastilo prvý krát niekedy v 60t a až na 120t som to dal vymeniť, to som sa už fakt bál že to skočí.

Editováno: , autor: gourney
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oleje je tam nad spodní ryskou.

Olej budu měnit tento týden. Už má 10´km.

Dám tam shell 5w40 co dávají ve škodovce. Tak uvidíme.

Parkování s ručkou už jsem taky rychle zavedl.

Ale nevím , jak to dělal předchozí majitel.

Editováno: , autor: Ludva 77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...