Voice Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 ta 1.6 jestli se uskuteční,bude dobrý počin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 Takže jsem prolezl Etku a tento motor tam již je. Jedná se konkrétně o motor 1.6 16V 77 kW CFNA s pětistupňovou manuální převodovkou. Tento motor,jen s kódem BTS,je znám z předfaceliftu FII a Roomstera. Jen je potřeba si ho neplést se starou 1.6 MPI 74/75 kW z OI,nebo OII. Označení MPI může být poněkud matoucí. U indického Rapidu má motor 1.6 16V 77 kW kód CLSA. Zajímavé je,že koncern má úplně nové 16V atmosférické motory 1.4 66 kW (CKAA) a 1.6 81 kW (CPDA) z řady EA 211,které se montují do čínského Rapidu,a do evropského ne. Je to asi finančně nákladné? http://forum.skodahome.cz/topic/123551-nov%C3%A9-atmosf%C3%A9rick%C3%A9-motory-14-mpi-a-16-mpi-%C5%99ady-ea-211-v-%C4%8D%C3%ADnsk%C3%A9m-rapidu/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 pokud by to tam zacly bouchat,... byla mby to asi mala bombicka ze v dobe turbicek jeste aplikujou klasicke atmosfery a to hlavne v evrope, ze dokazi splnovat uz i priste emisni normy EU5 a za chvily i EU6 ....... no uvidime,... pokud by tomu tak bylo pro konkurenci by to bylo asi dalsi minus co se tyce prodeju a pro RAPIDA urcite + co znam lidi tak se hodne boji oturbenych malych benzinu takze je videt ze skodovka proste chce rust a prodavat co nejvice aut jak ma v planu za me urcite hodne velke + pro skodovku, pokud to dotahnou do finale, pochopitelne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 No mě by právě zajímalo,jestli to tedy fakt budou montovat,jakou normu ten motor vlastně splňuje. Koncern se totiž skoro vždycky vymlouval u starších motorů právě na emise. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
loupeznik Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 Tak už ho mam doma komplet včetně 3r volantu! Parada ježdeni supr hned jak bude vice času hodim sem sve vlakno a foto! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 tak sup sup Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sytic Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 Benzínová atmosférická 1.6! Dobrá alternativa pro někoho jako jsem já (teď nic nekupuji, ale teoreticky): 1) 1.2 MPI - problém: výkon 2) 1.2 TSI - problém: mám strach 3) 1.6 TDI - problém: nechci diesel (+vyšší cena) 4) 1.4 TSI - problém: cena - chybí v akční nabídce Fresh (pro někoho automat) Přes starší konstrukci bych si já ze současné nabídky zvolil 1.4 TSI DSG, musí s ním být krásné svezení, svižné a pohodlné díky automatu, se kterým jezdím moc rád (u táty v autě). Raději delší dobu šetřit. Motorizace pro Rapida jsou podle mě největší slabinou celého auta. Nejsou jimi chybějící plasty okolo pojezdů sedaček, není to ani chybějící zámek a tudíž lehce ukradnutelná škrabka SIMPLY CLEVER (bude nakonec vyřešeno otevíráním na tlačítko z interieru, že?). Tříválcový Rapid zní možná směšně, sám bych tento motor nechtěl kvůli výkonu, ale pro velkou část cílové skupiny tohoto modelu bych ho považoval skoro za ideální volbu - dá se očekávat vyšší spolehlivost (podle mě je nový Rapid u "cílovky" klidně 8 až 10 let), dynamika vhodná pro jízdu městem a po okresních silnicích. TSI motory ze starší vývojové řady mají sice krásnou dynamiku, ale jejich životnost je prostě velkým otazníkem, pocit jízdy s malou časovanou bombou, rozuměj downsizingovou, prostě není příjemný. Prozatím je asi nejvhodnější zkombinovat Rapida s dieselovým agregátem 1.6 TDI... Jenže ten je pro řadu lidí drahý, někdo diesel prostě nechce. Blbý, blbý... A zrovna motor je přeci hlavním aspektem auta, ne? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 Ja mam pocit, ze jsme porad nespokojeny. Kdyz byly u malych skodovek pred casem v nabidce motory 1.2 HTP, 1.4 16V a 1.6 16V (TDi neresim), nestalo to z hlediska spotreby a dynamiky za nic. Sam jsem mel delsi dobu v Roomsteru motor 1.6 16V, byt nebyl muj. 105 koni bych musel hledat a spotreba pomerne vysoka. Dneska je tu zajimava alternativa v motorech 1.2 TSi nahrazujici alepson z hlediska vykonoveho spektra 1.4 16V a 1.6 16V a stale nejsme spokojeni, pricemz prave TSi je z pohledu uzivatele mnohem prijemnejsi vzhledem k charakteru preplnovaneho motoru s vyssim maximem tociveho momentu uz od cca 1500 ot./min. Ze si Skodovka/koncern dovolily zase lapsus v podobe pocatecnich potizi s rozvody je vec druha a ponekud nestastna. Podobna situace ale provazela i HTP (napinak vs. nasledne preskoceni retezu, degradace oleje prehrivanim a pridirani voditek ventilu) a zadny drama to nakonec nebylo. V rodine mame jeste 3 ruzna HTP a vsechna jezdi naprosto bez problemu. No a strasak v podobe nejasne zivotnosti motoru jako celku je jen nicim nepodlozena spekulace. Kazdej motor ma sva rizika, u TDi jsou to treba na kvalitu nafty nachylne vstrikovace common railu nebo DPF... A ze to nerikam jen z pozice toho, kdo meni auto po max. 25 tkm, ve ctvrtek clen rodiny na moje doporuceni objednal Rapida s TSi 77kW, kterej ho tak casto rozhodne menit nebude. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 Tak uz mam najeto pres 100km a parada!!!! Foto a vse ostatni az zejtra vecer z pc pze sem v terenu...rapidum zdar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 tak gratuluju, konecne ses dockal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 (editace) No ja myslim že pokud bude ta 1.6 MPI,tak to nebude tak špatny motor pro někoho kdo ma rad spolehlivost a jednoduchost,navic by měl jit snad předělat na lpg,takže pro českeho "spořiveho" človíčka moc fajn.Do 1.6 tdi bych nešel,ničim mne ten motor při projiždce nenadchnul,takovy nemastny neslany.Řekl bych že na dnešni diesly hodně slabota.Takže aspon trošku jednoduchy atmosfericky motor rapidu chyběl,ne každy chce turbo a 1.2 tsi pod kapotou ktera nema navíc moc valnou pověst.Nedavno jsem mluvil s kamaradem,děla v bazaru a tsi ze 100km a více hodně špatně prodejne-lide k němu prostě nemaji duvěru. Editováno: 20. Červenec 2013, autor: bitttpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 (editace) No mě by právě zajímalo,jestli to tedy fakt budou montovat,jakou normu ten motor vlastně splňuje. Koncern se totiž skoro vždycky vymlouval u starších motorů právě na emise. Možná chtějí stihnout E5 a pak to stáhnou, uvidíme. A nebo to bude jak u OII verze jen na LPG a s ním E6 zvládnou. Editováno: 20. Červenec 2013, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 Na LPG ne. Alepoň jsem tam (v ETCE) nic takového neviděl. Možná to jen sw "vyladí" a majitelé budou brečet nad "ekologií" v reálu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 21. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2013 No právě, jeden prů.er s ekologií a TSI už na krku mají, tak mne jen podivuje, že by prubli další. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ssebo Vloženo 21. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2013 Tak uz mam najeto pres 100km a parada!!!! Foto a vse ostatni az zejtra vecer z pc pze sem v terenu...rapidum zdar Tak blahopřeji! Já se snad konečně taky dočkám! :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 22. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2013 1,6 atmosfera? vzdy si vzpomenu na hlucny motor a velkou spotrebu s nutnosti hodne vytacet aby jel. To by mohli treba delat i parni stroj, pac je to jednoduchy a spolehlivy princip. TSI mi prijde jako hodne povedeny typ motoru. To ze ma nabo mel mouchy je normalni. S pristupem nekterych bychom zili v jeskynich, protoze vsechno nove stoji prece za ho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2013 Někomu třeba vytáčení motoru nedělá problém. Jde tu spíš o možnost výběru. Downsizing přišel kvůli snižování emisí,jinak by to nejspíš nikoho ani nenapadlo. Osobně bych atmosféru již nechtěl. Mluvím samozřejmě o kategorii vozů,co vyrábí škodovka. Ale to neznamená,že jiným třeba vyhovuje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 Je spousta atmosfer co tahnou perfektne odspodu a nemluvim jen o 3 litrech. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 Třeba nějaká srovnatelně výkonná 1.2,nebo 1.4? Rozsah a hodnotu krouťáku jako TSI (nebo obdobné motory) žádná objemově shodná atmosféra nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 Tak tak, vždyť první 1,2TSI byla prezentována jako náhrada 1,6ky. Ovšem krouťákem byla až na 1,8čce. 63kW je ekvivalentem 1,4ky, ale druhé číslo je opět +- 1,6ka. A o razantnosti nástupu síly motoru se nemusím rozepisovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 (editace) Pawouk: Dvoulitr z predchozi Fabie, ktery 1.2TSI v podstate nahrazuje (oboji to jsou nejsilnejsi dostupne motory v danem aute mimo RS) byl ve vsech ohledech lepsi a ve spotrebe srovnatelny. Je snad jasne ze nemuzes srovnavat turbo a atmosferu se stejnym objemem. Editováno: 23. Červenec 2013, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 Tak na ten jsem si ani nevzpoměl pro jeho minimální výskyt,tak pro jeho stáří... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 2.0 MPi 85kW jezdil pekne, ale srovnavat ho spotrebou s 1.2 TSi, na to zapomente. Rozdil je v tom, ze TSi umi pri klidnem / plynulem stylu jezdit dost pod 5 l/100km, stary dvoulitr ani nahodou. Pred (uz hodne) lety jsem ho kratkodobe mel k dispozici jak v OI combi, tak v FI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 Jinak na motor 1.6 MPi v Rapidu na evropskych trzich zapomente, pokud mam spravne informace, je/bude to pouze EU4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 A co že se tedy objevil v Etce pro ČR? Nějaký šotek v systému? Mě to právě kvůli emisím neštimuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.