Přejít na obsah

Čekání na Rapida - koupě nového vozu


manfroto

Doporučené příspěvky

Takže jsem prolezl Etku a tento motor tam již je. Jedná se konkrétně o motor 1.6 16V 77 kW CFNA s pětistupňovou manuální převodovkou. Tento motor,jen s kódem BTS,je znám z předfaceliftu FII a Roomstera. Jen je potřeba si ho neplést se starou 1.6 MPI 74/75 kW z OI,nebo OII. Označení MPI může být poněkud matoucí. U indického Rapidu má motor 1.6 16V 77 kW kód CLSA. Zajímavé je,že koncern má úplně nové 16V atmosférické motory 1.4 66 kW (CKAA) a 1.6 81 kW (CPDA) z řady EA 211,které se montují do čínského Rapidu,a do evropského ne. Je to asi finančně nákladné?  http://forum.skodahome.cz/topic/123551-nov%C3%A9-atmosf%C3%A9rick%C3%A9-motory-14-mpi-a-16-mpi-%C5%99ady-ea-211-v-%C4%8D%C3%ADnsk%C3%A9m-rapidu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud by to tam zacly bouchat,... byla mby to asi mala bombicka ze v dobe turbicek jeste aplikujou klasicke atmosfery a to hlavne v evrope, ze dokazi splnovat uz i priste emisni normy EU5 a za chvily i EU6 ;) ....... no uvidime,... pokud by tomu tak bylo pro konkurenci by to bylo asi dalsi minus co se tyce prodeju a pro RAPIDA urcite + ;) co znam lidi tak se hodne boji oturbenych malych benzinu ;) takze je videt ze skodovka proste chce rust a prodavat co nejvice aut jak ma v planu ;)

 

za me urcite hodne velke + pro skodovku, pokud to dotahnou do finale, pochopitelne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzínová atmosférická 1.6!  :kol-47:

Dobrá alternativa pro někoho jako jsem já (teď nic nekupuji, ale teoreticky):

1) 1.2 MPI - problém: výkon

2) 1.2 TSI - problém: mám strach

3) 1.6 TDI  - problém: nechci diesel (+vyšší cena)

4) 1.4 TSI - problém: cena - chybí v akční nabídce Fresh (pro někoho automat)

 

Přes starší konstrukci bych si já ze současné nabídky zvolil 1.4 TSI DSG, musí s ním být krásné svezení, svižné a pohodlné díky automatu, se kterým jezdím moc rád (u táty v autě). Raději delší dobu šetřit.

 

Motorizace pro Rapida jsou podle mě největší slabinou celého auta. Nejsou jimi chybějící plasty okolo pojezdů sedaček, není to ani chybějící zámek a tudíž lehce ukradnutelná škrabka SIMPLY CLEVER (bude nakonec vyřešeno otevíráním na tlačítko z interieru, že?). Tříválcový Rapid zní možná směšně, sám bych tento motor nechtěl kvůli výkonu, ale pro velkou část cílové skupiny tohoto modelu bych ho považoval skoro za ideální volbu - dá se očekávat vyšší spolehlivost (podle mě je nový Rapid u "cílovky" klidně 8 až 10 let), dynamika vhodná pro jízdu městem a po okresních silnicích. TSI motory ze starší vývojové řady mají sice krásnou dynamiku, ale jejich životnost je prostě velkým otazníkem, pocit jízdy s malou časovanou bombou, rozuměj downsizingovou, prostě není příjemný. Prozatím je asi nejvhodnější zkombinovat Rapida s dieselovým agregátem 1.6 TDI... Jenže ten je pro řadu lidí drahý, někdo diesel prostě nechce. Blbý, blbý... A zrovna motor je přeci hlavním aspektem auta, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam pocit, ze jsme porad nespokojeny.

 

Kdyz byly u malych skodovek pred casem v nabidce motory 1.2 HTP, 1.4 16V a 1.6 16V (TDi neresim), nestalo to z hlediska spotreby a dynamiky za nic.

Sam jsem mel delsi dobu v Roomsteru motor 1.6 16V, byt nebyl muj. 105 koni bych musel hledat a spotreba pomerne vysoka.

 

Dneska je tu zajimava alternativa v motorech 1.2 TSi nahrazujici alepson z hlediska vykonoveho spektra 1.4 16V a 1.6 16V a stale nejsme spokojeni, pricemz prave TSi je z pohledu uzivatele mnohem prijemnejsi vzhledem k charakteru preplnovaneho motoru s vyssim maximem tociveho momentu uz od cca 1500 ot./min.

 

Ze si Skodovka/koncern dovolily zase lapsus v podobe pocatecnich potizi s rozvody je vec druha a ponekud nestastna.

Podobna situace ale provazela i HTP (napinak vs. nasledne preskoceni retezu, degradace oleje prehrivanim a pridirani voditek ventilu) a zadny drama to nakonec nebylo. V rodine mame jeste 3 ruzna HTP a vsechna jezdi naprosto bez problemu.

 

No a strasak v podobe nejasne zivotnosti motoru jako celku je jen nicim nepodlozena spekulace.

Kazdej motor ma sva rizika, u TDi jsou to treba na kvalitu nafty nachylne vstrikovace common railu nebo DPF...

 

A ze to nerikam jen z pozice toho, kdo meni auto po max. 25 tkm, ve ctvrtek clen rodiny na moje doporuceni objednal Rapida s TSi 77kW, kterej ho tak casto rozhodne menit nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja myslim že pokud bude ta 1.6 MPI,tak to nebude tak špatny motor pro někoho kdo ma rad spolehlivost a jednoduchost,navic by měl jit snad předělat na lpg,takže pro českeho "spořiveho" človíčka moc fajn.Do 1.6 tdi bych nešel,ničim mne ten motor při projiždce nenadchnul,takovy nemastny neslany.Řekl bych že na dnešni diesly hodně slabota.Takže aspon trošku jednoduchy atmosfericky motor rapidu chyběl,ne každy chce turbo a 1.2 tsi pod kapotou ktera nema navíc moc valnou pověst.Nedavno jsem mluvil s kamaradem,děla v bazaru a tsi ze 100km a více hodně špatně prodejne-lide k němu prostě nemaji duvěru.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě by právě zajímalo,jestli to tedy fakt budou montovat,jakou normu ten motor vlastně splňuje. Koncern se totiž skoro vždycky vymlouval u starších motorů právě na emise.

Možná chtějí stihnout E5 a pak to stáhnou, uvidíme. A nebo to bude jak u OII verze jen na LPG a s ním E6 zvládnou.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,6 atmosfera? vzdy si vzpomenu na hlucny motor a velkou spotrebu s nutnosti hodne vytacet aby jel. To by mohli treba delat i parni stroj, pac je to jednoduchy a spolehlivy princip. TSI mi prijde jako hodne povedeny typ motoru. To ze ma nabo mel mouchy je normalni. S pristupem nekterych bychom zili v jeskynich, protoze vsechno nove stoji prece za ho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někomu třeba vytáčení motoru nedělá problém. Jde tu spíš o možnost výběru. Downsizing přišel kvůli snižování emisí,jinak by to nejspíš nikoho ani nenapadlo. Osobně bych atmosféru již nechtěl. Mluvím samozřejmě o kategorii vozů,co vyrábí škodovka. :kol-28: Ale to neznamená,že jiným třeba vyhovuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: Dvoulitr z predchozi Fabie, ktery 1.2TSI v podstate nahrazuje (oboji to jsou nejsilnejsi dostupne motory v danem aute mimo RS) byl ve vsech ohledech lepsi a ve spotrebe srovnatelny. Je snad jasne ze nemuzes srovnavat turbo a atmosferu se stejnym objemem. 

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...