Přejít na obsah

e1.

Doporučené příspěvky

Prišla zima a rozmýšľam nad montážou nezávislého kúrenia, resp. alarmu s diaľkovým štartom. Hlavné dôvody sú že nerád šoférujem v bunde, a bez nej to je perfektný spôsob na prechladnutie. Keď už je pod 5°C, tak cítim že auto zohrieva moc dlho. Druhým dôvodom je to že by som rád štartoval s už teplým motorom. Včera ráno boli necelé dva stupne nad nulou a kým sa voda zohriala na 90°C a olej dosiahol 50°C, prešiel som z domu viac a 7 kilometrov. Kým sa motor nezohreje, dovtedy je spotreba tiež dosť na hovno. Včerajšia jazda bola cesta do mesta na otočku, 24 km takmer bez státia, po mestskom obchvate, jednoducho nedeľa ráno. Keď som prišiel domov, priemernú spotrebu som mal 6,6 litra, čo je dosť veľa na to že som išiel plynulo (aj keď trochu rýchlejšie ako MPR). Keby som išiel v rannej zápche ktorá začína necelý kilometer od môjho bydliska, tak by to s tým studeným motorom a priemerom bolo ešte úplne niekde inde, a to nehovorím o tom čo by bolo ak by mrzlo a bolo napr. -10°C alebo ešte menej. To by sa ten motor asi nikdy nezohrial.

Takže rozhodnutý som, že to chcem nejak riešiť. Bufík je asi lepšie riešenie, ale zatiaľ ma odrádza cena. Dostal som doteraz jednu cenovú ponuku na Webasto Thermo E, s prácou, materiálom a DO za 1620 €. Ja by som sa rád zmestil do nejakých 1000-1200 €.

Ďalšia možnosť je nejaký alarm s diaľkovým štartom, napr. Magicar M870 AS CAN BUS. Cena je o dosť nižšia, predpokladám že s montážou by som sa zmestil do cca. 500 €. Tu je ale otázna bezpečnosť. Viete, mať každé ráno na parkovisku naštartované auto... Po čase by si to mohol niekto všimnúť a potom už stačí iba rozbiť okno a nasadnúť. Napadlo ma že by sa k tomu ešte mohol namontovať nejaký dodatočný bezpečnostný systém na prevodovku. Máte skúsenosti s takýmto dodatočným alarmom? A tiež ma zaujíma ako sa bude chovať originálny alarm. Budú funkčné oba, alebo pôvodný sa deaktivuje?

Prosím napíšte nejaké skúsenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známy to řešil loni a nakonec ma bufik i dalkový start, v zimě používá bufik na ohřev motoru, a v létě dálkový start kvůli klimy a vychlazení interiéru. Jinak si myslim že v zimě máš efektivnější bufik, a navíc šetříš motor, protože už ho startuješ zahřáty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem či je ideálne ohrievať motor na mieste , navyše TSI má veľmi málo odpadného tepla a ani hrkanie na voľnobeh ho nezhreje . Navyše to dáva dosť záhul aj prevodovke , aj motoru . Ideálne je naštartovať a šetrne ísť do zohriatia motora .

Ja osobne som za webasto , ak ti to dobre urobia tak si to zapneš tri štvrte hodiny pred odchodom a prídeš do vyhriateho auta a motor bude už tiež mať ťých 60st - záleží teda ako je v okruhu zapojené , ale premrznutý motor nebude .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa týka spotreby, je mi jasné že to čo ušetrím na spotrebe počas jazdy spálim pri zohrievaní auta, ale aspoň by ten spálený benzín stál za to, lebo by som sedel v zohriatom aute a nemrzol by som.

surky, prosím ťa, ako môže motor bežiaci na voľnobeh dávať záhul prevodovke? Čo sa týka šetrnej jazdy do zohriatia motora, tak to je mi prd platné, lebo napr. dnes sa mi ten motor zohrieval viac ako 3/4 hodinu. Resp. zohriaty už bol, ale tak že olej kolísal niekde medzi 73-81°C. Najviac ma štvalo že teplota oleja klesala aj vtedy keď som stál v zápche, alebo keď som prešiel iba cez mláku. Nad 85°C som dnes dostal olej iba raz, a to keď som išiel niekoľko kilometrov do strmého kopca (BA, Koliba), inak bez šance. Vonkajšia teplota bola cca. 2°C a moja priemerná spotreba bola takmer celý deň cez 9 litrov, a to som sa snažil čo najmenej stáť na svetlách. Ďalšia vec je to, že niekedy sa ponáhľam a nemám pol hodinu na to aby som čakal kedy sa zohreje motor. BTW, hneď ako mi dodajú už viac ako 3 týždne objednaný olej, nalievam do auta 0W-30-ku. Ten olej sa totiž v meste vôbec nezohreje na normálnu prevádzkovú teplotu. A teraz späť k téme.

Petr.L: Súhlasím, ale viac ako 2000 € do Fabie nebudem investovať, aby som mal aj-aj. Kvôli tej klimatizácií sa mi inak teraz začína viac pozdávať diaľkový štart. Napr. dnes ráno keď som čistil auto od snehu, tak za cca. 5-10 minút bol interiér už príjemne zohriaty. Určite k tomu napomáhajú aj vyhrievané sedačky, ale bolo dobré že som mohol po očistení auta nechať kabát na zadnom sedadle. Vieš mi napísať nejaké info o tom diaľkovom štarte, nejaké skúsenosti? Predpokladám že to funguje tak, že auto sa na diaľku naštartuje a ohrievanie interiéru/klimatizácia sa pustia tak, ako som ich nechal nastavené keď som auto zaparkoval. Tým pádom by stačilo večer iba zapnúť vyhrievanie sedadiel a zrkadiel a nastaviť kúrenie/klimatizáciu na ofukovanie okien+na nohy v nejakom režime Auto s nastavenou teplotou. Ešte keby sa dalo zapnúť aj zohrievanie zadného okna na diaľku, bolo by to takmer dokonalé. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no začal bych tím že bych jel do ŠA servisu a řekl jim o problému s ohříváním vozu a oni ti nahrají lépe topící SW pak by měl být ten ohřev o poznání lepší (toď informace od ŠA k tomuto problému) případně novější kousky údajně dostávají el. přídavné topení tak jako TDI to by byla ta nejmenší investice ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vieš mi dať nejaké presnejšie info k tomu SW? Môj ŠA servis s tým nechcem oslovovať bez konkrétnej info, lebo už ich v poslednom čase dosť často otravujem s inými vecami ktoré nesúvisia s mojim autom a zatiaľ sú viac než ochotný, a nechcem aby sa to nejak zmenilo (+mám to k nim 25km).

Ja mám aktuálne SW 2701 (asi nejaká staršia verzia, ale zatiaľ motor ide ako má, tak som to nedal meniť), na aký by sa mal aktualizovať, resp. v čom sa potom správanie auta zmení?

Ďalej by ma zaujímalo to prídavné kúrenie ktoré majú aj TDI. Ako zistím že to má? Mám pomerne nový kus, nemá ani rok (r.v. 12/2011).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://forum.skodaho...ost__p__1680106 tady je něco k tomu SW a topení

A přídavné topení (PTC) poznáš jednoduše tak že po nastartovaní začně cvakat dole u pojistek a občas pohasne intenzita hlavních světel a defakto po několika minutách už jde z výdechů vzduchu oteplený vzduch a otáčky jdou na 1000ot/min. Nevím přesně od kterého KT se to dávalo ale myslím že by jsi to poznal ;) A jde to tuším dekódovat na štítku co máš v kufru ;)

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skusenost... Mam webasto v oktavke... A nie je nic uzastnejsie ako si rano sadnut do auta a popritom uz fuka teply vanok.. Ako mam auto s webasto tak som este v zime neskrabal okna... Zapnem dialkovym predtym ako idem do sprchy a pokoj...povrci si cca polhodinku, motor teda resp.teplota vody ukazuje cca 60-75stupnov (krasny tichucky start, bez toho naftoveho hrkania)..a k tomu vyhrievane sedacky

ALE tak ako je predhriaty pri starte tak za cca 6min klesne teplota vody skoro na mimimum ale zase citit ze auto ide krasne ako po pol hodine jazdy.

ALE 2, sice sa mi to este nestalo ale treba ratat s tym ze webasto moze zozrat baterku(treba pre istotu mat silnejsiu) . V navode napr.pisu ze kurenie by sa malo zapinat na taku dobu ako je predpokladana cesta. Mne vrci kazde rano min. Pol hodinu a cedta do prace cca 5min. - baterka zatial zvlada.

+ moje webasto sa prepina na letny a zimny rezim v lete vyfuka auto studenym vzduchom ( sice nechapem ako):D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...