Publikováno Říjen 29, 201212 r Zdravím Vás, potřeboval bych poradit. Mám Fabii 1.4 16V 74kW + LPG kód motoru BBZ, najeto 160 000km. Po nastartování studeného motoru začne blikat kontrolka motoru a motor jede na 3 válce. Po ohřátí motoru na cca 40°C kdy se automaticky přepne na LPG problém pokračuje. Když ale vypnu motor na cca 10 sekund a opět nastartuju tak na LPG jede bezvadně a kontrolka pouze svítí. Problém je pouze při jízdě na benzín i na zahřátém motoru. Vag píše : 16688 – valec 4 zjištěno vynechávání zážehu - sporadická 17584 – rada valcu 1:lambda regulace za katalyzátorem–regulacni meze dosazeno sporadicka 17604 – rada valcu 1 – sonda 1: elektricka chyba obvodu vytapeni – sporadicka Svíce měněny před 1000km. Na LPG jede normálně, takže v zapalování by chyba být neměla. Tipuju to na vstřikovač. Co vy na to? Děkuji všem
Říjen 31, 201212 r může to být moře věcí....vadný vstřikovač benzínu, slabá cívka, kabel, dokonce špatný tlak ve válci..
Říjen 31, 201212 r prohoď vstřikovače a uvidíš. Pokud máš zapal.moduly na svíčkách, prohoď ho a uvidíš. Nech si změřit tlaky a uvidíš ... je zkrátka potřeba zkoušet
Listopad 2, 201212 r Pokud to na LPG jede po chcípnutí a novým startu bez problémů, není to v zapalování - to by dělalo bez ohledu na použitý palivo. Bude to buď ten vstřikovač benzínu, nebo (což je horší) ztráta komprese v daným válci, "stokoňky" na tohle dost trpívají.
Listopad 3, 201212 r Autor Pokud to na LPG jede po chcípnutí a novým startu bez problémů, není to v zapalování - to by dělalo bez ohledu na použitý palivo. Bude to buď ten vstřikovač benzínu, nebo (což je horší) ztráta komprese v daným válci, "stokoňky" na tohle dost trpívají. Ztráta komprese by se přece projevila i při jízdě na LPG.
Listopad 3, 201212 r Ale v daleko menší míře než u benzínu. Souvisí to s potřebou odpařit benzín kompresním teplem před zážehem (kapičky aerosolu kapalnýho paliva jiskrou nezažehneš, musí se aspoň část odpařit) - LPG je v plynný fázi už v momentě nasávání do válce, takže přes ekvivalent vyššího oktanovýho čísla je LPG zápalnější než benzín. Při snížený energii jiskry (z libovolnýho důvodu) ohřátej motor na LPG pojede ještě docela uspokojivě přesto že na benzín bude kuckat.
Únor 19, 201510 r zdravim ,mám 1.4 55kw, při přepnutí s benzínu na plyn když mrzne, motor škubne rozsvítí se (vrtulník) na palubní desce, motor ztratí výkon i na benzín i plyn, wag ukazuje vynechání zapalování 3 a 4 válec, svíčky a zapalovací cívky vyměněny plynová soustava po kontrole, když je nad nulou skoro si přepnutí nevšimnu,
Únor 20, 201510 r co tam máš za systém, potažmo vstřikovače. Za druhé, co je myšleno "plynová soustava po kontrole"? Pokud jen zběžná prohlídka, tak to je o ničem. Čistili ti LPG vstřikovače, pokud ne, bude to hlavní příčina, páč pokud jsou zasr.né, tak při mrznutí zůstanou slepené a je problém je odtrhnout. Stejný problém mívám, když mám zalepené vstřikovače Valtek, auto přepne, ztrácí výkon, páč se nedávkuje plyn, bliká check a pokud to nechám louho, nepomůže ani manuální přepnutí do BA. Musím zastavit, zhasnout motor a znovu nastartovat, pak se BA ŘJ jednotka chytne. Nicméně je pak potřeba si nechat vyčistit LPG vstřiky, nic jiného nepomůže.
Únor 21, 201510 r plynové vstřiky jsou taky vyčištěné, filtr vyměněný podle revizního listu je výrobce plynového zařízení AGC Strakonice , ATRAMA součástky Upraveno Únor 22, 201510 r od YAMAHA
Únor 21, 201510 r tak pak ještě kontrola reduktoru, ale to už chce s diagnostikou, napíchlou od studeného startu a sledovat jak se zahřívá
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.