Publikováno Leden 7, 201312 r Dobrý den, přestal mi svítit pravý přední světlomet (bi xenon), ve škodováckém servise mi řekli nemilou zprávu a to, že do světlometu zatéká a údajně odešla řídící jednotka, výbojka je prý v pořádku (světlomet se opravdu rosí). Na výměnu je tak celý přední světlomet, který sám o sobě vychází na cca. 15 000 Kč + práce. Uvažuji tedy o koupi staršího světlometu, případně světlometu přímo od Helly (http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3t1941018e-predni-prave-svetlo-xenon-hella-16698.html). Jak je to s výměnou takového světlometu? Zvládne to běžný autoservis? Je třeba si dávat na něco pozor? Budu rád i za tipy na dobrý servis, kde jsou schopni světlomet vyměnit. Ideálně někde na Praze 7, ale není problém dojet jinam. Díky moc za pomoc.
Leden 7, 201312 r Ty hlavně potřebuješ světlomet s jednotkou a to musíš ověřit zda je u toho světla od Helly. Jinak výměna znamená dolů nárazník a vše zpět zas pěkně spasovat....Obrázek si můžeš udělat sám.
Leden 10, 201312 r Mě taky nesvítí xenon a není to výbojkou, ty jsem prohodil mezi sebou. Ale nerosí se mi. Je nějaká jiná častá závada?
Leden 17, 201312 r Autor Tak nakonec jsem koupil přední světlomet od Helly za 9 148 Kč vč. DPH, oproti originálu za 15 065 Kč vč. DPH. Obsahuje všechno krom výbojky, která u mého origo xenonu byla v pořádku. Jediný rozdíl je, že v chomovaném proužku ve světlometu není nápis Superb (což mi za těch skoro 6 000 Kč nestojí). Zatím tedy vše funguje, uvidíme jak dlouho vydrží levý
Leden 17, 201312 r Tady je lepší cena, ale už je asi pozdě :-( http://www.cc-autodily.cz/svetlomet-predni-pravy-9
Leden 14, 20187 r Vím, už je to starší téma, ale ... To, že nesvítí xenon a výbojka je zřejmě v pořádku (zkouška prohozením výbojek pravá/levá), pak ve většině případů jde o závadu na balastu (Xenon Vorchaltgerat 12V), tedy jednotce před výbojkou. Stříbrná krabička cca 10 x 13 x 2 cm, která je přišroubována dvěma vruty na spodku tělesa světlometu. Nejlépe se k ní dostat demontáží celého světlometu, který je sám upevněn 3mi šrouby, resp. lze snadno vyjmout po odpojení sdruženého konektoru světlometu. Snadno... samozřejmě ne až tak, protože nelze jinak, než: - odšroubovat plastový kryt motoru (stejně jako když se vypouští olej) - sundat přední kola a demontovat oba plastové podběhy (vložky v blatnících) - zdemontovat 3 hmoždinkové příchytky s natloukacím trnem vpředu uprostřed pod nárazníkem - zdemontovat cca 8 ks stejných hmoždinkových příchytek nahoře poblíž zámku víka motoru a odejmout 2 plastové panely u zámku kapoty - vyšroubovat na každé straně uchycení nárazníku k blatníku (po 2 šroubech a jedné hmoždince) - zdemontovat mlhovky a vyšroubovat na každé straně po jednom šroubku pod mřížkou, kterou jsme vyjmuli pro demontáž mlhovek - no a nakonec 2 hlavní šrouby dobře viditelné zpředu auta - nárazník vyjmout směrem dopředu. Pozor! Ještě rozpojit sdružený konektor od parkovacích čidel nárazníku. Jde o jeden konektor v oblasti pravého předního rohu vozidla, samozřejmě pod nárazníkem. No a teď už ven světlomet (ony 3 šrouby) a jednotka balastu na spodku světlometu - jak popsáno výše. Montáž zpět obráceně. Jednotka balastu se nejčastěji poškodí zatečením do konektoru (zabudovaný), vyzkratováním ve vysokém napětí, kdy v jednotce odchází jeden z tranzistorů. Jednotka balastu (označena obvykle 5DV 009 000-00 je "nerozebiratelná", ale jistě otevřít lze. Když je uvnitř zjevně "zakyslo" od vlhkosti, pak samozřejmě lépe jednotku vyměnit. Když ale očividně bez jiných závad, pak vyměnit ten tranzistor a svítíme dál. Tranzistor koupit za cca 100 Kč. Celá jednotka je např. u Auto Kelly za Kč 6400 https://www.autokelly.cz/Product/VAG-5M0907391/9158144/39849642;39850140;7;14428;148671;32024857;35276085;34912478;32915313 říkají jí řídící jednotka D1S xenonových světlometů Na vrakoviště v pražských Vršovicích (u nádraží) nové jednotky prodávají za cca Kč 1700. Evidentně je dovážejí z Číny, kde se dají koupit vč. dopravy za cca USD 24 (já ji koupil https://www.aliexpress.com/item/New-D1S-Xenon-HID-Headlight-Ballast-Control-Module-for-OEM-HHella-5DV-009-000-00/32819863351.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4uLgMJ a zatím funguje jako originál. USD 24 myslím odpovídá asi Kč 500, takže ne zase až tak bolestné ve srovnání s kupováním v Auto Kelly, na vrakovišti... a vůbec nemluvě o investování do celého nového reflektoru za cca 10 tis Kč, když jinak je ještě dobrý. Při této příležitosti bych vřele doporučil zabývat se/zamyslet se nad důvodem, proč a jak se do světlometu, resp. k balastu dostala voda/vlhkost takovým způsobem, že pronikla dovnitř. Určitě zkontrolovat přítomnost gumových kolínek/sifonků odvzdušnění vnitřřku světlometu. To bývá častá příčina závady - kolínka často spadnou a při mytí motoru se voda stříká rovnou do světla. Rezervujte si na opravu raději tak 2 odpoledne, protože dost pravděpodobně najdete během demontáže (plastů) spoustu poškození, prasklin, chybějících šroubků atd. Takže využijte času k pečlivé údržbě těchto jinak hůře dostupných míst. Nakupte si předem do zásoby třeba 10 ks šroubků N 90648704 (N90775001) sroub do plechu s cockovou hlavou vnitrni torx 4,8X16, N 90536901 nyt plastovy s čepem (5 ks) N 90974701 sroub do plechu s vnitr.sestih 5X16 (4 ks) 6N0 809 966 A matice rozpinaci (3 ks) N 10194101 plechová matice 4,8 x 18,6 x 16 mm (4 ks) kontaktol spray na vyčištění a ochranu rozpojených konektorů nějaké vybavení na svaření/opravu poškozených plastových dílů Třeba někomu připadne moje v.u. psaní k užitku. Zdravím Pavel
Leden 14, 20187 r K jednotkam z ciny. Radsi jetou za 900kc,nez noname z ciny za 500kc. A ted proc. Co mam zkusenosti z autorizovaneho servisu i mimo skdoa auto a.s. tak u jednoho italskeho vyrobce aut pri zamene starteru(ballastu) za jiny,nez original(original 26 000kc vcetne svetla,jelikoz ballast neni bran jako ND) jel pan pul roku po oprave a najednou tma na dalnici. Vysledek mrtvy cely xenon vcetne jednotek v nem, vypaleba rj xenonu v aute. Dalsi vec jsou vybojky kde vyrobce dodava philips,tak davame philips. Parkrat se nam ukazalo,ze ackoliv jsou obe znacky(osram/philips) patici shodne,tak j ballastem si nerozumi a umiraj brzo,dochazi k jejich vypalovani. Vesmes se jednalo o auta v zaruce a obcas i po zaruce. K tematu voda VS jednotka. Resil jsem to 3. Tydny u sveho auta. Blbe jsem nalicoval bixenon a spodek svetla se mi osoupal,az tam vznikla dirka a tou se mi to rosilo. No a jelikoz zkondenzovana voda jde dolu,tak vse tece do jednotky. Nelze tomu zabranit a u SII je nerozebiratelna. U OII lze rozebrat a opravit z 80%.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.