Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Na 100% sklbanie prestane Dnes to menil aj kamos a sklabanie zmizlo . Cize mozem plne konstatovat kto vymeny cidlo ma Po Probleme :kol-47: . :kol-24:

Můžu to potvrdit, dneska ráno zkušební jízda cca 50km a po cukání ani památky. Jsem rád, že jsem se toho zbavil asi nejlevnější možnou cestou :-)

Kamarádovi dorazil spínač dnes, odpoledne na to mrkneme a dám taky vědět.

Haniss:

měnils sám? je tam nějaké zvláštní úskalí?

Měnil jsem sám, žádné úskalí nečekej. Měl jsem jen problémy sundat ten spodní panel přístrojové desky, zapomněl jsem povolit jedne šroub, tak jsem ho trošku urval :-D Je třeba sundat i tu malou lištu, která je za volantem u budíků, pod ní je šroub. Vytáhnout ovladač světel, sundat kryt od pojistek, odmontovat všechny šrouby a vytáhnout kryt. Pak už vidíš ten spínač, odpojit konektor, pootočit se spínačem do leva a vytáhnout. Opačným způsobem pak montáž. Nic na tom není.

Díky, podle DP to vypadá jednoduše, ale těch věcí už tako vypadalo :-)))

Nemáš zač, taky jsem si říkal, že podle DP to bude hračka a urval jsem jeden šroub :-D Ale naštěstí to není vidět :-) Tak ať se vám to povede, pak dej vědět, jestli to pomohlo.

Mělo by to být tohle: 6Q0927189

Tak vyměněno a je to nádhera. Akorát spodek palubky nás trochu potrápil.

Číslo dílu 6Q0 927 189, cena ani ne tři stovky.

a tak nevinne to tady začalo a koľko problémov to rieši :kol-47:

Přitom taková blbost za 300kč a jak to ovlivní chování celého auta :-)

Měřím teď ohmetrem ten původní spínač a nezávislé na poloze ukazuje stále stejný zanedbatelný odpor.

Že by tak odcházely?

nejspíš se vyjezdil jezdec :-) Zajímalo by mě jak je to u ostatních značek

Upraveno od Fajfy

tak lidi dekuju:-) na jare menim

prečo čakať do jara? :D

třeba nemá garáž a nechce se mu v tej zime gulať po zemi :kol-28:

Já to dělal taky venku ve sněhu a v pohodě, dá se to stihnout za 10 minut :-)

My taky mezi paneláky. Lidi na nás sice čuměli jak na zloděje, ale kámoš je z toho teď v rauši :-)

Měřím teď ohmetrem ten původní spínač a nezávislé na poloze ukazuje stále stejný zanedbatelný odpor.

Že by tak odcházely?

Teď jsem proměřil ohmetrem nová spojkový spínač, a jak říkáš, nezávisle na poloze jezdce ukazuje zanedbatelný odpor (menší jak jeden ohm). Zvláštní, čekal bych že odpor bude závislý na poloze jezdce :kol-32: Jinak mám ve spínači jenom prostřední dva kontakty, krajní josu vylomeny, máš to tak taky?

Taky jen prostřední dva.

Takže výměna provedena a cuknutí zmizelo, děkuju jabdusko.

Více v tématu

Tak mi to nedalo a starý snímač rozebral, je tam bílá pacička spojená s táhlem na pružině, která když je spínač zmáčknut uplně na doraz, tak rozepne kontakt mezi prostředními vývody, který nejspíš vedou do řídící jednotky. Co mě zarazilo je, že to rozepne jen velmi nepatrně, ikdyž pacička není vůbec viditelně opotřebována. Jinak cvakání po rozebrání zmizelo a aktivní část táhla je jen cca poslední 1 cm. Taky by mě zajímalo jak to vyhodnocuje řídící jednotka, u spojkovýho pedálu přece nezáleží jen na dvou stavech, sepnuto a rozepnuto, ale i na mezi stavech ne? (při zatažené ruční brzdě, když povolujete spojku bez plynu, a jste okolo záběru, tak přeci záleží na každém milimetru) Jak se to vyhodnocuje?

Až se mi nabijou baterky do fotáku, přidám sem foto.

Právě že ŘJ rozlišuje jen stav 0 a 1. Ona ani jiný stav vědět nepotřebuje, proto mi nění jasné, proč problém (i v případě, že je na VAGu vše OK) výměna spínače vyřeší.

Jak už jsem tu někde psal, spínač je tam proto, aby auto necukalo. Ať při přechodových režimech (šlapnutí/uvolnění plynu), tak při řazení.

Při stavu 1 (spojka sešlápnutá) reaguje motor při uvolnění plynu ihned, tzn. při řazení rychle klesají otáčky motoru.

Při stavu 0 (spojka nesešlápnutá) reaguje motor při přechodových režimech tak, že ubírá/přidává "plyn" pomaleji, aby auto necuklo (to je to co se s "opotřebeným" spínačem neděje).

Další funkce je v případě přítomnosti tempomatu.

Ještě mě napadá... Nyní je objednací číslo dílu 6Q0927189, což je náhrada za starý typ 1J0927189F, u kterého je uvedená poznámka k montáži. Přesně si to nevybavuju, ale že se snad táhlo spínače má při montáži vysunout... Asi se nastavuje poloha pedálu spojky. To u toho nového odpadlo. Možná, že to bude ten problém a spínač pracuje nespolehlivě. Kvůli něčemu ten inovovaný dělat museli...

U brzdy je to vyřešené lépe. Tam je spínač zdvojený (spínač brzdového pedálu, spínač brzdových světel) a v případě, že jeden přestane fungovat, tak hned vyskočí chyba na diagnostice. Při montáži se nastavuje poloha.

Dneska si jdu spínač vyzvednout a asi v pondělí ho tam šoupnu. Doufám, že budu také spokojený :)

Upraveno od rkonf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.