Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

To nemusí platit univerzálně - viskozita s odolností olejovýho filmu souvisí jen nepřímo. Můžeš mít maziva řídký "jako voda" a přesto budou mazat výborně, protože mají vysokou odolnost v tlaku a naopak i když použiješ vysokoviskózní mazivo, tak se film může roztrhat i při relativně malým zatížení. Právě proto je tak nesmyslný hodnotit maziva jen podle viskozity...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeknu ti svůj postup:

1) dodržet specifikaci VW (VW50x.0x) kvůli garanci na motor.

2) vybrat olej s co největším rozsahem pracovních teplot - to znamená volit radši 5W-40 nebo 0W-40 než 5W-30 (NEŘÍKÁM ŽE ZROVNA TYHLE PATŘÍ DO TSI!!!)

3) vybrat značku (maziva) u který máš buď dobrý vlastní zkušenosti, nebo dobrý reference od jinejch.

4) vybrat si prodejce kterej dá dobrou cenu za požadovaný množství.

Nejdůležitější je ta kombinace specifikací VW a SAE, další věci jsou podružný. A hlavně - nečekat na konec výměnný lhůty, měnit radši dřív než pozdě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemusí platit univerzálně - viskozita s odolností olejovýho filmu souvisí jen nepřímo. Můžeš mít maziva řídký "jako voda" a přesto budou mazat výborně, protože mají vysokou odolnost v tlaku a naopak i když použiješ vysokoviskózní mazivo, tak se film může roztrhat i při relativně malým zatížení. Právě proto je tak nesmyslný hodnotit maziva jen podle viskozity...

Myslel jsem tím všeobecnou, základní poučku. Ovšem další rozpitvávání je zbytečné. Nakonec jsi napsal i Ty, rozsahy dle SAE a to je v podstatě zase hrubá specifikace dle teplotního rozsahu. Malinko protiřečení. Ovšem s Tebou se jednou shodnu, podruhé néééé :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W-30 má jednu veľkú výhodu oproti olejom s veľkým rozsahom, a to, že si svoje vlastnosti udržuje oveľa dlhšie. Tak 0W-40 a podobné oleje degradujú svoje vlastnosti oveľa rýchlejšie a preto sa nepoužívajú ako long life náplňe. Takže nie náhodou neexistuje iný VW 504.00, iba 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Možno by problém vyriešila aj tvrdšia pružina v napínáku. Tvrdosť pružiny sa asi dosť odlišuje kus od kusu. Niekomu to chrastí a niekomu nie. Keď motor zastaví v nevhodnej polohe tak sa pružina napínáku pretláča s pružinami ventilov a ak je napínák slabší potom sa s neho pomaly vytlačí olej a po naštartovaní chvílu trvá kým sa naplní a dopne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi zdá, že se taky začíná ozývat řetěz. Auto mám od 09/2011 a najeto cca 33000 km. Když motor běží, zní to jako cvrlikání motoru, akorát je to tam teď dvakrát :D Všiml jsem si toho hlavně za studena, ale objevuje se to spíše sporadicky. Taky se mi zdá, že sem tam slyším takový jakoby pískot. Ale je taky dost možné že je to normální a já auto akorát moc poslouchám... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maluješ si to hezky, ale zapomínáš na to, co je vždycky až v tý první řadě - a to jsou prachy za takovou výměnu. Záruku na 4 roky máš od prodejce, dost silně pochybuju, že by se odhodlali k výměně motoru ve vlastní režii u skoro 4 roky starýho kusu s nevím kolika km na tachu - daleko spíš udělají nanejvejš "malou generálku" (oprava rozvodu plus případná výměna poškozenejch pístů), kdyby se to opravdu při skočení rozvodu potkalo a ne pouze nerozběhlo kvůli odmítnutí ŘJ spustit motor kvůli velký odchylce mezi snímačem kliky a vačky - a tím by celá oprava na záruku skončila. Výměnu motoru by jim musela odsouhlasit a zacálovat přímo fabrika - oni sami by ji u auta s X desítkama tkm na tachu určitě platit ze svýho nechtěli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam 46 tis, 11/2010, retaz menena pri 15 tis, 30 tis a teraz sa uz zasa obcas ozve, ale auto je po zaruke, tak to nejdem riesit. Ale aj mne sa zda, ze to za studena zacalo nejak cvrlikat.  Ma este niekto taku skusenost? CO to moze byt? Ide to ako od strany spolujazdca.

To ti klepou trubky palivového potrubí. Někde se to tu řešilo. A servisáci o tom všichni ví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den tak dnes mam uz po 2 vyměněne rozvody,poprve cca v 11tis.Pak sem při dvouleté prohlídce znovu hlasil že mi to chrastí ale bylo mi řečeno ze mam posledni opravnou sadu a technik nic nezjistil ,to bylo koncem unora.Včera sem po domluvě s technikem zavezl auto znova do servisu a bylo mi řečeno že testujou nějakou další sadu co je udajně nějak zesílena a že by to mělo být ok.Dnes už je auto doma vše vymeněno na náklady škodovky,auto je 3/4 roku po záruce.Na muj dotaz jak hodně je sada otestovana a jestli se nemuze něco pos... ješte víc sem dostal odpoveď že pokud se něco stane jde to na triko škodovce.Tak uvidime jestli to bude poslední sada.Jinak je asi změna značky jistá

:kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...