KubinoPv Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 V podstatě "později" řídne a trhá se olejový film. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2013 To nemusí platit univerzálně - viskozita s odolností olejovýho filmu souvisí jen nepřímo. Můžeš mít maziva řídký "jako voda" a přesto budou mazat výborně, protože mají vysokou odolnost v tlaku a naopak i když použiješ vysokoviskózní mazivo, tak se film může roztrhat i při relativně malým zatížení. Právě proto je tak nesmyslný hodnotit maziva jen podle viskozity... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PyroSVK Vloženo 13. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2013 A Ekkar by aký olej dal do 1.2 TSI ? studené štarty, väčšinou krátke trasy v meste a občas mimo mesta nejaká tá dialnička.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2013 Řeknu ti svůj postup: 1) dodržet specifikaci VW (VW50x.0x) kvůli garanci na motor. 2) vybrat olej s co největším rozsahem pracovních teplot - to znamená volit radši 5W-40 nebo 0W-40 než 5W-30 (NEŘÍKÁM ŽE ZROVNA TYHLE PATŘÍ DO TSI!!!) 3) vybrat značku (maziva) u který máš buď dobrý vlastní zkušenosti, nebo dobrý reference od jinejch. 4) vybrat si prodejce kterej dá dobrou cenu za požadovaný množství. Nejdůležitější je ta kombinace specifikací VW a SAE, další věci jsou podružný. A hlavně - nečekat na konec výměnný lhůty, měnit radši dřív než pozdě... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 To nemusí platit univerzálně - viskozita s odolností olejovýho filmu souvisí jen nepřímo. Můžeš mít maziva řídký "jako voda" a přesto budou mazat výborně, protože mají vysokou odolnost v tlaku a naopak i když použiješ vysokoviskózní mazivo, tak se film může roztrhat i při relativně malým zatížení. Právě proto je tak nesmyslný hodnotit maziva jen podle viskozity... Myslel jsem tím všeobecnou, základní poučku. Ovšem další rozpitvávání je zbytečné. Nakonec jsi napsal i Ty, rozsahy dle SAE a to je v podstatě zase hrubá specifikace dle teplotního rozsahu. Malinko protiřečení. Ovšem s Tebou se jednou shodnu, podruhé néééé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 5W-30 má jednu veľkú výhodu oproti olejom s veľkým rozsahom, a to, že si svoje vlastnosti udržuje oveľa dlhšie. Tak 0W-40 a podobné oleje degradujú svoje vlastnosti oveľa rýchlejšie a preto sa nepoužívajú ako long life náplňe. Takže nie náhodou neexistuje iný VW 504.00, iba 5W-30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 A zrovna LL oleje jsou nejhorší vojeb... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 Proč jsou LL oleje horší než ostatní??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 LL oleje nie sú ojeb, iba LL interval je ojeb. Dokonca aj to si praje upresnenie, lebo predĺžený interval tiež funguje, ale nie je dobrý pre každý druh prevádzky a znižuje životnosť motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 Ani ne tak samotný oleje, jako kombinace LL oleje a pocitu "můžu kašlat na údržbu, elektronika si to pohlídá". Je to samozřejmě stejně jako spousta dalších věcí "vo lidech". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 tak to souhlasím, myslel jsem, že LL oleje samy o sobě mají horší vlastnosti (třeba mazací apod.) oproti těm "klasickým"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 14. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2013 Výkonnost jednotlivých specifikací si můžeš ověřit tady http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/RelativePerformanceTool/default.html 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 15. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2013 díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 15. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2013 v tom diagramu, který popisuje jednotlivé parametry oleje je i "wear" - tedy otěr, opotřebení... a teď nevím jak to mám chápat, jestli vyšší hodnota je vyšší otěr, nebo vyšší odolnost vůči otěru?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2013 Řekl bych, že v grafu jsou hodnoty ochrana proti ..... Myslím si to například proto, že oleje "obyčejné" naftové motory (VW 505.00) mají nižší hodnotu wear než oleje pro PD motory (VW 505.01). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voodoo123 Vloženo 24. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2013 Možno by problém vyriešila aj tvrdšia pružina v napínáku. Tvrdosť pružiny sa asi dosť odlišuje kus od kusu. Niekomu to chrastí a niekomu nie. Keď motor zastaví v nevhodnej polohe tak sa pružina napínáku pretláča s pružinami ventilov a ak je napínák slabší potom sa s neho pomaly vytlačí olej a po naštartovaní chvílu trvá kým sa naplní a dopne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Silná pružina zase v době klidu šponuje řetěz a tlačí zbytečně do lišt. Je to začarovaný kruh a řešení je už snad v podobě řady EA211. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Tak se mi zdá, že se taky začíná ozývat řetěz. Auto mám od 09/2011 a najeto cca 33000 km. Když motor běží, zní to jako cvrlikání motoru, akorát je to tam teď dvakrát Všiml jsem si toho hlavně za studena, ale objevuje se to spíše sporadicky. Taky se mi zdá, že sem tam slyším takový jakoby pískot. Ale je taky dost možné že je to normální a já auto akorát moc poslouchám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Nevýhoda tohoto tichošlápku je, že slyšíš, na rozdíl od hukotu TDI, všelijaké cvrnknutí. A paradoxem je rychlé zvyknutí si na ticho i ve středních otáčkách a rychlostech, vs. rachot auta od cca 120ti a výš. Jsme schýzy co to asi fakt moc prožívají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misko123456 Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Ja mam 46 tis, 11/2010, retaz menena pri 15 tis, 30 tis a teraz sa uz zasa obcas ozve, ale auto je po zaruke, tak to nejdem riesit. Ale aj mne sa zda, ze to za studena zacalo nejak cvrlikat. Ma este niekto taku skusenost? CO to moze byt? Ide to ako od strany spolujazdca. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 tak pokud ti měnili rozvody už dvakrát, tak asi budou v záruce předpokládám... i když auto už není, tak to co měnili by mělo být Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Já mám ještě dva roky záruku, tak to nebudu řešit Ideálně by se to mohlo potkat tak za rok a půl, nový motor je jistota Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2013 Maluješ si to hezky, ale zapomínáš na to, co je vždycky až v tý první řadě - a to jsou prachy za takovou výměnu. Záruku na 4 roky máš od prodejce, dost silně pochybuju, že by se odhodlali k výměně motoru ve vlastní režii u skoro 4 roky starýho kusu s nevím kolika km na tachu - daleko spíš udělají nanejvejš "malou generálku" (oprava rozvodu plus případná výměna poškozenejch pístů), kdyby se to opravdu při skočení rozvodu potkalo a ne pouze nerozběhlo kvůli odmítnutí ŘJ spustit motor kvůli velký odchylce mezi snímačem kliky a vačky - a tím by celá oprava na záruku skončila. Výměnu motoru by jim musela odsouhlasit a zacálovat přímo fabrika - oni sami by ji u auta s X desítkama tkm na tachu určitě platit ze svýho nechtěli... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 26. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2013 Ja mam 46 tis, 11/2010, retaz menena pri 15 tis, 30 tis a teraz sa uz zasa obcas ozve, ale auto je po zaruke, tak to nejdem riesit. Ale aj mne sa zda, ze to za studena zacalo nejak cvrlikat. Ma este niekto taku skusenost? CO to moze byt? Ide to ako od strany spolujazdca. To ti klepou trubky palivového potrubí. Někde se to tu řešilo. A servisáci o tom všichni ví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaja007. Vloženo 27. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2013 Dobrý den tak dnes mam uz po 2 vyměněne rozvody,poprve cca v 11tis.Pak sem při dvouleté prohlídce znovu hlasil že mi to chrastí ale bylo mi řečeno ze mam posledni opravnou sadu a technik nic nezjistil ,to bylo koncem unora.Včera sem po domluvě s technikem zavezl auto znova do servisu a bylo mi řečeno že testujou nějakou další sadu co je udajně nějak zesílena a že by to mělo být ok.Dnes už je auto doma vše vymeněno na náklady škodovky,auto je 3/4 roku po záruce.Na muj dotaz jak hodně je sada otestovana a jestli se nemuze něco pos... ješte víc sem dostal odpoveď že pokud se něco stane jde to na triko škodovce.Tak uvidime jestli to bude poslední sada.Jinak je asi změna značky jistá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.