Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

A když byl "měněný" na záruku v autorizáku, tak je minimum důvodů ke strachu. ...

POKUD SKUTEČNĚ BYL VYMĚNĚNÝ V AUTORIZÁKU. Potvrzení jedině pomocí servisního systému ŠA podle VIN. Jinak jsou oprávněný vážný obavy z toho, jestli to je vůbec novější verze a kolik km už měla nalítáno před tím, než ji dal servis do dotyčnýho auta. Vše odvisí od faktu, jestli záruční opravu dělal skutečně značkovej servis a jestli to potvrdí fabrickej systém koncernu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u nový "generace" se vrátili k pohonu řemenem = EA211. Že nechali dál vyrábět i tu předchozí verzi = EA111 do "míň prémiovejch typů" = do Rapa, Fábule i Rooma má pravděpodobně souvislost s platformou - oktávka už má tu novější MQB, starší typy by se musely homologovat znovu s novým motorem (sklon agregátu dozadu atd) - s tím pravděpodobně nesouhlasili cifršpióni a nameldovali s přechodem na novější verzi počkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pratele, mam doma Roomster 1.2TSI 63kW 11/2011 zatim 46tkm a sem tam mi to zachrasti...jak na potvoru vsak ne v servise. Jezdim s tim jen do autorizaku, kvuli zaruce a mozne kulanci do budoucna. Bylo mi receno, ze od 6/2011 je to vyreseno a kovove zvuky po startu nejsou problemem...proste je to rechtacka :( ale obecne k problemu. Aut s timto motorem/problemem jezdi desitky tisic, auta sice s casem zacinaji mit najezdy a problemy se objevuji prubezne, ale tady to resi jen par desitek lidi, kterym to chrasti jako me. Kolik motoru uz se skutecne potkalo a je v haji? Desitky? Stovky? Kolik je to z celkoveho poctu? Nekoupil jsem si nove auto abych mel strach o motor...to at resi Skoda. Tak lidi jezdete, uzivejte si auta a problemy nechte na servise-tyto diskuze nam to bohuzel neopravi a problem nevyresi...no flame folks...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u nový "generace" se vrátili k pohonu řemenem = EA211. Že nechali dál vyrábět i tu předchozí verzi = EA111 do "míň prémiovejch typů" = do Rapa, Fábule i Rooma má pravděpodobně souvislost s platformou - oktávka už má tu novější MQB, starší typy by se musely homologovat znovu s novým motorem (sklon agregátu dozadu atd) - s tím pravděpodobně nesouhlasili cifršpióni a nameldovali s přechodem na novější verzi počkat.

Zapoměls i na asi míň prémiového Yetiho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pratele, mam doma Roomster 1.2TSI 63kW 11/2011 zatim 46tkm a sem tam mi to zachrasti...jak na potvoru vsak ne v servise. Jezdim s tim jen do autorizaku, kvuli zaruce a mozne kulanci do budoucna. Bylo mi receno, ze od 6/2011 je to vyreseno a kovove zvuky po startu nejsou problemem...proste je to rechtacka :( ale obecne k problemu. Aut s timto motorem/problemem jezdi desitky tisic, auta sice s casem zacinaji mit najezdy a problemy se objevuji prubezne, ale tady to resi jen par desitek lidi, kterym to chrasti jako me. Kolik motoru uz se skutecne potkalo a je v haji? Desitky? Stovky? Kolik je to z celkoveho poctu? Nekoupil jsem si nove auto abych mel strach o motor...to at resi Skoda. Tak lidi jezdete, uzivejte si auta a problemy nechte na servise-tyto diskuze nam to bohuzel neopravi a problem nevyresi...no flame folks...

Slyšel jsi někdy slovní obrat "budíček, kterej se nařizuje pouze jednou" ??? Pochází z jižní Francie, kde se takhle eufemisticky označoval kufrík napěchovanej trhavinou s přiloženým časovačem - ten se skutečně nařídil pouze jedenkrát. Potom už jen "budil".

 

Lidem, kterým TSI z náběhu výroby začal takhle řehtat, se jejich autí brzo zastavilo - ne kvůli tomu, že by se "potkal" rozvod kvůli přeskočenýmu rozvodu, i když na úplným začátku to tak bylo, tak později po úpravě softu v ŘJ právě elektronika zablokovala nastartování motoru už při větším rozdílu mezi úhlovým natočením kliky a vačky vzniklým přeskočením řetězu o 1 zub - ještě dřív, než se stačily ventily skutečně orazítkovat s pístama. Řehtání příliš vytaženýho a napínákem nedostatečně našponovanýho řetězu těm lidem pak už navždycky bude znít jako tikání budíku odkudsi z "nenápadně" odloženýho kufru... Nota bene když ještě navíc nikde jinde po světět nepotkáš motor, kterej by měl při startu podobnej akustickej projev, podobající se zvuku zubů ječícícch o kov někde v lámaným ozubeným soukolí a podobně. 

Tak klídek, no flame a věř, že se TSIčko neposere ani tobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem včera náhodou nahlédl do servisky...a už je to přes 20 000 km co mám druhej novej řetěz a zarachtá mi jenom opravdu máálokdy..od výmeny max pětkrát asi...... takže si říkám že to maj snad pořešený už nějakým způsobem konečně..... hlavní je asi s tím nejezdit vyloženě ekojízdy :) ... minulej řetěz ve 13 000 km byl už zrálej na výměnu :) Ťuk ťuk ... :D

Editováno: , autor: unuc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co myslíte, má cenu si nechat v servise preventivně nechat vyměnit sadu za tu nejnovější? Řetěz se ozve jen sporadicky a max. 1-2 vteřiny po startu, takže by to mělo být ok. Mně jde ale o to, aby mi neskončila záruka a čtvrt roku na to řetěz prasknul... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som si daval meniť rozvody pred rokom aj pol s dovodu občasneho zahrkotania iba pri štarte...v ramci zaruky..tichy stav trval asi 1000 km a odvtedy je všetko pri starom..,čiže zostava naozaj otazka či to nieje bežny prejav tohoto motora??? či k tym par poškodenym motorom nepomohlo aj niečo ine? samozrejme nechcem sa zastavať škodovky ten zvuk a pripadne vzniknute problemy je des..ale kolkati z nas ked niečo reklamuju naozaj priznaju že možno prave oni robili niečo zle? alebo to robili zle nevedomky???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja neviem..nechcem nikoho obvinovať..ale sam vidiš že je vela ludi čo ma nabehanych kopu km možno s jednou vymenou sady...rachoce im to sice stale ale motor šlape...sam osobne poznam 4 čo maju tento motor ročnik 2011 niektory jazdi kratučke trate iny zas dlhe...a okrem toho občasneho zvuku žiaden problem...žeby mali iba take šťastie???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak osobne si myslim že tych čo im to preskočilo je určite viac ako len dva kusy...aj ked v porovnani s ludmi čo im to rachoti a inak všetko vporiadku je to minimum...a ako bolo pisane s tych dvoch tuna...jeden chodil do autoriz.servisu druhy nie...a spravilo to obom..čiže vylučovacou metodou servisom to asi nebude..dalšia varianta by teda bola že je to ta konštrukčna vada motora...ale to by nam potom asi všetkym po určitych km preskočilo no nie? a nie len dvom s takeho počtu čo tu pišeme..konštrukčna vada je určite ten zvuk to bez debaty...otazne však či u tych dvoch nebola nejaka skryta vada aj niekde inde..? a my ostatny sa možno obavame zbytočne...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že je tady o tom popsáno dost. Desítky, ba stovky stran. Co ti není jasné na nedostatečně napnutém prodlouženém řetězu a následném přeskočení řetězu na ozubeném kole? Jinak to snad ani skočit nemůže. A buď rád, že je jich jen mizivé množství. Škodovka dělá různé úpravy. Tak to třeba jen rachotí a nepřeskočí. Možná. To nikdo neví. Myslím, že tato debata nemá žádný smysl - nic nového totiž nepřináší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...