Přejít na obsah

Garanční, servisní prohlídky.


libero

Doporučené příspěvky

Však záruka se ti počítá od data prodeje, to přece se servisním intervalem ani s datem výroby vozu nijak nesouvisí. Co se ztráty záruky týká, podívej se do návodu. Já tam mám větu, že "potvrzení o provedených servisních pracích jsou jednou z podmínek pro poskytnutí případného záručního plnění." Takže žádné strašení, ale holý fakt.

 

Provozní náplně degradují od doby, kdy se nalijí do auta. Když se s autem moc nejezdí, degradují pomaleji, ale stále degradují. Proto je servisní interval ohraničen nejen najetými kilometry, ale i časem. Co je na tom k nepochopení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nevím , je to moje první nové auto. Ale zas bych to tak neřešil. Za víc jak třicet let co jezdím, tak mne provoz aut stál minimum.

Proto se mi trochu příčí cpát takové peníze.

Tak by mne jen zajímalo jak to vlastně funguje. Že to auto někde leželo neníé můj problém. Já jsem si ho koupil dne XX a od té doby budu mít povi nnosti dle nějaké smlouvy. Nevím jak by se vám líbílo, že si třeba půjdete koupit lednčku,pračku....... a v případě nějakého problému vám řeknou: "vy nemáte záruku 24 měs. protože to bylo vyrobené tehdy  a tehdy."

Ale neřešte to.mne to zas tak netrápí.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono srovnávat auto s ledničkou je tak trochu nesmysl.. spíš si to srovnej s potravinama.. ty taky žijou od vyrobení svým životem

 

A mimochodem, co se týče smlouvy, tak tam zajisté máš napsáno jak mají probíhat prohlídky, a určitě tam nikde nenajdeš formulaci "ode dne koupě"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, ale auto jsem koupil 4 června a druhý den jsem ho šel dát na značky . Auto bylo vyrobeno dle TP v dubnu , ale toto mne si myslím vůbec nemusí zajímat. Mělo to 7Km najeto, takže žádná předváděčka.

Je to v postatě jedno, jen mne to zajíma jak to vlastně má být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes první prohlídka a výměna oleje na Roomsteru 1.2TSI. Za dva roky najedo 15 000km. V Jihlavě u firmy Auto Máca mne to stálo 4500Kč. Výměna oleje, olejového filtru, kabinového filtru, vyčištění zadních brzd a seřízení ruční brzdy, inspekce dle předpisu výrobce. Jenom olej stál 2400 Kč - neuvěřitelná zlodějina. Zkrátka si tu prodlouženou záruku nechají sakra dobře zaplatit. Navíc jsem docela rozmrzelý z toho, že příští inspekci nastavili za 365 dní, protože se musí vyměnit brzdová kapalina. Olej je ale za dva roky.
Od teď si vše již dělám sám doma. Tohle opravdu podporovat nebudu. Chtějí moc, nebudou mít nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stanmar len som reagoval na mozne rozdiely medzi vyrobou /uvedenim do prevadzky. Mam rapid 2014. Uz mam za sebou tusim 3 servisy, a kvoli prechodu na pevny interval + ich zle nastavenie intervalu + moje experimentovanie s diagnostikou = uplny bordel. Ale mam to samozrejme na haku, kedze je brzdovka hydroskopicka, pojde po 3rokoch pd vyroby nova.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě to mohou zkusit, ale když se člověk nedá, neuspějí. Právo je tady jasně na straně zákazníka. Ostatně v návodu v oddíle "technická data" v kapitole "specifikace motorového oleje" je toto: "... doporučujeme nechat výměnu oleje provést v odborném servisu. Následující specifikace (normy VW) musejí být na obalech uvedeny samostatně, nebo společně s jinými specifikacemi..." O padnutí záruky, pokud nebude olej z autorizovaného servisu, tam není. Jenom že musí splňovat patřičné specifikace.

 

 Samozřejmě když si člověk připlatí za jejich olej, má klid a ví, že se nebude muset dohadovat, kdyby něco zkoušeli. Jen ta jejich cena... :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, FannanekH napsal:

... za druhe je v danou chvili dokazovani na vas.

 

Nesmysl. Důkazní břemeno nese servis. Odmítne záruční plnění, ty ho žaluješ (když už to dojde tak daleko, což ve většině případů nedojde) a on musí prokázat odůvodněnost odmítnutí.

 

Navíc má servis v tomto případě velice úzký manévrovací prostor, protože na vlastní olej vydala ŠA směrnici (díky Pawouku), podle které musí servis postupovat. Takže buď máš olej patřičné specifikace v originálním, neporušeném obalu, servis zapíše jeho VW normu a potom jsi v pohodě, nebo máš špatnou specifikaci/porušený obal a potom tě na to servis musí písemně upozornit! Když to neudělá nebo neprovede záznam VW normy oleje, jde případná škoda za ním. Třetí možnost je, že půjde o padělek a v pixle bude olej jiné specifikace, nebo třeba doliješ sežraný olej nějakým hodně špatným - potom by musel servis u případného soudu doložit znalecký posudek a rozbor oleje, kterým by prokázal, že se v motoru nachází olej, který tam nemá co dělat a že je příčinou závady.

 

TPI 2035997-1 Servis vymeny motoroveo oleje - neoriginalni olej.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

resi jednoducha prosta veta, kterou tam stejne pisou aby si kryli prdel " na zadost zakaznika" ci neco podobneho... a specifikace neznamena ze se jedna o naprosto stejnou vec ze.. a jak bude samozrejme nekde ve vop uvedeno servis nenese zodpovednost za pouziti neoriginalnich dilu.  a tohle bohate staci aby se z toho dle zakona vymanili. A znalecky posudek musis dokladat ty jako poskozeny, v pripade vyhry procesu ti ho proplati. V dobe rizeni vsak nemuzes s veci nakladat...suma sumarum stoji to za to kuli usetreny tisicovce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 3. 2017 na 9:36, JayBee1 napsal:

Nesmysl. Důkazní břemeno nese servis. Odmítne záruční plnění, ty ho žaluješ (když už to dojde tak daleko, což ve většině případů nedojde) a on musí prokázat odůvodněnost odmítnutí.

Není tomu tak. Občanský soudní řád ukládá povinnost dokázat vlastní tvrzení každému účastníkovi. Je tedy na žalobci, aby soud přesvědčil, že je žaloba oprávněná a stejně tak by se žalovaný měl pokusit přesvědčit soud o opaku.

Když se zákazník dovalí k soudu bez znaleckého posudku, bude do hodiny venku s protáhlým obličejem. Servis totiž takovou chybu neudělá.

A věřte tomu, že v případě zadřeného motoru po naplnění doneseným olejem, to servis k soudu dojít nechá. Nemá moc co ztratit. Maximálně zatáhnout pár tisícovek náhrady nákladů řízení.

 

Tím ale nechci obecně odrazovat od použití vlastního oleje. Já jsem zkrátka tentokrát přistoupil na hru zvanou prodlužená záruka. Aby se v případě reklamace nemohli cukat, tak jsem si za tu záruku připlatil. Když bych si donesl vlastní olej, cca 1500 Kč bych ušetřil.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde nie je napísané, že olej musí byť kúpený v servise. Je napísané, že aké musí splniť požiadavky, resp. aké má mať schválenie. Nič viac, nič menej. Ak by použitie vlastného oleja znamenalo prepadnutie záruky, tak to by potom mala záruka prepadnúť aj preto, že ste palivo netankovali v servise, ale niekde na čerpacej stanici pri ceste. Nevidím v tom žiaden rozdiel.

Ďalšia vec. V prípade zadrhnutia motora (čo je v dnešnej dobe dosť málo pravdepodobné), musí servis dokázať, že to zadrhnutie spôsobil práve olej dodaný zákazníkom a ten olej v čase kedy bol do motora naliaty, nevyhovoval schváleniu. Tj. bolo by potrebné, najprv vylúčiť to, že sa motor nezadrel napr. kvôli pokazenému olejovému čerpadlu, alebo kvôli inej chybe, ďalej by museli dokázať aj to, že olej nebol v poriadku, keď sa nalial do motora, a to spôsobilo zadretie. Toto ale výrobca dokázať nedokáže, lebo nemá vzorku oleja, naopak zákazník v najlepšej viere použil olej ktorý mu užívateľský manuál určuje, a v čase kedy sa olej do motora nalial, ten pravdepodobne schváleniu vyhovoval.
Treba si uvedomiť aj to, že olej pravdepodobne už v momente kedy sa naleje do motora a premieša so zbytkovým olejom, ihneď stratí časť vlastností vďaka ktorým spĺňa určené schválenia výrobcu. Takže aj keby si predajca dal vypracovať znalecký posudok o kvalite oleja, ten by sa dal ľahko napadnúť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych že nepůjde jen o zadření motoru ale i o jiné závady které se svedou na špatný olej. Třeba turbo opotřebené, tečící a pokud motor má DPF tak 100% i problémy spojené s DPF vše svedou na olej. A myslím, že se pleteš. Oni nic dokazovat nebudou. Oni odmítnou opravu na záruku a pokud je budeš žalovat (autoservis), tak musíš mít důkazy na to, že ti neoprávněně odmítli uznat závadu a opravu provézt jako záruční. Neriskoval bych to když mám prodlouzženou záruku.. Prostě interval výměny 30 000 /2 roky a jejich olej a měnit si olej co 15 000 mimo škoda servis. A dnešní soudy se táhnou tak dlouho a jsou tak nákladné pro běžné lidi, že se nikdo soudit nebude protože mu to za to nestojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...