Přejít na obsah

Baterie + nabíječka (F1)


Xampik

Doporučené příspěvky

Málokterej servis tohle dělá úplně grátis, pokud tam budeš na takovou diagnostiku a dobití jezdit pravidelně řekněme co měsíc, začnou tě kasírovat a udělají si z toho pravidelnej příjem, protože se ujistěj o tom, že tomu hovno rozumíš a začnou ti napočítávat píčoviny.

 

Jako základní provedení na domácí dobíjení by ti měla na obyčejnou údržbu baterky stačit ta za 755,-Kč (Compass), hlavně jí musíš správně nastavit konstrukční provedení baterie (pokud takový nastavení umožňuje, v prodeji bylo víc verzí - vřele doporučuju nejdřív přečíst návod). Ta vyšší řada (Car Eleven) za 818,-Kč už se určitě nastavovat musí (programem, nastavuje se co přesně se nabíjí = jaký provedení), ale pak by si nastavení měla pamatovat i do budoucna. Tester Compass už je jen třešinka na dortu, dá se spolehlivě nahradit obyčejným voltmetrem - on to taky v podstatě je jenom voltmetr, ale nemá číslicovej displej nebo rafiku běhající po stupnici, ale jen několik různobarevnejch LED, který se podle nastavenýho režimu rozsvěcujou po dosažení určitý meze napětí. Podobný zapojení je poměrně snadno učunitelný i samodomo, stačí na to jeden 14nožičkovej integrovanej obvod (4násobnej operační zesilovač - bohatě postačí buď LM324, nebo TL074/TL084) a malá hrstička dalších součástek. Schéma zapojení je snadno dohledatelný i na netu, kdo zná potřebný elektrochemický meze napětí a umí počítat napěťový děliče, navrhne si zapojení a spočítá hodnoty děličů i sám.

 

S jiným typem integrovanýho obvodu (LM3914) se pak dá učunit i "palubní voltmetr" s řadou 8-10 kusů LEDek (podle zapojení), který se postupně rozsvěcujou podle hodnoty napětí na baterii - můžou se i barevně odlišit napěťový zóny podpětí = nedobíjí nebo dobíjí málo // správně dobíjeno // nabíjí moc = baterka je přebíjená . Dřív se prodával i BaTest = krabička se 3 LED, který svítily podle stejnýho schématu přiřazení barev k napětí. Zapojení je zase dohledatelný na netu, k postavení stačí jeden dvojitej operační zesilovač (MA1458, TL072/082, LM358, NJM4558 a spousta dalších), pár odporů a malá destička spojů...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky něco málo přidám. Velikost baterie podle výrobce, lze i trochu větší ale moc záleží jak hodně se jezdí startuje atd.

Například v práci máme vysokozdvižný vozík, motor a starter zetor, málo jezdí a špatně startuje motor je KO. Byla tam baterie 120 Ah a stále jsem ji musel nabíjet dal jsem tam EXIDE 60Ah a je pokoj. Doma mám digitální nabíječku z Lidlu za 499Kč ale ta vypne na 14,8V a tak baterku 44Ah dorazím z 24V trafa samo usměrněný přes žárovku 12 V/10W proudem 0,8A do napětí 16V. Voltmetr do 30V mají na E bay za 50Kč a dostal jsem voltmetr do zásuvky s integrovaným USB 2,1A. Dal bych foto ale neumím to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky něco málo přidám.

...

Dal bych foto ale neumím to.

Když odpovídáš dole pod posledním příspěvkem v okně "Odpovědět", úplně dole napravo máš 2 okýnka - tmavý s "Odeslat" a světlý s "Použít rozšířený editor".

Tak klikni na to s rozšířeným editorem a přeskočíš do režimu, kde budeš mít pod oknem s odpovědí další volby - jedna z nich je "Vybrat soubor" - a dál to snad s Woknama umíš, ne? (Konec konstruktivního OT)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již do toho trochu pronikám, pakliže jsem v elektrice naprostý amater a nerad bych zničil akumulátor.

Měřil jsem to takovým asi nepřesným měřáčkem a kamarád mi to ve čtvrtek změří přesnějším přístrojem.

Krom toho jsem bádal v těch nabíječkách a moje informace o mojí baterii Varta 44Ah /technologie WET/ jsou:

Varta 44Ah je klasická olověná baterie, bezúdržbová, zaplavená tekutým elektrolytem,
legovaná celou řadou chemických prvků mezi nimiž je i calcium.
Vyhovují tedy následující termíny :

MF – maintenance free = bezúdržbová

Pb WET = olověná, mokrá – tedy zaplavená tekutým elektrolytem

Pb Ca – olověná, calciová

 

A na nabíječkách jsou termíny:

Nabíjí všechny typy 6/12V olověných (Pb) akumulátorů:
bezúdržbové GEL (gelové), AGM, MF, VRLA,
údržbové PbWet a PbCa
moje /PbWet a PbCa/ bezúdržbová a v nabíječka uváděno v údržbových - což mne trochu mate.

post-25586-0-72517100-1451923159_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, v těch termínech a podmínkách je bordel. Podle výrobců baterií pojem "bezúdržbová" znamená, že bys ji nemusel mít potřebu dolejvat, protože při normálním používání by neměla ztrácet vodu z elektrolytu tak rychle, jako to bylo dřív. A to i když na tý baterce pod samolepkou najdeš šroubovací zátky, tak se předpokládá, že je nebudeš potřebovat oddělávat, i když ti tu možnost výrobce právě těma zátkama poskytnul (není tak dávno doba, kdy se tyhle bezúdržbový baterky dělaly skutečně "nedobytný" = neměly žádnej špunt a nedostal ses do nich jinak než s užitím destruktivního násilí - naštěstí už takovejch typů zase poměrně rychle ubylo).

 

Je to následek toho, že baterka sice je s kapalným nalitým elektrolytem, ale není hermetizovaná = případnej přetlak má možnost ufouknout, ale pro výrobu je použitá technologie právě legování olova vápníkem (Ca). Ta snižuje samovybíjení v klidu (odstavenou baterku není potřeba dobíjet každý 2 měsíce jako dřív čistě olověnou, ale stačí jen cca po půl roce) a zároveň ten vápník ve slitině posunuje elektrochemický napětí všech nabíjecích fází olověnýho článku směrem k vyšším hodnotám asi o 0,3V, takže v autě, kde dřív za chodu motoru čistě olověná baterie při napětí nastaveným pomocí regulátoru alternátoru na 14,5V už plynovala (články bublaly) a tím postupně ztrácela vodu z náplně = musela se aspoň 2x ročně kontrolovat a dolejvat, tak dneska je v tom samým autě baterka s Pb-Ca (nebo taky Ca-Ca a i jinak - každej výrobce to píše po svým, důležitý je že tam je ten vápník) technologií je za chodu motoru v naprostým klidu = neplynuje. A přitom je schopná ze stejný velikosti (váhy a objemu) dodávat stejný (nebo i vyšší než dřív) proudy a uchovávat stejný množství náboje (zase často i vyšší než dřív) s jeho menšíma ztrátama v klidu (při odstavení auta). Tudíž jí stačí daleko menší "údržba" = při pravidelným používání auta stačí kontrola napětí v klidu, při startu a za chodu motoru i jenom 1x ročně a baterka má i tak životnost vyšší, než je "předvídaná" životnost auta = než doba, po jejímž uplynutí ho výrobce považuje za výrobek s uplynulou životností = dneska obvykle 5 let.

 

Tudíž i když budeš na nabíječce mít nastavenej režim "wet, údržbová", tak u dnešní moderní autobaterky nic nezkazíš, pokud ji na takhle nastavenou nabíječku nebudeš mít připojenou trvale (delší dobu jak řekněme 2 dny v kuse). Pokud by měla bejt připojená dýl nebo dokonce trvale, musel by se nastavit režim GEL kvůli tomu, že tak nabíječka přepíná a trvale drží o několik desetin voltu menší napětí aby baterie neplynovala vůbec (právě protože GEL jsou obvykle hermetizovaný = aby se nenafoukly). To je třeba případ baterií v UPSkách. Kdybys měl ponechanej režim "wet, údržbová" delší dobu, musel bys potom odlepit tu samolepku z vršku baterky, odšroubovat zátky a podle kontroly vejšky hladiny nad deskama dolít destilku stejně jako se dolejvaly obyčejný Pb baterky dřív. Já osobně bych tu kontrolu hladiny udělal - a to hned po uplynutí záruky na baterii, pro jistotu, jestli elektrolyt neubejvá (aby mi při případný reklamaci v záruce prodejce nenadával, že otevřením špuntů jsem porušil záruku).

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při nabíjení je asi nejdůležitější digitální voltmetr. Jde pořídit tak od 200Kč a hlavně měřit napětí a proud. A taky občas sáhnout na baterku aby teplota byla tak do 40 stupňů. Pokud baterka dosáhne 16V je plně nabitá. Takhe jsem vrátil do života i gelovku OPTIMA a ve favoritu už je 18 let a stále startuje.

Přikládám voltmetr s USB do autozásuvky.

post-58848-0-00042800-1451937390_thumb.j

post-58848-0-72596100-1451937516_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen se přidám,fakt dobrá věc je voltmetr,ukáže v jakém stavu baterka je.Já používám voltmetr do zapalovače,před startem ho tam šoupnu a pak sleduji na kolik mi klesne napětí při startování.Mám fabii 2007 a baterka je pořád původní.Vždy před zimou jsem jí dobil a to jezdím tak 70% Prahu a zbytek dovolené a nedělní výlety, a i v zimě startuje na první otočení.Nabíječku mám klasiku z obchoďáku,přemýšlel jsem o lepší, ale nerad měním něco co funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Pokud baterka dosáhne 16V je plně nabitá.

...

Není, ani zdaleka ne. Klasika "čistě olověná" má maximální dosažitelný napětí pro 6ks článků 16,8V a pokud je legovaná vápníkem, tak až 17,2V. V tomhle stavu už ale články plynujou tak, že z nich elektrolyt vystřikuje jako z bahenní sopky (viditelný kapičky až 15-20cm nad otevřenej článek, drobnější aerosol samozřejmě mnohem vejš). Právě proto se při obyčejným nabíjení DOPORUČUJE nepřekračovat napětí 14,5V tak jak je to nastavený na regulátorech v autě, aby baterky nadměrně neplynovaly, nemusely se tak ani dolejvat a byly opravdu "co možná nejmíň údržbový". Baterie nabitá na konečný napětí 14,5V má v sobě přibližně 85% teoreticky dosažitelnýho maxima využitelný kapacity.

 

Uvedený hodnoty napětí ale vykazuje jedině při průchodu nabíjecího proudu = s připojeným nabíječem, jak se nabíjení ukončí, potenciálová bariéra na rozhraní deska (elektroda) x elektrolyt zanikne, respektive její velikost se zmenší a napětí baterie se změní na přibližně 13,5V. Tenhle stav ale taky není stálej, trvá jen dokud se nedokončí rekombinace produktů nabíjecí elektrolýzy - pak napětí klesne pod 13V a pokud není baterka zatížená, postupně klesá spolu se samovybíjením - pokud se nedobíjí, tak postupně až k nule. U "čistě olověný" baterie samovybití pod hodnotu 12V z "plně nabitýho stavu" trvá bez dalšího zásahu asi 6 měsíců, u "kalciový" zhruba rok - podmínkou je čistota vršku, aby povrch neměl svod a teplota okolí kolem 20°C s malou relativní vlhkostí (aby se nerosila).

 

Během doby se mezi plným nabitím a vybitím pod klidový napětí 12V baterie nejdelší dobu drží na hodnotě svorkovýho napětí 12,3V (čistý olovo) až 12,5V (kalciovka) - pokud na baterii bez odběru naměříme tohle napětí, nedá se bez hustoměru přesně určit % vybití, protože baterie si ho poměrně dlouhodobě udržuje v rozmezí přibližně 30% - 70%využitelný kapacity na základě elektrochemickejch konstant. Baterii s takovým klidovým napětím naměřeným v autě lze považovat za běžně použitelnou - její startovací schopnost jde posoudit jedině změřením napětí při zátěži proudem 100A a víc.

 

Baterie s klidovým napětím menším než 12V se pokládá za prakticky vybitou (kalciová už pod 12,2V) a výrobci už u tak vybitý baterie negarantujou úspěšnej start. Podle měření má taková baterie skutečnou kapacitu přibližně 20% teoretickýho maxima a z osobní zkušenosti vím, že moderní vstřikovej motor se startérem s planetovým reduktorem taková baterka JEŠTĚ nastartuje - ale ne v mrazu pod -10°C a podobnejch extrémech.

 

Dlouhodobý uložení v klidu ale podporuje transformaci drobně krystalizovanýho síranu na povrchu desek do jeho monolitický = hrubě krystalizovaný formy, která je minimálně rozpustná = desky se "zasulfátujou", schopnost produkovat proud při vybíjení nebo ho akumulovat při nabíjení se sníží, baterii se zvýší vnitřní odpor a i když při měření kapacity (relativně) malým proudem vykazuje dobrý hodnoty, její startovací schopnost klesá (snižuje se schopnost dodat vysokej proud při minimálním poklesu napětí) - proto není dobře kupovat dlouhodobě ležící baterku někde z "předloňskýho regálu", i když obchodník bude 1000x opakovat, že ta baterka je ve vynikající kondici, protože ještě nebyla použitá - ALE JE STARÁ. Úplně stejná baterka, která celou tu dobu (rok - rok a půl) jezdila v autě a byla podrobovaná pravidelnýmu cyklování vybíjením při startu a zpětným dobíjením při jízdě je v daleko lepším stavu než ta, co celou tu dobu strávila ve skladu, i kdyby ji obchodník každýho půl roku několik hodin dobíjel.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mohu přidat svá moudra, tak při nabíjení konstantním proudem je baterie nabitá, když má xy V a napětí dále neroste. Já dobíjím v poslední fázi proudem 0,7 A a napětí se ustálí na 16,2 - 16,4 V. Baterie při tom nijak intenzivně neplynuje - lehce šumí, jako perlivá voda.

 

Moje baterie se chová nějak divně, když auto dlouho stojí (14 dní) tak napětí na baterce na prázdno klesne na třeba až 12,3 V, ale normálně nastartuje. Když ji připojím na kondiční nabíječku, která dobíjí proudem max. 0,05 A, tak po 3 dnech napětí stoupne na 14,4 V, což je max napětí, které dobíječka dává. Když je baterie odpojená, tak napětí na prázdno ani během těch 14 dní neklesá, pořád je 12,6 - 12,7 V. Auto v klidu bere 0,02 až 0,03 A. 

 

Dobrý nápad je změřit hustotu elektrolitu.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle z hlavy těžko říct. :-) Hádal bych jí 6 - 7 let.

 

Teď jsem ji byl zkontrolovat a napětí neleze nahoru tak rychle, jak jsem psal. Ale stejně myslím, že dodaný náboj nebude odpovídat částečně vybité baterii, na co by ukazovalo počáteční napětí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik má hustotu elektrolytu? Až ji budeš mít vyndanou, tak na ní pohledej žhavým razidlem vytavený trojčíslí nebo čtyřčíslí - první dvě číslice jsou poslední dvojčíslí letopočtu, pokud je za tím jen jedna číslice, bejvá to měsíc v roce, když je to dvojčíslí, může to bejt i týden v roce - samozřejmě se tak pletou říjen, listopad a prosinec s příslušnýma týdnama v měsíci březnu, ale to je pro vícero výrobců typický, že se neumějí dohodnout.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známému na renaultu vydržela baterka 10 let.... původní. A to jezdil krátké trasy a nijak se o ni nestral. Já mám baterku už 8 let (Varta nějaká Silverline, 60Ah - ještě od původního majitele a musela být tehdá docela drahá, takže kvalita asi). Teďka jak jsou ty mrazy, tak bez sebemenšího zaváhání. Osobně na baterku v dnešní době kašlu (a spousta lidí taky co znám). Tohle konkrétně neřešim a radši věnuju čas něčemu jinému na autě. Až odejde, tak se koupí nová.

Editováno: , autor: Rados_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mého názoru je dobrá nabíječka obyčejná z Lídlu za asi 500 korun .. ultimate speed .. má automatické dobíjení řizené procesorem a sama si určuje proud kterým dobíjí podle zvoleného typu dobíjeni.. Je na všechny druhy baterek i na gelovky podle návodu i na baterie 6V a motorky. Má sice nabíjecí proud jen max 3,8 A ale nabíjím s ní baterii do auta a druhý den je nabitá .. 64Ah mrtvá baterie byla nabitá za 24h ale ta byla totálně vybitá.. auto se ani neodemklo a nesvítily ani hodiny..

 

A baterii jsem měl 64AH .. z výroby na naftu malý startovací proud i kapacita .. předěláno na 75AH 800A startovací proud a jede to na první šup i teď v -17 když stála celou noc .. bez potíží .. rodiče mají na benzínu 44Ah (1,2 HTP) a stačilo pár mrazů a jejich trasy po městě a baterka vybitá .. dal jsem jim mou starou 5let oreginál 64Ah a auto startuje jako divé :) jejich novější slabší teď leží v garáži jako náhradní .. takže za mě raději vyšší kapacitu a kvalitu .. nešetřit. Hodně lidí upřednostňuje taky Exide místo Varty ale Exide jsou taky dost drahší ale prý více vydrží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik má hustotu elektrolytu? Až ji budeš mít vyndanou, tak na ní pohledej žhavým razidlem vytavený trojčíslí nebo čtyřčíslí - první dvě číslice jsou poslední dvojčíslí letopočtu, pokud je za tím jen jedna číslice, bejvá to měsíc v roce, když je to dvojčíslí, může to bejt i týden v roce - samozřejmě se tak pletou říjen, listopad a prosinec s příslušnýma týdnama v měsíci březnu, ale to je pro vícero výrobců typický, že se neumějí dohodnout.

 

Nemám po ruce hustoměr a tč. je baterka vybitá (???), až se vzpamatuje, půjčím hustoměr a budu sledovat hustotu. Pak dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady zase otravuju.

Dnes jsem to změřil přesným přístrojem a ukazuje to 11,99 V /necelé 3 roky stará BlueDynamic 44Ah/.

Ani jsem neskoušel zda to nastatruje pakliže bych to stejně neměl pak kde připojit na el..

Teďka řeším dvě věci:

1.Pokusit se nabít tuhle nabíječkou - až teď jsem si pořídil nabíječku - třeba pak vydrží další roky
   ale musel bych ji vyndat z vozu /nemám přístup k el./ a tak zda to jde vše odpojit na den z vozu?

/Hodně se tady na toto téma diskutuje a je to 1:1- tak už ani nevím zda to jde? - mám základní verzi vozu 1,2/47kW bez veškerých vymožeností./

2. Koupit novou a přehodit ji /přičemž ji při výměně kvůli aspoň nějaké "šťávě" propojit kablíky s původní/.

Dost se mi líbí rady od "Ekkar_z_Bastlírny" - co ten mi poradí, to vezmu!

 

post-25586-0-07236400-1452093181.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně že to můžeš vyndat ven, vůbec nic se nestane. Co se týká motoru, v ŘJ jednotce se vymažou korekce, takže se ti naopak po výměně (navrácení nabité) baterie může zdát na nějakou dobu (než se zase dalšími jízdami korekce postupně upraví), že ti auto lépe jede. A pokud jak píšeš nemáš žádné vymoženosti, tak ti odpadá nastavování dojezdů el.oken, takže jediné co budeš asi muset poladit, tak budou paměti na rádiu :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka na hranici bezvědomí - NUTNĚ OKAMŽITĚ NABÍT!!!!!!!

Odpojení baterky ničemu neublíží, jen se vynulujou hodiny na palubce a v ŘJ motoru se vymažou "adaptivní hodnoty". Pokud máš v autě origo rádio, po novým připojení baterky se obnoví i kódování - automaticky po CAN-busu se načte z přístrojovky, neorigo si budeš muset sám manuálně odkódovat a nastavit předvolby.

Největší problém budeš mít se zamknutím auta, pokud máš centrál a třeba i zaslepený zámky ve dveřích - auto se musí zamknout centrálem při otevřený kapotě, pak se odpojí baterka (a vyndá se z auta), zabouchne se kapota - a takhle prakticky nedobytný auto se pak při znovuvložení nabitý baterie musí od řidiče (nebo od spolujezdce) odemknout manuálně klíčkem - otevře se kapota, namontuje se baterka a měl by začít okamžitě fungovat i centrál, takže pak už všecko můžeš řešit přes něj.

 

A koukám že Malta byl o fous rychlejší ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka na hranici bezvědomí - NUTNĚ OKAMŽITĚ NABÍT!!!!!!!

Odpojení baterky ničemu neublíží, jen se vynulujou hodiny na palubce a v ŘJ motoru se vymažou "adaptivní hodnoty". Pokud máš v autě origo rádio, po novým připojení baterky se obnoví i kódování - automaticky po CAN-busu se načte z přístrojovky, neorigo si budeš muset sám manuálně odkódovat a nastavit předvolby.

Největší problém budeš mít se zamknutím auta, pokud máš centrál a třeba i zaslepený zámky ve dveřích - auto se musí zamknout centrálem při otevřený kapotě, pak se odpojí baterka (a vyndá se z auta), zabouchne se kapota - a takhle prakticky nedobytný auto se pak při znovuvložení nabitý baterie musí od řidiče (nebo od spolujezdce) odemknout manuálně klíčkem - otevře se kapota, namontuje se baterka a měl by začít okamžitě fungovat i centrál, takže pak už všecko můžeš řešit přes něj.

 

A koukám že Malta byl o fous rychlejší ...

Klucí udělali jste mi radost.

Jestli se to povede /každá kačka dobrá/ tak ušetřím 1266,- za novou baterku /mají tady ve městě/.

https://shop.bestdrive.cz/prislusenstvi-polozky/blue-dynamic-44ah

Auto můžu nechat opuštěné a otevřené jako v Norsku, rádio nepotřebuju pakliže radši poslouchám "cvrkot" okolního světa

a pokud to vyjde zbyde mi na několikadenní "big" výlet na jaře až to zase rozjedu.

Dík - dám vědět.

 

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..................Moje baterie se chová nějak divně, když auto dlouho stojí (14 dní) tak napětí na baterce na prázdno klesne na třeba až 12,3 V, ale normálně nastartuje.............

 

Tak to moje baterka je už asi na odchodu do křemíkovýho nebe.

 Po několika denním stání na ní naměřím 12,0V  Z plusovýho pólu už začíná vylejzat taková nazelenalá plíseň, ale zatím pořád chytá na drncnutí. No pravda že v mrazech je znát pomalejší roztáčení startéru. Už na to má ale věk, na posledním čtyřčíslí je 0951, tak hádám předvánoční 2009 Varta  kol114

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem tady opět.

Když jsem byl dneska nakoupit, tak jsem musel sledovat zda potravina obsahuje maso, zda mléko není voda,

zda se na kase "nespletli " ale především zda na potravinách není špatné datum.....

A tak mne napadlo to co mne nenapadlo již dříve /a možná mnoho dalších, kteří tvrdí že baterky vydrží někdy jen 2-3 roky/.

Když jsem vyndal téměř vybitou baterku starou skoro 3 roky podíval jsem se na datum výroby.

Kódy jsem stáhnul z Varty a tak to tu přikládám nafocené k diskuzi jak to tedy je a kdy to bylo vyrobeno a kdy prodáno.

Baterku jsem koupil 28.března 2013.

 

 

post-25586-0-59508300-1452270999_thumb.j

post-25586-0-35457800-1452271020_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

............................ Už na to má ale věk, na posledním čtyřčíslí je 0951, tak hádám předvánoční 2009 Varta  kol114

 

 

....................................

Kódy jsem stáhnul z Varty a tak to tu přikládám nafocené k diskuzi jak to tedy je a kdy to bylo vyrobeno a kdy prodáno.

.....................................

Aha, já tam mám H6B733143 0951 tak podle toho je z roku 2007, což odpovídá stáří mého auta, takže baterka je ještě starší, než jsem si myslel a je z výroby  :kol-126:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Takže po 16 dnech ...

baterku jsem kondiční nabíječkou v autě nabil a nechal odpočívat. Po 16 dnech kleslo klidové napětí na u mě tradičních 12,3 V (což by měla být baterie nabitá na 50 % kapacity), ale podle hustoměru je nabitá na 100 %.

 

Takže hustoměr - hustý :kol-47:

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...