Přejít na obsah

Škoda Rapid Spaceback


Ady2410

Doporučené příspěvky

Dnes jsem měl možnost krátce otestovat Spaceback 1.2 TSI 63 kW Ambition Fresh.

Začnu motorem, kde to částečně srovnám s FII FL 1.2 TSI 63 kW. Oproti Fabii mně přišlo, že je lépe odhlučněn, hlavně na volnoběh je to v interiéru nejvíc znatelné. Při zátěži a při jízdě po dálnici je TSI trošku hlučnější, ale nic extrémního. Tato konkrétní motorizace je ovšem výkonově pouze dostačující, při předjížděcích manévrech v rychlostech nad 80 km/h je to cítit nejvíc, pak samozřejmě na dálnici, kdy se rozjíždí na vyšší rychlosti dost váhavě. Taktéž točit motor nad 5000 ot. nemá prakticky smysl (omezovač pak zasáhne zhruba v 6200 ot.). Ale toto jsem znal už z výše zmíněné Fabie.

Brzdy jsou docela jedovaté - bylo potřeba zacházet z brzdovým pedálem obezřetně (a to byly vzadu bubny). Ovšem toto je jen otázka zvyku.

Řazení rychlostí přesné, bez nějakých zádrhelů.

Interiér - palubní deska Rapidů se mi docela zamlouvá, jiné je to ale s výplní dveří. Ty plasty se mi nelíbí, čiší z nich lacinost na sto honů (bohužel, toto neminulo ani OIII...), ovšem je třeba přiznat, že funkčnost to nijak neomezuje. Neodpustitelný přešlap je ovšem seřizování opěradel předních sedadel páčkou a ne otočným kolečkem - seřízení opěradla tak trvá věčnost a třeba doladit si ho za jízdy je děs. Sedáky jsou ok, jen opěradlo mně nevyhovuje z hlediska prakticky nulového bočního vedení. Ale s tímto mám problém skoro ve všech škodovkách (kromě OII a sportovních sedadel). Místa v interiéru je celkem dost - nejvíc mě překvapila velikost prostoru za sedadlem řidiče, po tom, co jsem si ho seřídil na svou figuru (174 cm), zůstal za mnou skutečně královský prostor, srovnatelný s mojí OII. Volant byl tříramenný a je to nejpodařenější část interiéru. Kufr samozřejmě nelze srovnávat z liftbackem, ale jeho velikost je v této kategorii běžná a dostačující.

Exteriér - přední část Rapidů, ale i OIII je pro mě taková neslaná, nemastná. Ale asi se kvůli tomu brzo neokouká. Z profilu nemám námitek, zadní část je taky v pohodě.

 

Podvozek - auto bylo na kolech rozměru 215/45 R16, při jízdě na rozbitější vozovce možná trošku tvrdší, ale to jsou škodovky obecně asi všechny. V zatáčkách na slušném povrchu sedí celkem dobře a ani hvízdající Dunlopy ho nijak nerozhodí.

Resumé: s motorem 1.4 TSI 90 kW (ovšem s manuálem, což bohužel není možné) a v nějaké vyšší výbavě a jiné barvě, bych si ho dokázal představit i v mé garáži.

PS: a teď jedna perlička - otázka pro ty, kdo mají motor 1.2 TSI - při vypnutí motoru se ozval z pod kapoty zvuk znějící přibližně jako mňoukání kočky. :D  Takže jsem nechal bráchu nastartovat a následně vypnout motor s otevřenou kapotou. No a tento zvuk se linul přibližně z místa škrtící klapky. Takže nejspíš skučí její servomotor. :ph34r:  Setkal se s tím už někdo?

post-32075-0-00998500-1397941537_thumb.jpost-32075-0-27449500-1397941542_thumb.jpost-32075-0-80503600-1397941545_thumb.j
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Helpdesku poridili Spaceback Ambition 1.2/77kW. Jel jsem s nim cca 20km mix dalnice, mesta a okresek. Jizdne prekvapko jak je auto zive, velmi ochotne zataci. Ve vyssich otackach ale docela kraval. Ve srovnani s 1.6 v R asi horsi, ale Rapid mel jenom cca 700km najeto. S tim mozna souvisi i celkova spotreba 9l..

 

Absence dojezdu trapas, teprve prakticke vyzkouseni dokaze nasrat. Nutnost drzet ovladac u kazde zavory v garazich je ujeta. Prekvapive je i utopeni cudle na zacvaknuti pasu. Vsiml jsem si i kvalitativniho zhorseni stropu, ale to uz je nejakou dobu a doslo k tomu jeste za FII. No a prekvapilo me tenke viko kufru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Taky se mi naskytla možnost pár dní místo mé OIII osedlat Spacebacka 1.2 TSI 63 Kw a zde jsou mé postřehy:

 

Pozitiva:

- standartní sedadla lepší než standartní v OIII, které jsou i na mých 100 kg moc široké a nedrží v zatáčkách

- starý Swing hraje o hodně lépe než Swing v OIII (byl jsem se až dívat do kufru zda je tam subwolfer :-))

- řízení je sice možná místy až moc lehké, ale citlivější, strmější a celkově zábavnější

- podvozek je kupodivu na 16p kolech na nerovnostech trochu tišší než klika OIII na 17p i když logicky díky kratšímu rozvoru více skáče.

- podvozek je celkově zábavnější, lehce se dá přemluvit zadek k spolupráci v zatáčkách

- převodovka je tužší a taková mechaničtější s jistějšími dorazy

- i na bubnech vzadu to brzdí slušně

 

 

 

Negativa:

- hodně laciný dojem z interiéru

- nezakryté pojezdy sedadel je hrůza, hrůz

- páčka na nastavování sklonu sedadel je neštěstí a navíc jsou kroky hodně od sebe. Můj optimální sklon byl přesně někde uprostřed zubu.

- klasické klepání od levého kola (viz. silentblok převodovky)

- žere trochu více než stejná trasa s 103Kw 1.4TSI a motor je od startu hlučnější

 

Jinak slabší 1.2TSI zhruba od 80 km/h moc nejede, (zejména oproti 1.4TSI v OIII), ale do 80km/h to celkem jde a motor pěkně zní.

 

Možná už stárnu a nějak blázním, ale mé počáteční zklamání ze Spacebacku a jeho lacinosti interiéru se časem změnilo v celkové nadšení z toho, jak je SB oproti sterilní OIII jízdně zábavné auto.

Samozřejmě vnímanou kvalitou, interiérem, motorově atd. je OIII dále o parník a z Prahy do Brna po D1 bych s ním rozhodně radši nejel, ale pokud bych bral auto na projetí oblíbené zatáčkovité trati, tak větší zábava je určitě se Spacebackem. Ten se i díky jeho úzkosti lépe vodí do apexů na úzkých cestách, kde se s Octavou člověk sotva vejde. Pár aut už jsem za poslední dobu vystřídal a sladění brzd, podvozku, řízení, motoru a převodovky se prostě povedlo.

 

Moje OIII se překvapivě (alespoň dle mého názorou) sklonila hlavu zejména pokud jde o jízdu ve srovnání s levnějším stájovým kolegou. Řízení, sedadla, hudba, řazení, částečně i podvozek je prostě u Spacebacka lepší. Kdo nehledí na kvalitu plastů, ale rád řídí, tak tady překvapivě neodejde zklamám. Samozřejmě nečekejte Clio RS, ale tady člověk ještě auto řídí a neveze se...

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Tak jen nějaké info /aby klávesnice nestála :kol-31: / k novému Rapidu SB. Tak kastle asi bezezměn. Přední světla velikostně snad stejná jen uvnitř nějaké nové uspořádání. V předu nová mřížka, jestli maska nebo dole mezi mlhovkama zatím nevím. Vzadu snad nová skupinovka. Byla červená, pak zatmavená a teď třetí, ale v čem bude jiná je otázka.

Nevím v čem tedy bude ten facelift, třeba to zase bude jen modelováu péče. Už se v tom ztrácím :-) Až bude něco konkrétnějšího, tak se podělím.

Editováno: , autor: Dodi 15
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...