Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

ok...

Ja som L neriesil, kedze bolo pisane , ze "L sa nepouziva kvoli moznej zamene s I"

  • 1 měsíc později...

Ještě k té Carbon Boost technologii výše - má smysl dávat takovou baterku do auta, které jezdí především dálky po D1 a občas cestu na nákup? Neřeším teď pravdivost tvrzení o rychlosti nabíjení a další (s prominutím) marketingové kecy. Jde spíše o to, zdali právě dlouhé cestování takové baterii nemůže nějak uškodit (to asi jdu už trochu do extrému), případně zdali pak nebudu v autě vozit tak trochu nevyužitý potenciál produktu.

Takto...

Dobijanie alternatorom sa riadi napatim. Alternator dodava do systemu cca 14 Voltov. Ked je baterka vybita, tak dobija vacsim prudom, lebo baterka ma nizke napatie, ake alternator dodava. Cize vtedy dobija väčším prudom. Len co je baterka nabita, cize ma pozadovane napatie, tak sa znizuje aj prud, ktory dodava alternator. Potom ten nizky prud je uz len udrziavaci

No a takže tím, že se baterie rychleji dobije, tak tím dřív budu využívat jen toho udržovacího proudu a.. co z toho? Má to nějaký pozitivní vliv na životnost baterie, nižší spotřeba.. ?

To je konečně otázka k věci

žádný vliv na to nějaký "karbon boost" nemá

Nejdelší životnosti akumulátoru dosáhneš tím, že ho nebudeš zbytečně vybíjet. Čili při krátké trase dříve vůz nastartuješ, u stánku s novinama necháš natočeno, nebudeš auto zbytečně otevírat, když stojí, atd.atd

Životnost akumulátoru ale ovlivňuje např i teplota (paradoxně plně nabitá baterie má radši zimu), určitě dále kondice alternátoru, který musí dobíjet správným napětím a proudem.

Rychlost, resp.nabíjecí proud je také důležitý, platí, že čím menší dobíjecí proud (čili delší doba nabíjení), tím lépe

Obecně v průměru platí, že jedno nastartování = 30 minut jízdy na dobití

Prostě životnost akumulátoru neovlivňuje značka, nebo nějaké technologie, ale způsob, jakým se akumulátor používá

Do baterie se spotřebovaný proud pro 1 startování vrátí mnohem dříve než za 30 min. (pokud se nebavíme o volnoběhu, ale jízdě)

Záleží jednak na ročním období (ke startu v zimě je potřeba ještě žhavení u TDi) a stavu baterie, záleží jestli je start teplý nebo studený atd.

Pokud bude baterie více vybitá, poteče do ní větší proud a naopak. Je jasné, že alternátor (hlavně v zimě) nemá na starosti jen akumulátor, ale navíc také světla, výhřev sedaček a výhřev topení PTC, výhřev skel.... atd... pak je alternátor vůbec rád, když to všechno utáhne a zbude něco pro baterii.

 

Pokud by se energie pro startér vrátila až po +- půl hodině, tak bych měl permanentně vybitý akumulátor. Osobně jedu delší cestu jen 1x měsíčně, do práce a z práce to mám 20 min ráno a 20 min odpoledne. Pokud jedu po nákupech do fitka atd., tak startuju i častěji.

 

Jen si vezmi, že vybitá baterie (např. 74Ah) se dobije za 10 hodin proudem 7,4 A.... Alternátor, který má 120 A max. kapacitu a nabíjel by baterii proudem jen 15-30 A (víc to do baterky určitě nepustí).....za 2-3 hodiny jízdy jí tedy hodně slušně nabije. Pokud bude baterie nabitá, tak do ní poteče určitě ještě mnohem menší proud...

 

Nevěřím, že by mi startér za 2-3 sec. pro natočení vzal 1/10 kapacity.

 

Baterie se odporoučela po 6ti letech.

 

 

 

 

Upraveno od prassat

Mně už taky táhne na poněkud fousatý věk. Sice před rokem jí v AS zhodnotili kladně, ale teď už moc ne. Než řešit kleknutí, tak jí preventivně vyměním. Defacto řeším jediné - Varta za 2000,- anebo výše zmíněný "high tech" za 2200,- (přesnou cenu teď nemám v hlavě).

Jinak auto stojí hlavně v podzemní garáži pod domem, ale letošních -15C při jedné noci mimo garáž asi nebylo to pravé.

Upraveno od Tomas F

My jsme taky jezdili několik let služebním autem do práce na hulváta ani ne 5 km. Nevěřil jsem tomu, že to baterka přes zimu přežije a ona bez problémů, takže desítkám minut na dobití po startu taky nevěřím.

 

A když budeme trochu zjednodušeně počítal, tak když startujeme 2 s, proudem 200 A (200 A krát 10 V = 2 kW výkonu), tak by se za 200 s a proudem 2 A měl náboj do baterie vrátit. I když uvážime 50 % účinost, tak do 10 minut je pořád daleko.

Mám obdobnou, rovněž několikaletou zkušenost, ale je fakt, že ta baterka nebyla nikdy ani omylem úplně dobitá (benzin, 44 Ah). Když jsem ji párkrát preventivně vrazil do nabíječky, tak v ní minimálně půl dne vydržela. Nicméně na startování to stále bohatě stačilo. Prostě našťouchání těch posledních ampérhodin není tak jednoduché.

  • 2 týdny později...

Zdravím pánové, nechci zakládat nové téma a tak se připojím zde.

Dnes ráno jsem S2 facelift 2.0tdi cffb, starý 2 roky nenatočil:mellow: 

Baterka (AGM varta originální) totálně mrtvá že jsem musel auto otevřít přes vložku. Auto stálo 2.dny zamčené a všechny externí spotřebiče byly vypnuty. 

Nesetkali jste se s tím někdo? Teď je na nabíječce(ctek mxs 5) a zítra ještě proměřím dobíjení (po cca 50km startovalo normálně a po 300km taky tak dobíjení asi pojede)

Jsem z toho jelen co se mohlo stát<_<

Díky všem za jakýkoliv názor;)

 

Ahoj všem, dnes po nabiti aku 13.2V

Ihned po nastartovani a 10min chodu motoru(studený,venku 10stupňů climatronic a start-stop OFF) 12.6V-12.85V.

Po ujetí 15km a "restartu" motoru 14.85V na volno a při zátěži (světla, výhřevy všech sedaček a čelního+zadního okna) 14.55V 

Po vypnutí motoru ihned 13.1V po cca 15min 12.4V (v obou případech auto uzamčeno)

Nenaznačuje baterka že je po ní?

Díky všem!:)

Upraveno od xtrack

Premeraj odber...

Pripoj medzi baterku a kabel ampermeter.

Zavri zamok kufru a zavri klucom auto. Pockaj cca 10 sekund a potom napis aky mas odber. 

Upraveno od r_e_n_e

Pokud spadne nabitá aku po 15min na 12,4 tak bych to viděl na baterku.

tak ked som dobre cital po nete, staci raz nechat baterku uplne vybit a je to zaciatok jej konca. mne tiez tak padala, hlavne ked boli nizsie teploty. ked bolo nad nulou, tvarila sa ze je ok, ked teplota klesla tak uz tazsie tocila az nakoniec nenatocila. nabijal som ju aj 48 hodin a po odpojeni z nabijacky nad 14V, nechal som postat raz nastartoval a uz to kleslo velmi blizko k 12V. rovno ti odporucam hladat novu pokial nechces ostat niekde visiet ;)

Jakou nabíječkou jsi nabíjel akumulátor 48hodin?

jaj zle som sa vyjadril, ono po nabiti som ju nechal este na nej na udrziavacom napäti iba, nenabijalo ju celych 48 hodin ;)

Tak to jo. Ona je to totiž další chyba při nabíjení obyč nabíječkou. Uvařených akmulátorů jsem už také pár viděl :huh:

Ahojte pánové, všem moc děkuji za rady a připomínky! 

Odběr jsem proměřil až teď a po cca 30min je 0.17A což je myslíte ok?

Auto je do 3.2020 v záruce a na 4.4 jsem objednaný do servisu. Položil jsem ve škodovce otázku, zda li se s něčím podobným setkali a prej ne...

Napadá mě, že se třeba některá z jednotek neuspala...:huh: Problém se ale už neopakoval, auto denně jezdilo.

Upraveno od xtrack

0,17 A je hodně moc. Dobře uspané auto bere 0,015 - 0,025 A. A čekat na uspání alespoň 30 minut. Je trochu problém, že ho probudí kde co, možná i otevření kapoty, případně s otevřenou neusne. Takže nejlépe si vytáhnout ven dráty na měření.

Aha...tak měřil jsem s otevřenou kapotou motoru. Děkuji za upozornění, zítra to proměřím ještě jednou.

Nechci dělat zbytečně paniku, nevím co máš konkrétně za auto, pokud nemáš u zámku kapoty spínač, tak by to vadit nemělo.

Díky McMateji! Myslím že by tam něco být mělo, při otevření kapoty to hlásí maxidot.Dnes to ještě jednou změřím, vytáhnu dráty ven a napíšu.

Tak ako pisal McMatej... 0,17A je vela. Mne bere aj s aktivnym alarmom 18mA (0,018A).

Odpoj baterku  vraj na 40 minut a tym vyresetujes ECU...

Nikdy som to neskusal, tak neviem zarusit vysledok.

Kazdopadne potom odmeraj odber.

  • 2 týdny později...

Ahoj pánové, všem moc děkuji za rady a připomínky! 

Dnes auto vyzvednuto po 3 dnech ze servisu vše OK ale problém byl v rádiu bolero, které neustále nahrávalo dopravní informace. Provedli reset rádia a nahráli nový SW, dobili baterku, proměřili dobíjení, odběry a baterku samotnou, ta to přežila a kdyby odešla vymění ji na záruku, ale podle samotného proměření pod zátěží je ok.

Tak doufám že to už bude dobré a snad tohle někomu pomůže.

 

Ještě jednou všem děkuji-_-

  • 8 měsíců později...

Čaute. Dufam, že to tu sem patrí. Nabijal som baterku mimo auta (superb, r.v. 2011, 2.0, 125 kw, 4x4). Po pripojení baterky do auta mi vobec nesviete palubovka, nejde naštartovať, nejdu okna, panoráma... Čo som si všimol tak funguje central, elek. sedadla, elek. kufor. Pred tým ako som ju dal nabíjať som skúsil preštartovať auto pomocou Bustera (nabíjací box). Nevidím dôvod prečo by to nemalo ísť, jedine či sa mi nejakým spôsobom nedotkli kable z bustera opačne na baterku.    Pozeral som poistky a všetky vyzerajú OK. Ďakujem za pomoc. 

no a není ta baterka mrtvá?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.