Přejít na obsah

Plzeňáček

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ještě k té Carbon Boost technologii výše - má smysl dávat takovou baterku do auta, které jezdí především dálky po D1 a občas cestu na nákup? Neřeším teď pravdivost tvrzení o rychlosti nabíjení a další (s prominutím) marketingové kecy. Jde spíše o to, zdali právě dlouhé cestování takové baterii nemůže nějak uškodit (to asi jdu už trochu do extrému), případně zdali pak nebudu v autě vozit tak trochu nevyužitý potenciál produktu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto...

Dobijanie alternatorom sa riadi napatim. Alternator dodava do systemu cca 14 Voltov. Ked je baterka vybita, tak dobija vacsim prudom, lebo baterka ma nizke napatie, ake alternator dodava. Cize vtedy dobija väčším prudom. Len co je baterka nabita, cize ma pozadovane napatie, tak sa znizuje aj prud, ktory dodava alternator. Potom ten nizky prud je uz len udrziavaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je konečně otázka k věci

žádný vliv na to nějaký "karbon boost" nemá

Nejdelší životnosti akumulátoru dosáhneš tím, že ho nebudeš zbytečně vybíjet. Čili při krátké trase dříve vůz nastartuješ, u stánku s novinama necháš natočeno, nebudeš auto zbytečně otevírat, když stojí, atd.atd

Životnost akumulátoru ale ovlivňuje např i teplota (paradoxně plně nabitá baterie má radši zimu), určitě dále kondice alternátoru, který musí dobíjet správným napětím a proudem.

Rychlost, resp.nabíjecí proud je také důležitý, platí, že čím menší dobíjecí proud (čili delší doba nabíjení), tím lépe

Obecně v průměru platí, že jedno nastartování = 30 minut jízdy na dobití

Prostě životnost akumulátoru neovlivňuje značka, nebo nějaké technologie, ale způsob, jakým se akumulátor používá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do baterie se spotřebovaný proud pro 1 startování vrátí mnohem dříve než za 30 min. (pokud se nebavíme o volnoběhu, ale jízdě)

Záleží jednak na ročním období (ke startu v zimě je potřeba ještě žhavení u TDi) a stavu baterie, záleží jestli je start teplý nebo studený atd.

Pokud bude baterie více vybitá, poteče do ní větší proud a naopak. Je jasné, že alternátor (hlavně v zimě) nemá na starosti jen akumulátor, ale navíc také světla, výhřev sedaček a výhřev topení PTC, výhřev skel.... atd... pak je alternátor vůbec rád, když to všechno utáhne a zbude něco pro baterii.

 

Pokud by se energie pro startér vrátila až po +- půl hodině, tak bych měl permanentně vybitý akumulátor. Osobně jedu delší cestu jen 1x měsíčně, do práce a z práce to mám 20 min ráno a 20 min odpoledne. Pokud jedu po nákupech do fitka atd., tak startuju i častěji.

 

Jen si vezmi, že vybitá baterie (např. 74Ah) se dobije za 10 hodin proudem 7,4 A.... Alternátor, který má 120 A max. kapacitu a nabíjel by baterii proudem jen 15-30 A (víc to do baterky určitě nepustí).....za 2-3 hodiny jízdy jí tedy hodně slušně nabije. Pokud bude baterie nabitá, tak do ní poteče určitě ještě mnohem menší proud...

 

Nevěřím, že by mi startér za 2-3 sec. pro natočení vzal 1/10 kapacity.

 

Baterie se odporoučela po 6ti letech.

 

 

 

 

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně už taky táhne na poněkud fousatý věk. Sice před rokem jí v AS zhodnotili kladně, ale teď už moc ne. Než řešit kleknutí, tak jí preventivně vyměním. Defacto řeším jediné - Varta za 2000,- anebo výše zmíněný "high tech" za 2200,- (přesnou cenu teď nemám v hlavě).

Jinak auto stojí hlavně v podzemní garáži pod domem, ale letošních -15C při jedné noci mimo garáž asi nebylo to pravé.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My jsme taky jezdili několik let služebním autem do práce na hulváta ani ne 5 km. Nevěřil jsem tomu, že to baterka přes zimu přežije a ona bez problémů, takže desítkám minut na dobití po startu taky nevěřím.

 

A když budeme trochu zjednodušeně počítal, tak když startujeme 2 s, proudem 200 A (200 A krát 10 V = 2 kW výkonu), tak by se za 200 s a proudem 2 A měl náboj do baterie vrátit. I když uvážime 50 % účinost, tak do 10 minut je pořád daleko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám obdobnou, rovněž několikaletou zkušenost, ale je fakt, že ta baterka nebyla nikdy ani omylem úplně dobitá (benzin, 44 Ah). Když jsem ji párkrát preventivně vrazil do nabíječky, tak v ní minimálně půl dne vydržela. Nicméně na startování to stále bohatě stačilo. Prostě našťouchání těch posledních ampérhodin není tak jednoduché.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové, nechci zakládat nové téma a tak se připojím zde.

Dnes ráno jsem S2 facelift 2.0tdi cffb, starý 2 roky nenatočil:mellow: 

Baterka (AGM varta originální) totálně mrtvá že jsem musel auto otevřít přes vložku. Auto stálo 2.dny zamčené a všechny externí spotřebiče byly vypnuty. 

Nesetkali jste se s tím někdo? Teď je na nabíječce(ctek mxs 5) a zítra ještě proměřím dobíjení (po cca 50km startovalo normálně a po 300km taky tak dobíjení asi pojede)

Jsem z toho jelen co se mohlo stát<_<

Díky všem za jakýkoliv názor;)

 

Ahoj všem, dnes po nabiti aku 13.2V

Ihned po nastartovani a 10min chodu motoru(studený,venku 10stupňů climatronic a start-stop OFF) 12.6V-12.85V.

Po ujetí 15km a "restartu" motoru 14.85V na volno a při zátěži (světla, výhřevy všech sedaček a čelního+zadního okna) 14.55V 

Po vypnutí motoru ihned 13.1V po cca 15min 12.4V (v obou případech auto uzamčeno)

Nenaznačuje baterka že je po ní?

Díky všem!:)

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ked som dobre cital po nete, staci raz nechat baterku uplne vybit a je to zaciatok jej konca. mne tiez tak padala, hlavne ked boli nizsie teploty. ked bolo nad nulou, tvarila sa ze je ok, ked teplota klesla tak uz tazsie tocila az nakoniec nenatocila. nabijal som ju aj 48 hodin a po odpojeni z nabijacky nad 14V, nechal som postat raz nastartoval a uz to kleslo velmi blizko k 12V. rovno ti odporucam hladat novu pokial nechces ostat niekde visiet ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte pánové, všem moc děkuji za rady a připomínky! 

Odběr jsem proměřil až teď a po cca 30min je 0.17A což je myslíte ok?

Auto je do 3.2020 v záruce a na 4.4 jsem objednaný do servisu. Položil jsem ve škodovce otázku, zda li se s něčím podobným setkali a prej ne...

Napadá mě, že se třeba některá z jednotek neuspala...:huh: Problém se ale už neopakoval, auto denně jezdilo.

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj pánové, všem moc děkuji za rady a připomínky! 

Dnes auto vyzvednuto po 3 dnech ze servisu vše OK ale problém byl v rádiu bolero, které neustále nahrávalo dopravní informace. Provedli reset rádia a nahráli nový SW, dobili baterku, proměřili dobíjení, odběry a baterku samotnou, ta to přežila a kdyby odešla vymění ji na záruku, ale podle samotného proměření pod zátěží je ok.

Tak doufám že to už bude dobré a snad tohle někomu pomůže.

 

Ještě jednou všem děkuji-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Čaute. Dufam, že to tu sem patrí. Nabijal som baterku mimo auta (superb, r.v. 2011, 2.0, 125 kw, 4x4). Po pripojení baterky do auta mi vobec nesviete palubovka, nejde naštartovať, nejdu okna, panoráma... Čo som si všimol tak funguje central, elek. sedadla, elek. kufor. Pred tým ako som ju dal nabíjať som skúsil preštartovať auto pomocou Bustera (nabíjací box). Nevidím dôvod prečo by to nemalo ísť, jedine či sa mi nejakým spôsobom nedotkli kable z bustera opačne na baterku.    Pozeral som poistky a všetky vyzerajú OK. Ďakujem za pomoc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...