Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

mám jeden poznatek k motoru. ráno start a volnoběh na normální hodnotě. odpoledne, když stojí auto na slunku je volnoběh 1200 asi půl minuty, to je Ok, má to tak být. během těch 1200ot. vždy stojím a čekám až to padne na normální hodnotu. pokud během té doby otevřu dveře, je slyšet takový kovový občasný drnčení, ale ne rozvody. jinak pokud přidávám na volnoběh nebo během jízdy, tak už nic nedrnčí. akorát dnes jsem vyjímečně vypl rádio a stejnej zvuk jsem slyšel po podřazení z trojky na dvojku. po podřazení byly otáčky kolem cca 2700 a několikrát to zadrnčení bylo slyšet. zkoušel jsem to několikrát a ne vždy to udělá. jinak jak jsem psal, pokud se plyn přidává, nikdy to nědělá. podle toho co jsem četl ve vlákně o FII by to měla dělat tyčka regulace obtoku. pokud je puštěný rádio a zavřený okna, tak to slyšet nejde. nejedná se o závadu, ale vlastnost. 

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn kovová tyčka v kovové průchodce, ale je fakt, že se ten projev od prvních verzí rapidně zlepšil. a je mi jasný, proč má Rapid v základu izolaci kapoty, ikdyž jinak se šetřilo uplně všude.

 

pokud tohle bude jidiná piha na mým motoru, tak budu  :D

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou věci, mě by zajímalo proč odpoledne na sluníčku to po nastartování drží ty otáčky na 1200, přitom ráno za studena to nedělá, tam mu stačí 900 ot. Už jsem si toho také všiml. Navíc když člověk vyjede hned při těch 1200 otáčkách , tak při přeřazení to spíš zrychlí než zpomalí, což je logické když otáčky jakoby neklesnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, ono to nechce být zahleděn jen do témat týkajících se modelu vozu, který vlastníte. Motor 1.2 TSI je u škodovek široce rozšířen, takže doporučuji občas nahlédnout především do motorových sekcí Fabia II/Roomster, kde najdete odpověď na tuto problematiku. Ve zkratce - zvýšené volnoběžné otáčky studeného motoru cca 1200 ot. při vyšších venkovních teplotách souvisí s měřícím cyklem emisí, kdy je daná teplota okolí, za které se toto laboratorně měří. Řj motoru se podle toho řídí ("pozná" tento cyklus), tzn. že se snaží o co nejrychlejší zahřátí katalyzátoru a potažmo i motoru. Tato eskapáda trvá zhruba 45 vteřin. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo diky za vysvetleni. Zase porad i kdyz se jedna i o stejny motor porad jsme v sekci Rapid a priznam se rovnou ze ne vzdy me bavi procitat desitky stranek abych nasel jednu informaci.Protoze jsem majitelem Rapidu pohybuji se logicky nejvice zde ve vlakne Rapid. Tebe ta odpoved stala diky sve vedomosti mnohem mene casu nez ktery bych tim zabil ja procitanim stranek jinych modelu,ktere me ani tolik nezajimaji. Pokud by to bylo jak pises pak by bylo vlakno o motorech u jednotlivych modelu zbytecne a stacili by jedno vseobecne o motorech nad modelama, kdyz ta auta ty motory maji stejne.Protoze to tak neni je logicke ze se sem tam muzou resit stejne otazky a ja to nevidim jako chybu, protoze ackoliv se jedna o stejne motorya porad jsou osazene v jinych vozech s jinymi vlastnostmi a treba i s jinym naladenim v nekterych drobnostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, vzhledem ke způsobu členění fora máš pravdu. U mě je to už asi deformace :kol-28: , poněvadž sleduji sekce motorů TSI u FII, OII, SII, Yeti a samozřejmě u Rapida (tím pádem si už také stěží pamatuji, co se v které sekci psalo - vím, že to někde je, ale kde, to je otázka). A vzhledem k tomu, že ty motory jsou stejné, nebo skoro stejné, mají také obdobné potíže. Takže ty témata se budou postupně opakovat i u Rapida a já je nebudu nijak omezovat. Proto jsem výše jen "doporučil občas nahlédnout" do motorů FII, tam je toho skutečně nejvíc. Já se budu snažit případně i dávat odkazy na případné konkrétní problémy. I když bych byl nejraději, kdyby se už u TSI přestaly vyskytovat. Což se bohužel zatím nějak nedaří. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, souhlasím a když sem hodíš občas odkaz na ty nejznámější problémy bude to jen fajn. A já stejně tak občas tedy také nahlédnu i do jiných vláken jiných modelů, než vznesu dotaz sem. Vždy se nějak domluvíme, aby tady z toho nebyl maglajs. No a s problematikou TSI máš také pravdu, bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Podle otackomeru na sestku pri 130km/h tocim cca 2700-2800 otacek/min. Nekde jsem cetl, ze je to uplne jina prevodovka, jemneji odstupnovana a ne ze se ke stavajici 5-ti stupnove pridal jeden stupen navic. Proto ten rozdil je jen 200ot. Teoreticky by to melo lepe tahnout na kazdy rychlostni stupen a to nejen kvili silnejsimu motoru ale taky kratsi prevodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš samozřejmě pravdu, rychlosti jsou kratší. Já osobně jsem spozoroval, že třeba jednička moc netáhne když jí člověk vytočí, jako by byla přiškrcená, oproti dvojce třeba. Někde jsem četl, nevím jestli je to pravda, že první stupeň je schválně uměle snižován výkon z důvodu něco jako příliš silného motoru vzhledem k hmotnosti apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta sestkova prevodovka ma jinej stalej prevod, takze ta sestka je neco jako 5 a pul vpodstate. a jednicka "neturbuje" schvalne. je to dost divny treba pri rozjezdu z krizovatky pri odbocovani vlevo. nekdy vyjede rychle auto z protismeru a auto proste nema odpich a na razeni dvojky neni cas. je to ale lepsi, v zime by to nebylo nic prijemnyho, aby jednicka mela plnej tah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez ESC potvrzuji, že jednička ožije, zejména pokud si to člověk hodí do otáček. Tak kontrola trakce tady dost omezuje v odpichu.

 

Ještě dodám, že záruka se těžko u 63kW čipnuté na 77kW bude vztahovat, když zadní kotouče jsou tam právě kvůli nějakému brzdnému účinku schopnému ubrzdit větší výkon.

 

P.S.: Je šestka opravdu jako 5,5 nebo je spíš 5ka 4,5? :-)

Editováno: , autor: Ajfl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.automoto.sk/clanok/190129/test-skoda-rapid-1-2-tsi-dvakrat-o-koliesko-viac

 

nemůžu najít ty stálý převodový poměry v číslech, ule urřitě se liší

 

5st.               6st.

I.    3,770      3,615

II.   1,954      1,947

III.  1.281      1,281

IV.  0,927      0,927

V.   0,740      0,740

VI.                  0,611

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...