Přejít na obsah

1.8 TSI vs 1.4 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj, pomalu začínám pokukovat po novějším autě a do hledáčku se dostala i O3. Vzhledem k aktuálnímu ročnímu nájezdu 15-20 tisíc km/rok s výhledem ještě na nějaké budoucí snížení jsem dospěl k názoru, že lepší volbou bude benzín a právě motory 1.4 TSI (110kw) nebo 1.8 TSI (132kw). Jak se chová 1.4 s plně naloženým autem? Netrápí se s ním? Styl jízdy mám spíše klidný, ale občas se po nějaké okresce rád projedu trochu dynamičtější jízdou. Jezdím převážně okresky a trochu město, dálnice minimálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TSI 92kW som mal v SII. Rodinné dovolenky (plne naložené auto) - žiadny problém na chorvátskych diaľniciach a ani na rakúskych horských cestách. OIII je ľahšia ako SII a motor má +18kW, takže si nemyslím, že ti chýbal výkon. Teraz mám OIII 1.8 4x4 preto, že benzínová štvorkolka bola len s týmto motorom. Rozdiel v zrýchlení je citeľný, ale keď si predstavíš koľko áut chodí po cestách s motormi 55-85 kW, tak OIII 110 kW nemôže mať problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na novou generace 1.4 TSI jsem prozatím nezaregistroval žádné špatné ohlasy. Samozřejmě také jako každý řeším spotřebu, ale podle uživatelů je u O3 v normě. Nerad bych motor držel pořád pod krkem při větší zátěži. Také bych rád trochu hravosti od auta, i když to bych asi pocítil u obou motorů, aktuálně jezdím 3-válcové TDI s 51 kW.

Ovšem vyšší objem u 1.8 TSi mě nechává více klidným při dlouhodobém provozování.

Edit: Plným zatížením nemyslím také nic extrémního. Ještě pár let to bude jen dva lidi, veci pro ně a na půl kufru klec s menším psem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem se dlouho rozhodoval co vzít zda 1,4 nebo 1,8 a jelikož jsem po delším váhání upustil z ročního vozu a rozhodl se pro nový tak jsem čistě z finančních důvodů bral 1,4 a zbytek financí použil na výbavu STYLE a Bi xenony. Jezdím s tím i v plným obsazení a dynamika je na vysoké úrovni prostě jede to kopec nekopec. Předchozí auto byla octavia II tdi 77 upravená na něco lehce přes 100 kW i přes to musím říct, že to TSI je svižnější a předjíždění je s tím prostě radost :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, záleží, co od toho očekáváš... Já mám 1.8 TSi a po O3 RS TSi je to druhý nejlepší motor v O3. Ovšem to jest z mého pohledu a dle mých požadavků a preferencí. Někdo jiný zase bude preferovat ostatní motorizace.

 

Když jsem sháněl auto, tak jsem si projel i tu 1.4 TSi v předváděcí O3 a férově musím říct, že na ten objem to zejména v nižších rychlostech jelo opravdu dobře. Ve vyšších rychlostech už to prostě takový tah nemá a co si i pamatuji, tak se mu tolik do otáček jako třeba u 1.8 TSi nechtělo. Ale jinak parametrově je to na 1.4 opravdu povedený motor o tom žádná, ale na mne to bylo slabé - již předchozí vozidla měla alespoň 130 kW a do horšího (ať výbavy či výkonu) se vždy hůře "leze" :-)

 

Pokud preferuješ rychlejší jízdu a chceš mít rezervu výkonu a v neposlední řadě bonus v podobě víceprvkové zadní nápravy (1.4 TSi má obyč vlečnou) - ikdyž u té nápravy v reálných podmínkách rozdíl asi nikdo z běžných smrtelníků nezaregistruje... tak jdi jednoznačně do 1.8TSi.

 

Ať tak či onak, doporučuji Ti se svézt s oběma motorizacemi, problém by v tom neměl být a budeš mít pak jasno, co vlastně chceš :-D

 

 

Editováno: , autor: tttt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Případné svezení je samozřejmě v plánu, bez toho bych si auto asi nekoupil.

 

Můj styl jízdy je spíše klidný, měl jsem zatím dvě auta. Starého benzínového Fiata Uno 1.5 s 55 kW a teď F1C 1.4 TDI 51kW, takže žádné rakety to nebyly. Jezdím nejvíce po okreskách a pak ve městě, podle limitů + 10 km/h, občas při předjíždění trochu více. Po dálnici jezdím málo, většinou tak 2000 km za rok, ale tam mi stačí pravý pruh, tempomat na 120 km/h a pokud je někdo pomalejší, tak občas předjet. Jízda po dálnici mě moc nebaví, tak jí ani nevyhledávám, pokud nemusím.

 

Takže bych rád měl dobrou dynamiku do těch 130 km/h, nemám potřebu jezdit více.

 

Ohledně víceprvkové nápravy, ne že by se mi to nelíbilo, ale nemyslím si, že bych ji při mém stylu jízdy nějak významně využil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jezdil jsem při výběru auta s O3 1,4 tsi 110kW a teď mám Leona 1,8 tsi a rozdíl je až ve vyšších otáčkách, to je celkem jasné i z papírových hodnot - stejný točivý moment. Dokonce v nízkých otáčkách jede snad ta 1,4 tsi líp. Šak to s tttt pořád probíráme dokola a plačeme nad nízkým krouťákem jednaosmičky. Kdybych nesehnal za dobré prachy 1,8 tak bych určitě šel do 1,4 tsi 110kw, která má i o dost lepší spotřebu. 1,8 tsi má spíš velký potenciál do budoucna kdy se načipuje, tam jde dostat velký výkon oproti 1,4 v tom vidím největší rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Bendnář, tttt, mx6: Díky za přínosné informace. Výběr jsem prozatím odložil a budu pomalu hledat další info. Odložil jsem to o rok, protože pak se budu stěhovat do jiného regionu a uvidím, co bude potřeba více. A také se spíše přikláním k odchodu od ŠA k Fordu a jeho benzínovému Ecoboostu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
On 13. 2. 2017 at 9:49 AM, mx6 said:

Jezdil jsem při výběru auta s O3 1,4 tsi 110kW a teď mám Leona 1,8 tsi a rozdíl je až ve vyšších otáčkách, to je celkem jasné i z papírových hodnot - stejný točivý moment. Dokonce v nízkých otáčkách jede snad ta 1,4 tsi líp.

 

U těchto motorizací je rozdíl i v zadní nápravě, ale to se tu už určitě probíralo mnohokrát.

 

Nicméně čistě k motorům - dá se už dneska říct, která z těchto dvou motorizací je spolehlivější? 1.8TSI má výhodu v kombinaci přímého a nepřímého vstřiku, takže by tam mělo být menší riziko zanášení karbonem (nepřímý vstřik "čístí" ventily benzínem). Který z těch dvou motorů má méně poruch či servisních problémů?

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavé, jak 1.8 opustila svoje drive takřka ikonické postavení. V O1 a S1 hrála 1.8T 110kW (O1 RS 132kW), roli luxusnější motorizace s bohatým dostatkem vykonu pro běžné jízdy. Podobně to platilo u O2 a S2 s 1.8 tsi 118 kW. Kupovali to fandové benzinu a příjemného svezeni.
Ale překvapivě v O3 a S3 šla 1.8 tsi 132kW do ústraní. Určitě to neni špatný motor, nicméně jízdním projevem se mu 1.4 tsi hodně vyrovnává. Takže u O3 řada zájemců sáhla bud po 1.4 tsi, nebo šli rovnou do benzínového 2.0 tsi RS. A podobna situace je u S3. Nejvíc se z benzinu prodávají 2.0 tsi a pak 1.4 tsi. 1.8 hraje pouze okrajovou roli a jak pise Pawouk, moc zkušeností s ni k dispozici nebude.

Za ústupem ze své dřívější pozice bych u 1.8 tsi osobně viděl kombinaci ceny a sníženého krouťáku u některých verzi na úroveň 250Nm, které dává i 1.4 tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vazne myslis ze vetsina lidi koupi 1.4 kvuli tomu ze ma stejnej kroutak jako 1.8? To nemyslis vazne :D

Vetsine lidem je naprosto ukradeny jaky to ma kroutici moment, jde jim pouze o vykon a jak uz si sam napsal, 1.4 je vykonove hodne podobna a lidi radeji daji tech 40-50 litru do vybavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

??

Tak předpokládám, že když se někdo zajímá o výkon, tak má nějaké povědomí i o krouťáku. Co bych na tom neměl myslet vážně?

Nenapsal jsem výkonově podobná, ale jízdně podobná. To je dost velký rozdíl.

Konkrétně u Oktávky se ty motory liší právě tím výkonem - 22kW není úplně malý rozdíl. Krouťák je ale bohužel díky použité převodovce u 1.8 tsi vždy seškrcen právě na těch 250Nm a obecně je ten motor přidušený. Vlastně se pořádně rozjede až ve vyšších otáčkách, na rozdíl od 1.4 tsi.

 

Btw. do Audi 1.8 tsi dávali se 140kW a 320Nm standardně. Nicméně ten motor pomalu končí (dávají ho aktuálně jako základ do A6 a prodeje jsou v řádech kusů). U Audi A4 1.8 tsi vypadla úplně, základ je 1.4 tsi a pak je už 2.0 tsi. U Kodiaqu už taky 1.8 tsi není a nahradili ho upraveným 2.0 tsi.

Jak vidno sám koncern preferuje 1.4 před 1.8. Což možná opravdu může o její kvalitě něco napovídat. Byť se teď i 1.4 tsi začne nahrazovat 1.5 tsi.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krouťák je u 1.8 tsi bohužel o ničem. Na takový motor fakt ostuda, víc uškrtit už snad ani nešel. Úplně cítím jak by ten motor chtěl, ale ve zlomku vteřiny mu jednotka utahne kohoutek a nic se nekoná. Turbo velké jak hovado, takže dole se nic moc neděje a od středních otáček tam sedí žaba na prameni která nepustí. Fakt zoufalé... Už moje bývalá načipovaná 1.2 tsi měla snad pocitově větší koule. 1.8 tsi je tak přetechnizovaná a přenormovaná až je uplně na hovno. Těch min 320Nm tam mělo prostě být jednoznačně!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nakonec jsem to vyřešil po svém - nechal načipovat. Teď je to sto a jedno oproti sérii (po měření 138kW/ 260Nm vs 170kW/370Nm po čipu). Fakt ohromný rozdíl, ale každému by se do toho nechtělo, zvlášť při 5 leté záruce. Proto je možná lepší volba pro běžnou jízdu 1.4 TSI 110kW se stejným krouťákem, stojí určitě o něco míň a míň i žere v průměru. 1.8 má akorát větší potenciál při dalších úpravách, které 99,99% lidí stejně nikdy dělat nebude.

Editováno: , autor: mx6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhodobě asi ne. Ale já ty auta celkem točím, tak snad to přežije než zas koupím jiné. Většinou jezdím normálně, jenom občas využiju ten výkon když si jedu zablbnout někam na klikaté okresky. Jinak slouží jako rodinné auto. Z 90% jízd je ten výkon zbytečný, ale těch 10% si zas užívám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...