Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Cafte.Mohli by ste mi pls. poslat obrazok toho ventila kde sa nachadza a ako vyzera?-na mojom motore.

Mam s nim zasa problem ..Kedze v servise mi ho nevymenili ,ale len vycistili skusim by som to aj ja vycistit ,ale poriadne..

Apropo..mal s nim niekto nejaky problem ktori to vyriesil vycistenim? Alebo je lepsi ekupit novy..Ale je to dost masna zalezitost..

Dik,

Je to pozice č.16 na obrazku.

Jinak cislo dilu (orientacne, nevim co mas presne za auto) je pro HTP 12V: 03D 131 503 D, cena cca 3800,- Kc

post-8-1157877784.jpg

An o ano..Prave som to vybral.. Len by ma zaujmalo ci sa to da aj rozobrat a vycist.. Minule mi to servisak vycistil a islo to.. Ale len tyzden :-(

Bud pojdem kuknut nejake vrakovisko alebo tak nieco..

  • 6 měsíců později...

Zdravim,mě se rozsvítila už minulý rok v létě kontrolka motora-byl to EGR ventil.Po trojím zhasnutí(vymazání chyby) se znovu rozsvítila až teď na jaře!!!A opět už dvakrát za sebou i přes vyčištění.Na výkonu ani ničem jiném se to neprojevilo-prostě jenom svítí kontrolka,už jí mám plné zuby :-/ Až budou finance,tak se ho chystám vyměnit-můžu ho mít za 4tis.,nemá někdo možnost jej sehnat levněji?Je to 1.4 16V 74kW 12/99. :worthy

  • 1 rok později...

Zdravím všechny

Mám problém s fabií 1,4 74kW 2001, najeto údajně 80tis km typ motoru AUB. Auto na 74kW moc nejede v porovnání s octavii66kW a při vyšších otáčkách zhruba 5tis se rozvítí kontrolky epc a asr naráz. Po vypnutí a zapnutí zapalování kontrolky zhasnou, než se opět dostanem na hranici 5tis. otáček. Přes vag to píše sporadickou závadu špatného tlaku nadmořské výšky atd. dle mých zjištění to může být způsobeno egr ventilem, špatnou těsností sání, špatnou nádobkou s aktivním uhlím a nebo nefunkčním čidlem tlaku NĚKDE v sání. Měl jsem sundaný egr ventil, včetně trubky, znečištění poze lehké. Funkce egr vyzkoušena přes akční členy a zdá se v pořádku. Nádobka s aktivním uhlí vyměněna a odzkoušena přes akční člen, zdá se dobrá, čidlo tlaku jsem nikde nenašel - třeba kdyby někdo věděl... Při jeho zkoušce přes vag ale snímal v mezních tolerancích, tak jsem to přešel, jako že dobrý a pokračoval k sání, kde po ucpání přísunu vzduchu motor zhasnul, takže dobré. Nadále jsem zkoušel čistit škrtící klapku speciálním sprayem, ale změna žádná - jen na volnoběh zhruba 800 ukazuje 4%, což by melo být o 2% nad limit?? dle příručky. Svíčky se zdají být dobré, vizuální kontrola, nemám osciloskop pro jejich podrobnou diagnostiku. Ještě pro upřesnění stavu motoru, je po nehodě a byl přeskočený vrchní rozvodový řemen na druhou vačku o jeden zub - zřejmě se to nepotkalo, protože to nechtělo jen chytnout. Servis bych radši až jako úplně nejposlednější možnost, je to taková výzva vzhledem k tomu, že jsem letos dokončil střední v tomto oboru.

Takže otázky: Ví někdo přesně kde je snímač tlaku v sání?

Čím by mohl být způsobený nižší výkon motoru?

Proč se rozsvicejí kontrolky epc a asr při 5 tis otáčkách?

Co třeba jiné postupy, nebo něco na co jsem zapomněl, nebo něco z praxe??

Děkuji za jakýkoliv poznatek k této problematice.

-snimac tlaku (G71) je spolecny se snimacem teploty sani a je umisten na sacim potrubi ,jakoby vzadu. (mam teda motor BBY ale mysli ze je to stejne),je to takova hranatejsi vec a konektorem

- kontrolky rozsvecel prave taky spatne nasazeny rozvodovy remen (odbornici ve skodovce se netrefili a jedna vacka se netrefila) - taky to bylo az pri vytoceni motoru (vag psal tusim prekrocena mez regulace nebo tak neco)

- ostatni muze a nemusi s tim souviset

Já mám trochu jiný problém. Při tahu, motor super. Ale když z kopce brzdím motorem a pod kopcem vyřadím, tak mi otáčky spadnou tak na cca 300 ot./min., pak vyběhnou tak na 1200 a pak se teprve vrátí na normál (někdy se to i párkrát za sebou zopakuje). Někdy se stane, že mi to při vyřazení chcípne úplně. Dříve mi to chcípalo při každém vyřazení, vyměnil jsem lambda sondu před katalizátorem a teď mi to blbne, jak jsem popsal.

Mohl by to dělat právě EGR ventil???

Tu jsem přesně před týdnem čistil. Beze změny.

a co svíce? Jinak v paměti závad nic o EGR ventilu?

teď mě tak ještě napadlo, při jakém provozu ti to dělá na LPG nebo na Beneli??

Svíčky jsou taky vyměněné. V závadách mám dvakrát za sebou závadu č. 16555-chudá směs, z toho jedna je sporadická. Ale to přičítám, po poradě v sekci LPG, spíše prasklému spodnímu krytu na vzduch. filtru. Další závady co jsem tam měl, jsem si nenapsal. Ale ohledně AGR ventilu tam ničehož nebylo určitě. Jedna byla ohledně lambda sondy č.1, tu jsem vyměnil. Jak bude čásek zajedu znova na VAG a vypíšu si ty závady.

Dělá to na oboje, jak na benál tak na plyn, jak za studena tak i za tepla ...

Dělá to na oboje, jak na benál tak na plyn, jak za studena tak i za tepla ...

Nepřisává ti to někde faleš?

a po tom ti funguje motor v poriadku? Nemáš núdzový režim?

Zdravím všechny

Mám problém s fabií 1,4 74kW 2001, najeto údajně 80tis km typ motoru AUB. Auto na 74kW moc nejede v porovnání s octavii66kW a při vyšších otáčkách zhruba 5tis se rozvítí kontrolky epc a asr naráz.

Nepřisává ti to někde faleš?

To právě asi jo (viz příspěvek výše). Jakmile to odstraním a jestliže budou problémy stále, budu to řešit dál ...

  • 2 týdny později...

Tak falešný vzduch mi to nepřisisává, ale problémy zůstávají. VAG mi píše tyto chyby: 17811 zp. vedení výfuk. plynů, 16514 rada 1- sonda 1 el. závada v obvodu a již zmiňovaná chudá směs 16555. Měli jsme vyndaný EGR ventil, zkoušeli jsme ho přes akční členy a otvíral a zavíral jako za mlada. Těsnil také dobře. Jediné co nás překvapilo a to je moje otázka, když jsme foukali do podtlaku na ventilu, tak vzduch podchází do tělesa ventilu směrem ke spojovací trubce vedoucí do škrtící klapky. Má to tak být? Neměl by podtlak na ventilu vést jen nad membránu a být těsný a již nikam nepropouštět? Když je ventil ovládán elektronicky, jaký účel tam ten podtlak vůbec má???

Děkuji za rady!!!

Upraveno od piloun1

no mně když odešel EGR do věčných lovišť tak když jsem ho vydělal a dal na napájení, tak taky cvakal, chodil, ale v autě prostě nešlapal. Po výměně vše OK.

A jak se ti ta závada na autě projevovala??? Koliks dal za nový ventil???

řeknu to tak, díky LPG se mi z počátku častěji rozsvěcoval check a bylo problematičtější seřízení LPG oproti jiným autům se stejným motorem. Cca kolem 90t km začalo auto nenápadně pocukávat při mírně sešláplém plynu, dělalo to i na beneli. Cukání se projevovalo nejdříve tak do 2500ot/min. Později to začalo ještě tak na 2900ot. Pak jak jsme na Vagu diagnostikovali závadu na EGR ventilu, tak poslední 3 dny před výměnou to už bylo brutální škubání při přidávání plynu, takže má jízda spočívala buď plný kotel nebo odstavený plyn.pedál a točit motor neustále nad 3000 ot/min ... prostě hrůza. Jakmile jsem vyměnil ventil, tak jízda jak z alabastru a i rozsvěcení checku motoru ustalo při provozu na LPG. Musel být tedy načatý už od prvopočátku. A ještě k té ceně. Měnil jsem ho loni v srpnu před dovčou: Škoda saloon 4900,-; uživatel Sebo tady na fóru cca 3200 a já ho měl od servisáka LPG za 3400,- do druhého dne. Výměna sám, takže práce 0,-Kč.

Mam takovou otázečku. To zpětný vedení výfukových splodin s tim EGR ventilem má každá Fabie? Mam 1.4MPI 44kw 2001 a jen tak zběžně jsem tam koukal a nic takového jsem tam nikde neviděl ani žádný přívod do škrtící klapky...

ne jen 1,2/12V a 1,4/16V

mám ale pocit že teď už ho nemají ani nové jednadvojky

tak aj ja som uz tiez menil ERG ventil ale nie tym ze bol zly jednoducho v servise mi vymenili moj dobry za zly, svojmu znamenu urobil mechanik fusku a preto auto islo v momente prec a nedostali nic zaplatene, preto uz nikdy viac ( Prvy Trenciansky Autoservis ).

A nevíte někdo jestli je v pořádku když mi propouští podtlak do tělesa ventilu (viz výše)????????

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.