Přejít na obsah

EGR ventil - porucha


RudoD

Doporučené příspěvky

Jasně,ten rok není tolik důležitý asi. Jinak díky za tip,taky mi přijde, že jí to muselo vyrazit potom,co se splodiny nedostali zpátky do klapky. Sice jsem ji před půl rokem prolejval čistidlem, když jsem EGR měnil prvně

,ale zkouknu to radši znova. Kdyžtak dám info jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Dnes se mi rozsvítila kontrolka emisí a posílá mě do servisu.Vag píše chybu 17811- regulační odchylka EGR ventilu.Již se mi to stalo asi před měsícem,tak jsem vyčistil EGR i škrtící klapku a chvilku byl pokoj.Jinak auto jede normálně,žádný nouzák.Ale chci se zkušenějších zeptat.Do ventilu vede 5-pólová svorkovnice.Dva piny jsou pro elektromagnet a 3 zbývající pro potenciometr kontrolující polohu ventilu.ALE na co ještě vede do EGR ta hadička z airboxu ????? K čemu je tam přiváděn podtlak,když ventil je ovládán elektromagnet.cívkou?Možná blbá otázka,ale já to prostě nechápu.Díky za rady.

Editováno: , autor: fabobo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie upravene ECU maju prechadzat emisnou tak ako seriove. Ked tvrdi ze i v pripade starsich motorov jeho ECU nepouziva EGR, tak ocakavam ze

sa to bude chovat presne ako u novsich HTP ktore EGR nemaju. Malo by teda ist EGR zaslepit. Mr. Cimbu vcelku ochotne odpoveda na telefonaty,

opytal by som sa priamo jeho. Niektore veci by som od neho nebral doslova, ale v tomto sa urcite vyzna a vie poradit.

Skusenost s tym ale budem mat az sa mi po**** EGR :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak EGR vyměněn, přes VAG jsem udělal zákl.nastavení /bez problému - u původního nešlo udělat/ vymazal chybu 17811 a projel cca 10 km.Kdyyž jsem to doma pak napíchl na VAG,tak chyba žádná a readness samý nuly,pěkně jak to má být.Původní ventil vydržel 120 k,takže doufám,že tenhle bude mít taky slušnou životnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám práve staršiu ECU ktorá ho ešte používa. U týchto motorov bolo dosť problémov s EGR, takže aj Cimbu zmenil ECU aby ho nepoužívala  - zrejme to musel dosť často riešiť. Keď už má človek jednotku od neho, ide za ním so všetkými problémami ktoré by mohli súvisieť. To bol aj môj prípad keď to stratilo kompresiu a on reaguje určite lepšie než výrobca.

Človek ktorý chce jeho ECU len kvôli EGR by asi dostal nejakú nižšiu cenu. Podobne by mohol dať zľavu za najazdené km keď už bola nejaká akcia pre staršie ročníky :-)

Ja to budem riešiť jedine ak EGR odíde, bo Fabiu už má brácha a ja to auto vidím tak 2x ročne a akurát radím s údržbou a riešením problémov. Vcelku mi chýbajú rýchle reakcie na plyn, vytáčanie motora a komunikatívne riadenie. Ale musím uznať že naše súčasné auto je fakt dobré :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím,

vlastním Škoda Fabia I., 12v, 47 kw, r.v. 2003, sedan chci se dotázat k přesnému umístění záslepky EGR ventilu. V diskuzích se o montáži píše ale fotografie, nebo kam záslepku umístit (k motoru nebo na spoj. trubku místo EGR) jsem se nedočetl ... :) "vrtulník" mi svítí na palubní desce, při nižších otáčkách cukání plynu, VAG diagnostika hlásí problémy s EGR, škrtící klapka - O.K. EGR ventil jsem demontoval a pročistil, VAGem smazal chybu a po ujetí cca 300 km se opět rozsvítil vrtulník. Pokud bych měl kupovat nový EGR, který z odpovědí vychází, že některé EGR nejsou zrozené na výdrž a opakovaně je nutná reklamace, volil bych variantu zaslepení EGR a vyřazení SW "vrtulníka" včetně úpravy výkonu na   51 Kw. Jestli dávat za nový EGR 2900 Kč a čekat, kdy opět odejde tak si o pár stovek připlatit a věc vyřešit napořád. Pokud by tu někdo měl fotografii umístění záslepky EGR nebo nákres záslepky EGR na daný typ motoru (AZQ, BME) byl bych za tyto informace vděčný :)

EGR 1.2 HTP 47 KW (AZQ, BME).jpg

jednotlivé díly připojení EGR Fabia 1.2 HTP, 47 KW (AZQ, BME).gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím,

mám dotaz k EGR ventilu pro Fabia I, 1.2. HTP, 47 KW, 2003 rád bych se zeptal na zkušenosti s EGR ventilem zn. NTY:

 

https://motone.cz/egr-ventil/691-egr-ventil-skoda-fabia-99-vw-polo-07-12-12v-5902048037800.html

 

nebo raději investovat do původního zn. Pierburg - Německo

 

přijde mi podezřelé proč EGR NTY stojí 1199,- Kč a Pierburg kolem 2600,- Kč. Má někdo s touhle zn. zkušenosti nebo radu?

 

Díky za každý poznatek :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pak tu mají ještě EGR zn. SKV - německo:

https://motone.cz/egr-ventil/2618-egr-ventil-fabia-polo-12-oe-03d131503b-5901947312025.html

1374,- Kč včetně poštovného

 

před rokem ten EGR nešel sehnat pod 2 tis. a tato firma je nabízí za dobrou cenu ... svítí mi vrtulník na palubní desce dle VAGu by se mělo jednat o EGR ventil - cyhba sporadicky, kdy po smazání mi kontrolka vrtulníku znovu vyskočí např. po ujetí 300 km a občas při jízdě kolem 2000 - 2100 ot. cukání auta při mírné sešlápnutí plyn. pedálu. Už jsem ten stávající EGR (Pierburg) čistil vydrželo to cca. 700 km pak to začalo na novo ... proto přemýšlím nad levnou variantou jen abych se nespálil :/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pak bych ti poradil jinou věc, EGR potřebuješ jen na STK, aby jsi měl readness v nule. Takže kup si který chceš, nech ho v regále, stávající si zaslep, nebude to cukat, pravda chceck bude svítit dál, ale auto pojede normálka. Před STK ho jen přehodíš a po ní můžeš zase vrátit vše zpět, aby ti ten levný EGR vydržel zase do příští STK ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...