Joppien Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 Zdravím, blbne mi spojka na mé Feldě combi 1.3 MPi (50 kW), r.v. 1999, přes 214 200 km. Poslední dobou sem si všiml, že, když jedu krátké trasy a trasy mimo město do 150 km za den, tak řazení a spojka funguje skvěle. Ale když jedu dost dlouhé trasy, hlavně po dálnici a více než 150 km za den, tak po dlouhé jízdě na dálnici při 130 km/h, jakmile šlápnu na spojku, tak jak se spojka odpojí od převodovky, tak to tam cukne, jako bych měl povolenou, uvolněnou, spojku nebo převodovku. Zároveň se pořádně neotevírá spojka, že musím trochu zabrat, abych vyřadil, nebo zařadil, při tom to občas škrtne. Nejvíce hlučně škrtá na zpátečku po dlouhé jízdě na dálnici s více než 150 km za den při parkování. Spojkové lanko není povolené, dnes sem si ho ověřoval, je dobře napnuté, téměř před rokem se měnilo za původní zatuhlé lanko, které bylo ještě z výroby. Když s autem pojedu další den někam, tak spojka opět funguje normálně. Dneska sem přijel z italských Benátek a po dojezdu domů to začalo opět dělat, úplné neotevření spojky a obtížné řazení. Co to může dělat? Přítlačák a nebo lamela spojky, popřípadě obojí? Pravda je, že spojka je ještě z výroby. Někdy málokdy na kruháči vždy jen při levotočivé zatáčce vydává slabé pravidelné cvakavé zvuky, jako by mi pomalu odcházel homokineťák, může to mít s tím i spojitost? Za týden jedu s tímhle skvělým držákem do jižního Německa a nevím, jestli mám ještě risknout a pak po návratu raději celou spojku zkontrolovat? Předem díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 17. Květen 2013 Autor Sdílet Vloženo 17. Květen 2013 Tak sem byl u opravy auta a viděl sem na vlastní oči rozpadlou spojku Sachs. Rozpadlo se ložisko, které je mezi převodovkou a spojkou, neboli mezispojkové ložisko. Dále na spojce Sachs se na přítlačném talíři vylámaly čtyři zuby a dalších šest zubu mělo mega silnej vryp do zubů a chybělo málo na vylomení. Při výměně spojky vždy měnte celou sadu. Ještě, že jsem zvládl s tímhle skvělým držákem dojet do servisu a rozjíždět se na dvojku, neboť jednička už nešla vůbec zařadit. Uf, na dlouhou dobu mám klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Květen 2013 Sdílet Vloženo 18. Květen 2013 Ono jest standartním postupem měnit VŠECKO NAJEDNOU = lamelu, přítlačák i ložisko. Pokud někdo "udělá spojku" tou formou, že vymění JEN lamelu, tak je to kokot jak rampa... Mění se to všcko najednou, právě proto, že ty komponenty nemají stejnou životnost, ale demontáž jednoho z nich vlastně podmiňuje i demontáž dalších. takže aby se po 50 000km neudělala lamela a po dalších 10-15 tisících vysypaný ložisko neboli aby se podruhý nemusela tahat špajzka z auta, vymění normální člověk celou sadu naráz... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 18. Květen 2013 Sdílet Vloženo 18. Květen 2013 Pokud někdo "udělá spojku" tou formou, že vymění JEN lamelu, tak je to kokot jak rampa... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 19. Květen 2013 Sdílet Vloženo 19. Květen 2013 (editace) Já budu na ventu , protože už to hodně klouže měnit jenom lamelu, teda lépe řečeno vytáhnu starou a dám to sousedovi znovu obložit. Snad to ty 2roky a 10t.km zvládne, než to dám do šrotu......Já vím su kokot jak rampa, ale co už no. A pokud se to rozdělá a bude tam špatného víc než jenom lamela tak to pude do šrotu rovnou Editováno: 19. Květen 2013, autor: Voice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Květen 2013 Sdílet Vloženo 19. Květen 2013 Ono se ví, PROČ se to má měnit naráz - je to to samý jako s tlumičema a podobnou veteší. Prostě jedna věc je "voskákaná" podle tý druhý a když se vymění jenom něco, tak ten už částečně opotřebovanej zbytek dostává 2x tolik na prdel už jen tím, že si "musí zas zvykat na něco novýho" - o to rychlejc odejde i ten. Ale prosím, jestli si někdo chce pocvičit tahání špajzky ven z káry, aby po několika málo ujetejch tkm od výměny lamely měnil například ložisko, já mu v tom bránit nebudu... Libero - čemu se tlemíš? Samozřejmě, když má někdo nový autí a jen si chce dát kvalitnější obložení, tak s nájezdem 1500-2000km nebude měnit s lamelou i přítlačák a ložisko - pokud mu teda mechanicky pasujou k tý nový lamele, že jo... Ale v prvotním dotazu je samozřejmě myšlená výměna origo spojky kvůli jejímu opotřebování po x desítkách tisíc km - a tam není o čem diskutovat, má to jít ven všecko najednou ... Bohužel, už jsem potkal několik takovejch "šetřílků", kterým bylo zatěžko vysázet na prkno cenu za komplet, tak si nechali "z ekonomickejch důvodů" vyměnit jen tu odrbanou lamelu - a do půl roku si jeli na laně do servisu pro nový ložisko a přítlačák, protože se jim to kdesi 50-100km od baráku vysypalo. Jednoho takovýho přitáhnul nějakej ochotnej Slovák s takhle "vykuněnou" šáde dokonce až z cesty k Balatonu - dotyčnej aby ušetřil, tak si těsně před dovčou nechal na autě s nějakýma 80 000km vyměnit jenom lamelu... A starý původní ložisko si holt kousek za Blavou řeklo, že už toho má tak akorát dost a odporoučelo se. Takže po 10 dnech šla šáde zase zpátky na hever, zase špajzka ven, zase lamela dolů a tentokrát se měnilo ložisko... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 19. Květen 2013 Sdílet Vloženo 19. Květen 2013 len tak ....keď sa pýtaš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.