Přejít na obsah

Predné svetlá, žiarovky


kajovod

Doporučené příspěvky

Nazdar ja porovnani mel. Bratranec ms xeny u Rapida, ja nikoliv. Mam jen zarovky NBU. Je to nebe a dudy a i pokud budes srovnavat full xeny s Octavie 35w a ty low xenon 25w neni v tom zavratny rozdil. Tady vynatek z jednoho clanku.

Slabší xenony samozřejmě budou svítit o něco hůř než plnohodnotné. Podle Milana Křižáka mají taková světla právě těsně pod 2 000 lumenů. Konstruktéři však říkají, že běžným okem rozdíl v případě, že nemáte přímé srovnání, nepoznáte.

"Okem to poznáte, ale jen pokud máte srovnání," komentuje Jarmil Mikulík z Elektrotechnického zkušebního ústavu, který světla aut homologuje. "U takzvaných 25wattových světel je pokles toku asi dvacet procent, což je úspěšně vykompenzováno úpravou barevné teploty a toku světelného svazku," vysvětluje Milan Křižák z Varroc Lighting Systems.

 

Tak si to shrňme... normální xenony mají cca 3000 lumenů, v Rapidu mají 2000 lumenů a lepší halogenky můžou mít tak 1500.
 
Netvrď mi že není rozdíl v klasických xenonech a v těch rapidích. Sám se tu zastáváš lepších halogenů, kde přírůstek svítivosti je v řádu pár set lumenů. Ten rozdíl tam prostě je a je dost znatelný. Má to jedno velké ale! To mluvíme o absolutních hodnotách, při reálném provozu ty rozdíly skutečně nejsou tak velké. Na to co vidím za tmy má daleko větší vliv provoz v protisměru než to jak svítí xenony. A pokud není provoz tak jedu na dálkovky.
 
Pokud budu souhlasit s tím co jsi napsal, tak je ale také nutné dodat že rozdíl mezi xenony v rapidu a halogeny je ještě menší než mezi obyč xenony a rapidími xenony.
 
A nějaké povídačky že 2000 lumenů je nějaká magická hranice od které už nemá smysl navyšovat výkon je blbost. To by tu už dávno nebyl xenon s 3000lumeny. Ten světelný tok roste spojitě a stejně tak ho i oko vnímá.
Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně to si taky myslim. Ten xenon tu bude svítit více "do bíla" což někomu vyhovuje víc, ale pochybuju, že zde bude propastnej rozdíl mezi xenonem a halogenem, i když znát to být musí. Výhodu vidim v tom, že ta výbojka víc vydrží a odpadají starosti s věčným experimentováním s žárovkami, přičemž jedna může stát taky klidně 600-800,- kč a má třetinovou životnost co xenonová výbojka, někdy ani to ne... Navíc je to stylovka, auto s čočkama vypadá dle mě o třídu líp než s halogenem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Effective:

Technickou pasáž jsem citoval z článku odborníků vyjadřující se k dané problematice. Ostatní bylo pouze moje subjektivní vnímání po přesednutí z mého vozu bez xenů do stejného vozu bratrance se xenonama a třeba i po usednutí do strýcovo S2 s bixenonama. Mé oči opravdu nejsou laboratorním přístrojem, napsal jsem jak jsem ty rozdíly vnímal. 

Stejně tak souhlasím s příspěvkem posledním slapnahrabe, že ta investice při objednávce nového vozu za to rozhodně stojí. Případná dodatečná montáž, která by stála přes 20tis to už je diskutabilní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci být pokrytec, sám jsem si za xenony taky připlatil. Určitě je to lepší investice než metalíza, ale pokud bych řešil jestli připlatit za motor, klimatizaci, tempomat... tak tady bych po mé zkušenosti hodně váhal. 

 

 

Navíc je to stylovka, auto s čočkama vypadá dle mě o třídu líp než s halogenem.

Zajímavé :D Většina laiků tohle neřeší. A co když mám projektory, tam je to taky hned o třídu lepší auto? :D

 

 

Petrrr, citoval jsi někoho kdo si na odborníka rádoby hraje. Problém všech odborných článků je ten, že ti odborníci jsou žoldáci firem pro které to testují. A nedej bože, když něco vychvaluje odborník automobilky. Těžko ti řekne že to je jen marketing a on to ve většině případů je jen marketing a snaha zákazníka přesvědčil ať připlatí ještě a ještě. Kdyby nebyl tak všechna auta jezdí s xenony, protože by to i výrobně bylo daleko jednodušší a v konečném důsledku vlastně i levnější, ale to nikdo nechce. Snaha je mít příplatkovou výbavu a ne se s cenou dostat nízko a prodávat to za tu nízkou cenu. Bohužel. Proč by všechna koncernová auta nemohla dostat jedny a ty samé xenony, tak aby se to dalo bouchat v ohromných sériích?

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože člověk vždy chce to co sám nemá a neváží si toho co má.  Nevím jestli máš možnost, ale zkus si jednou ( zejména te´d co jsi zvyklí na své xeny) půjčit rapida bez nich, jen s halogenama a asi se budeš divit jaký je to rozdíl. Já ve svém voze mám nyní již vše podstatné co si průměrný člověk může přát. něco bylo již z výroby, něco posléze dodatečně. Z výroby třeba sunset, Climatronik, zadní parkovací čidla. Dodělávky zadní repro, tempomat, hill holder, vyhřejvaný židle, corner mlhovek - vše v originálních dílech a provedení. Za ty dodělávky jsem nezaplatil více ( krom zadních repro) než byla standardní ceníková cena nového auta. Za vše jsem rád  a v dalším voze už vždy budu tyto věci chtít. Jediné co mi chybí jsou ty xeny a ty vím, že mít nebudu, protože se mi za ně prostě už investovat přes 20tis nechce. Tedy je dobré zvážit při objednávce nového vozu co se vyplatí objednat co ne, co jde případně později dodělat a za kolik. Teď hold kupuji každý rok NBU za 450kč. ( za mě ještě xeny na rapida neexistovaly)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak jsem to řešil já. Rapid se mě stejně nejvíc líbil v bílé barvě, takže místo investice  do metalízy jsem ty peníze dal do xenonů a jsem spokojený. Jediné co mě vadí jsou barevné rozdíly mezi xenony a ostatními žárovkami.

To jsem vyřešil tak, že jsem vyměnil standartní H15 a parkovačky za Osram Cool Blue Intense. Viz moje vlákno http://forum.skodahome.cz/topic/129690-lustuv-rapid/page-2#entry2120201

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci být pokrytec, sám jsem si za xenony taky připlatil. Určitě je to lepší investice než metalíza, ale pokud bych řešil jestli připlatit za motor, klimatizaci, tempomat... tak tady bych po mé zkušenosti hodně váhal. 

 

 

Zajímavé :D Většina laiků tohle neřeší. A co když mám projektory, tam je to taky hned o třídu lepší auto? :D

 

 

Petrrr, citoval jsi někoho kdo si na odborníka rádoby hraje. Problém všech odborných článků je ten, že ti odborníci jsou žoldáci firem pro které to testují. A nedej bože, když něco vychvaluje odborník automobilky. Těžko ti řekne že to je jen marketing a on to ve většině případů je jen marketing a snaha zákazníka přesvědčil ať připlatí ještě a ještě. Kdyby nebyl tak všechna auta jezdí s xenony, protože by to i výrobně bylo daleko jednodušší a v konečném důsledku vlastně i levnější, ale to nikdo nechce. Snaha je mít příplatkovou výbavu a ne se s cenou dostat nízko a prodávat to za tu nízkou cenu. Bohužel. Proč by všechna koncernová auta nemohla dostat jedny a ty samé xenony, tak aby se to dalo bouchat v ohromných sériích?

 

Neřikam nic o třídně lepším autě, ale že to o třídu líp vypadá, a to prostě nepopřeš. A tak to bylo u všech aut. I u mé staré O1 byl čumák s halogenem a xenonem prostě po vzhledové stránce propastnej rozdíl, stejně tak fabia / fabia RS.. Příplatek 10tis v celkové ceně auta se ztratí, odpadnou starosti s laborováním se žárovkama, svítit to zákonitě taky musí líp, i když asi ne jednou tolik. Jinak každej samozřejmě řeší to, co je důležité pro něj. Někdo huntuje auto na stavbě, někdo chce, aby trochu vypadalo, když už nemá na octávku, což je možná trochu muj případ  :kol-46:  :kol-46:  :D :D Původně jsem je taky v konfiguraci neměl a nechtěl jsem je, viz. moje vlákno, ale když jsem viděl auto s čočkama naživo, tak mě to zlomilo  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...odpadají starosti s věčným experimentováním s žárovkami, přičemž jedna může stát taky klidně 600-800,- kč a má třetinovou životnost co xenonová výbojka, někdy ani to ne...

600-800 Kč za halogenovú žiarovku? To si kde videl? To si myslel dúfam za pár. Xenon D5S do Rapida stojí okolo 2000 Kč, ale vydrži cez 150 tis. km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak a jde i o bezpečnost pokud lépe vidíš. Nebo kdo často jezdí delší trasy a hodně za tmy, tak se mu tolik neunaví oči atd. Jinak ohledně odbornosti atd. s Effectivem souhlasím. tohle byl ovšem člověk z Elektrotechnického zkušebního ústavu, který světla aut homologuje a z automobilkou by neměl být nějak spojován ikdyž dnes člověk neví když Autosalon na Primě sponzorují už jen automobilky, novinářský magazín o autech - o jejich nestrannosti se pak dá spekulovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za kvalitní H7 z osvědčeného zdroje není problém takové peníze vytasit :) Nehledě na to, že je pak člověk akorát zklamanej z jejich výkonu, např. za deště.. Nebo kupuješ třeba Osramy za 200,- ?? Nebavím se o rádoby "Xenon maxi white H7" z baumarktu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Btw Philips už má LED H4 kde na jednu žiarovku pripadá 2400 lumenov pri stretávacích svetlách, teplota 6200 K a dizajn žarovky je bez "obludného" chladiča a zapojenie veľmi jednoduché. Čaká sa i na H7 verziu - a do tej určite investujem a mám pokoj. Dávať dodatočne 20 tis. za xeny - neexistuje. Xenon je mrtvý, budúcnosť je led  ;)

No momentálne som z halogenama v dobe kamennej  :D

post-88451-0-72714300-1452503014_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za kvalitní H7 z osvědčeného zdroje není problém takové peníze vytasit :) Nehledě na to, že je pak člověk akorát zklamanej z jejich výkonu, např. za deště.. Nebo kupuješ třeba Osramy za 200,- ?? Nebavím se o rádoby "Xenon maxi white H7" z baumarktu

No značkové H7 mám myslím zmáknuté..baviť sa o životnosti, nemá zmysel - tam je to proste fyzika a s tým človek musí počitať. O Osramy sa nezaujímam, ale mám prejdené všetky PIAA, M-tec, Philipsy a u všetkých aj verzie ktoré sa v EU nepredávajú...ale s takou cenou za jednu som nenarazil ani u jednych. A je tiež pravda, že sa nezaujímam ani o zamodrené "výkonné" žiarovky, ktoré sú (ako som čítal kedysi na idnes) - parodie na xenony

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jelikož je auto na úvěr, tak bych si netroufl tam dát nějaké žárovky které se nenosí v EU :D A tohle všechno může být pravda, ale jsou to přesně ty věčný starosti a zkoušky, které s xenony odpadnou. Nemluvim o penězích a úsilí, které přišly v niveč, když člověk kupuje a mění jednu žárovku za druhou a stejně neni 100% spokojenej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozdíl obyč H7 a low xenon je určitě velký, stejně jako je ale rozdíl obyč H7 vs NBU, je to velký rozdíl který je opravdu znát.

Nastává otázka, jak moc velký rozdíl je NBU ( nebo jiný výkonná H7 ) vs Xenon...

Co zatím vidím jako nevýhodu lepší H7 je to, že to je žárovka maximálně na rok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle, já se občas svezu i rapidem s NBU, ono se to těžko srovnává, protože těžko pojedu za identických podmínek.

 

Napadlo mne ale jedno srovnání, jedu v noci po dálnici na tlumená světla, tak xenony dosvítí dál je to příjemnější světlo atd... o tom není sporu. Ale abych mohl říct, že to má pro mne přínos, tak bych po té dálnici musel jet max. 90km/h abych mohl na tu dohledovou vzdálenost v klidu zastavit a když pojedu s halogenkama tak bych musel jet 80km/h... ale stejně to valím 120-140kmph a to mi stejně nepomůže ani sebelepší xenon :-) Takže opět rozdíl nula nula nic. Absolutně jsou xenony bezva a určitě mají smysl, ale jak říká Petrrr pokud je na autě nemáte tak to neřešte, protože ten reálný přínos tu není takový. Pravda je že za 10tis to asi stojí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...