Effective Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 (editace) Nazdar ja porovnani mel. Bratranec ms xeny u Rapida, ja nikoliv. Mam jen zarovky NBU. Je to nebe a dudy a i pokud budes srovnavat full xeny s Octavie 35w a ty low xenon 25w neni v tom zavratny rozdil. Tady vynatek z jednoho clanku. Slabší xenony samozřejmě budou svítit o něco hůř než plnohodnotné. Podle Milana Křižáka mají taková světla právě těsně pod 2 000 lumenů. Konstruktéři však říkají, že běžným okem rozdíl v případě, že nemáte přímé srovnání, nepoznáte. "Okem to poznáte, ale jen pokud máte srovnání," komentuje Jarmil Mikulík z Elektrotechnického zkušebního ústavu, který světla aut homologuje. "U takzvaných 25wattových světel je pokles toku asi dvacet procent, což je úspěšně vykompenzováno úpravou barevné teploty a toku světelného svazku," vysvětluje Milan Křižák z Varroc Lighting Systems. Tak si to shrňme... normální xenony mají cca 3000 lumenů, v Rapidu mají 2000 lumenů a lepší halogenky můžou mít tak 1500. Netvrď mi že není rozdíl v klasických xenonech a v těch rapidích. Sám se tu zastáváš lepších halogenů, kde přírůstek svítivosti je v řádu pár set lumenů. Ten rozdíl tam prostě je a je dost znatelný. Má to jedno velké ale! To mluvíme o absolutních hodnotách, při reálném provozu ty rozdíly skutečně nejsou tak velké. Na to co vidím za tmy má daleko větší vliv provoz v protisměru než to jak svítí xenony. A pokud není provoz tak jedu na dálkovky. Pokud budu souhlasit s tím co jsi napsal, tak je ale také nutné dodat že rozdíl mezi xenony v rapidu a halogeny je ještě menší než mezi obyč xenony a rapidími xenony. A nějaké povídačky že 2000 lumenů je nějaká magická hranice od které už nemá smysl navyšovat výkon je blbost. To by tu už dávno nebyl xenon s 3000lumeny. Ten světelný tok roste spojitě a stejně tak ho i oko vnímá. Editováno: 11. leden 2016, autor: Effective Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Poznat to jde. Není to sice žádný zázrak, ale mi třeba o dost více vyhovuje i zabarvení světla a jeho rozptyl přes optiku u Xenonů,i kdyby svítivost byla stejná s halogenem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Přesně to si taky myslim. Ten xenon tu bude svítit více "do bíla" což někomu vyhovuje víc, ale pochybuju, že zde bude propastnej rozdíl mezi xenonem a halogenem, i když znát to být musí. Výhodu vidim v tom, že ta výbojka víc vydrží a odpadají starosti s věčným experimentováním s žárovkami, přičemž jedna může stát taky klidně 600-800,- kč a má třetinovou životnost co xenonová výbojka, někdy ani to ne... Navíc je to stylovka, auto s čočkama vypadá dle mě o třídu líp než s halogenem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 (editace) Designově bez debat. Ale i funkčně za to ten prvek stojí. Určitě radši připlatit za Xenony, než třeba metalízu, nebo kola, když už je třeba kvůli té investici váhat. Editováno: 11. leden 2016, autor: slapnahrabe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Effective: Technickou pasáž jsem citoval z článku odborníků vyjadřující se k dané problematice. Ostatní bylo pouze moje subjektivní vnímání po přesednutí z mého vozu bez xenů do stejného vozu bratrance se xenonama a třeba i po usednutí do strýcovo S2 s bixenonama. Mé oči opravdu nejsou laboratorním přístrojem, napsal jsem jak jsem ty rozdíly vnímal. Stejně tak souhlasím s příspěvkem posledním slapnahrabe, že ta investice při objednávce nového vozu za to rozhodně stojí. Případná dodatečná montáž, která by stála přes 20tis to už je diskutabilní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 (editace) Nechci být pokrytec, sám jsem si za xenony taky připlatil. Určitě je to lepší investice než metalíza, ale pokud bych řešil jestli připlatit za motor, klimatizaci, tempomat... tak tady bych po mé zkušenosti hodně váhal. Navíc je to stylovka, auto s čočkama vypadá dle mě o třídu líp než s halogenem. Zajímavé Většina laiků tohle neřeší. A co když mám projektory, tam je to taky hned o třídu lepší auto? Petrrr, citoval jsi někoho kdo si na odborníka rádoby hraje. Problém všech odborných článků je ten, že ti odborníci jsou žoldáci firem pro které to testují. A nedej bože, když něco vychvaluje odborník automobilky. Těžko ti řekne že to je jen marketing a on to ve většině případů je jen marketing a snaha zákazníka přesvědčil ať připlatí ještě a ještě. Kdyby nebyl tak všechna auta jezdí s xenony, protože by to i výrobně bylo daleko jednodušší a v konečném důsledku vlastně i levnější, ale to nikdo nechce. Snaha je mít příplatkovou výbavu a ne se s cenou dostat nízko a prodávat to za tu nízkou cenu. Bohužel. Proč by všechna koncernová auta nemohla dostat jedny a ty samé xenony, tak aby se to dalo bouchat v ohromných sériích? Editováno: 11. leden 2016, autor: Effective Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Protože člověk vždy chce to co sám nemá a neváží si toho co má. Nevím jestli máš možnost, ale zkus si jednou ( zejména te´d co jsi zvyklí na své xeny) půjčit rapida bez nich, jen s halogenama a asi se budeš divit jaký je to rozdíl. Já ve svém voze mám nyní již vše podstatné co si průměrný člověk může přát. něco bylo již z výroby, něco posléze dodatečně. Z výroby třeba sunset, Climatronik, zadní parkovací čidla. Dodělávky zadní repro, tempomat, hill holder, vyhřejvaný židle, corner mlhovek - vše v originálních dílech a provedení. Za ty dodělávky jsem nezaplatil více ( krom zadních repro) než byla standardní ceníková cena nového auta. Za vše jsem rád a v dalším voze už vždy budu tyto věci chtít. Jediné co mi chybí jsou ty xeny a ty vím, že mít nebudu, protože se mi za ně prostě už investovat přes 20tis nechce. Tedy je dobré zvážit při objednávce nového vozu co se vyplatí objednat co ne, co jde případně později dodělat a za kolik. Teď hold kupuji každý rok NBU za 450kč. ( za mě ještě xeny na rapida neexistovaly) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lusta17 Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Přesně tak jsem to řešil já. Rapid se mě stejně nejvíc líbil v bílé barvě, takže místo investice do metalízy jsem ty peníze dal do xenonů a jsem spokojený. Jediné co mě vadí jsou barevné rozdíly mezi xenony a ostatními žárovkami. To jsem vyřešil tak, že jsem vyměnil standartní H15 a parkovačky za Osram Cool Blue Intense. Viz moje vlákno http://forum.skodahome.cz/topic/129690-lustuv-rapid/page-2#entry2120201 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Nechci být pokrytec, sám jsem si za xenony taky připlatil. Určitě je to lepší investice než metalíza, ale pokud bych řešil jestli připlatit za motor, klimatizaci, tempomat... tak tady bych po mé zkušenosti hodně váhal. Zajímavé Většina laiků tohle neřeší. A co když mám projektory, tam je to taky hned o třídu lepší auto? Petrrr, citoval jsi někoho kdo si na odborníka rádoby hraje. Problém všech odborných článků je ten, že ti odborníci jsou žoldáci firem pro které to testují. A nedej bože, když něco vychvaluje odborník automobilky. Těžko ti řekne že to je jen marketing a on to ve většině případů je jen marketing a snaha zákazníka přesvědčil ať připlatí ještě a ještě. Kdyby nebyl tak všechna auta jezdí s xenony, protože by to i výrobně bylo daleko jednodušší a v konečném důsledku vlastně i levnější, ale to nikdo nechce. Snaha je mít příplatkovou výbavu a ne se s cenou dostat nízko a prodávat to za tu nízkou cenu. Bohužel. Proč by všechna koncernová auta nemohla dostat jedny a ty samé xenony, tak aby se to dalo bouchat v ohromných sériích? Neřikam nic o třídně lepším autě, ale že to o třídu líp vypadá, a to prostě nepopřeš. A tak to bylo u všech aut. I u mé staré O1 byl čumák s halogenem a xenonem prostě po vzhledové stránce propastnej rozdíl, stejně tak fabia / fabia RS.. Příplatek 10tis v celkové ceně auta se ztratí, odpadnou starosti s laborováním se žárovkama, svítit to zákonitě taky musí líp, i když asi ne jednou tolik. Jinak každej samozřejmě řeší to, co je důležité pro něj. Někdo huntuje auto na stavbě, někdo chce, aby trochu vypadalo, když už nemá na octávku, což je možná trochu muj případ :D Původně jsem je taky v konfiguraci neměl a nechtěl jsem je, viz. moje vlákno, ale když jsem viděl auto s čočkama naživo, tak mě to zlomilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LeMo Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 ...odpadají starosti s věčným experimentováním s žárovkami, přičemž jedna může stát taky klidně 600-800,- kč a má třetinovou životnost co xenonová výbojka, někdy ani to ne... 600-800 Kč za halogenovú žiarovku? To si kde videl? To si myslel dúfam za pár. Xenon D5S do Rapida stojí okolo 2000 Kč, ale vydrži cez 150 tis. km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 tak a jde i o bezpečnost pokud lépe vidíš. Nebo kdo často jezdí delší trasy a hodně za tmy, tak se mu tolik neunaví oči atd. Jinak ohledně odbornosti atd. s Effectivem souhlasím. tohle byl ovšem člověk z Elektrotechnického zkušebního ústavu, který světla aut homologuje a z automobilkou by neměl být nějak spojován ikdyž dnes člověk neví když Autosalon na Primě sponzorují už jen automobilky, novinářský magazín o autech - o jejich nestrannosti se pak dá spekulovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Za kvalitní H7 z osvědčeného zdroje není problém takové peníze vytasit Nehledě na to, že je pak člověk akorát zklamanej z jejich výkonu, např. za deště.. Nebo kupuješ třeba Osramy za 200,- ?? Nebavím se o rádoby "Xenon maxi white H7" z baumarktu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LeMo Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Btw Philips už má LED H4 kde na jednu žiarovku pripadá 2400 lumenov pri stretávacích svetlách, teplota 6200 K a dizajn žarovky je bez "obludného" chladiča a zapojenie veľmi jednoduché. Čaká sa i na H7 verziu - a do tej určite investujem a mám pokoj. Dávať dodatočne 20 tis. za xeny - neexistuje. Xenon je mrtvý, budúcnosť je led No momentálne som z halogenama v dobe kamennej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Asi to ale nemá homologaci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 To někdo homologuje takovou ukrutnost do paraboly ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LeMo Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Za kvalitní H7 z osvědčeného zdroje není problém takové peníze vytasit Nehledě na to, že je pak člověk akorát zklamanej z jejich výkonu, např. za deště.. Nebo kupuješ třeba Osramy za 200,- ?? Nebavím se o rádoby "Xenon maxi white H7" z baumarktu No značkové H7 mám myslím zmáknuté..baviť sa o životnosti, nemá zmysel - tam je to proste fyzika a s tým človek musí počitať. O Osramy sa nezaujímam, ale mám prejdené všetky PIAA, M-tec, Philipsy a u všetkých aj verzie ktoré sa v EU nepredávajú...ale s takou cenou za jednu som nenarazil ani u jednych. A je tiež pravda, že sa nezaujímam ani o zamodrené "výkonné" žiarovky, ktoré sú (ako som čítal kedysi na idnes) - parodie na xenony Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LeMo Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 To někdo homologuje takovou ukrutnost do paraboly ? Ukrutnosť by bolo toto. Tie Philipsy majú celkom pekný dizajn a hlavne funkčnosť je neporovnateľná s týmito čínskymi pseudo-ledkami Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Tak jelikož je auto na úvěr, tak bych si netroufl tam dát nějaké žárovky které se nenosí v EU A tohle všechno může být pravda, ale jsou to přesně ty věčný starosti a zkoušky, které s xenony odpadnou. Nemluvim o penězích a úsilí, které přišly v niveč, když člověk kupuje a mění jednu žárovku za druhou a stejně neni 100% spokojenej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 rozdíl obyč H7 a low xenon je určitě velký, stejně jako je ale rozdíl obyč H7 vs NBU, je to velký rozdíl který je opravdu znát. Nastává otázka, jak moc velký rozdíl je NBU ( nebo jiný výkonná H7 ) vs Xenon... Co zatím vidím jako nevýhodu lepší H7 je to, že to je žárovka maximálně na rok... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Co nehomologovaná žárovka HOD H7 55W ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Takhle, já se občas svezu i rapidem s NBU, ono se to těžko srovnává, protože těžko pojedu za identických podmínek. Napadlo mne ale jedno srovnání, jedu v noci po dálnici na tlumená světla, tak xenony dosvítí dál je to příjemnější světlo atd... o tom není sporu. Ale abych mohl říct, že to má pro mne přínos, tak bych po té dálnici musel jet max. 90km/h abych mohl na tu dohledovou vzdálenost v klidu zastavit a když pojedu s halogenkama tak bych musel jet 80km/h... ale stejně to valím 120-140kmph a to mi stejně nepomůže ani sebelepší xenon :-) Takže opět rozdíl nula nula nic. Absolutně jsou xenony bezva a určitě mají smysl, ale jak říká Petrrr pokud je na autě nemáte tak to neřešte, protože ten reálný přínos tu není takový. Pravda je že za 10tis to asi stojí :-) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 Co nehomologovaná žárovka HOD H7 55W ? Nemá nikdo zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 11. leden 2016 Sdílet Vloženo 11. leden 2016 HOD se objevily cca před 4 lety. Bez homologace, bez jakéhokoliv specifika, jejich výhody? lépe lze s nimi oslnit ostatní protože nepodléhají žádné normě. Jinak jje to obyčejná žárovka. Nemůže být lepší než obyčejná protože je úplně stejná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 15. leden 2016 Sdílet Vloženo 15. leden 2016 (editace) Přidávám foto z dnešního rána. Porovnání světla xenonů a po zapnutí dálkových světel. Ta žlutá smíchaná s bílou je děs běs. Začnu šetřit na H15 Cool blue. Editováno: 15. leden 2016, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speKtis Vloženo 15. leden 2016 Sdílet Vloženo 15. leden 2016 Tož to je pecka !! Ať mi někdo netvrdí, že halogen udělá takový světlo, že je tam nepatrnej rozdíl I když na fotce je sníh, což dost přidává, ale i tak.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.