Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Rapid je několik let mrtvý a ty srovnáváš tu bídu co nemá ani rádio v základu a bez příplatku? Ano včera jsem taky seděl v nové dachně kolegy. Moje základní sedadla v rapidu jsou pro mě naprosto vyhovující. 

Sedačky byly nejhorší věc v Dusteru, takže jsem zvědavý, jestli je to v Sanderu tak super. 

  • 1 rok později...

Hodně lidí nadává Rapidu, že je v něm málo prostoru a že je úzký. O víkendu jsem zaparkoval vedle Octavie 2 FL a docela mě zarazilo, že byla rozměrově velmi podobná. Zapátral jsem po rozměrech a překvapilo mě, že uvniř je Rapid stejně široký a dokonce má více místa pro nohy vzadu + delší rozvor. Největší výhodu u Octávie beru širší rozchod kol.

 

Takže za mě to zase tak špatné není a to mám 189cm a 102kg.

 

Octavia-2-rozměry-vozu-Škoda-Octavia-II.jpg

rapid 1.JPG

rapid 2.JPG

  • 1 měsíc později...

Dostal jsem nabídku na Škodu Kamiq Style 1,0 TSi 81 kW, protiúčtem mi chtějí 4,5 letý Rapid vzít za 300.000. Mám spotřebu cca 4,7 l  na 100 km, co vy na to? Je Kamiq dobré auto, či si nechat Rapidečku.

Kolik mas najeto a kolik bys musel doplatit? Minimalne me napada mali kufr 400l. Jestli mas liftback tak je to sakra sesup. Plus nevim zda nabizi skibox. Treba Scala ho vubec nenabizi. 

Bude to určitě posun, ale jestli aktivně využíváš kufr bude to kamiqa asi bída. U mě je zavazadelník po přechodu z O1 na Rapida stále priorita i když už s dětmi nejezdím.

Tak dovolena a hlavne jsem rybar takze kazdy litr se pocita. + je strasna vyhoda skibox na delsi pruty.

  • 1 měsíc později...
V 15. 9. 2022 na 17:37, tomi28062005 napsal:

Dostal jsem nabídku na Škodu Kamiq Style 1,0 TSi 81 kW, protiúčtem mi chtějí 4,5 letý Rapid vzít za 300.000. Mám spotřebu cca 4,7 l  na 100 km, co vy na to? Je Kamiq dobré auto, či si nechat Rapidečku.

Ahoj, pomůžeš si hlavně sedačkami, spotřebou na dálnici určitě ne, to je lepší nižší Scala(stejný interiér v podstatě, lepší kufr 440l). Chtěj určite LED světla, ten rozdíl je propastný. Ale pokud chceš opravdu se posunout ve vnímání komfortu a kvalitě interiéru, včetně sedaček, vol VW, stačí mladá ojetina Golfu VII, slibuji, že ti jízda vyrazí dech tak jako mě. Já mám Rapid a momentálne i VW 1.4 TSI 110kw a má to jen jednu nevýhodu - s Rapidem nikdo nechce jezdit... 🙂

bobanHTP> On dostal konkrétní nabídku. Tak co sem cpeš srovnání Rapid a Golf a ještě si vybírat světla.

On je @bobanHTPuž holt takový..... Na Rapida vždycky nadával, ač ho taky vlastnil a teď koukám, že ho v garáži pořád ještě má.

Upraveno od miklisek

Jeho obvyklé výlevy proti rapidu jsou i na jiných fórech. Přitom tuším tady vychvaloval i Dachnu a rázem je u Golfa

Nemam rad kdyz nekdo srovnava nejake produkty, ktere se lisi cenou v radu desitek procent. Rapid a Golf to je sice rozdil v kvalite ale take v cene. Jinak v praci ma par kolegu uz nafasovany Scaly a hlavne ty asistenty jsou pry peklo.

Přesně tak, v podstatě si myslím, že neexistují špatná auta, jen ta špatně vybraná. A jestli Boban slibuje, že někomu vyrazí dech Golf, tak já mu dokážu x aut, co vyrazí dech jemu.

Ja kupoval 10/2019 vyprodej skladovek Style+ za 352tisic. V tu chvili a za tu cenu nebylo moc co by mohlo konkurovat. Jednoduchost bytelnost vnitrni prostor kufr. Kdyz tak premyslim ze ho budu necim nahrazovat za par let tak mi do zpevu neni. Predrazene kramy s asistenty co nechci a dotykove panely co jsou uzasne a bezpecne tak mozna tak na parkovisti nez se rozjedu.

  • 4 měsíce později...

Mám zatím umělé "dilema". Kdybych si měl "teď" vybrat auto, váhám mezi Rapidem/O3 oboje s 1.0 TSI a Hyundai i30 1.5 Dpi.

 

Jezdím do 10 000 km/rok, denně do práce 6 km tam, 6 km zpět, takto najedu za rok asi necelou polovinu nájezdu, dálnice jednou za měsíc/dva 30 km tam 30 zpět, jednou za rok Chorvatsko (2000 km). Teď jsem naprosto spokojen s O2 1.6 mpi LPG, akorát má 16 roků...

S tímto mým nájezdem mi přijde Tsi s přímovštřikem (a karbonováním?), turbem a asi i filtrem pev. částic, (dvouhmotou?) oproti atmosféře v i30 jako naprosto zbytečně komplikované. Jezdit větší dálky, neřešil bych to. Ale takto. Na motory 1.0 čtu samou chválu, na druhé straně na to "dpi" taky, akorát ten je relativně nový (2-3? roky).

 

Jak to vidíte?

Upraveno od panet

Nemám zkušenosti s GPF, ale jinak bych to nehrotil. Když 1.0 TSI pravidelně protáhneš, tak ti při takovém nájezdu vydrží 10 let bez problémů, dle mého názoru. Pak bude asi zralé na dekarbonizaci. Pokud je ti jedno dynamika, samozřejmě ani i30 nemusí být špatná.

Upraveno od Twisted

No já mám 1.0 TSI 81kW a fakt je, že jezdím krátké trasy a to tomu motoru moc nesvědčí. Oproti atmosféře se ale výkon a krouťák občas hodí.

 

K té i30 https://youtu.be/n_nbBpJSZfo   Bohužel je to hodně hlučné kolem 120-130km/h.

 

Já chtěl v 10/2019 hodně mladé auto do cca 30tkm a O3 už by se sháněla hodně blbě (+ bych musel připlatit) a O3 facelift nesnesu kvůli 4oku (+ příplatek alespoň 150tisíc). O4 je hnus kvůli infotainmentu a výdechům ventilace, takže mě nahrazovat Rapida zatím, nic neláká.

 

Ono dnes hledat kombi s kufrem 630l+ se skiboxem, motor benzín ideálně 110Kw, ovládání klima mimo hlavní infotainment, je docela problém. A při dnešních cenách jsem s těmito vlastnostmi a najeto do 50tkm přes půl mega.

Dynamika mě moc netlačí, o hlučnosti i30 se píše (video jsem viděl, viděl jsem snad všechna videa k i30), ale taky někteří píšou, že to tak strašný není + po dálnici jedu opravdu málo.
Co mě ještě netěší, jsou ceny O3 (pokud nechci víc než 100 000 km a do roku výroby 2018 a mladší).

Ceny? No ty letí pořád, když vidím za kolik jsou teď O1 co mám doma jako druhé auto tak jsem investoval i do překroužkování motoru 1.6BFQ 2009. S Rapidem Style+ 70kw 2019 po změně zaměstnání najedu teď sotva 10tis.km a auto s luxusní spotřebou oproti O1 1.6 si užívám.

A nebo i30 a odhlucnit si ji. Ty ceny jsou sileny. Hlavne Rapidy a O3 si ji drzi. Ja 10/2019 352tisic a jeste porad bych ho prodal za vic s najezdem 26tkm

  • 5 měsíců později...

Zde jsem sepsal moji úvahu nad budoucí náhradou za mého Rapida. Třeba to někomu pomůže.

 

 

  • 2 týdny později...

Jinak co se týká budoucí náhrady za Rapida, tak při dnešních cenách bych uvažoval nad novou Kia Ceed SW GT-Line s 1,5 benzínem 118kW. Přiznám se, že mi hodně napoví facelift O4 v lednu 2024 a 4.generace Ceed SW někdy v roce 2025.

 

Takže dva roky Rapid ještě zůstane :)

  • 3 týdny později...

Jinak co tak koukám po novém autě od jiných značek, tak obrovská výhoda Škodovek je i toto fórum, kde seženu snad i samodomo dodělání kanónu na střechu.

 

Těch Škodovek je prostě tolik a hlavně ojetých, kdy je strašně moc lidí co se v nich vrtají a vylepšují.

Včera jsem jel s kolegou se Scalou Style+ a vůbec jsem netušil, že ač má Scala panel pro ovládání klimatizace, tak "síla ofuku" se musí nastavovat extra na dotykovém displeji. To je takový krám to je k pláči. A to za rok dostanu služební Scalu po faceliftu, tak doufám, že tam to dali kopletně do toho klima panelu.

 

Pánové buďme rádi za Rapidy. Služební mám obyčejnou klimu a soukromého Climatronic a oproti Scale a O4 je to dokonalé. I ty tři kolečka z dob Felicie jsou zlaté.

Scala po FL už tam tlačítka na sílu ofuku má, stačí se podívat na FL interiér. Na druhou stranu je to asi hodně o zvyku, nemít Fabia/Rapid řízené vypnutí ventilace přes ovladač rychlosti ventilátoru, vůbec by mi nechyběl… (a ani v rodinném Kamiqu nechybí, co jsem s nim jezdil)

 

edit: Nižší výbavy Scaly mají taky klasické 3 kolečka jako ve Felicii…

Upraveno od Martab

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.