Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Hodně lidí nadává Rapidu, že je v něm málo prostoru a že je úzký. O víkendu jsem zaparkoval vedle Octavie 2 FL a docela mě zarazilo, že byla rozměrově velmi podobná. Zapátral jsem po rozměrech a překvapilo mě, že uvniř je Rapid stejně široký a dokonce má více místa pro nohy vzadu + delší rozvor. Největší výhodu u Octávie beru širší rozchod kol.

 

Takže za mě to zase tak špatné není a to mám 189cm a 102kg.

 

Octavia-2-rozměry-vozu-Škoda-Octavia-II.jpg

rapid 1.JPG

rapid 2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
V 15. 9. 2022 na 17:37, tomi28062005 napsal:

Dostal jsem nabídku na Škodu Kamiq Style 1,0 TSi 81 kW, protiúčtem mi chtějí 4,5 letý Rapid vzít za 300.000. Mám spotřebu cca 4,7 l  na 100 km, co vy na to? Je Kamiq dobré auto, či si nechat Rapidečku.

Ahoj, pomůžeš si hlavně sedačkami, spotřebou na dálnici určitě ne, to je lepší nižší Scala(stejný interiér v podstatě, lepší kufr 440l). Chtěj určite LED světla, ten rozdíl je propastný. Ale pokud chceš opravdu se posunout ve vnímání komfortu a kvalitě interiéru, včetně sedaček, vol VW, stačí mladá ojetina Golfu VII, slibuji, že ti jízda vyrazí dech tak jako mě. Já mám Rapid a momentálne i VW 1.4 TSI 110kw a má to jen jednu nevýhodu - s Rapidem nikdo nechce jezdit... 🙂

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja kupoval 10/2019 vyprodej skladovek Style+ za 352tisic. V tu chvili a za tu cenu nebylo moc co by mohlo konkurovat. Jednoduchost bytelnost vnitrni prostor kufr. Kdyz tak premyslim ze ho budu necim nahrazovat za par let tak mi do zpevu neni. Predrazene kramy s asistenty co nechci a dotykove panely co jsou uzasne a bezpecne tak mozna tak na parkovisti nez se rozjedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mám zatím umělé "dilema". Kdybych si měl "teď" vybrat auto, váhám mezi Rapidem/O3 oboje s 1.0 TSI a Hyundai i30 1.5 Dpi.

 

Jezdím do 10 000 km/rok, denně do práce 6 km tam, 6 km zpět, takto najedu za rok asi necelou polovinu nájezdu, dálnice jednou za měsíc/dva 30 km tam 30 zpět, jednou za rok Chorvatsko (2000 km). Teď jsem naprosto spokojen s O2 1.6 mpi LPG, akorát má 16 roků...

S tímto mým nájezdem mi přijde Tsi s přímovštřikem (a karbonováním?), turbem a asi i filtrem pev. částic, (dvouhmotou?) oproti atmosféře v i30 jako naprosto zbytečně komplikované. Jezdit větší dálky, neřešil bych to. Ale takto. Na motory 1.0 čtu samou chválu, na druhé straně na to "dpi" taky, akorát ten je relativně nový (2-3? roky).

 

Jak to vidíte?

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám zkušenosti s GPF, ale jinak bych to nehrotil. Když 1.0 TSI pravidelně protáhneš, tak ti při takovém nájezdu vydrží 10 let bez problémů, dle mého názoru. Pak bude asi zralé na dekarbonizaci. Pokud je ti jedno dynamika, samozřejmě ani i30 nemusí být špatná.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám 1.0 TSI 81kW a fakt je, že jezdím krátké trasy a to tomu motoru moc nesvědčí. Oproti atmosféře se ale výkon a krouťák občas hodí.

 

K té i30 https://youtu.be/n_nbBpJSZfo   Bohužel je to hodně hlučné kolem 120-130km/h.

 

Já chtěl v 10/2019 hodně mladé auto do cca 30tkm a O3 už by se sháněla hodně blbě (+ bych musel připlatit) a O3 facelift nesnesu kvůli 4oku (+ příplatek alespoň 150tisíc). O4 je hnus kvůli infotainmentu a výdechům ventilace, takže mě nahrazovat Rapida zatím, nic neláká.

 

Ono dnes hledat kombi s kufrem 630l+ se skiboxem, motor benzín ideálně 110Kw, ovládání klima mimo hlavní infotainment, je docela problém. A při dnešních cenách jsem s těmito vlastnostmi a najeto do 50tkm přes půl mega.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dynamika mě moc netlačí, o hlučnosti i30 se píše (video jsem viděl, viděl jsem snad všechna videa k i30), ale taky někteří píšou, že to tak strašný není + po dálnici jedu opravdu málo.
Co mě ještě netěší, jsou ceny O3 (pokud nechci víc než 100 000 km a do roku výroby 2018 a mladší).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ceny? No ty letí pořád, když vidím za kolik jsou teď O1 co mám doma jako druhé auto tak jsem investoval i do překroužkování motoru 1.6BFQ 2009. S Rapidem Style+ 70kw 2019 po změně zaměstnání najedu teď sotva 10tis.km a auto s luxusní spotřebou oproti O1 1.6 si užívám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Jinak co se týká budoucí náhrady za Rapida, tak při dnešních cenách bych uvažoval nad novou Kia Ceed SW GT-Line s 1,5 benzínem 118kW. Přiznám se, že mi hodně napoví facelift O4 v lednu 2024 a 4.generace Ceed SW někdy v roce 2025.

 

Takže dva roky Rapid ještě zůstane :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jinak co tak koukám po novém autě od jiných značek, tak obrovská výhoda Škodovek je i toto fórum, kde seženu snad i samodomo dodělání kanónu na střechu.

 

Těch Škodovek je prostě tolik a hlavně ojetých, kdy je strašně moc lidí co se v nich vrtají a vylepšují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem jel s kolegou se Scalou Style+ a vůbec jsem netušil, že ač má Scala panel pro ovládání klimatizace, tak "síla ofuku" se musí nastavovat extra na dotykovém displeji. To je takový krám to je k pláči. A to za rok dostanu služební Scalu po faceliftu, tak doufám, že tam to dali kopletně do toho klima panelu.

 

Pánové buďme rádi za Rapidy. Služební mám obyčejnou klimu a soukromého Climatronic a oproti Scale a O4 je to dokonalé. I ty tři kolečka z dob Felicie jsou zlaté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scala po FL už tam tlačítka na sílu ofuku má, stačí se podívat na FL interiér. Na druhou stranu je to asi hodně o zvyku, nemít Fabia/Rapid řízené vypnutí ventilace přes ovladač rychlosti ventilátoru, vůbec by mi nechyběl… (a ani v rodinném Kamiqu nechybí, co jsem s nim jezdil)

 

edit: Nižší výbavy Scaly mají taky klasické 3 kolečka jako ve Felicii…

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...