Přejít na obsah

Tempomat - problémy, závady, dotazy


MRYD

Doporučené příspěvky

Ahoj mam problem s tempomatom na OII 2006. pri kontrole cez VAG mi packa reaguje ON/OFF aj UP/DOWN pedal brzdy reaguje, pedal spojky nie. Padlo podozrenie na snimac na spojkovom valci. Podarilo sa mi pozhanat komplet novy spojkovy valecek aj so snimacom tak som to komplet vymenil, ale nic stale nefunguje. Tak som siel po kabli tu cast vedenie ktoru je vidiet je neporusena potom to vchadza do dalsieho velkeho zväzku tak predpokladam ze tam problem tiez nebude. Skôr si myslim ci nenastal nejaky softverovy problem a ci by to neslo nejak VAGom skontrolovat ale nemam šajnu kde alebo na co sa zamerat. Vedel by ma niekto navigovat? dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj kluci, mám stejný problém. Neustále se mi tempomat vypínal, po restartu zapalování fungoval opět normálně. Rozebral jsem ho, vyčistil od té bílé vazelíny, prošplíchnul kontoxem a prd. Už ani nehlesne... Mám O2 předface, 2.0 BKD. Pomoooc, v pátek mám jet do Chorvatska a bez tempomatu to bude megavojeb... Brno a okolí někdo na pomoc?

Tak mi to nedalo, opětovně jsem ho rozebral a vyčistil, k tomu ještě důkladně napružil kontakty na uhlících a vrátil jsem se do původního stavu, kdy funguje a fungovat přestane. Nesouvisí to ani s natočením volantu, ani s použitím blinkru, jak jsem si původně myslel. Rovná venkovská cesta III. třídy a po 500 m přestane tempomat prostě fungovat...

Editováno: , autor: Black
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mám podobný problém, po podřazení nebo přibrždění už nejde tempomat zpátky nahodit. Po vypnutí a zapnutí motoru nebo i přibrzdění na benzínce a podřazení až na jedničku tempomat opět funguje.

 

Podle instrukcí na tomto fóru - za které moc děkuju - jsem páčku rozebral a vyčistil, přihnul šoupací pacičky tlačítka on a off. Je to teď sice lepší, ale pořád to blbne.

 

Někdo z vás psal, že ty kontakty natvrdo propájel drátkama, i když pak už tlačítko on a off nebude fungovat, což mi nevadí. O elektrice toho totiž moc nevím, ale připadá mi, že ty "hrabičky" propojují vždy jen dva kontakty přes uhlíkové placičky, ne všechny 4. 

 

Můžete prosím poradit, které kontakty propojit (viz čísla na obrázku)?

 

Pokud ani to nezabere, pak to tipuju na snímač polohy spojkového pedálu (vzhledem k tomu, že zabírá to podřazení) a budu pátrat na fóru dál tímto směrem...

 

 

tempomat-octavia-ii.JPG

Editováno: , autor: Daniken
Nová zjištění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vkládám ještě jednu detailní fotku tišťáku.

 

Když se na to teď dívám, připadá mi, že ty horní hrabičky (červený obdélník) propojují kontakty 6 + 3 a ty spodní (žlutý obdélník) propojují 7 + 1 respektive 5.

Co nechápu je ta mezipoloha viz kontakt 4 na spodním uhlíku tohoto tlačítka ON/OFF.

 

 

cruise-control-octavia-ii-detail.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas pravdu, toto schema ti moc nepomuze. Proste to propoj jak jsi psal, je to spravne. Takze propojit 3-6 a taky 1-7. 4 neres, to je kontakt na vypnuti tempomatu kdyz kolebku presunes jen do poloviny. (Kolebka se potom vrati do zapnute pozice, tempomat je vypnuty a pripraveny na zapnuti.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Daniken napsal:

Vkládám ještě jednu detailní fotku tišťáku.

Když se na to teď dívám, připadá mi, že ty horní hrabičky (červený obdélník) propojují kontakty 6 + 3 a ty spodní (žlutý obdélník) propojují 7 + 1 respektive 5.

Co nechápu je ta mezipoloha viz kontakt 4 na spodním uhlíku tohoto tlačítka ON/OFF.

 

Potvrzuju slova Lucase, musí se tam detekovat 3 polohy: poloha ON (zapnutý tempomat), odpružená poloha OFF, která jen dočasně propojí 1-4, čímž autu řekneš, ať dočasně vypne tempomat, ale pamatuje si nastavenou rychlost (opět ji vyvoláš stiskem tlačítka RES) a trvalá poloha OFF, kdy se tempomat vypne a zapomene nastavenou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi to snad povedlo, včera jsem to byl projet a tempomat fungoval. Ještě to musím pořádně otestovat ... To propojení byla docela piplačka, konce drátků jsem prostrčil dírkama a z druhé strany dal malinko pájky. Kapičku pájky jsem dal i na kontakty, kam se připojuje konektor, a zabrousil to pilníkem na nehty. Přišlo mi, že ty plíšky už jsou nějaké vymačkané. Na sousedním fóru jsem se dočetl, že někomu kvůli tomu zlobila ta druhá páčka co ovládá maxidot. 

 

IMG_E5796.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pořád mi to blbne. Vzhledem k tomu, že páčka je už asi z obliga, to tipuju na nějakou softwarovou chybu, protože se to projevuje fakt divně. Když tempomat nemůžu znovu nahodit, někdy zabere podřadit na 5-ku, přibrzdit a zas jde zapnout. Někdy zase zabralo přibrždění na benzínce a podřazení až na 1 ... ale ne vždycky. Zjistil jsem, že ty problémy se hodně zredukovaly tím, když si dávám velký pozor, aby při manipulaci s tempomatem byla noha úplně z plynu. Poslední 3 jízdy jsem dosáhl tímto způsobem 100% spolehlivosti. Jamile je tam plyn, tak se to prostě zblázní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, muzete mi rici, zda ci co je pripadne vada ci cim je to zpusobene? U sve FL O2 r.v. 5/2009, elegance 1.9TDi 77Kw zapnu tempomat a nastavim rychlost treba 100km/h. Jenze tempomat udela to, ze necha rychlost klesnout o 2km/h nebo ji klidne prekroci. Ted neberu jizdu z kopce. Dale kdyz mackam packu s + nahore tak nereaguje na zrychleni, ale na zmacknuti na - reaguje ihned. Na + reaguje pokud ho drzim par vterin. Pred mesicem jsem vymenil BCM z 087 na 087 J. Muze to mit s tim souvislost? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte. 

Trápi ma už dlhšiu dobu problém s tempomatem ale trochu zvláštny. Stáva sa mi s tempomatem je aj 3 mesiace pokoj a všetko ide bez problému, ale teraz to zasa začalo častejšie. Tempomat ide bez problému, na druhý deň už nejde vôbec. Musím vypnúť motor a znova naštartovať a ide ako nový. Stane sa to aj za dňa v kratších prestávkach keď auto stojí takže toto je náhodné. Páčka vymenená za originál a nakodovane všetko nanovo. Mám OCT 2 elegance 2004 takže je origo vo výbave a nieje dorabany. Už ma to štve, lebo nemám naňho spolah a používam ho stále. Mam podozrenie na rj tempomatu, no diagnostika je v poriadku a bez chyb etc... . Chcem Vás teda poprosiť o radu, aký by ste odporúčali postup, alebo na základe skúseností rovno riešenie. 

Ďakujem za odpoveď a ak to tu už niekde je, tak soory. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadna RJ tempomatu v aute neni. Packa je pripojena na RJ sloupku rizeni, odkud jde informace po CANu do RJ motoru. Zkusil bych to co psali cosby a Sharky487. I kdyz pokud ti to nefunguje jen obcas, je dost mozne, ze to zrovna fungovat bude a nic nezjistis. Prestoze jsi packu menil, porad to vidim prave na zavadu packy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak já mám naprosto opačný problém. OIII 2017 DSG - tempomat se mi sám zapíná :) Tempomat mám v poloze aktivní (na páčce), ale neaktivovaný (předchozí hodnota cca 50km/h ve městě). Dám nohu z plynu, auto začne zpomalovat, ale najednou se chytí a v rychlosti kolem 38-42 km/h samo sepne tempomat. Vypnutí na páčce/brzda normálně funguje, ale tohle samozapínání je mi dost nepříjemné. Když se to stalo poprvé, tak jsem myslel, že jsem prostě o tu páčku nějak zavadil, ale stalo se mi to znovu cca 4x - pouze v zimě.

 

Někdo s podobnou zkušeností? V servisu mi to neuznali jako reklamaci, protože se jim závada neprojevila, Škoda o dané závadě neví, takže nikdo nic neřeší. Mi se projeví jednou za cca 300 km, což v servise samozřejmě nenajeli.

 

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim viete mi poradit? Nefunguje tempomat.. dam ho do polohy ON ale nic nespravi ani kontrolku nespusti nic ziadna reakcia.. moze to byt packou? Smerovky funguju.. podvolantovou jednotkou? Ale multifunkcia k radiu atd funguje.. uz som takto auto kupil.. nejake rady kde zacat? Superb 2 125kw dsg.. dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P1698/005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics

Possible Symptoms

  • Cruise Control not Working

Possible Causes

  • Fault Code stored in Steering Wheel Electronics

Possible Solutions

  • Check Steering Wheel Electronics for Fault Codes

Special Notes

  • Often seen in combination with 00895 being stored in Steering Wheel Electronics.
  • When found after a Cruise Control Retrofit verify the 16-Steering Wheel electronics to 01-Engine control module CCS (GRA) wiring is installed and connected to the proper terminal at the Engine side.
    • Due to the variations of the engine configurations the pin location are not standardized and the factory wiring diagrams should be used for the specific application.

Toto som nasiel na internete.. a tento obrazok je z diag.. cim to moze byt?

Screenshot_20190301-180834_Gallery.jpg

Editováno: , autor: Mischino19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, mám problém s tempomatem na OCTII 2007 2.0 TDI, najeto 250000km. Hned na začatku podotýkám páčka tempomatu je vyměněna za nový originální díl. Takže problém se projevuje tak, že tempomat při prvním zapnutí někdy funguje normálně, brzdí, přidává... Ale někdy nejde zapnout vůbec, někdy při jízdě  sám od sebe vypne a nejde zapnout a celkem pravidelně při jízdě pokud šlápnu na brzdu a potom jej chci znovu aktivovat tlačítkem tak nereaguje na žádné povely, nerozsvítí se kontrola, prostě nic. Pokud vypnu zapnu zapalování, tak to zase běží normálně. Provedl jsem diagnostiku pomocí VAS 5051b a podle výsledku celkového testu je statická závada v komfortních jednotkách, že je komunikace can komfort po jednom vodiči, LIN bus funguje v pořádku. V jednotce motoru je závada: komunikace s jednotkou sloupku řízení - přerušení - sporadická. V jednotce elektroniky sloupku řízení závady nejsou a dle měřených hodnot všechny tlačítka na ovládání tempomatu reagují korektně i pokud to testuji za jízdy a tempomat "vypadne" tak diagnosticky tlačítka normálně reagují ale tempomat prostě nelze zapnout. Takže bych se chtěl poradit, jestli by to mohla způsobovat jednotka sloupku řízení... přece jen komunikuje zvlášť se sběrnicí komfort i pohon.... Druhá možnost je, že tím, že je sběrnice komfort po jednom vodiči může sporadicky vypadávat i celková komunikace sběrnice komfort a tím i funkce tempomatu a po restartu (vyp/zap zapalování) zase komunikace naběhne, ale vážně těžko říct. Už z toho mám nafouklou hlavu a nedokážu se rozhodnout kde začít, jestli řešit přerušení jednoho z vedení komfort sběrnice, nebo jednotku sloupku řízení, nebo vážně dráty sloupek-getway-jednotka motor... Jestli se s tím někdo setkal tak budu vážně rád za každou radu. Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...