Přejít na obsah

Elektronika volantu - chyby 00576 00883 00884 01744


Mima

Doporučené příspěvky

Ahojte, rozhodol som sa prispieť svojou skúsenosťou s chybami RJ Elektroniky volantu, alebo podvolantovky. VAG mi dlhodobo hlásil chyby:

 

Adresa 16: Elektronika volantu        Labely: SVO\1K0-953-549-MY8.lbl

   Řídící jednotka SW: 1K0 953 549 BN    HW: 1K0 953 549 BN

4 závad nalezeno.

 

00576 - svorka 15

            012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

00883 - spinac zapalovani (D) svorka S

            012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

00884 - spinac zapalovani (D) svorka X

            012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

01744 - spinac zapalovani (D) svorka P

            012 - chyba v elektr. obvodu – Sporadická

 

Nevedel som prísť na to, čo to spôsobuje, auto štartovalo normálne, ani počas jazdy neboli problémy, ani s vypnutím motora. Rádio fungovalo ako malo proste som ani premeraním káblov nezistil problém, prepájkoval konektory na RJ...

Okrem tejto chyby som mal po aktivácii automatického zamykania/odomykania dverí počas jazdy problém s tým, že počas jazdy sa mi dvere občas samé odomykali/zamykali, čo bolo neprijemné a následne VAG hlásil chybu

 

Adresa 46: Komfort systém        Labely: SVO\1K0-959-433-MAX.clb
   Řídící jednotka SW: 1K0 959 433 BT    HW: 1K0 959 433 BT

1 Fault Found:
01038 - centralni zamykani - teplotni ochrana
            000 -  - - Sporadická

 

Na prvý pohľad tieto chyby navzájom nesúviseli, ale nakoniec sa ukázalo, že súviseli. Teplotná ochrana bola spôsobená opakovaným odomykaním/zamykaním dverí v krátkom čase, čo spôsobovalo prehrievanie elektroniky zámkov. A odomykanie/zamykanie bolo spôsobené pokazenou spínacou skrinkou, ktorú kontroluje RJ Elektronika volantu.

Spínaciu skrinku som kúpil (1K0 905 849) a vymenil. Výmena bola jednoduchá, za 20 min. bez nutnosti demontovať volant.

 

1.) odpojiť baterku, demontovať vrchný a spodný kryt volantu (vrchný sa vycvakne, spodný má spredu dve skrutky, odspodu jednu. Predné skrutky sa dajú odkrútiť po pootočení volantu. Treba odmontovať aj gumu z páčky na nastavovanie volantu

2.) po odkrytovaní je vľavo dostupná spínacia skrinka

post-2930-0-51204400-1371935915_thumb.jp post-2930-0-36778400-1371935985_thumb.jp

3.) vyberá sa pomocou dvoch pevných drôtov (napr.špice z bicykla) na označených miestach vpichnúť obe dnu a potom chytiť za konektor a vytiahnúť. Kľúčom v zapalovaní nehýbať...

post-2930-0-81897000-1371936131_thumb.jp post-2930-0-68079100-1371936139_thumb.jp

4.) no a po krátkom kochaní sa práce sústružníka...

post-2930-0-01773600-1371936198_thumb.jp

nastaviť si tú istú polohu na novej spínacej skrinke a šup s ňou dnu. Cvak cvak a zapojiť konektor a poskladať všetko späť, vymazať chyby na VAGu a tešiť sa...

 

Chyby sa už odvtedy neobjavili.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 roky později...
  • o 2 roky později...

Ahojte

 

Objavili sa mi rovnaké chyby ako sú popísané vyššie. Spočiatku sa objavila chyba, zmazal som ju a dlho sa neobjavila a nijako sa ani neprejavovala. Časom sa to zhoršovalo, rádio sa vypínalo hneď po vypnutí motora (nie po vytiahnutí kľúča) a za jazdy sa auto odomykalo/zamykalo ako sa mu zachcelo (až som nakoniec vypol funkciu automatického zamknutia). 

 

Našiel som túto tému, potešil som sa a rovno som kúpil novú spínaciu skrinku (Nemecká výroba Borsehung). Vymenil som ju, tiež som premeral kábel ktorým sa pripája. 

Nič však nepomohlo, stále rovnaké chyby. 

Ešte som si myslel že mi predali nejakú inú spínaciu skrinku, keď však zložím dole ten prvý kryt na nej, obe majú rovnaké čísla dielu.

 

Máte nejaké nápad čo by mohlo byť zlé? 

Skrinka je nová, kábel som meral je dobrý. 

 

ďakujem

skrinka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

ahoj,

mam tez na O2 1.6 MPI 2008 pred FL podobne chyby - bud jen prvni 2 nebo prvni 4 nebo vsech 5 (naskakuji tak +- co 3 jizdy, tedy ne vzdy, za ruznych teplot)

 

00576 00883

00884 01744

00885

 

spinacku jsem koupil novou a vymenil - diky za navod, i po vymene opet naskakuji nepravidelne prvni 4 chyby .. kazdopadne spinackou to asi neni.

Vytahl sem drzak akumulatoru abych videl jak je na tom svazek a na prvni pohled to nevypadlo nejak poskozene byt sem teda ten svazek nerozpletal.

 

Jinak auto jezdi, radio se vypina jak ma, na chyby sem prisel nahodou kdyz mi otec rikal ze mu nesviti kufr a predni cteci lampicky.. predni LEDky byly KO, kufr vyresil novy zamek - od vymeny sviti jak ma. Nez sem se dopracoval k tomuto stavajicimu vysledku tak jsem vytahl i komfortku (tu za prihradkou spolujezdce) a konektory propajel. Ale ted koukam ze jsi asi propajel tu RJ pod volantem? Bylo tam neco videt, da se do ni rozumne rozebrat? Rozebrat komfortku mi moc neslo - propajel sem jen tu jednu stranu tistaku.

 

tady jsou jeste detaily z CarScanner:

 

16. Steering column16. Steering column
DTCs: 5
----------------------------
00576 [0x0240]
Terminal 15; Boost pressure sender 2 - G447 implausible signal
Stav: Testovací podmínky jsou splněny, Test je inhibován jiným DTC, Ověřeno a uloženo v energeticky nezávislé paměti
----------------------------
00883 [0x0373]
Ignition and starter switch-D (Terminal S); Ignition starter switch-D (terminal S)
Stav: Testovací podmínky jsou splněny, Test je inhibován jiným DTC, Ověřeno a uloženo v energeticky nezávislé paměti
----------------------------
00884 [0x0374]
Ignition and starter switch-D (Terminal X); Ignition starter switch-D (terminal X)
Stav: Testovací podmínky jsou splněny, Test je inhibován jiným DTC, Ověřeno a uloženo v energeticky nezávislé paměti
----------------------------
01744 [0x06D0]
Ignition and starter switch-D (Pin P); Ignition starter switch-D (terminal P)
Stav: Testovací podmínky jsou splněny, Test je inhibován jiným DTC, Ověřeno a uloženo v energeticky nezávislé paměti
----------------------------
00885 [0x0375]
Ignition and starter switch-D (Terminal 50); Ignition starter switch-D (terminal 50)
Stav: Testovací podmínky jsou splněny, Test je inhibován jiným DTC, Ověřeno a uloženo v energeticky nezávislé paměti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...