Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Tak se přidávám se svou 40kw verzí k těm, kterým odešla hlava motoru, případně ventily.  :kol-26:

 

Po 31 tisících se rozblikala kontrolka motoru, jednotka se přepla do režimu kdy běží dva válce a jet se samozřejmě nedá.

Po snad dvouminutovém opouštění křižovatky v Praze-Štěrboholích jsem to odstavil. Po vychladnutí motor běžel dvě minuty

normálně, ale při volnoběhu do velmi krátké chvíle se situace opakuje.  Návštěva servisu - kontrola cívek, diagnostika.

Jednu cívku vyměnili, chybu smazali. Změřili tlaky ve válcích. Hodnoty 8.7  ,  8.8  a 7.9 hezké fakt nejsou  :kol-44:

 

Doporučili opravnou sadu za nekřesťanský peníze (20-25 tisíc). Motor vydržel po oživení v servisu asi 400 km a je to tu zase.

Motor nepodtáčím ani netočím do červenýho pole, olej měním pravidelně.  31 tisíc kilometrů mi přijde vážně k smíchu, aby

to bylo takhle vypálený.

 

Nabízí se otázka:
- jít do té jejich sady?  (Mechanik na moji otázku, zda-li by to problém vyřešilo alespoň na několik let či natrvalo řekl, že se to i poté

může za dalších 20-30 tisíc objevit) 

nebo:

- jsem četl o Motorservise Kasl v Řevnici u Prahy, kde opravují hlavy/ventily (levněji) a pár lidí už je doporučovalo

 

Co myslíte? Vidím, že těch podobných zkušeností je tu dost. To, že je konstrukčně motor řešen nešikovně vím. Na druhou stranu

co je nám to platné. Škodovka se začne ohánět spokojeností lidí, kteří mají najeto 200 tisíc a pak ještě řeknou, že zas až tak moc

případů jako já, nemají.  Což evidentně není až tak pravda.

 

A to, že do 40kw motoru 1.2 mám dávat každý rok olej do závodních rallye speciálů je už jen k pousmání.  :kol-44:

 

Dodatek:
Teď je situace taková, že i při studeném motoru se vypnutí jednoho válce provede klidně i do 3 minut a při mírně zahřátém motoru 

nemůžu nechat auto při volnoběhu víc jak 20-30 vteřin.  A šlapat na plyn na každý křižovatce mě taky nebaví :)

Upraveno od Bohosu

Neviem či sa oplati tam vražať take velke prachy. Daj si urobiť iba repas hlavy vymena 3X vyf. ventily a voditka a hotovo. Repas je okolo 3000ck  plus mont demont hlyvy.

  • Autor

Jen doufám, že to nebude až v tak hrozném stavu.  Myšlenka výměny i katalyzátoru mě neláká vůbec :)

No kat je určite v ťahu.

 31 tisíc kilometrů mi přijde vážně k smíchu, aby to bylo takhle vypálený.

Olej měníš sám nebo v servisu?

 

 

- jsem četl o Motorservise Kasl v Řevnici u Prahy, kde opravují hlavy/ventily (levněji) a pár lidí už je doporučovalo

Továrna pana Kasla v Letech (mezi Řevnicemi a Dobřichovicemi) dělá precizní práci. Těžko najdeš někoho lepšího.

Upraveno od veliz

  • Autor

Olej měníš sám nebo v servisu?

V servisu a pravidelně ;)

 

 

 

Továrna pana Kasla v Letech (mezi Řevnicemi a Dobřichovicemi) dělá precizní práci. Těžko najdeš někoho lepšího.

To je on :)  Musím říct, že mi připadal jako sympaťák :)  Tak budu věřit, že precizní bude i tentokrát :)

Upraveno od Bohosu

  • 2 týdny později...

Tak jsem na tom podobně jako ty, najeto 54 000 a vynechávání prvního válce na volnoběh.  Načtení dignostiky , změření tlaků ve válcích a konstatováno že jde asi o  podpálený ventil :-( . Auto chodí pravidelně na garančky každy rok.

Tak já mám 92 000 a zatím nic, jezdí jako z praku a s malou spotřebou... Třeba budu mít štěstí  :kol-28:

Upraveno od Farnell

Je to asi případ od případu, známej to měl poprve při asi 115 000 km. Jakej máš rok výroby ?

Někdo to má po 30 nebo 50 tkm, někdo to nemá ani po 400 tkm. Ten rozdíl nemůže být v motoru, ale v údržbě a provozních podmínkách. Ten motor je k tomu náchylný, o tom není sporu. Nicméně chybí mi tady někdo, kdo si tam ten olej lil sám každý rok / 7500km, nehonil to a stejně mu to odešlo.

Je to asi případ od případu, známej to měl poprve při asi 115 000 km. Jakej máš rok výroby ?

2006

Jsem taky těžce otrávenej, r.v2005 (provoz 3/06, první majitel). Mám najeto 45tkm a podpálené ventily v prvním válci. Olej měním sám každý rok ( castrol 5W 40), po najetí 5- 6tkm- jezdím málo. Má opravdu neskutečnou péči . Oprava v autor. servisu do 30.000,-!! myslel jsem, že  mě trefí. Čekal bych běžné výdaje, ale že se odkouří něco v motoru po najetí tak málo km,to je hrůza.Pročítám a zjistil jsem, že HTP 1,2 40KW se jaksi nepovedl-bohužel. A to jsem škodovku vychvaloval, kde se dalo.

Tak to je mazec. 45tkm, olej měníš sám a podpálené ventily hned v prvním příspěvku. Myslím ale, že 30000 Kč to stát nebude, to je cena spíš pro odrazení zákazníka v servisu, který to dělat nechce. Motorservis Kasl tyto motory opravuje od 3 do 6 tisíc podle rozsahu poškození.

 

P.S. Pokud jsi olej měnil a příčinou poruchy tudíž nemůže být karbon, další příčinou může být katalyzátor, ze kterého létají kovové piliny. Platí to opět do doby, než výrobce provedl změnu. Najdi si článek Hromada Technických Problémů od recenzenta Martina Vaculíka.

Upraveno od veliz

Takže dnes jsem se byl ptát na opravu ve značkovém servisu a bylo mi řečeno :  Oprava do 30 000 kč, je potřeba vyměnit hlavu protože když se udělá jen repas tak je to brzy to samé. Příčinou je prý katalyzátor. Pokud je to tak tak jde podle mě o výrobní vadu ze škodovky.

Moje auto  chodí na pravidelné prohlídky  a nehoním ho, za rok najedu tak 2 500 km.

Takže to asi nechám opravit v neznačkovým servisu za  cca 9 000 kč, odjedu s tím dovolenou a auto prodám. Pokud budu kupovat jiný tak už teď vím že to nebude škodovka.

Díky , podívám se. A ten Kasl sídlí prosím kde? Koukal jsem, Kaslů je víc.

Je to kasl, Alšova 1085, že?

Tak už jsem si něco o p. Kaslovi přečetl, vypadá, že opravdu umí.

Ta Alšova (Řevnice) už neplatí. Pan Kasl si postavil novou továrnu v sousedních Letech, nedaleko Honda Racing Team. Myslím, že je to ulice Polní. Vedle sídlí firma Elektromontáže, kontaktní místo ČEZu.

Takže dnes jsem se byl ptát na opravu ve značkovém servisu a bylo mi řečeno :  Oprava do 30 000 kč, je potřeba vyměnit hlavu protože když se udělá jen repas tak je to brzy to samé. Příčinou je prý katalyzátor. Pokud je to tak tak jde podle mě o výrobní vadu ze škodovky.

Moje auto  chodí na pravidelné prohlídky  a nehoním ho, za rok najedu tak 2 500 km.

Takže to asi nechám opravit v neznačkovým servisu za  cca 9 000 kč, odjedu s tím dovolenou a auto prodám. Pokud budu kupovat jiný tak už teď vím že to nebude škodovka.

Proč by se měla měnit hlava, když příčinou je katalyzátor? Podle mě to chce repasovat hlavu a vyměnit katalyzátor. Pokud jde o tu škodovku, měl jsi smůlu na volbu motoru v době, kdy nebyl vychytaný. Pokud by jsi měl 1,4MPi, tak by jsi patrně říkal, že nic jiného než škodovku nechceš. Z toho plyne poučení - nekupovat novinky, ale osvědčené věci. Já bych si klidně škodovku koupil, ale zřejmě bych nevolil HTP ani TSI - nýbrž 1,4 16V 63kW - momentálně nejspolehlivější motor pro fabii, sázka na jistotu. Já sám jsem v minulosti udělal chybu, když jsem prodal MPi a pořídil si HTP. Zatím jsem za ni nezaplatil, můj motor šlape dobře.

Upraveno od veliz

  • Autor

Pan Kasl sídlí:

 

ulice Karlštejnská,

Lety u Prahy

má novou budovu hned na začátku této ulice poblíž benzínové pumpy.

 

Tak přináším nové informace:

 

Dnes jsem si byl vyzvednout auto u pana Kasla. Celková oprava: 11.000,-

(opravená hlava, nový olej, filtr, vzduchový filtr, nový ventil, těsnění, nové svíčky,nové šrouby, srovnání hlavy,...)

Dále diagnostika, vymazání chyb.

 

Auto šlape jako hodinky, konečně má zase tu svoji sílu jako nové, dokonce má i lepší zvuk :D

 

Jak mi sám říkal, někdo ten motor ani servisovat nemusí, jinej (třeba já) tam je po 30 tisících kilometrech.

Ten katalyzátor na tom má velký vliv.  Jednak motor nemá chladič oleje, takže velmi rychle karbonizuje a motoru škodí. Doporučil měnit častěji a častěji.

Podle jeho slov je lepší ho vyměnit po roce, bez ohledu na kilometry. Jinak tak max. po 10 tisících, spíš lepší třeba po 7-8 tisících.

Tak teda kat sa nemenil?

Zdravím.

 

1,2 r.v. 2006 nabehaných 100 045 Km. Podpálený ventyl 3 valca. Oprava : opravená hlava -  nový ventyl 3 + 3 , nové vodítka, zrovnanie hlavy, tesnenia, nový olej, filter, nové šroby,

vymena, cena do 200 euro.

Upraveno od jano1154

  • Autor

Ještě dodám, že jsem taky modelový ročník 2006 :)  
Katalyzátor se neměnil, údajně snad verze 2005/6+ je lepší a měl by být ok. Nevím.

Plánuji se zastavit na emisích, udělat test.

 

Jinak Škodovka snad údajně už tu opravnou sadu nevyrábí / nedodává.

P.S. četli jste ten článek o Němci, jak se svojí Fábií ujel 1.000.000 kilometrů? :D

Jo, četl, byla to Fabia TDi 74kW, rok výroby 2000. Postavil to před boleslavské muzeum škodovky a na tachometru 999999, denní 999,9. Pak ujel zbylých 100m a na tachometru už jenom čárky. Byla veliká sláva okolo toho.

Upraveno od veliz

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.