Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Spoľahlivo zbaviť?
1. Rozobrať, vyčistiť, poskladať.
2. Jazdiť s otvoreným oknom a zapnutou klimatizáciou na plný výkon, a dúfať, že sa to nejak vyvetrá.

 

P.s.: Pozerali ste sa, či tam nemáš nejakého zalezeného a zduchnutého hlodavca, prípadne inú potvoru?

Vloženo

jasné, však to bolo kvôli tomu 2x v servise. V pondelok mi príde generátor ozónu, nechám to dezinfikovať tým, uvidíme. Robia to aj jednom servise relatívne neďaleko za 15€, malo by to byť na 99,9% účinné. Tak to snáď pomôže, lebo chémia spojená s výmenou filtrov nepomohla. 

Vloženo

Ozon tiež nie je všemocný ,,,osvedčená je Wurth dezinfekcia klímy ... Treba vypnúť klímu a nechať 10 minút vetrák naplno nech vysuší výparník , vybrať peľový filter , dostať sa hadičkou na výparník a vystriekať ho dezinfekciou , potom dať nazad dekel bez filtra a nechať bez klímy bežať na vnútorný obeh cca 10min na nejaký nižší stupeň vetráku , toto mi vždy pomohlo , aj keď niekedy na 2x . ten smrad sa drží vo výparníku a musíš ho takto vydezinfikovať , ten Wurth sprej je silná nemocničná dezinfekcia ... 

post-51372-0-10364600-1425199865_thumb.j

post-51372-0-10807100-1425199883_thumb.j

Vloženo

Pánové, začala mě zlobit klimatizace. Krom toho, že po sepnutí kompresoru je slyšet podle otáček motoru (prý to je normální jev) tak klima syčí, ale chladí. Pokusil jsem se to natočit. Předpokládám, že jen bude stačit doplnit chladivo.

 

Vloženo (editace)

Zdarec, tak som použil generátor ozónu 500mg/h, 2x na 40 minút. Výsledok je taký, že klíma nesmrdí automaticky hneď, ako sa zapne na vnútorný okruh s AC. Niekedy stačí však prejsť trebárs 200 metrov, inokedy pár kilometrov a zápach je späť. A to tiež nie vždy, niekedy sa neobjaví. Ale iba na vnútornom okruhu s AC. Čím by to mohlo byť? 

Len poviem ešte toľko, že zhruba pred rokom sme takto šli za nejakým poriadnym smraďochom pár kilometrov, klíma (Climatronic) na vnútorný obeh s AC, keď tam zrazu niečo poriadne buchlo, na displeji klímy to popreblikávalo všetkými možnými značkami a klíma zhasla, naštartovala sa opäť až keď sme auto na najbližšom parkovisku odstavili a potom znovu naštartovali, išla úplne OK, v autorizovanom servise Araver Piešťany vraj na diagnostike nič nenašli. Odvtedy bola 2x po sebe čistená sprejom až to bolo nedýchateľné tá dezinfekcia, teraz 2x ozónom, bol menený vzduchový filter. Po tomto ozóne je badať obrovské zlepšenie v tom, že to nesmrdí vždy a hneď, ale aj tak je to stále tam. Tieto problémy so smradom nastali ale až potom a to asi tak mesiac dva od tej udalosti spred roka. Smrad je ako stará stuchnutá handra, hoci zo začiatku sa nám zdal taký olejovitý. 
Ďalšia vec je, že ventilátor klímy občas "škrípe", ako keď odchádza ložisko, niekde sa píše, že to robieva na prvom prevodovom stupni, mne to však robieva aj na iných, niektorý deň sa to neudeje vôbec, inokedy to s prestávkami robí celú cestu. Či by aj to nemohlo mať nejaký vplyv, ale toto začalo tak pred dvomi mesiacmi.
Každá rada cenná!

Editováno: , autor: SeraphimSVK
Vloženo

A jak to vlastně smrdí? Jako "zapařený hadr na podlahu". Nevypíná se ti ta klima náhodou? 

 

Problém také může dělat špatný odtok kondenzátu, ten totiž smrdí a pokud se nasaje do větrání, může to být nepříjemné...

 

Také tam může být nějaká mumifikovaná mrtvolka, jejíž odér se uvolňuje spolu s výkyvy vlhkosti vzduchu. 

Vloženo

takže "špinavý hadr", za nějakých okolností zasmrdí a pak zase přestane? Nebo musíš znovu dezinfikovat? Zkontroloval bych odtok kondenzátu, pak také může být problém s klapkama uvnitř agregátu.

Vloženo

je zaujímavé, že trebárs po ráne alebo po dlhšom státí na parkovisku to nesmrdí skoro nikdy, iba keď je vlhko / mokro vonku. Ale po nejakej jazde to smrdieť začne. Dačo ako keby tam navlhlo a smrdelo iba vtedy. Ale čo...

Vloženo

v tomhle neporadím, vnitřní okruh nikdy nezapínám (na climatroniku měním akorát teplotu). Jen jsem žil v přesvědření, že po jeho zapnutí se klima vypne. Ale nikdy jsem to nezkoušel....

Toho smradu "mokrýho hadru" jsem ve starém autě ještě s manuální klimou vždy spolehlivě docílil, vypnutím klimy po té, co před tím jela hodně dlouho naplno - ale to, že se z toho vyvalí vzduch o prakticky 100 vlhkosti (a tedy ne zcela svěží) považuji vzhledem k fyzikálním zákonům za logické.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Já to pořád nechápu.

19.prosince jsem tuhle Fabii kupoval a od té doby jsem klimatizaci zapnutou neměl.

Tedy asi 2x ano, když jsem si chtěl v garáži poslechnout jestli poběží kompresor.

Vy používáte klimatizaci i v zimě?

Vloženo

Ano, například když máš zamlžená okna. Někdo ji nevypíná vůbec.

Tak ty jsem zatím zamlžená neměl.

No a není příčina problému právě v tomhle?

Myslím to nevypínání klimatizace vůbec.

Vloženo

Hm, od podzimu přes zimu to bývá dost často zamlženo. Škodovku, která by se za určitých podmínek alespoň občas nemlžila neznám.  :kol-32:  Osobně mám v tomto období Climatic běžně vypnutý. Zapínám jen při potřebě odmlžit. To pak funguje uspokojivě.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Pánové, začala mě zlobit klimatizace. Krom toho, že po sepnutí kompresoru je slyšet podle otáček motoru (prý to je normální jev) tak klima syčí, ale chladí. Pokusil jsem se to natočit. Předpokládám, že jen bude stačit doplnit chladivo.

 

:D Je to tým že máš tie výduchy zavrené a smer vetrania máš otočený práve na ne otvor ich a nebude to syčať :) To syčanie znamená to že sa cez úzke štrbiny bije vzduch von ked to otvoríš nesyčí to :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...