Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Kdepak nemám nic předem napsanýho, ale když vybírám auto tak ho nejdříve prolezu u prodejce a udělám si vlastní názor. Na řeči prodejce nedám, stejně neví co mě zajímá. Má to výhodu že co jsem kdy vybral a koupil tak jsem byl nadmíru spokojenej a je vidět že mi auta slouží dlouho a nemám potřebu je často měnit. Tím je ekonomika naprosto OK a netrápí mě propad ceny auta. Samozřejmě že OIII jsem po jejím představení prolez, je zde i dost fotek které jsem udělal a jen jsem konstatoval že to domů nepůjde, není to co bývalo dříve a viděl jsem i že je v něčem horší než její předchůdci.

To ale člověk nevidí když pod auto na salonu nevleze a celýho ho neproleze a dá jen na řeči prodejce. Pak ať se nediví že to duní a tluče a někdy i odskakuje. Proto tvrdím že po OII s viceprvkem je to cesta zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trojkova Octavka ze zadu vypada jako trakar kdyz ma jednoduchou napravu.

Super byli novinari jak ze zacatku strasne kritizovali ze O III nema multilink a ted je ticho po pesine. Proc panove novinari neudelaji srovnavaci test O III bez a s multilinkem? Skodovka by jim uz asi zadne auto nikdy nepujcila.

Ja ten test udelam seberu dve O III jednu s multilinkem a druhou bez multilinku, posadim do zadu 20 lidi zavazu jim oci a svezu je po roletove ceste a zeptam se jich ktere auto bylo podle pocitu pohodlnejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja môžem porovnať za seba moju OII a OIII.

Východiská:

OII je 1.9TDI liftback a má nabehané cca 280 000 km. Pred 3 mesiacmi som menil zadne tlmiče a uloženie (jeden tlmič slzil olej, inak účinnosť bola ok). Predné boli skontrolované a boli OK. Mám na tom 15 palcove 195ky stále.

 

OIII je 2.0TDI liftback a nabehané 28 000 km (mala 24 000 keď som ju bral). Má 16 palcové 205ky.

 

Musím povedať, že tej kľuky som sa bál, ale realita je opačná ako by sa zdalo. Podvozok je aspoň v mojom prípade citelne pohodlnejší - pokojnejší, bucha menej citelne aj počutelne, pri dialničnom tempe je väčší kľud (nepostrehol som potrebu korigovať smer, ako sa písalo v niektorom teste, na rovine sa dá bez problémov aj bez držania :) ). Zároveň aj v zákrutách sedí lepšie (aj keď teda jazdim denne cez jeden horský priesmyk a je tam jedna rozd.baná rýchla zákruta klopená opačne kde sa mi zdá OII o malý kúsok istejšia).

 

Príklad za všetky; išiel som si vyskúšať moju OIII do Prahy kde som ju kupoval a teda absolvoval som D1cku hore a dole na OII a potom som šoferoval pri ďalšej príležitosti OIII z Prahy domou. S OII to bola tortúra a na konci dňa som mal červené oči a kvalitnú migrénu, no keď som išiel OIII, tak som vystúpil oddýchnutý.

 

Mne pri výmene presne o toto išlo. Chcel som lepšie a pohodlnejšie auto. Asi sa nebudeme hádať, keď budem tvrdiť, že je to do veľkej miery aj vecou podvozku. A teda OIII je lepšia a pohodlnejšia ako OII.

 

Porovnanie nie je vedecký korektne prevedené, nie je zachované pravidlo zafixovania všetkých ostatných parametrov okrem typu nápravy (vlastne sa to ani v tomto prípade nedá..). Ale zato je to porovanie, ktoré asi zaujíma potencionálnych majiteľov OIII. Myslím, že viacero ľudí uvažuje práve o výmene OII za OIII a očakávajú to isté čo ja. Pokiaľ Vám vyslovene nejde o najrýchlešie prejazdy okruhmi a rýchlostnými skúškami, tak sa kľukovej nápravy netreba veľmi obávať. 99% času bude podvozok slúžiť lepšie ako ten v OII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by to nemělo být objektivní? Když pojedou úsek jak píše po roletové cestě např. 60, 70,80 km/h a při stejných pneu a tlaku v nich mohlo by se to podařit. To snad motor neovlivní né?

Motor to ovlivní tak, že subjektivně ovlivní jak zvukem tak tahem či vibracemi a podobně vnímání jízdy těch testerů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tak nahodit do zadnej casti (okolie rezervy) nieco taketo http://www.ahifi.cz/clanky/detail/odhlucneni-vozu-skoda-octavia-iii.htm

Mohlo by to aspon ciastocne vylepsit zvukovy komfort.

Je vidět podle počtu tvých příspěvků, že jsi tu krátce a moc nečteš, je tu o tom totiž extra vlákno o vytlumení...

Neber to nějak špatné, ale je doporučováno nováčkům hodně napřed číst, seznámit se s tématy fóra a pak přispívat a by ses vyvaroval opakování toho o čem se tu už psalo a pokud možno zakládat témata až se opravdu obeznámíš s tím o čem se tu už psalo....

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bouchání se týkalo prvních kusů kde byla nějaká špatná várka tlumičů.  Nyní vše OK. Nejvíce kritizují torzku na OIII ti co s ní nikdy nejeli a myslí si, že poznají rozdíl...

 

BTW... někde jsem četl srovnávací test jízdních vlastností OIII s multilinkem a tozkou (tuším Autotip). Torzka prý byla pocitově trochu více tužší, v losím testu výsledky stejné obě. Jediný rozdíl byl když auta naložili na max. zatěž (5 lidí + kufr plný vod). Potom šla do smyku trochu dříve Torzka než Multi.

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ale asi bude platit o komfortu, více zatížíš, větší propružení. V losím testu může být všechno jinak. Do složité konstrukce víceprvku se ta větší váha naopak rozloží. Proto dávají i do OIII na CNG víceprvek, protože máš pod kufrem navíc skoro 100 kg v bombách s plynem. Každopádně jak tam psali, tak prodávám...

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Ahoj,

dotaz na odborníky, když koupím komplet zadní víceprvkovou nápravu (neřeším legislativu) půjde namontovat na moji octavii 2.0TDI CKFC?

Popřípadě co musí být vyměněno např. lanovody ruční brzdy, brzdové hadice, palivová nádrž atd.

 

Děkuji za rady.

Kefi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Měl jsem 2 roky O III sedan, 2.0 TDI 110 kw, manuál řazení s vlečnou nápravou. Parádní auto i motor. Před rokem jsem koupil O III combi LK, 2.0 TDI 135 kw, 4x4 DSG a ten rozdíl s víceprvkovou nápravou je dost znát. Už při návratu domů z autosalonu po D10 byl opravdu znát opravdu rozdíl. Auto je takové stabilnější, jistější. Ale zase ta první Octavia byla na 17" kolech a tato je na 18". Nevím, jestli tomu přispívá i pohon 4x4, ale i po normální rovné jízdě po dálnici je to jistější a komfortnější jízda, tedy alespoň pro mne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...